Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allochtoontjes; mijn mening te rechtlijnig?
Moderator: moderatorteam
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Re: Allochtoontjes; mijn mening te rechtlijnig?
kans is groot dat er vanaf nu veel opvang gezinnen worden gevraagd voor pups omdat die de winter vaak niet overleven in een asiel. misschien is dat wat voor jullie? die zijn ook vaak snel geadopteerd (blijven eerst 3 weken bij het opvanggezin zodat zeker is dat de pup gezond is)

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben in principe tegen het opvangen van honden uit het buitenland, mits ze 100% vrij zijn van medisch gedoe (ziektes en parasieten die hier niet voorkomen)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Sekreetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): geen
Die garantie kun je helaas nooit geven.nathalie schreef:Ik ben in principe tegen het opvangen van honden uit het buitenland, mits ze 100% vrij zijn van medisch gedoe (ziektes en parasieten die hier niet voorkomen)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
nathalie schreef:Ik ben in principe tegen het opvangen van honden uit het buitenland, mits ze 100% vrij zijn van medisch gedoe (ziektes en parasieten die hier niet voorkomen)
en boefje van mijn moeder dan? die ging elk jaar mee met de caravan door heel zuid europa. had zomaar al die ziektes mee kunnen nemen hierheen toch?

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Oh gots. Heb ik weer. Loop ik tegen een 11 jarig Tsuki vriendinnetje aan. Die mot natuurlijk ook weer naar Nederland enzo.
Christus. Ik ga mijn huwelijk straks maar weer effe op het spel zetten.
Christus. Ik ga mijn huwelijk straks maar weer effe op het spel zetten.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
O wat zeg je nou weer, pups die drie weken blijven, wat ontzettend verleidelijk om dat ook te gaan doen! Mijn vriend is helemaal waus van pups maar ik begin niet meer aan een pup opvoeden van A tot Z, dat kan ik niet namelijk. Maar drie weken...hoe oud zijn ze dan en welke dingen moeten ze dan leren? O dan moeten ze zeker in quaraintaine, of niet? Ik zou ze dan wel weer heel resoluut van de hand doen, wetende wat de weken en maanden erná gaan brengen. Maar om eerlijk te zijn, dat zou ik wel doen omdat ik het erg leuk vind zelf. Niet in eerste instantie om de pups te redden.Browny schreef:kans is groot dat er vanaf nu veel opvang gezinnen worden gevraagd voor pups omdat die de winter vaak niet overleven in een asiel. misschien is dat wat voor jullie? die zijn ook vaak snel geadopteerd (blijven eerst 3 weken bij het opvanggezin zodat zeker is dat de pup gezond is)
Eerlijk gezegd ben ik het wel eens met Martijn, een hond is een hond. En je kunt ook gewoon jezelf bombarderen tot herplaatsmevrouw. Op facebook ofzo. Dat mensen je kunnen mailen als ze een plek zoeken voor een herplaatser. Wordt waarschijnlijk wel druk hoor met mails, als je dat doet.
Ik moet mijn mening wat nuanceren over buitenlandse hondjes. Op zich vind ik het leuk dat ze er zijn, het zijn zeker leuke honden. En dat de mensen die ze herplaatsen allemaal een gouden hart hebben voor dieren, geen twijfel aan. Opvanggezinnen zijn altijd helden, in mijn ogen. Maar ik vind wel dat we eigenlijk het probleem in die landen in stand houden door hier de honden op te vangen. Ik weet wel dat honden in andere landen vaak slecht worden behandeld. Maar ik vind wel dat het probleem ligt bij de regering van dat land en de beslissingen die daar worden genomen (die zijn gekozen door de mensen die er wonen). Is eigenlijk het probleem van het land zelf, als ze veel zwerfhonden hebben bijvoorbeeld. Moeten ze toch echt zelf iets aan doen. En als wij het probleem wegnemen, hoeft dat niet. Is ook iets om over na te denken.
Je hebt niks te zeggen over hoe andere landen de dingen doen, en dus hoef je hun problemen ook niet voor ze op te lossen, eigenlijk mag je je er zelfs niet zomaar mee bemoeien, vind ik. Ze komen ook niet uit de katholiek georiënteerde landen bij ziekenhuizen vrouwen 'redden' van een abortus in Nederland. Veel dierenleed is er, dat is waar, maar er is zoveel vreselijk leed overal in de wereld. Ik kan er niks aan doen, al zou ik nog zo graag willen, ik doneer wel eens wat aan instanties zoals stichting hulphond en amnesty international. Je kunt dus wel geld geven maar dat houdt de situatie met de buitenlandse hondjes dus alleen in stand, volgens mij. Een andere manier van denken over dieren, zou veel meer helpen, maar begin daar maar eens aan, een heel land overtuigen van een andere manier van denken. Kun je beter de politiek ingaan volgens mij.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Voor mij zou het niet uit maken of ik een hond uit Nederland of buitenland opvang. Ik zou een hond opvangen (of houden
) waar ik een klik mee heb, die je hulp nodig heeft. Of een hond nou hier vandaan komt of net over de grens, een hond is een hond.
Ik vind het idee van Irmelin wel weer heel leuk, een oudere hond kiezen (en die zijn vaak nog aandoenlijker ook).

Ik vind het idee van Irmelin wel weer heel leuk, een oudere hond kiezen (en die zijn vaak nog aandoenlijker ook).

- frank1985
- Zeer actief
Maak het allemaal vooral niet te spannend. Honden genoeg zoek gewoon uit wat je leuk lijkt denk ik dan. Waar het vandaan komt maakt toch niet uit. Kyara komt uit Polen. Ook een opvang hond. Hen haar genomen omdat het voor mij een leuke hond is.
Dat ze uit Polen komt maakt me niet zoveel uit.
Ik hou van oude honden dus daar zou mijn voorkeur naar uitgaan. Jij hebt misschien andere voorkeuren. Oh en wat betreft het " aangeboden " krijgen. Als je zou willen heb je vanavond nog een huis vol honden hoor.
Verder behoorlijk eens met Renée.
Dat ze uit Polen komt maakt me niet zoveel uit.
Ik hou van oude honden dus daar zou mijn voorkeur naar uitgaan. Jij hebt misschien andere voorkeuren. Oh en wat betreft het " aangeboden " krijgen. Als je zou willen heb je vanavond nog een huis vol honden hoor.
Verder behoorlijk eens met Renée.
Laatst gewijzigd door frank1985 op 15 nov 2012 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- Browny
- Zeer actief
ligt eraan uit welk land ze komen, rond Middellandse zee gebied kunnen ze inderdaad ziektes meenemen maar die hoeven niet uit te breken en zijn ook niet besmettelijk. dus ik zie het probleem daar niet van om zulke honden op te vangen?nathalie schreef:Ik ben in principe tegen het opvangen van honden uit het buitenland, mits ze 100% vrij zijn van medisch gedoe (ziektes en parasieten die hier niet voorkomen)

en ziektes zoals demodex en hartworm kunnen honden uit Nederland ook krijgen en dus ook als opvang gezin.

- Browny
- Zeer actief
de pups verschillen van 6 tot 2 maanden of zwakke (magere) van 3 a 4 maanden.Fizgig schreef:O wat zeg je nou weer, pups die drie weken blijven, wat ontzettend verleidelijk om dat ook te gaan doen! Mijn vriend is helemaal waus van pups maar ik begin niet meer aan een pup opvoeden van A tot Z, dat kan ik niet namelijk. Maar drie weken...hoe oud zijn ze dan en welke dingen moeten ze dan leren? O dan moeten ze zeker in quaraintaine, of niet? Ik zou ze dan wel weer heel resoluut van de hand doen, wetende wat de weken en maanden erná gaan brengen. Maar om eerlijk te zijn, dat zou ik wel doen omdat ik het erg leuk vind zelf. Niet in eerste instantie om de pups te redden.Browny schreef:kans is groot dat er vanaf nu veel opvang gezinnen worden gevraagd voor pups omdat die de winter vaak niet overleven in een asiel. misschien is dat wat voor jullie? die zijn ook vaak snel geadopteerd (blijven eerst 3 weken bij het opvanggezin zodat zeker is dat de pup gezond is)
in polen bijvoorbeeld is er een verbod gelegd op puppy handel op markten. voorheen werden deze pups via kraampjes verkocht. sinds dat verbod worden er minder pups verkocht en belanden dus op straat of tussen het grofvuil.
de jongere pups blijven vaak 3 weken in het opvang gezin om te kunnen beoordelen of ze sterk genoeg zijn, als de weerstand niet goed is kan er in een enkele geval wel eens demodex uitbreken. als de pups gezond zijn dan worden ze online ter adoptie gezet, sommige staan al online en komen er al reacties en die mensen kunnen dan na 3 weken (als ze volledig geïnformeerd kunnen worden) de pups bezoeken.
het kan ook zijn dat de pup wat minder snel geadopteerd wordt en dus nog een maand langer in de opvang zit, dit kan je vooraf natuurlijk nooit voorspellen. via de stichting waar ik voor opvang, heeft er nooit een pup/jonge hond langer als 3 maanden in een opvanggezin gezeten. maar ook dit kunnen ze uiteraard niet voorspellen

er hoeft in principe niets met de pup gedaan te worden, dat is de vrije keuze van het opvang gezin of je de hond wilt trainen, zoals zindelijk maken en commando's leren of gewoon lekker mee laat hobbelen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom opvangen .?
Je kunt zo'n sloeber die je aanstaat toch gewoon in huis halen en genieten en als die dood is doe je het weer.
Geen gezeik met loyaliteits gevoel of afwegingen of janken als het beest geplaatst word..
Jouw hond klaar.
Maar als ik tussen de regels doorlees ,is het dan geen tijd voor een kindje schat.
Je kunt zo'n sloeber die je aanstaat toch gewoon in huis halen en genieten en als die dood is doe je het weer.
Geen gezeik met loyaliteits gevoel of afwegingen of janken als het beest geplaatst word..
Jouw hond klaar.
Maar als ik tussen de regels doorlees ,is het dan geen tijd voor een kindje schat.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik ga met Martijn mee. Ik word doodmoe van dat zogenaamde politiek correcte gedoe van buitenlandse honden versus 'eigen honden'.
Of marktplaatshonden versus keurig volgens de regels gefokte honden.
Wat dondert het nou waar je je volwassen hond vandaan haalt (ik laat broodfokpups even buiten beschouwing!). Als je een volwassen c.q. bejaarde hond wilt hebben en je hebt een klik met een hond in kwestie dan haal je hem of haar gewoon in huis. Of-ie nou uit Lutjebroek, het asiel, de buurvrouw om de hoek of uit Verweggistan komt.
In mijn beleving neem je een hond omdat je het vooral léuk vindt om een hond te hebben. Niet om alle honden van de wereld te redden. Maar om de wereld van één hond te redden.
Wat dondert het nou waar je je volwassen hond vandaan haalt (ik laat broodfokpups even buiten beschouwing!). Als je een volwassen c.q. bejaarde hond wilt hebben en je hebt een klik met een hond in kwestie dan haal je hem of haar gewoon in huis. Of-ie nou uit Lutjebroek, het asiel, de buurvrouw om de hoek of uit Verweggistan komt.
In mijn beleving neem je een hond omdat je het vooral léuk vindt om een hond te hebben. Niet om alle honden van de wereld te redden. Maar om de wereld van één hond te redden.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
bouvierpoedel schreef:Waarom opvangen .?
Jouw hond klaar.

Ik heb eind januari Taco uit Spanje gehaald en die is in oktober ingeslapen.. die was 14 jaar toen hij hier kwam wonen. Als Nacho er niet meer is,wil ik wel weer een 14+ hondje. Nog ff lekker genieten hier

- frank1985
- Zeer actief
lieke schreef:Ik ga met Martijn mee. Ik word doodmoe van dat zogenaamde politiek correcte gedoe van buitenlandse honden versus 'eigen honden'.

'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
toen ik ging zoeken naar een andere hond heb ik hier ook gezocht op de asielsites maar vond geen geschikte hond voor mij.. en toen ben ik ook bij een buitenlandertje terecht gekomen.. Ook nam ik in mijn overweging mee dat honden het in het buitenland veel slechter hebben dan hier in het asiel, de omstandigheden waarin zij zitten is verre van optimaal.. en het geeft mij een heel goed gevoel dat ik nu een buitenlander heb.
een hond is een hond , maar de omstandigheden in het buitenland zijn voor mij ook wel meebepalend geweest. en geen seconde spijt van gehad.Ik denk dat hier wel meer buitenlandertjes zullen komen tzt.
een hond is een hond , maar de omstandigheden in het buitenland zijn voor mij ook wel meebepalend geweest. en geen seconde spijt van gehad.Ik denk dat hier wel meer buitenlandertjes zullen komen tzt.
- hewi
- Zeer actief
lieke schreef:Ik ga met Martijn mee. Ik word doodmoe van dat zogenaamde politiek correcte gedoe van buitenlandse honden versus 'eigen honden'.
Je haalt me de woorden uit de mond

Ik heb 3 buitenlandse honden,2 spaanse en 1 griek,de eerste was een buitenlandertje die door mensen die daar op vakantie waren mee
terug genomen naar nederland en hier in het asiel beland,de 2e kwam er vrij snel bij en Leo is via huizezwerfhond waar ik ook vrijwilligerswerk
voor doe op mijn pad gekomen,aanstaande wilde graag een grotere hond en Leo stond op de site,prachtige hond en helemaal ons type en wat we zochten in
een hond en wat we hier in Nederland niet konden vinden. Ik ga aan november weer een hondje opvangen een kleintje waarvan ik niet wilde dat hij in het asiel bleef in spanje deze winter maar weet je zo heb je er nog zoveel....maar soms kom je een hondje tegen die je aangrijpt en of dat nou een nederland hondje is of een buitenlandertje als je op zon moment de tijd en de kans en de wil hebt om zon hondje te helpen dan doe je dat toch? of die nou van marktplaats af is,een nederlands asiel of een buitenlands...op dit moment is in spanje de nood hoor,de winter is koud en het geld en het voer van de meeste asiels is gewoon op,iets wat niet vaak gebeurt bij een nederlands asiel en daarom vang ik nu een buitenlandertje op.
[ mocht je meer informatie willen vraag gerust]
Begrijp het probleem niet zo van wel of geen buitenlandse hondjes? Ga met je eigen hond 2 of 3 keer naar een show en moet je eens zien met hoeveel buitenlandse hondjes het in aanraking komt. De toiletvoorzieningen voor de Nederlandse en Buitenlandse hondjes zijn schrikbarend slecht. En ga mij niet vertellen dat ze allemaal keurig zijn geënt en niemand met de papieren rommelt!
Ja, en daarna laat je in je eigen omgeving gewoon je hondje weer uit.
Ja, en daarna laat je in je eigen omgeving gewoon je hondje weer uit.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Het maakt mij niet uit waar je je hond vandaan haalt, als je er maar goed voor zorgt. Ikzelf kreeg mijn tweede hond gewoon aangeboden via facebook
Daarvoor was ik zo'n beetje aan het struinen op dierenasiels.com en moest na de tweede bladzijde al afhaken (en nog tig te gaan) omdat ik er zo al een paar had uitgezocht
Ik zocht op grote jachthonden en retrievers en daar waren er een hoop van.. Meer reuen dan teven maar dat maakte mij niet zoveel uit. Zoveel oudjes in het asiel, ik zou ze zo allemaal nemen. Ik heb nu totaal wat anders maar dat maakt niet uit, zij had een huisje nodig, wij vonden haar leuk, hoppa.

Ik zocht op grote jachthonden en retrievers en daar waren er een hoop van.. Meer reuen dan teven maar dat maakte mij niet zoveel uit. Zoveel oudjes in het asiel, ik zou ze zo allemaal nemen. Ik heb nu totaal wat anders maar dat maakt niet uit, zij had een huisje nodig, wij vonden haar leuk, hoppa.
- Mit
- Zeer actief
We nemen het allemaal mee. Gesprek over gehad en het idee die pups op te vangen lijkt ons erg mooi om te doen.
Kees, nee geen kind. Anders had ik geen topic geopend over een hond
Kees, nee geen kind. Anders had ik geen topic geopend over een hond

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Wat betreft het gezondheidsrisico: Nederlandse honden worden door Nederlandse baasjes tegenwoordig de halve wereld doorgesleept. Daarnaast zijn door het opwarmen van onze aardkloot een aantal 'zuidelijke' ziekten al aardig opgerukt naar onze noordelijker streken.
Mijn Bonnie uit Roemenië bleek hartworm te hebben. Heel erg, tot mijn da vertelde dat de grens voor hartworm grofweg al op de lijn Berlijn-Parijs bleek te liggen. Lyme en babesiosis is ook al in Nederland gesignaleerd.
Mijn Poolse collie was gehandicapt, met dank aan haar Poolse mishandelaars.
Daarnaast had mijn opvang-sheltie destijds een schildklierziekte en zij was van mijn oer-Nederlandse buurvrouw geweest en zij overleed na een jaar aan een longtumor. En mijn huidige zeer Nederlandse stamboomcollies barsten op relatief jonge leeftijd van de artrose.
Tot zover de gezonde Nederlandse hondjes van gerenommeerde Nederlandse boomfokkers.
Maakt mij verder geen fluit uit, hoor. Ik ben zo eens om me heen aan het kijken naar een herplaatscollie en ik vraag geen paspoort, stamboom of andere bewijs van Nederlanderschap. Als ze maar lief is en ik stuur haar wel naar een cursus Nederlands voor Allochtonen zodat ze in het Nederlands kan blaffen.
Mijn Bonnie uit Roemenië bleek hartworm te hebben. Heel erg, tot mijn da vertelde dat de grens voor hartworm grofweg al op de lijn Berlijn-Parijs bleek te liggen. Lyme en babesiosis is ook al in Nederland gesignaleerd.
Mijn Poolse collie was gehandicapt, met dank aan haar Poolse mishandelaars.
Daarnaast had mijn opvang-sheltie destijds een schildklierziekte en zij was van mijn oer-Nederlandse buurvrouw geweest en zij overleed na een jaar aan een longtumor. En mijn huidige zeer Nederlandse stamboomcollies barsten op relatief jonge leeftijd van de artrose.
Tot zover de gezonde Nederlandse hondjes van gerenommeerde Nederlandse boomfokkers.

Maakt mij verder geen fluit uit, hoor. Ik ben zo eens om me heen aan het kijken naar een herplaatscollie en ik vraag geen paspoort, stamboom of andere bewijs van Nederlanderschap. Als ze maar lief is en ik stuur haar wel naar een cursus Nederlands voor Allochtonen zodat ze in het Nederlands kan blaffen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Opvangen is superleuk!
vooral als je dan ziet dat het hondje een leuk huisje vindt.
eerst zie je het in de kou en de regen in het asiel en dan later foto's van een lekker warm huisje.
Mijn hart gaat uit naar de honden in Spanje. Gelukkig loopt er nu in dat asiel een goedlopend
castratie project. er zijn er al een paar honderd uit de buurt geholpen
Elke keer als ik er ben dan staan de tranen in mijn ogen.
kan me niet schelen wat anderen vinden, ik haal mijn volgende hond gewoon weer
daar vandaan. hup. onder mijn arm en mee jij.
Ik geniet van mijn oudje Ginger die in een hoekje lag. het regende, het stormde,
het water liep haar mandje in en ze was tot het bot toe verkleumt.
ze was maar 5 kilo, en nu het dubbele en gezond. en lekker warm voor de kachel.
Het maakt mij niet uit waar een hond vandaan komt.
en ben het inderdaad ook wel zat, die veroordelingen altijd.
wat betreft het opvangen: let wel dat je de kans hebt dat een hond lang blijft zitten.
Het hoeft niet altijd zo te zijn dat een hond zo weg is natuurlijk.
het komt soms best voor dat een hond 4 of 6 maanden blijft zitten.
en dat moet je wel kunnen natuurlijk.
Verder is het gewoon erg leuk om al je tijd erin te steken. zindelijk maken, ongeacht de leeftijd,
leren lopen aan de riem, alleen leren blijven, de markt op met het hondje, overal aan leren wennen.
vooral als je dan ziet dat het hondje een leuk huisje vindt.
eerst zie je het in de kou en de regen in het asiel en dan later foto's van een lekker warm huisje.
Mijn hart gaat uit naar de honden in Spanje. Gelukkig loopt er nu in dat asiel een goedlopend
castratie project. er zijn er al een paar honderd uit de buurt geholpen

Elke keer als ik er ben dan staan de tranen in mijn ogen.
kan me niet schelen wat anderen vinden, ik haal mijn volgende hond gewoon weer
daar vandaan. hup. onder mijn arm en mee jij.
Ik geniet van mijn oudje Ginger die in een hoekje lag. het regende, het stormde,
het water liep haar mandje in en ze was tot het bot toe verkleumt.
ze was maar 5 kilo, en nu het dubbele en gezond. en lekker warm voor de kachel.
Het maakt mij niet uit waar een hond vandaan komt.
en ben het inderdaad ook wel zat, die veroordelingen altijd.
wat betreft het opvangen: let wel dat je de kans hebt dat een hond lang blijft zitten.
Het hoeft niet altijd zo te zijn dat een hond zo weg is natuurlijk.
het komt soms best voor dat een hond 4 of 6 maanden blijft zitten.
en dat moet je wel kunnen natuurlijk.
Verder is het gewoon erg leuk om al je tijd erin te steken. zindelijk maken, ongeacht de leeftijd,
leren lopen aan de riem, alleen leren blijven, de markt op met het hondje, overal aan leren wennen.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb me tot nu toe nooit ingelaten met stichtingen omdat ik zo vaak beesten zie die ik wel in huis zou willen halen. Maar dat kan nou eenmaal niet.
Dus ik kijk normaal gesproken gewoon niet.
Ik moet ook echt niet naar een asiel gaan om een huisgenootje te zoeken. Dat werkt bij mij niet.
Nu was er hier ruimte voor een huisgenootje.
Ik heb weken gezocht met m'n eisenlijstje. Als het kon selecteerde ik op geslacht, leeftijd en moet met andere honden en katten kunnen, alleen thuis kunnen blijven. Als de omschrijving klopte keek ik naar het hondje. Ik zocht een klein hondje of een middelmaat. Ik heb met Figo nog wel wat werk, en ik moet ze zelf wel leuk uit kunnen laten. Vriend neigde heel erg naar nog een herder-achtige..dat zag ik niet zitten.
Hoeft niet natuurlijk, maar ik was bang als we 2 gelijk gestemden in huis zouden hebben, het helemaal een energiebom hier in huis zou worden.
Mijn kat is ook al behoorlijk eigenwijs, en bemoeit zich ook met situaties haha. Als Figo echt heel vervelend is, gaat de kat op de grond springen zodat ie aandacht afleid, of hij slaat vanaf het aanrecht
Mag niet. Maar is zo grappig.
Weer ontopic..Nou heb ik me dus laten verleiden voor een buitenlander. Ik durfde niet echt, maar ik had haar gezien en kwam steeds terug bij haar.
Ik heb er een hekel aan om 'gekeurd' te worden, maar zij sprak me zo aan. Dus dacht hey..ik mail gewoon.
Ben het wel eens met dat het niks uitmaakt waar de hond vandaan komt. Nederland of buitenland..ze zoeken een thuis.
En de straathondjes zijn wel veel beleefder dan de westerse honden.
Ik ben heel blij met mijn Roemeense dame in ieder geval
Ze begrijpt me voor geen meter, maar ze is zo lief.
Voordeel van opvang i.p.v. een oudere hond in huis nemen is wel de financiele kant. Ik las dat je baan niet heel zeker meer is.
Bij opvang wordt van alles vergoed.
Dus ik kijk normaal gesproken gewoon niet.
Ik moet ook echt niet naar een asiel gaan om een huisgenootje te zoeken. Dat werkt bij mij niet.
Nu was er hier ruimte voor een huisgenootje.
Ik heb weken gezocht met m'n eisenlijstje. Als het kon selecteerde ik op geslacht, leeftijd en moet met andere honden en katten kunnen, alleen thuis kunnen blijven. Als de omschrijving klopte keek ik naar het hondje. Ik zocht een klein hondje of een middelmaat. Ik heb met Figo nog wel wat werk, en ik moet ze zelf wel leuk uit kunnen laten. Vriend neigde heel erg naar nog een herder-achtige..dat zag ik niet zitten.
Hoeft niet natuurlijk, maar ik was bang als we 2 gelijk gestemden in huis zouden hebben, het helemaal een energiebom hier in huis zou worden.
Mijn kat is ook al behoorlijk eigenwijs, en bemoeit zich ook met situaties haha. Als Figo echt heel vervelend is, gaat de kat op de grond springen zodat ie aandacht afleid, of hij slaat vanaf het aanrecht

Weer ontopic..Nou heb ik me dus laten verleiden voor een buitenlander. Ik durfde niet echt, maar ik had haar gezien en kwam steeds terug bij haar.
Ik heb er een hekel aan om 'gekeurd' te worden, maar zij sprak me zo aan. Dus dacht hey..ik mail gewoon.
Ben het wel eens met dat het niks uitmaakt waar de hond vandaan komt. Nederland of buitenland..ze zoeken een thuis.
En de straathondjes zijn wel veel beleefder dan de westerse honden.
Ik ben heel blij met mijn Roemeense dame in ieder geval

Ze begrijpt me voor geen meter, maar ze is zo lief.
Voordeel van opvang i.p.v. een oudere hond in huis nemen is wel de financiele kant. Ik las dat je baan niet heel zeker meer is.
Bij opvang wordt van alles vergoed.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het zijn gewoon totaal andere honden. Ik vraag me af waarom mensen niet mogen nemen wat ze willen hebben. Want daar gaat het om. Als je een leuk klein jong hondje wil zonder ras dan kan je wel erg lang zoeken hier. Wil je een mooie terrier dan kan je soms wel erg lang zoeken in het buitenland. Wil je een stafford of mix daarmee, haal je hart op in de asielen in NL. Wil je een windhond dan kan je weer heel erg lang zoeken hier. Dus het gaat niet om waar je je hond haalt, het gaat om wat je voor hond zoekt.
Ik vind het prima om de hond te halen die je hebben wil. Of je dat nu bij de fokker doet, op MP doet of in een asiel hier of in het buitenland. Immers, iedereen moet een hond nemen die bij hem of haar past.
Lijkt me bizar om je te laten sturen door waar die hond vandaan komt. Over die ziektes. Hoeveel mensen nemen hun hond niet mee op vakantie? En een ziekte die overdraagbaar is via zandvliegen bv is hier domweg niet zo spannend want er zijn NOG geen zandvliegen. Zijn die er wel dan is er meteen een directe brug naar de zuidelijke landen en dan helpt het niet ophalen van die hondjes nergens meer aan. Immers, dan komt die ziekte domweg tot hier voor. Anders nemen de vakantiegangers hem wel mee.
Ik vind het prima om de hond te halen die je hebben wil. Of je dat nu bij de fokker doet, op MP doet of in een asiel hier of in het buitenland. Immers, iedereen moet een hond nemen die bij hem of haar past.
Lijkt me bizar om je te laten sturen door waar die hond vandaan komt. Over die ziektes. Hoeveel mensen nemen hun hond niet mee op vakantie? En een ziekte die overdraagbaar is via zandvliegen bv is hier domweg niet zo spannend want er zijn NOG geen zandvliegen. Zijn die er wel dan is er meteen een directe brug naar de zuidelijke landen en dan helpt het niet ophalen van die hondjes nergens meer aan. Immers, dan komt die ziekte domweg tot hier voor. Anders nemen de vakantiegangers hem wel mee.
- Mit
- Zeer actief
De kosten zijn op zich geen probleem.
Heb het er gister met Lars over gehad en ondanks dat hij juist degene was die het felst was tegen buitenlandertjes opvangen sprak het opvangen van een pupje hem wel heel erg aan. Zeker in de aankomende winterperiode.
Dus we gaan maar eens op zoek naar een uk die een warm adresje zoekt en dan gaan we kijken of het bevalt. Je weet het geloof ik ook nooit van tevoren tot je het hebt geprobeerd.
Heb het er gister met Lars over gehad en ondanks dat hij juist degene was die het felst was tegen buitenlandertjes opvangen sprak het opvangen van een pupje hem wel heel erg aan. Zeker in de aankomende winterperiode.
Dus we gaan maar eens op zoek naar een uk die een warm adresje zoekt en dan gaan we kijken of het bevalt. Je weet het geloof ik ook nooit van tevoren tot je het hebt geprobeerd.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Leuk dat jullie het gaan proberen.
Ook hier loopt een buitenlandertje rond. Van SOS-Strays. Het mes snijdt aan twee kanten, haar moeder werd gesteriliseerd, als bedankje voor het aan nemen van 2 pups.
Gevolg ; geen pups meer voor die moeder, die dan op straat hadden kunnen komen en wij een leuk hondje.
Win-win

Ook hier loopt een buitenlandertje rond. Van SOS-Strays. Het mes snijdt aan twee kanten, haar moeder werd gesteriliseerd, als bedankje voor het aan nemen van 2 pups.
Gevolg ; geen pups meer voor die moeder, die dan op straat hadden kunnen komen en wij een leuk hondje.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Zo is dat! Silka was al een schot in de roos (precies de hond die ik voor ogen had, die prima zou 'matchen' met mij en, destijds, Billy) en Sam is ook weer precies op zijn plek. Ik wilde heel graag een wat kleiner, ongecompliceerd, vrolijk gezelschapshondje. Geen keffertje maar ook geen doetje. En Sam is het helemaal. Lief en vrolijk maar ook moedig en stoer.laeken schreef:Het zijn gewoon totaal andere honden. Ik vraag me af waarom mensen niet mogen nemen wat ze willen hebben. Want daar gaat het om. Als je een leuk klein jong hondje wil zonder ras dan kan je wel erg lang zoeken hier. Wil je een mooie terrier dan kan je soms wel erg lang zoeken in het buitenland. Wil je een stafford of mix daarmee, haal je hart op in de asielen in NL. Wil je een windhond dan kan je weer heel erg lang zoeken hier. Dus het gaat niet om waar je je hond haalt, het gaat om wat je voor hond zoekt.
Honden zoals Silka en Sam had ik echt niet zo snel gevonden in NL.

Wereldhonden zijn het!
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Idem voor mijn Roosje, Rami. Als ik in NL was blijven zoeken naar zo'n hond was ik nu nog steeds bezig geweest. Maar mijn droomhond bleek ergens in de bosjes op Rhodos geboren te zijn. Net zo lief en trouw als dat ze mooi is. De ultieme match met onze Sjon en ons. En ook nu met ons zoontje verschrikkelijk zacht en lief. Letterlijk en figuurlijk een wereldhond. Ik ben verzot op haar.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, Roos is inderdaad ook zo'n wereldhond! Prachtige foto, overigens!Maylala schreef:Idem voor mijn Roosje, Rami. Als ik in NL was blijven zoeken naar zo'n hond was ik nu nog steeds bezig geweest. Maar mijn droomhond bleek ergens in de bosjes op Rhodos geboren te zijn. Net zo lief en trouw als dat ze mooi is. De ultieme match met onze Sjon en ons. En ook nu met ons zoontje verschrikkelijk zacht en lief. Letterlijk en figuurlijk een wereldhond. Ik ben verzot op haar.![]()

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het is natuurlijk niet zo dat droomhonden alleen uit het buitenland komen 
ik heb er ook een: geboren en tot zijn vierde jaar getogen in nederland en hij heeft nog een stamboom ook

ik heb er ook een: geboren en tot zijn vierde jaar getogen in nederland en hij heeft nog een stamboom ook

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs