Ik vind de ene rashond ook niet inwisselbaar voor de andere. Dat staat toch nergens? Als je voor een bepaald ras gaat, weet je wat je ongeveer kwijt zult zijn. Als je dat niet wilt, moet je niet voor dat ras gaan. Hoe leuk ik de rr ook vind, als ik daar bij wijze van spreken 3500 euro voor neer moest tellen, keek ik naar een ander ras. Er is vast nog wel een ander ras of een kruising die me aanspreekt. Niet een ander ras dat hetzelfde is als de rr, maar als ik dat had gewild, had ik die 3500 euro moeten ophoesten.ranetje schreef:Het is in zekere zin een keuze ja.luna2906 schreef:LongFields schreef:Het klinkt natuurlijk heel leuk, "waarom worden pups niet verkocht tegen kostprijs?" maar wie bepaalt wat dan exact die kostprijs is?
Wat wordt erbij gerekend om tot die kostprijs te komen? Als je echt álles meerekent denk ik dat heel veel rassen gewoon niet duurder dan dat weggaan. Want als iemand laten we zeggen in totaal 4 weken vrij moet nemen van diens werk, dan scheelt dat hem of haar in principe een maandsalaris (of een maand aan vakantiedagen die dan op een ander moment niet meer kunnen worden opgenomen). Wil diegene de hele periode vrij zijn, dan gaat het al om het dubbele hiervan.
Daarbij vind ik het helemaal niet vreemd en zou ik zelf als pupkoper ook totaal geen problemen hebben met een fokker die geld overhoudt aan een nest pups. De fokker is degene die het risico loopt als er wat mis gaat met de teef, met de pups of als er onvoorziene extra kosten zijn door bijvoorbeeld een keizersnede, zieke moeder of pups en dergelijke. Daarnaast blíjft de fokker verantwoordelijk voor hetgeen hij/zij op de wereld gezet heeft, en zal er in voorkomende gevallen later ook nog de knip getrokken moeten worden bij extra medische kosten die de nieuwe eigenaar maakt wanneer er zich gebreken openbaren.
Als je als potentiële pupkoper de vraagprijs van een pup niet kunt betalen, dan koop je die pup toch gewoon niet? Ik snap de behoefte om dan maar de fokkers te gaan bekritiseren niet zo goed eigenlijk.
Er zijn zat rassen waarvan ik persoonlijk de pupprijs te hoog vind, maar aan mij de keus of ik een pup van zo'n ras dan aanschaf of niet.Helemaal mee eens.
Natuurlijk is het een hoop geld, maar het is en blijft altijd een keuze. Je hóeft niet per se een rashond te kopen en je hoeft niet per se dat ras te kopen dat €2000,- per pup kost om maar wat te noemen. Als ik graag een pup wil van een bepaald ras en van bepaalde ouders dan betaal ik daar de gevraagde pup-prijs voor. Als dat me te duur is, kijk ik naar een andere fokker of een ander ras![]()
Nou hoef ik gode zij dank geen 2000,- euro te betalen voor een pup van "mijn" ras, maar het idee dat de ene rashond inwisselbaar is voor de een andersoortige rashond ben ik niet helemaal met je eens
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ga ik het weer over pupprijzen hebben
Moderator: moderatorteam
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Re: Ga ik het weer over pupprijzen hebben
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mag hoor, maar daarin verschillen we dus van meningluna2906 schreef:Ik vind de ene rashond ook niet inwisselbaar voor de andere. Dat staat toch nergens? Als je voor een bepaald ras gaat, weet je wat je ongeveer kwijt zult zijn. Als je dat niet wilt, moet je niet voor dat ras gaan. Hoe leuk ik de rr ook vind, als ik daar bij wijze van spreken 3500 euro voor neer moest tellen, keek ik naar een ander ras. Er is vast nog wel een ander ras of een kruising die me aanspreekt. Niet een ander ras dat hetzelfde is als de rr, maar als ik dat had gewild, had ik die 3500 euro moeten ophoesten.ranetje schreef:Het is in zekere zin een keuze ja.luna2906 schreef:LongFields schreef:Het klinkt natuurlijk heel leuk, "waarom worden pups niet verkocht tegen kostprijs?" maar wie bepaalt wat dan exact die kostprijs is?
Wat wordt erbij gerekend om tot die kostprijs te komen? Als je echt álles meerekent denk ik dat heel veel rassen gewoon niet duurder dan dat weggaan. Want als iemand laten we zeggen in totaal 4 weken vrij moet nemen van diens werk, dan scheelt dat hem of haar in principe een maandsalaris (of een maand aan vakantiedagen die dan op een ander moment niet meer kunnen worden opgenomen). Wil diegene de hele periode vrij zijn, dan gaat het al om het dubbele hiervan.
Daarbij vind ik het helemaal niet vreemd en zou ik zelf als pupkoper ook totaal geen problemen hebben met een fokker die geld overhoudt aan een nest pups. De fokker is degene die het risico loopt als er wat mis gaat met de teef, met de pups of als er onvoorziene extra kosten zijn door bijvoorbeeld een keizersnede, zieke moeder of pups en dergelijke. Daarnaast blíjft de fokker verantwoordelijk voor hetgeen hij/zij op de wereld gezet heeft, en zal er in voorkomende gevallen later ook nog de knip getrokken moeten worden bij extra medische kosten die de nieuwe eigenaar maakt wanneer er zich gebreken openbaren.
Als je als potentiële pupkoper de vraagprijs van een pup niet kunt betalen, dan koop je die pup toch gewoon niet? Ik snap de behoefte om dan maar de fokkers te gaan bekritiseren niet zo goed eigenlijk.
Er zijn zat rassen waarvan ik persoonlijk de pupprijs te hoog vind, maar aan mij de keus of ik een pup van zo'n ras dan aanschaf of niet.Helemaal mee eens.
Natuurlijk is het een hoop geld, maar het is en blijft altijd een keuze. Je hóeft niet per se een rashond te kopen en je hoeft niet per se dat ras te kopen dat €2000,- per pup kost om maar wat te noemen. Als ik graag een pup wil van een bepaald ras en van bepaalde ouders dan betaal ik daar de gevraagde pup-prijs voor. Als dat me te duur is, kijk ik naar een andere fokker of een ander ras![]()
Nou hoef ik gode zij dank geen 2000,- euro te betalen voor een pup van "mijn" ras, maar het idee dat de ene rashond inwisselbaar is voor de een andersoortige rashond ben ik niet helemaal met je eens

Ik zoek een bepaald ras uit om wat ik er mee wil doen.
Op die manier is van ras veranderen of een kruising zoeken voor mij geen optie.
Dus op die manier is de hond is niet inwisselbaar.
Dat wordt dan langer sparen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik denk dat er twee verschillende bijrijders zijn (tenminste in mijn optiek)Nanna schreef:Dan vraag je toch gewoon geen bijrijder? Kom je ook niet in de extra kostenmaart schreef: moest iemand mijn paarden komen bijrijden, zou ik ook een bijdrage vragen.
Tenslotte gaat die wel mijn materiaal en dieren 'verslijten' zodat ik vlugger in kosten kom.
Degene die zijn paard met iemand wil delen en ook de kosten wil delen omdat het eigenlijk wat te duur wordt (verhuren van je paard dus) en degene die in ruil voor werkzaamheden zoals poetsen/stal uitmesten je het paard laten rijden zodat die ook nog voldoende beweegt !
Sandra

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
jij verward ``bijrijder`` steeds met ``verzorgster``.renee-uk schreef:ja dat zal best, je bent daar niet de enige inmaart schreef:moest iemand mijn paarden komen bijrijden, zou ik ook een bijdrage vragen.renee-uk schreef:zo vind ik het zo vreemd dat bijrijders moeten betalen voor het genot stallen te mogen uitmesten.
het is toch wat met al die hobby's
Tenslotte gaat die wel mijn materiaal en dieren 'verslijten' zodat ik vlugger in kosten kom.
als je op de manege gaat rijden, huur je ook een paard.
Zo bekijk ik het dan toch tenminste.
maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
dat geld ook voor mij.loony schreef:Ik geef persoonlijk niet meer dan 500 uit aan een hond en dat is al altijd gelukt met de rassen waar ik van hou.
De volgende zal waarschijnlijk niks kosten en een eigen gefokte zijn. Ieder beslist voor zichzelf wat ie eraan uit geeft en vraagt een fokker teveel in je ogen zoek je toch gewoon verder.
daarnaast, moet je je ook afvragen waarom er soms zoveel geld gevraagd wordt. want als er veel testen gedaan zijn, zegt dat natuurlijk wel wat over (gezondheid) dat ras. en een exclusief ras, zijn vaak niet de makkelijkste honden.
maar de leukste honden, hoeven echt niet duur te zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
En de rest dan die verkoop ik toch wel. Met het nest kelpies van 7 was ik met 2,5 pup al uit de kosten. Ik heb 1 pup gratis weggegeven en voor de rest had ik nog een mooie winst. En ik vroeg nog niet eens de hoofdprijs. Meld er wel bij dat het pups waren zonder stamboom, ik weet niet wat dat kost.Tara schreef:Dat is een denkfout Loony, een zelfgefokte pup kost je ook geld.loony schreef: De volgende zal waarschijnlijk niks kosten en een eigen gefokte zijn.
Die verkoop je immers niet, waardoor dat deel van de kosten niet gedekt is.
Jij zegt het, en ik dacht hetrenee-uk schreef:zo vind ik het zo vreemd dat bijrijders moeten betalen voor het genot stallen te mogen uitmesten.

Een Daewoo en een Audi zijn ook beiden auto's, zit ook een beetje verschil in prijs tussen. Net zoals tussen kleding van C&A en van Chanel.
-
- Zeer actief
nou ik wil nu niet dure rashonden vergelijken met een AudiMarion. schreef:Jij zegt het, en ik dacht hetrenee-uk schreef:zo vind ik het zo vreemd dat bijrijders moeten betalen voor het genot stallen te mogen uitmesten.
het is toch wat met al die hobby's![]()
Een Daewoo en een Audi zijn ook beiden auto's, zit ook een beetje verschil in prijs tussen. Net zoals tussen kleding van C&A en van Chanel.

aan veel rashonden mag er in de eerste levensjaren nog wat gesleuteld worden. bij een DA.
Bij een Audi ook hoor. Ook rustig in de eerste levensjaren.Emma schreef:nou ik wil nu niet dure rashonden vergelijken met een AudiMarion. schreef:Jij zegt het, en ik dacht hetrenee-uk schreef:zo vind ik het zo vreemd dat bijrijders moeten betalen voor het genot stallen te mogen uitmesten.
Een Daewoo en een Audi zijn ook beiden auto's, zit ook een beetje verschil in prijs tussen. Net zoals tussen kleding van C&A en van Chanel.![]()
aan veel rashonden mag er in de eerste levensjaren nog wat gesleuteld worden. bij een DA.
-
- Zeer actief
ooh, is dat zo, ha,ha.Marion. schreef:Bij een Audi ook hoor. Ook rustig in de eerste levensjaren.Emma schreef:nou ik wil nu niet dure rashonden vergelijken met een AudiMarion. schreef:Jij zegt het, en ik dacht hetrenee-uk schreef:zo vind ik het zo vreemd dat bijrijders moeten betalen voor het genot stallen te mogen uitmesten.
Een Daewoo en een Audi zijn ook beiden auto's, zit ook een beetje verschil in prijs tussen. Net zoals tussen kleding van C&A en van Chanel.![]()
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Zolang mensen het blijven betalen zal de prijs in stand gehouden worden (zoals bij Labradoodles).
Ik zou bijvoorbeeld niet meer dan €1000,- willen betalen. Maar dat is dan mijn keuze, kun je de fokker niet aanrekenen dat ik niet meer geld heb/uit wil geven.
Ik zou bijvoorbeeld niet meer dan €1000,- willen betalen. Maar dat is dan mijn keuze, kun je de fokker niet aanrekenen dat ik niet meer geld heb/uit wil geven.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
van Michaella?crutz schreef:
Klein detail, we hadden ook een "desert Saluki" uit Israël met FCI papieren kunnen hebben. Deze was buiten de kosten voor t ophalen voor niets geweest, alleen ja, wij waren voor de andere combinatie gevallen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee hoor, ik verwar niks.Emma schreef:jij verward ``bijrijder`` steeds met ``verzorgster``.renee-uk schreef:ja dat zal best, je bent daar niet de enige inmaart schreef:moest iemand mijn paarden komen bijrijden, zou ik ook een bijdrage vragen.renee-uk schreef:zo vind ik het zo vreemd dat bijrijders moeten betalen voor het genot stallen te mogen uitmesten.
als je op de manege gaat rijden, huur je ook een paard.
Zo bekijk ik het dan toch tenminste.
maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden.
ik blijf het gewoon een vreemd fenomeen vinden dat je moet betalen voor het rijden terwijl je de stal ook al uitmest en het paard verzorgt.
dubbelop eens zo lekker

en ik breng het hier naar voren omdat ik het nogal vreemd vind dat dat bij paarden houden als normaal gezien wordt want 'dat is een dure hobby', maar een fokker niks mag overhouden aan een nest, want 'dat is hobby'

kromme redenering in mijn ogen en meten met twee maten ook nog.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dubbel
Laatst gewijzigd door Podenji op 13 nov 2012 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
oh ja en on topic:
Ik vraag me bij sommige mensen die kritiek hebben op de "belachelijke"prijzen en dat het maar tegen "kostprijs"moet, ook wel eens af, of zij dan ook vinden dat ze tegen GWE kosten in een leegstaand huis kunnen wonen? "het staat toch leeg"
of tegen bezinze + belastingkosten een auto die niet ( veel gebruikt ) wordt van een kennis .familielid of van mijn part dealer ?
of een schilderij tegen kostprijs? KOOPJE!! zou ik zeggen.
zo werkt dat toch ook niet? voor niets gaat de zon op hoor.
en dan van mening zijn dat een ( hobby ) fokker dus niets mag verdienen aan zijn pups anders is het een profiteur. hmzz nou volgens mij is iemand die tegen kostprijs een zorgvuldig gefokte hond wil kunnen kopen een grotere profiteur.
daarbij , als je het met een inkomen gaat vergelijken, dan is de kostprijs van een pup niet meer te betalen, want dan zou de fokker zich redelijkerwijs beslist uurloon mogen gaan rekenen, zo werkt dat in het bedrijfsleven namelijk ook
Ik vraag me bij sommige mensen die kritiek hebben op de "belachelijke"prijzen en dat het maar tegen "kostprijs"moet, ook wel eens af, of zij dan ook vinden dat ze tegen GWE kosten in een leegstaand huis kunnen wonen? "het staat toch leeg"
of tegen bezinze + belastingkosten een auto die niet ( veel gebruikt ) wordt van een kennis .familielid of van mijn part dealer ?
of een schilderij tegen kostprijs? KOOPJE!! zou ik zeggen.
zo werkt dat toch ook niet? voor niets gaat de zon op hoor.
en dan van mening zijn dat een ( hobby ) fokker dus niets mag verdienen aan zijn pups anders is het een profiteur. hmzz nou volgens mij is iemand die tegen kostprijs een zorgvuldig gefokte hond wil kunnen kopen een grotere profiteur.
daarbij , als je het met een inkomen gaat vergelijken, dan is de kostprijs van een pup niet meer te betalen, want dan zou de fokker zich redelijkerwijs beslist uurloon mogen gaan rekenen, zo werkt dat in het bedrijfsleven namelijk ook

-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Welke testen heb je gedaan?
HD en ED
Had je hoge reis- en verblijfskosten?
Met de auto naar budapest en bij de eigenaar van de dekreu logeren
Hoe hoog was het dekgeld?
Niks want ik had een hongaarse vriendin van de dekreueigenaar een pup voor haar 18de verjaardag
In welk seizoen had je de pups?
September-november
Had je veel onverwachte medische kosten?
Nee enkel zirka blaasontsteking tijdens dracht
Wat kostte je werpkist?
Niks
Hoe duur was het voer dat je de pups voerde?
Denk nog geen 200 euro elke pupkoper kreeg nog 5 pakken smuldier mee en een kilo brokken en een speeltje
Moest je er veel vrije dagen voor opnemen?
Nope, ben blijven doorwerken tot ze 4 weken waren, had op het einde van het jaar nog 4 weken vakantie over.
Die kosten zijn allemaal nogal variabel, en voor iedereen pakt dat verschillend uit.
Maar de hd en ed kosten van zirka zou ik niet eens in de onkosten rekenen, was voornamelijk voor de sport gedaan. Heb nu nog 2 honden die alvast voor de sport gerontged worden en eventueel later een nest ermee. Maar dat nest is nog niet zeker.
HD en ED
Had je hoge reis- en verblijfskosten?
Met de auto naar budapest en bij de eigenaar van de dekreu logeren
Hoe hoog was het dekgeld?
Niks want ik had een hongaarse vriendin van de dekreueigenaar een pup voor haar 18de verjaardag
In welk seizoen had je de pups?
September-november
Had je veel onverwachte medische kosten?
Nee enkel zirka blaasontsteking tijdens dracht
Wat kostte je werpkist?
Niks
Hoe duur was het voer dat je de pups voerde?
Denk nog geen 200 euro elke pupkoper kreeg nog 5 pakken smuldier mee en een kilo brokken en een speeltje
Moest je er veel vrije dagen voor opnemen?
Nope, ben blijven doorwerken tot ze 4 weken waren, had op het einde van het jaar nog 4 weken vakantie over.
Die kosten zijn allemaal nogal variabel, en voor iedereen pakt dat verschillend uit.
Maar de hd en ed kosten van zirka zou ik niet eens in de onkosten rekenen, was voornamelijk voor de sport gedaan. Heb nu nog 2 honden die alvast voor de sport gerontged worden en eventueel later een nest ermee. Maar dat nest is nog niet zeker.
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij met de jacks hebben gemiddeld 3 of 4 pups, wij verdienen er weinig aan. We hebben een redelijk gezond ras. Het verbaast me soms dat er veel meer betaalt wordt voor rassen met veel meer kans op aandoeningen. Heeft allemaal met vraag te maken.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben van mening dat die eerste groep er beter aan zou doen om helemaal geen paard aan te schaffen want wat doe je als je onverhoopt zonder betalende verzorgster/bijrijder komt te zitten? Dan zul je de kosten toch ineens alleen moeten ophoesten.empyree schreef: Ik denk dat er twee verschillende bijrijders zijn (tenminste in mijn optiek)
Degene die zijn paard met iemand wil delen en ook de kosten wil delen omdat het eigenlijk wat te duur wordt (verhuren van je paard dus) en degene die in ruil voor werkzaamheden zoals poetsen/stal uitmesten je het paard laten rijden zodat die ook nog voldoende beweegt !
Als je iets eigenlijk niet kunt betalen moet je er niet aan beginnen vind ik. En dan is de aanschaf van een paard maar peanuts in vergelijking met wat het dier aan maandelijkse vaste kosten gaat kosten. Zoals stalgeld, verzekering/medische kosten, hoefsmidkosten, vervanging van dekens/tuigage etc. Als je dat gaat berekenen op jaarbasis en dan x 10 doet (ga even ervan uit dat je een paard 10 jaar hebt voor het gemak) dan kost dat je heel wat meer dan het gemiddelde paard.
Ik val trouwens in geen van jouw beide categorieën. Ik heb een bijrijdster/verzorgster (ze doet beiden, net zoals ikzelf) die mijn paard een paar dagen in de week rijdt als ik niet kan of gewoon geen zin heb, of weg ben. Naast het rijden zorgt ze ervoor dat de spullen netjes blijven en dat mijn paard gepoetst en verzorgd wordt. Stal mesten is niet nodig, dat zit in de stalprijs.
Zij betaalt mij geen cent voor de verzorging, dat zou ik ook niet willen. Ze bewijst mij een dienst door de dagen dat zij mijn paard doet mij de zorg uit handen te nemen, dus daar hoeft geen portemonnee aan te pas te komen vind ik.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Als je weet dat een bepaald ras 1000 euro kost, en je hebt dat niet of je wil het er niet aan uitgeven, laat je het schieten.
Moet ik ook weleens met bepaalde spullen/auto's
Moet ik ook weleens met bepaalde spullen/auto's

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Het is natuurlijk geen vergelijk, honden en auto's
Maar het kost wel allebei geld, dusja.. Heppie da nie, koopte wa anders

Maar het kost wel allebei geld, dusja.. Heppie da nie, koopte wa anders

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Maar wat is nu grove winst, ik had rond de 1300 euro winst en in mijn ogen is dat al heel veel.
Ik heb er goeie winterbanden en een belastingsschuld van kunnen betalen.
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Kzie me al gaan met tommy van tankstation naar tankstationNanna schreef:Ik ben al blij dat honden niet op benzine lopen, dát is pas niet te betalen.nathalie schreef:Het is natuurlijk geen vergelijk, honden en auto's![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik heb ook helemaal geen bijrijderNanna schreef:Dan vraag je toch gewoon geen bijrijder? Kom je ook niet in de extra kostenmaart schreef: moest iemand mijn paarden komen bijrijden, zou ik ook een bijdrage vragen.

mijn paarden vinden hun weide leven heel leuk hoor

Moest er echter een penny meisje persé met mijn paarden willen rijden, zou dat kunnen, mits vergoeding.
Voor mij en mijn paarden hoeft het immers niet

Je weet wat raspuppen ongeveer kosten. Van welk ras dan ook. Heb je dat er niet voor over, dan loop je een deurtje verder. Lijkt me makkelijk zat, toch?loony schreef:Maar wat is nu grove winst, ik had rond de 1300 euro winst en in mijn ogen is dat al heel veel.
Als ik dat geld niet heb, of het er niet voor over heb, dan verplicht niemand mij tot de koop van een rashond. Maar ik wil dat toevallig wel erg graag. Ik wil graag Golden-puppies, en ja wel het liefst zo verantwoord en liefdevol mogelijk gefokt. Zolang de financiën het hier toelaten zal dat een goedgefokt Golden puppy zijn.
Ik denk eigenlijk ook dat de kans erg groot is dat je die aanschafkosten er al uit hebt voor de hond 3 jaar is. Ik heb die aanschafkosten er sowieso allang uit. Nauwelijks bezoekjes dierenarts, en als er een keer echt wat was stond de fokster direct in de wachtkamer van de DA om ons met raad en daad (èn door haar betaalde bloedonderzoeken, gewoon maar om zeker te zijn!) bij. Dat vind ik onbetaalbaar.
Zo weet ik ook heel erg zeker dat wanneer Pieter en ik beiden ineens doodblijven, dat de fokster zeker zal opstaan/bijstaan om de dames een goed herplaatshuis te bieden.
Dat soort vertrouwelijkheden vind ik erg belangrijk.
ik heb ook helemaal geen bijrijdermaart schreef:Dan vraag je toch gewoon geen bijrijder? Kom je ook niet in de extra kosten

mijn paarden vinden hun weide leven heel leuk hoor

Moest er echter een penny meisje persé met mijn paarden willen rijden, zou dat kunnen, mits vergoeding.
Voor mij en mijn paarden hoeft het immers niet

En dat is misschien het verschil. TS zocht wel heel specifiek iemand die een paar dagen in de week haar paard wilde verzorgen. En die mocht dan ook wel op het paard rijden. Maar wel tegen een kostenvergoeding per maand.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het helemaal geen probleem als een fokker er wat aan overhoudt, in tegendeel. Waar ik alleen wel altijd zo moe van wordt is die fokkers die doen of ze er bijna geld bij moeten leggen en zich enorm opofferen door het fokken van een nestje. Maar dat ze dat wel over hebben, uit liefde voor hun ras
Het komt voor, dat er geld bij moet of dat het allemaal niet leuk verloopt maar het is over het algemeen ook heel leuk en houden ze er zeker wel wat aan over.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
En dat mag van mij dan ook gewoon. Want goed beschouwd ben je er toch een fiks aantal weken druk mee. En het is leuk druk, maar je moet wel ook van alles regelen voor je boodschappen e.d.Lysette schreef:Ik vind het helemaal geen probleem als een fokker er wat aan overhoudt, in tegendeel. Waar ik alleen wel altijd zo moe van wordt is die fokkers die doen of ze er bijna geld bij moeten leggen en zich enorm opofferen door het fokken van een nestje. Maar dat ze dat wel over hebben, uit liefde voor hun rasHet komt voor, dat er geld bij moet of dat het allemaal niet leuk verloopt maar het is over het algemeen ook heel leuk en houden ze er zeker wel wat aan over.
En - dat is mijn mening - als je het goed doet, ben je het hele leven van je pupjes er nog mee bezig. Niet dagelijks natuurlijk. Maar zoals wij vorig jaar met die BMO van Miep.... ik doe gewoon ter informatie net tevoren even een kort mailtje naar de fokster (het hele verhaal van die dag is hier op het forum te lezen) "ik vertrouw het niet, het ding is zichzelf niet, we rijden nu naar het spreekuur!" en we zitten daar koud in de wachtkamer en de fokster komt binnen lopen. En ze gaat ook mee de spreekkamer in - ik wilde dat erg graag - en ze drukt ook de DA nog even op zijn hart dat dit wel een pupje van haar is en dat hij zijn best moet doen. Ik was ontzettend blij met haar steun, ook de volgende dag heeft ze steeds contact met me gezocht.
En dàt mag van mij beloond worden. Ikzelf als pupkoper vind dit soort dingen erg belangrijk, en ik denk eerlijk gezegd dat je zulke meelevendheid na 10 jaar niet van een asiel of van een vorige eigenaar kunt verwachten. Ik ben gewoon wel erg blij dat ik die steun wel kreeg. Waar krijg je 10 jaar garantie/steun op een artikel?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Lysette schreef:Ik vind het helemaal geen probleem als een fokker er wat aan overhoudt, in tegendeel. Waar ik alleen wel altijd zo moe van wordt is die fokkers die doen of ze er bijna geld bij moeten leggen en zich enorm opofferen door het fokken van een nestje. Maar dat ze dat wel over hebben, uit liefde voor hun rasHet komt voor, dat er geld bij moet of dat het allemaal niet leuk verloopt maar het is over het algemeen ook heel leuk en houden ze er zeker wel wat aan over.
Nou, dat dus. De meeste fokkers van een doorsnee rashond houden er per zelf gefokt nest er een leuke duit aan over. Zelfs bij een relatief 'goedkoop' ras als de collie. Zeker als je meerdere nesten tegelijkertijd hebt (per nest zo'n 8 à 9 pups à raison van € 700) of 2 of 3 nesten per jaar. Da's een aardig bedrag wat je zo eens binnenhaalt.
Prima hoor, als je verdient aan je hobby maar dan niet doen of je er geld bij moet leggen.
Wat betreft de pupprijs: mij maakt het geen fluit uit wat iemand voor een raspup denkt te moeten vragen. Belangrijker vind ik wat IK bereid ben te betalen voor een pup (eigenlijk niks want ik moet geen pup meer).
Vraagprijs is een kwestie van vraag en aanbod. Als de doorsnee pupkoper het te duur vindt, zal de vraagprijs vanzelf zakken en omgekeerd als er vanuit de 'markt' een enorme vraag is naar een bepaald ras zal de prijs vanzelf stijgen.
Ik begrijp niet dat iemand grif € 2000 neertelt voor een pup. Maar goed, ik begrijp ook niet dat iemand een ton neertelt voor een stuk blik op wielen. En zolang niemand verlangt dat ik het betaal zal het mij worst wezen wat er wordt gevraagd/betaald voor een artikel.

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Ik vind het eigenlijk niet slecht dat puppys zo duur zijn. Als de fokker verantwoord fokt mag hij gerust een cent verdienen, maar wel een goede omstandigheden voor de hond!!!!!!
Ik vind het vooral omdat mensen dan twee keer nadenken voor ze zo n pup kopen, althans iets beter dan als het een pup van 100 euro is.
We leven in een wegwerpmaatschappij zowieso, kijk eens naar de asiels, boordevol. Zolang mensen kiezen voor een pup, prima, dan betaal je er ook voor als je een rashond wil. EN kan je t niet betalen maar wil je echt graag een hondje, dan zijn er sukkelaars genoeg die een thuis zoeken.
Ik vind het vooral omdat mensen dan twee keer nadenken voor ze zo n pup kopen, althans iets beter dan als het een pup van 100 euro is.
We leven in een wegwerpmaatschappij zowieso, kijk eens naar de asiels, boordevol. Zolang mensen kiezen voor een pup, prima, dan betaal je er ook voor als je een rashond wil. EN kan je t niet betalen maar wil je echt graag een hondje, dan zijn er sukkelaars genoeg die een thuis zoeken.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik vind dat gemiep over geld soms zo'n onzin. Voor auto's wordt er met gemak 10.000den euro's uit gegeven maar een hond mag nog geen stuiver kosten.
Het staat iedereen vrij hoor om gratis een hond van marktplaats te plukken, net zoals een ander 5.000 voor een hond betaald. Boeiend.
Het staat iedereen vrij hoor om gratis een hond van marktplaats te plukken, net zoals een ander 5.000 voor een hond betaald. Boeiend.