Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een keer niet kunnen wandelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Re: Een keer niet kunnen wandelen

Ongelezen bericht door Jacq »

gelukkig komt het bijna nooit voor ,maar dan heb ik altijd hulp om ze uit te laten.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als we de honden niet meer uit kunnen laten mogen mensen zich serieus zorgen gaan maken, dat komt bijna nooit voor want we zijn zo gewend elke dag naar het bos te gaan dat het een verslaving is geworden.
Als een van ons niet op zijn benen kan staan neemt de ander het een dagje alleen waar maar dat is zeldzaam. Toen Martin geopereerd is heb ik het een tijd weer alleen gedaan en dat beviel me ook niet slecht.
Als er echt iets is waardoor we even niet kunnen voegen ze zich overigens ook naadloos.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Poeh moet zeggen dat het bijna een opluchting is dat iedereen er hier hetzelfde over denkt.
Als het een keer echt niet gaat voel ik me al schuldig, hij kijkt me dan ook echt zo hoopvol verwijtend aan hahahaha.
Maar ja het is wel wat jullie zeggen, als ik niet ga, ligt hij gewoon de hele dag te lamballen in zijn mand.
Ik geef hem dan wel eens een kong of een gevulde handdoek ofzo.
En meestal loopt mijn man 's avonds zo wie zo een lange ronde met hem.
Mocht het structureel worden dan regel ik een uitlaatservice voor hem, gelukkig gaat het om sporadische gebeurtenissen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geen enkele reden om je schuldig te voelen, ons leven gaat ook niet altijd over rozen en een hond gaat niet dood van een dag of week wat minder. Als ik die van ons meeneem als het regent dat het giet zie ik aan hun koppen dat ze liever op de bank waren blijven liggen :engel:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds is al sinds vorige week niet meer gaan wandelen.
Als het niet gaat, dan gaat het niet.

nu ja, wandelen als in uren weg zijn doe ik sowieso niet zo vaak. uren weg, dat wel :E:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Waar ik er vroeger echt zelf beroerd van werd als het eens een dagje niet kon zoals ik vond dat het moest, kan ik me er nu wel bij neerleggen dat het soms gewoon niet anders is...
Voor die dagen heb ik dan wel een heel lekker bot, vul een kong extra en ze mogen bij mij op de bank op het dekbed :D .. als het langer dan een dag duurt dan komt er wel iemand om Bowie even lekker mee tenemen met wandelen of fietsen.. maar die enkele keer een dag niet hebben ze niets van.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Nanna schreef:
tekkel schreef:ik ben bang dat als ik een keer niet ga, en eeb vindt het best, ik steeds vaker niet ga.....
Nee, dat zou mij niet lukken. Ik zou teveel schuldgevoel hebben dan.
Bovendien vind ik dat ze beweging móeten hebben, en ik zelf trouwens ook.
1 dag niet lang wandelen kan ik mezelf nog wel "goedpraten" maar meer niet hoor.. vind het niet alleen vreselijk voor de honden maar ook voor mezelf.. vaak lig ik 1 dag met mijn zieke lijf gestrekt en als het langer duurt dan ga ik toch echt ziek wandelen... of ik bel iemand die het doet maar ik vind echt dat ze goede beweging moeten hebben.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Geen probleem. Maar op het moment worden er hier ook weinig echt lange wandelingen gedaan.
Charlie is sowieso geen wandelhondje; die wil dingen samen doen.
Of dat nu de was of flirt pole is.

Met Niko moet op het moment echt de wind er onder wat betreft gehoorzaamheid; dus daarmee ben ik vooral aan het trainen en spelletjes doen, moe maken met fietsen en apporteren en eens per week mag hij met de hus in zijn roedeltje uitrazen.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

partner laat ze uit of ik ga toch met mijn zieke kop naar buiten voor een kortere ronde. en als ik zo ziek ben dat het echt niet gaat gaan ze overdag de tuin in voor hun behoefte in de uren dat vriendlief werkt en dan laat hij ze uit savonds weer.
maar normaal gesproken ga ik er dan toch wel met ze op uit als ik ziek ben. al zijn het dan wel kortere rondes.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik ben vanaf zondag ziek, en dus krijgt James wat minder beweging dan normaal. Het is even niet anders. Een wandeling overslaan doe ik dan niet, maar het zijn nu 5x per dag korte rondjes door de buurt. Bij elkaar toch wel een uur per dag. Zondag en maandag heeft hij heerlijk naast me liggen slapen, maar vandaag merk ik voor het eerst aan hem dat hij teveel energie heeft, dus geef ik hem wat dingetjes in huis te doen en dan is het ook goed. Morgen denk ik dat ik me wel beter zal voelen en gaan we weer lekker naar het bos.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Momenteel zijn de rondes die ik met de honden maak ook korter dan ik gewend ben. Door mijn zwangerschap red ik het niet meer om vaak langere rondes te maken, we lopen even lang, maar dus minder afstand in dezelfde tijd. Zelf compenseer ik dit voor een deel om meer met ze te spelen en meer voerspelletjes met ze te doen. Op die manier raken ze toch veel van hun energie kwijt. En ik zorg ervoor dat ze in ieder geval een paar keer per week wel voldoende wandelen om hun energie tijdens het lopen kwijt te kunnen.
Je schreef al dat je voer in een handdoek rolt en de kong geeft. Er zijn nog veel meer mogelijkheden, bijv. een voerbal of dogpiramid, voer in een plastic fles, doos met snippers en WC rolletjes en daar de brokjes in verstoppen etc.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dat is dan gewoon een keer pech.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”