Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
overgewicht
Moderator: moderatorteam
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
Re: overgewicht
hoeveel weegt jouw teckel? ik heb ongeveer eenzelfde formaat als de jouwe denk ik
- dagmar88
- Zeer actief
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat geen calorieën zou leveren.sas&Billy schreef:http://www.zooplus.nl/shop/honden/voers ... ere/228525
dit bijvoorbeeld; maar je hebt ook echt de rijstkorrelversie
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Thorben hier (belgisch griffon) zet ook snel aan. Hij weegt in goede doen 6 kg en krijgt ongeveer 50 gram kvv op een dag
En natuurlijk heeft hij honger, vindt hij zelf althans, maar hij schooit net zoveel als hij op enkele dagen meer te eten krijgt. 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
6.2 kilo.sas&Billy schreef:hoeveel weegt jouw teckel? ik heb ongeveer eenzelfde formaat als de jouwe denk ik

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
Ik ben dat dus al een paar weken aan het proberen hoor... minderen en minderen. Snoepjes afgeschaft , toetjes afgeschaft ( nouja toetjes, dat bord aflikken dus) minder en minder vlees;ladybird schreef:Thorben hier (belgisch griffon) zet ook snel aan. Hij weegt in goede doen 6 kg en krijgt ongeveer 50 gram kvv op een dagEn natuurlijk heeft hij honger, vindt hij zelf althans, maar hij schooit net zoveel als hij op enkele dagen meer te eten krijgt.
.
Gevolg een hongerige piepende lastige teckel, die ongeveer alles begint te vreten dat hij tegenkomt.Normaal loopt ie voorbij droog brood op straat. Nu is ie compleet bezeten van dingen wegsnaaien, maar echt continue zoeken, daar komt geen spelen meer aan te pas... Is dat het dan?
Nouja ik heb geprobeerd een topic apart voor die rijst aan te maken, ik kon een bekertje proberen, dus ik heb dan 70 gram vlees genomen en tot 120 gram bijgemengd van die rijst.
Hondje viel voldaan is slaap en heeft de dag erna eindelijk nog een vrolijk rondgehuppeld. Dat beest had echt honger afzijdig van de zielige oogjes.
Ik kan hard zijn op vlak van snoepjes en extras, maar 1 maaltijd per dag??
Hij lust geen sperziebonen jammer genoeg. Ik kan mss eens de gepureerde versie proberen, maar met bonen heb ik weini succes geoogst.
Ik heb nu een versvleeszak gekocht met kip, voor barf is dat, met een heel laag vetpercentage. Ik hou zijn vlees zo laag mogelijk qua vet. Maar moest die rijst nu echt als vulling dienen.... dat zou de redding tot gulden middenweg kunnen zijn.
Hem op een minimum zetten zodat hij nog genoeg voedingstoffen binnenkrijgt en verder wat vulling bijgeven.
( lightbrokken geprobeerd, tot nu toe bijna alle brok platte poep, alleen met vers vlees is t stevig)
-
Loek
- Zeer actief
De helft minder aan voedingsstoffen en meer aan wat je ervoor moet betalenJaap* schreef:De helftPepie schreef:Carnibest heeft ook een rol voor honden met overgewicht,ik heb alleen geen idee wat erin zit.
Simpele oplossing zou zijn meer gaan wandelen, lekker rustig aan opbouwen