amenmum schreef:Ik vraag hier niets meer, want ik weet wat het antwoord is omdat ik een staffkruising heb, ik zeg hier niks meer omdat ik een staffkruising heb, ik geef geen antwoord op rasgebonden vragen of kwesties omdat ik een stafford heb, in de ogen van velen van jullie ben ik een soort wereldvreemde die niks van honden afweet en moet ik juist omdat ik een stafford heb alles afweten van hondentaal en gedrag alsof ik Cesar Millan heette
ik geef geen enkele tip omdat ik een staffkruising heb, want mijn lieve hond word over een kam geschoren met de rest van de nl staffies en aanverwanten, in de ogen van velen van lullie is hij niet eens meer een hond, hij is in die ogen een moordmachine die niet op zal geven, hij is sowieso al bedorven door zijn rasafkomst, ondanks dat hij 4 begrijpende baasjes heeft, die zijn ras snappen en aanjuichen, begrijpt hondenminnend internet niets van mijn liefde voor mijn hond, ondanks dat ik een hekel aan tekkels heb, veroordeel ik geen tekkel of tekkelminnend mens, als je van honden houd waardeer ik U om die eigenschap, er is voor mij geen enkel voordeel te halen uit continue op tekkels afgeven of de mensen die dit soort hondjes leuk vinden, ik hou nu eenmaal van staffords en aanverwanten en zal tot in den treure toe doorgaan met mijn ras te verdedigen, ja ik weet wat ik in huis heb en ik weet waar toe zijn bek in staat is, en nee ik ben geen laagopgeleide aso met een bijbehorende vechtjoekel, sommige mensen hie doen er goed aan om zichzelf eens onder de loep te nemen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
staffstigma
Moderator: moderatorteam
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: staffstigma
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Maltezers
- Zeer actief
mum schreef:Ik vraag hier niets meer, want ik weet wat het antwoord is omdat ik een staffkruising heb, ik zeg hier niks meer omdat ik een staffkruising heb, ik geef geen antwoord op rasgebonden vragen of kwesties omdat ik een stafford heb, in de ogen van velen van jullie ben ik een soort wereldvreemde die niks van honden afweet en moet ik juist omdat ik een stafford heb alles afweten van hondentaal en gedrag alsof ik Cesar Millan heette
ik geef geen enkele tip omdat ik een staffkruising heb, want mijn lieve hond word over een kam geschoren met de rest van de nl staffies en aanverwanten, in de ogen van velen van lullie is hij niet eens meer een hond, hij is in die ogen een moordmachine die niet op zal geven, hij is sowieso al bedorven door zijn rasafkomst, ondanks dat hij 4 begrijpende baasjes heeft, die zijn ras snappen en aanjuichen, begrijpt hondenminnend internet niets van mijn liefde voor mijn hond, ondanks dat ik een hekel aan tekkels heb, veroordeel ik geen tekkel of tekkelminnend mens, als je van honden houd waardeer ik U om die eigenschap, er is voor mij geen enkel voordeel te halen uit continue op tekkels afgeven of de mensen die dit soort hondjes leuk vinden, ik hou nu eenmaal van staffords en aanverwanten en zal tot in den treure toe doorgaan met mijn ras te verdedigen, ja ik weet wat ik in huis heb en ik weet waar toe zijn bek in staat is, en nee ik ben geen laagopgeleide aso met een bijbehorende vechtjoekel, sommige mensen hie doen er goed aan om zichzelf eens onder de loep te nemen.
Nou ik heb je voorstel topic even gelezen en denk zomaar dat het meer met jou manier van communiceren te maken heeft als met je hond of liefde voor je hond. Maak je niet zo druk het is maar internet hoor.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh. You could have fooled me.mum schreef:ik zeg hier niks meer omdat ik een staffkruising heb,
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou en als iemand "je ras niet serieus neemt?"Annamarie schreef:Ik kan me jou frustratie wel een beetje voorstellen.
Het valt me op dat je hier met sommige rassen niet serieus word genomen.
Of je hond moet heel dicht bij de wolf staan, of je moet met een flexilijntje lopen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik ben het met je eens hoor. En dan kunnen mensen wel gaan roepen dat er ook gezeurd wordt over plofcollies en jack hussels maar als je denkt dat dat hetzelfde is als de hetze naar staffords toe dan ben je wel simpel van geest of heb je flinke oogkleppen.
Hoe hier naar staffords en aanverwanten gedaan wordt is toch echt een stuk erger.
Ipv mensen advies te geven en te informeren worden de stafford eigenaren weggejaagd. Applaus voor jezelf!
Gelukkig kom ik op straat niet zoveel racisten tegen als hier op het forum
Hoe hier naar staffords en aanverwanten gedaan wordt is toch echt een stuk erger.
Ipv mensen advies te geven en te informeren worden de stafford eigenaren weggejaagd. Applaus voor jezelf!
Gelukkig kom ik op straat niet zoveel racisten tegen als hier op het forum
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ach, ik vermoed dat de klapkaak klapkaken had en mum vond van niet...
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik kwam in het weekend een loslopende staffordachtige hond tegen, leek precies een Stafford alleen waren zijn poten erg lang.
Ik zei tegen mijn honden dat ze hun snater moesten houden en door moesten lopen, zegt die vrouw tegen me: Hij doet niks hoor! Ik zei tegen haar dat ik daar ook totaal niet bang voor was maar dat mijn honden de etterbakkies zijn en ze daarom door moesten lopen. Die baas was zeker gewend dat mensen bang voor haar hond was, nou ik moet de eerste Stafford nog tegen komen die lelijk doet.
In het Hitland loopt ook een Stafford los en dat is ook al zo schat, dus ik heb geen vooroordeel tegen Staffords er zijn er echt nog wel die niet hondagressief zijn.
Je moet je niet zoveel van anderen aantrekken, hier vinden sommigen mensen dat ik een dierenbeul ben omdat Tama af en toe heel erg hard gilt vooral als ze een hond ziet dan gaat ze tekeer niet normaal en mensen denken dan volgens mij dat ik haar net in elkaar heb lopen slaan of zo want af en toe wordt er vanaf de balkons gegild dat ik een dierenbeul ben, nou denken ze dat toch zal er geen nacht minder om slapen.
Ik zei tegen mijn honden dat ze hun snater moesten houden en door moesten lopen, zegt die vrouw tegen me: Hij doet niks hoor! Ik zei tegen haar dat ik daar ook totaal niet bang voor was maar dat mijn honden de etterbakkies zijn en ze daarom door moesten lopen. Die baas was zeker gewend dat mensen bang voor haar hond was, nou ik moet de eerste Stafford nog tegen komen die lelijk doet.
In het Hitland loopt ook een Stafford los en dat is ook al zo schat, dus ik heb geen vooroordeel tegen Staffords er zijn er echt nog wel die niet hondagressief zijn.
Je moet je niet zoveel van anderen aantrekken, hier vinden sommigen mensen dat ik een dierenbeul ben omdat Tama af en toe heel erg hard gilt vooral als ze een hond ziet dan gaat ze tekeer niet normaal en mensen denken dan volgens mij dat ik haar net in elkaar heb lopen slaan of zo want af en toe wordt er vanaf de balkons gegild dat ik een dierenbeul ben, nou denken ze dat toch zal er geen nacht minder om slapen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Kijk maar uit straks heb jij ook een muilkorf plicht.Nanna schreef:Ik heb een lelijke rotharses, maat 43, een muil van hier tot Tokio, schijtcollie, kutteckel, gratenpakhuis en dweil.
![]()
Maar gelukkig geen gezwelg in zelfmeelij hier.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Even tussendoor, heerst hier het antipuntjestopicvirus? 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Okee mum, wat is er gebeurd? Of wat heb je gelezen? Die ontploffing moet toch ergens vandaan komen.
Zowat iedereen heeft hier wel iets waar je over zou kunnen (ver)oordelen. Daar moet je je niks van aantrekken hoor. Gaat er toch om dat jij plezier hebt met je hond. Maakt jou het nou uit wat iedereen vindt van het soort hond wat je leuk vindt. Bruno is ook niet echt een lieverdje hoor en ze zijn allebei te dik, volgens velen hier. Iedereen doet de dingen op zijn/haar eigen manier, toch? Ik vind alle honden leuk trouwens, heb geen hekel aan wat voor soort hond dan ook, volgens mij. Effe denken..nou okee, ik ben niet zo wild van bulldogs en bordeauxs, zo grof en lelijk. Maar waarschijnlijk zitten juist die merken in Bruno's mix. Dus ja, elke hond is weer uniek, lijkt me.
Maar vertel.
Zowat iedereen heeft hier wel iets waar je over zou kunnen (ver)oordelen. Daar moet je je niks van aantrekken hoor. Gaat er toch om dat jij plezier hebt met je hond. Maakt jou het nou uit wat iedereen vindt van het soort hond wat je leuk vindt. Bruno is ook niet echt een lieverdje hoor en ze zijn allebei te dik, volgens velen hier. Iedereen doet de dingen op zijn/haar eigen manier, toch? Ik vind alle honden leuk trouwens, heb geen hekel aan wat voor soort hond dan ook, volgens mij. Effe denken..nou okee, ik ben niet zo wild van bulldogs en bordeauxs, zo grof en lelijk. Maar waarschijnlijk zitten juist die merken in Bruno's mix. Dus ja, elke hond is weer uniek, lijkt me.
Maar vertel.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik heb helemaal niet zo erg een mening over specifieke rassen. Hetgeen wat mij doet omlopen in geval van bepaalde rastypes is dat ik meestal weinig vertrouwen heb in de bijbehorende eigenaar.
De honden op zich vind ik best leuk. Ik zou er geen willen, maar ik heb er geen hekel aan.
Ik heb alleen een hekel aan gedoe, en in de gevallen dat ik gedoe had was dat wel vaak met honden van dit type. Voor mij is het dus simpelweg een kwestie van kansberekening.
Meer niet.
De honden op zich vind ik best leuk. Ik zou er geen willen, maar ik heb er geen hekel aan.
Ik heb alleen een hekel aan gedoe, en in de gevallen dat ik gedoe had was dat wel vaak met honden van dit type. Voor mij is het dus simpelweg een kwestie van kansberekening.
Meer niet.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Nu kan ik wel verzoeken, dat Mum haar klapkaken eens open doet, om eindelijk eens te vertellen wat haar nu werkelijk dwars zit....
Mum voor mij is het abracadabra..vertel.
Mum voor mij is het abracadabra..vertel.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Jaap* schreef:Ik heb helemaal niet zo erg een mening over specifieke rassen. Hetgeen wat mij doet omlopen in geval van bepaalde rastypes is dat ik meestal weinig vertrouwen heb in de bijbehorende eigenaar.
Meer niet.
Ik ben het eens met Jaap, nou ja bijna...........
Ik heb ook geen zin in gedoe maar meestal ligt dat aan eigenaren van een bepaald type
En de groeten van de mannen 

-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Op slot geraakt....nyckle schreef:........dat Mum haar klapkaken eens open doet.........
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Ik voel me hier net als zo'n rode draad die door een spel loopt
Is me niet opgevallen dat hier racisme heerst? Is dat echt zo?
Sommige honden staan misschien bekend bij het grote publiek als "gevaarlijk" maar dat is toch alleen maar een bewijs van de onwetendheid van anderen? Ik kan me niet voorstellen dat mensen met kennis van honden bepaalde rassen viseren. Behalve natuurlijk als je bv. een bloedhekel hebt aan kleine hondjes, maar dat heeft niets met kennis te maken maar met voorkeuren.
Wil iemand hier wat licht in de duisternis brengen aub?
Is me niet opgevallen dat hier racisme heerst? Is dat echt zo?
Sommige honden staan misschien bekend bij het grote publiek als "gevaarlijk" maar dat is toch alleen maar een bewijs van de onwetendheid van anderen? Ik kan me niet voorstellen dat mensen met kennis van honden bepaalde rassen viseren. Behalve natuurlijk als je bv. een bloedhekel hebt aan kleine hondjes, maar dat heeft niets met kennis te maken maar met voorkeuren.
Wil iemand hier wat licht in de duisternis brengen aub?
- Jaap*
- Zeer actief
Waarom niet eigenlijk? De hele clou van rassen is toch juist dat er gediscrimineerd wordt op eigenschappen?Vitalia schreef:Ik kan me niet voorstellen dat mensen met kennis van honden bepaalde rassen viseren.
-
Vitalia
- Zeer actief
Ik noem dat niet discrimineren. Ik houd bijvoorbeeld van zelfstandige, sterke honden maar ik heb ook een Lagotto Romagnolo en die kan je nu niet bepaald sterk noemen. Ik discrimineer mijn Lagotto niet, ik heb een voorkeur voor sterkere honden maar dat wil niet zeggen dat ik racist ben. Onze Gioia is ook sterker geworden door haar omgang met de anderen. En bepaalde rassen wil ik zelf niet, maar dat wil niet zeggen dat ik ze naar de maan wens. Voor mij mogen alle rassen gewoon verder blijven bestaan
(dat is dus géén discriminatie).
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nanna schreef:Vitalia schreef: Wil iemand hier wat licht in de duisternis brengen aub?![]()
Gr. Aniek

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik heb een ' mismaakt-gedrocht-agressieve joekel-zieligerds-zieke sneuerds-misbaksels- lelijke stinkerd- Sharpei en vind het na dik 8 - 9 jaar nog steeds besttttt een leuk forum...
Je kunt je dingen ook teveel aantrekken denk ik
Je kunt je dingen ook teveel aantrekken denk ik
- Jaap*
- Zeer actief
Discrimineren betekent het maken van onderscheid. En het creeeren en in stand houden van rashonden is niks meer dan datVitalia schreef:Ik noem dat niet discrimineren.
Ik snap niet waarom dat onder het vloerkleed zou moeten?
Het is toch gewoon zo dat de verschillende rassen allemaal hun rasspecifieke eigenschappen hebben? Dat is het resultaat van discriminatie. Niet bijster spannend vind ik.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
mum schreef:Ik vraag hier niets meer, want ik weet wat het antwoord is omdat ik een staffkruising heb, ik zeg hier niks meer omdat ik een staffkruising heb, ik geef geen antwoord op rasgebonden vragen of kwesties omdat ik een stafford heb, in de ogen van velen van jullie ben ik een soort wereldvreemde die niks van honden afweet en moet ik juist omdat ik een stafford heb alles afweten van hondentaal en gedrag alsof ik Cesar Millan heette ik geef geen enkele tip omdat ik een staffkruising heb, want mijn lieve hond word over een kam geschoren met de rest van de nl staffies en aanverwanten, in de ogen van velen van lullie is hij niet eens meer een hond, hij is in die ogen een moordmachine die niet op zal geven, hij is sowieso al bedorven door zijn rasafkomst, ondanks dat hij 4 begrijpende baasjes heeft, die zijn ras snappen en aanjuichen, begrijpt hondenminnend internet niets van mijn liefde voor mijn hond, ondanks dat ik een hekel aan tekkels heb, veroordeel ik geen tekkel of tekkelminnend mens, als je van honden houd waardeer ik U om die eigenschap, er is voor mij geen enkel voordeel te halen uit continue op tekkels afgeven of de mensen die dit soort hondjes leuk vinden, ik hou nu eenmaal van staffords en aanverwanten en zal tot in den treure toe doorgaan met mijn ras te verdedigen, ja ik weet wat ik in huis heb en ik weet waar toe zijn bek in staat is, en nee ik ben geen laagopgeleide aso met een bijbehorende vechtjoekel, sommige mensen hie doen er goed aan om zichzelf eens onder de loep te nemen.

- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Snap ts dr frustratie wel. Hier op t forum wordt de stafford niet echt een warm hart toe gedragen.
En er wordt hier vaak gedaan alsof iedere staff eigenaar weinig tot geen weet heeft van hoe en wat. En dat alle staff eigenaren aso 's zijn. En ik zal niet ontkennen dat er hoop van die bevolkingsgroep loopt met een staff of iets wat er op lijkt, want ik ben niet blind. Maar er zijn ook een hele hoop mensen met staffs die niet tot die groep behoren. En nee ik voel me niet aangesproken als er hier mensen zijn met hun vooroordelen of wat dan ook. Maar ben er wel een beetje klaar mee. Er kan geen topic geopend worden met het woord stafford erin zonder dat bepaalde mensen reageren. Prima dat je "dat soort" honden niet moet. Maar als mensen zich voorstellen en erbij vermelden dat ze de trotse bezitters zijn van Tyson de staff of pit worden ze meteen afggefikt. Maar hadden die zelfde mensen een chihuahua met dezelfde naam dan kregen ze een warm welkom. En nee niet idereen reageert zo, maar een hele hoop wel.
En er wordt hier vaak gedaan alsof iedere staff eigenaar weinig tot geen weet heeft van hoe en wat. En dat alle staff eigenaren aso 's zijn. En ik zal niet ontkennen dat er hoop van die bevolkingsgroep loopt met een staff of iets wat er op lijkt, want ik ben niet blind. Maar er zijn ook een hele hoop mensen met staffs die niet tot die groep behoren. En nee ik voel me niet aangesproken als er hier mensen zijn met hun vooroordelen of wat dan ook. Maar ben er wel een beetje klaar mee. Er kan geen topic geopend worden met het woord stafford erin zonder dat bepaalde mensen reageren. Prima dat je "dat soort" honden niet moet. Maar als mensen zich voorstellen en erbij vermelden dat ze de trotse bezitters zijn van Tyson de staff of pit worden ze meteen afggefikt. Maar hadden die zelfde mensen een chihuahua met dezelfde naam dan kregen ze een warm welkom. En nee niet idereen reageert zo, maar een hele hoop wel.

-
Vitalia
- Zeer actief
Mijn moeder was 62 jaar toen ze haar Roxy kreeg, zij is geen hooligan of sensatiezoekster. Na papa's dood, sloot ze zichzelf op, ze kwam niet meer buiten behalve naar de bakker dan. Roxy was een stafford die door Albanezen welke met hem pakwerk wilden doen, binnengebracht was bij onze trainer omdat hij niet goed genoeg "beet". Hij heeft een half jaar bij de trainer gezeten en daarna kwam hij bij mijn moeder. Mama kreeg dikwijls commentaar van andere mensen: zulk een hond neem je toch niet op jouw leeftijd (met de nadruk op zulk).
Hij is 13 jaar geworden bij mijn moeder en ze mist hem nog elke dag. Hij heeft nooit ook maar één mens gebeten en was de vriendelijkste hond die je kon vinden. Je zag wel aan hem dat hij zich zeker niet zou laten op zijn kop zitten maar hij was haar kameraad.
Nu heeft ze een Jack Russel, omdat ze ouder wordt hebben wij haar aangeraden iets kleiners te nemen, dat mormel bijt haar als ze iets doet dat hij niet wil. En mama is niet iemand die wil straffen, ze zal hem ook nooit wegdoen, dus moeten we samen proberen er toch nog iets van te maken.
Geef mij dan maar onze Roxy, de zachte, maar toch sterke Amstaff!!!
Hij is 13 jaar geworden bij mijn moeder en ze mist hem nog elke dag. Hij heeft nooit ook maar één mens gebeten en was de vriendelijkste hond die je kon vinden. Je zag wel aan hem dat hij zich zeker niet zou laten op zijn kop zitten maar hij was haar kameraad.
Nu heeft ze een Jack Russel, omdat ze ouder wordt hebben wij haar aangeraden iets kleiners te nemen, dat mormel bijt haar als ze iets doet dat hij niet wil. En mama is niet iemand die wil straffen, ze zal hem ook nooit wegdoen, dus moeten we samen proberen er toch nog iets van te maken.
Geef mij dan maar onze Roxy, de zachte, maar toch sterke Amstaff!!!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Inderdaad. En die bredere balk links en rechts op je toetsenbord indrukken, dan krijg je een hoofdletter om het begin van een nieuwe zin aan te geven.tekkel schreef: Edit: naast de komma zit de punt......