Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond op bed

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: hond op bed

Ongelezen bericht door Gipsy »

Ik verdraag eenvoudigweg niet dat ze tegen me aan liggen...dus al 40 jaar....de grond op :pffff:

behalve als ze ziek zijn ...dan moeten ze vlakbij me zijn zodat ik ze in t oog (oor) kan houden :mrgreen:

En nu na al die jaren...mogen ze even een minuut of 5-10 bij me als ik naar bed ga en even nog wat lees maar dan...in hun zetel/mand/...
behalve Boomer...die weigert categoriek...moest ik op de grond op een matras naast hem gaan liggen na zijn OP's...een bed op wilde ie echt niet :oeps:

Hahaha best wel leuk als ik er terug aan denk! En wat worden wij toch slim met de leeftijd :ok:

PS. Ik slaap zelfs met oorstopjes want anders hoor ik hun ademhaling en word wakker als ze en droom hebben en kreunen...zelfs al liggen ze 20 m verder... :D
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gipsy schreef: behalve Boomer...die weigert categoriek...moest ik op de grond op een matras naast hem gaan liggen na zijn OP's...een bed op wilde ie echt niet :oeps:
Deed Pluisje ook zelden. De laatste nacht heb ik bij hem in de hondenmand gelegen :wink:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Jahoor, Bruno wil altijd lekker bij ons liggen terwijl we slapen. Shelly gaat meestal op een gegeven moment in haar mand liggen. En ik gooi Bruno er gewoon af als ie teveel in de weg ligt. Dan gaat ie zuchtend op de grond liggen en als ik weer in slaap ben gevallen, snuggelt ie weer lekker tegen me aan, haha. Zuchten en neusfluiten is het enige protest wat hij ooit zal bieden, volgens mij. Bruno is een beetje onhandig in inschatten hoe hij komt te liggen, ik kan het moeilijk uitleggen, hij gaat dan eerst zitten en dan pas liggen. En dan past het soms niet meer zo goed dus dan krijgt ie een duw richting de grond.

Maar ik vind het echt heerlijk om tijdens het slapen wakker te worden en lekker tegen hem aan te kruipen dus boos word ik nooit erom, vind het veels te gezellig. Hij ruikt dan ook zooo lekker. Bovendien, Bruno maakt me wakker als ik een heftige nachtmerrie heb. Dan legt ie gewoon een poot op mijn hoofd. Ik dacht de eerste paar keer dat hij iets van me nodig had ofzo, tot ik me realiseerde dat ik pratend en zwetend wakker was geworden uit mijn droom. Ik heb nogal vaak nachtmerries dus ik ben erg blij met Bruno in bed. Ik noem hem mijn droomleeuw, hij beschermt me terwijl ik droom, lief he!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jeannettebo schreef:
blondie schreef:Het een sluit het ander niet uit. Heb met mijn hond wel degelijk een issue gehad om het bed. Hij lag er op en wilde er niet af.
Hij had nog nooit op een bed gelegen denk en wilde er echt niet af, het was geen leuk momentje tussen ons. Wel een momentje van wie doet wat.
Mensen kunnen grappig doen over dominantiezaken en wel of niet op de bank, maar als het wél een issue is sta je even gek te kijken. Het kan dus wel in sommige gevallen niet ok zijn om de hond te veel privileges te geven.
Ik noem het zelf niet dominantie waar ik tegenaan liep, had hem ook niet zelf de privileges gegeven om op bed te gaan. Maar het werd wel even een conflict.
Terwijl de ander prima op een bank kan liggen zonder dat ze er wat mee bedoeld.
Beiden kunnen op bed overigens zonder gezeur, als ik wil draaien en dat doe ik nogal en ze liggen in de weg dan komen ze een been tegen en skup ik ze eraf. Ligt een fijn hondenkussen naast het bed, boven een mooie deken en een hondenmand dus ik vind het prima.
Maar mijn bed, en als ik wil dat ze eraf gaan dan moeten ze er af, die ene keer dat dat behoorlijk wat voeten in de aarde had blijft me altijd bij, ook al kan ik inmiddels lezen en schrijven met hem.
Natuurlijk, maar die issue komen niet in eerste instantie door het bed, maar door de algehele omgang
Klopt maar dat wilde ik gewoon even gezegd hebben, elders op een ander forum ging het ook over grommen tegen iemand bijvoorbeeld op de bank. Hond niet meer op de bank/bed laten is veelal de reactie die je leest, maar dat is niet het probleem waarom de hond denkt te gaan grommen als hem of haar iets niet bevalt. Of wat dan de benaming dominant krijgt bestempeld.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

goed, http://s615.photobucket.com/albums/tt23 ... I_5975.mp4 het doet soms gewoon pijn honden op bed :ugh:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Gipsy schreef: behalve Boomer...die weigert categoriek...moest ik op de grond op een matras naast hem gaan liggen na zijn OP's...een bed op wilde ie echt niet :oeps:
Deed Pluisje ook zelden. De laatste nacht heb ik bij hem in de hondenmand gelegen :wink:
Ja als je op m'n blog kijkt in juli zag je mij ook in de hondenzetel bij Pineau liggen...de laatste 2nachten had ik mijn matras op de grond gelegd en een andere matras voor hem ernaast... Lekker dicht bij elkaar :ok:
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

:LOL: hier ook hond op bed, niet sinds het begin maar ik heb een tijdje in een heel koud huis gewoond en zonder asta tegen me aan kon ik niet slapen van de kou :LOL:
joeyophof
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door joeyophof »

Deze is nog nooit boven geweest, en hij weet donders goed dat hij niet op de bank mag.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
widje
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door widje »

die van mij heeft een tijd bij mij geslapen toen ik alleen was. lekker warm en gezellig. nu mag ze af en toe smorgens even naar boven en op bed maar verder slaapt ze beneden, maar das meer door ruimte gebrek in bed anders
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ja, dat is wel zo, dan besluit er een om aan je andere kant te gaan liggen en dan loopt dat dus gewoon over je buik heen.

Maar nee, dominant is dat niet :mrgreen: Het is gewoon samen slapen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Hier mogen ze ook op bed. 1tje wil dat niet, die ligt beneden, lekker de bank voor haarzelf!
1tje ligt bij m'n buik en 1 achter m'n knieën. ze draaien gewoon mee in m'n slaap.
het is wel zo dat als ik op bed lig, ze er pas op mogen als ik het zeg.
als ik er dus niet in lig, vind ik ze overdag geregeld onder de dekens in de slaapkamer na een lange wandeling. :-)
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Nah dan zijn de mijne op bed toch iets rustigers

Afbeelding

Is wel van 2008, toen waren ze net 2 en lag ik plat na mijn rug gebroken te hebben na een val op een steentje met mijn paard :ugh:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Gipsy schreef:Nah dan zijn de mijne op bed toch iets rustigers

Afbeelding

Is wel van 2008, toen waren ze net 2 en lag ik plat na mijn rug gebroken te hebben na een val op een steentje met mijn paard :ugh:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Sorry, ondanks de val toch een geweldig filmpje :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Hier af en toe, als we er zin in hebben. Zo niet dan zitten ze beneden in de bench, en ze klagen niet.
Afbeelding
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Hier niet op de bank, en bij uitzondering s'ochtends op het bed.
Laatst gewijzigd door Roo op 23 okt 2012 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Hier slaapt ze nachts ook in bench , anders sloopt ze van alles. Ze mocht er van mij net even bij. Mijn keuken/slaapkamer en woonkamer zitten in 1 ruimte. Dus voor mij geen boven.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Nee hier mag ze niet in bed en ook al niet op de bank. Arme hond :ugh:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb nooit dominantieproblemen met mijn huisdieren dus ik denk daar niet eens over na. Wel vind ik het soms lastig, want Sancho mag dan maar 9 kg wegen, dat is te veel als hij bij voorkeur op je benen gaat liggen. En nu het terras is opgebroken ligt er ook zand in bed. En even was ik bang voor vlooien (gelukig geen gevonden) en in bed lijkt me dat helemaal een ramp. Maar verder is het gewoon knoergezellig :D
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Jeannettebo schreef:Ik vind het echt niet kunnen :pffff:

Ze zijn het alleen niet met me eens...

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dan ook een heul groot dominantie probleem dat staat buiten kijf natuurlijk :schrik:
:LOL: ja, wat wil je ook; een tatra, enge mechel en een tijger met jong! :eek: Mag jij er nog wel bij? :engel:
Thuis ook Tadej op bed die ligt vaak op mijn benen (en op het dekbed natuurlijk :F: ) Maar komt vaak ff knuffen en tegen mn buik aan liggen:I: Als ik bij mijn moeder ben ligt ze bijna altijd beneden,in de kamer of in de schuur. Ze kent alledrie, geeft de voorkeur aan bed (goh :roll: ) maar vind alles wel prima :19: Mochten er bij een hond wel problemen door ontstaan is het gewoon over maar zie ik nu geen reden toe. Vind het wel gezellig en heerlijk om naar slapende Dee te kijken :I:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Afbeelding

:LOL: :LOL: :LOL:
En die vierde die er achter staat te gluren :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier geen honden boven dus ook niet op bed, heb een hond gevaarlijke trap... we slapen wel regelmatig lekker met zijn allen op de bank beneden.. ook heel gezellig!
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Boven is kattenterrein, dus de hond mag niet op de slaapkamer. 4 katten er bij op bed vind ik ook meer dan genoeg...
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Hier liggen er soms wel 9 op bed :cheer: :I:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki slaapt gewoon gezellig op het bed, het liefst tegen mijn kont/dijbenen aan als ik op mijn zij lig met mijn omhoog. Dan heeft hij een lekker holletje onder de dekens en gaat zo lekker slapen.

Ook als we niet slapen ligt hij op bed, dat is het enige fijne plekje om te slapen vindt hij haha.
Afbeelding
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck sliep altijd op bed, nu ze er niet meer is heb ik het bed weer voor me alleen en dat vind ik wel lekker. :wink:
Biène komt niet boven, Numa slaapt in de kennel.
Ze liggen wel regelmatig op de bank tegen me aan, dat vind ik prima verder.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ook hier geen honden op bed, soms slaap ik wel uit nood (ziek, vuurwerk angst) op een matras bij de honden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Jolie gaat altijd even mee naar bed als ik eerder ga slapen dan mijn vriend. Heerlijk even warm worden, en als mijn vriend naar bed gaat, gaat ze naar de kamer.
Verder ligt ze er soms overdag ook wel graag en vooral als ik ga douchen gaat ze daar liggen wachten.
silversomali
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz + Whippet

Ongelezen bericht door silversomali »

Mijn hond is er pas 2 maanden, en hij was al volwassen. Eerst heb ik hem duidelijke grenzen gegeven, niet op de bank/bed etc, benchtraining heeft hij gehad en basis gehoorzaamheid. Nu is het zo dat hij sowieso absoluut niet dominant is en goed luistert. Nu kan hij makkelijk ook uit de bench 's nachts en ook als ik weg ga. Hij ligt nu wel op de bank. Op de slaapkamer komt hij eigenlijk niet, alleen in het weekend 's ochtends mogen hij en de katten op de kamer en dan soms ook wel op bed, gezellig :D
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier geen beesten op bed. We vinden 4 honden en 2 mensen op bed gewoon teveel. Heel af en toe in het weekend mag het wel, dat is voor hun echt een feestje. En als ik ziek ben en ik lig in bed mogen ze er ook lekker knus bij. Helaas voor de honden gebeurt dat zelden.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Afbeelding

Wat een prachtig filmpje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”