Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maaltijd overslaan

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Maaltijd overslaan

Ongelezen bericht door Inge »

Theraposa schreef:Ik geef sowieso minder voer dan wat op verpakking staat , zoals op verpakking staat is haar veels te veel , dan laat ze het meeste staan. Heb het al beetje aangepast en in 2 x per dag. Een kennis van mij schrok al van de hoeveelheid haha , een volwassen golden retriever die zij een weekend had kreeg nog minder voer. Op verpakking staat tot 12 maanden , daarna ook maar over dan op volwassen voer?
Hoeveel geef je dan en welke brokken?
Op de foto is ze niet echt mager te noemen :wink: , dus ik denk dat ze simpelweg teveel krijgt.
Loopsheid die er wellicht aankomt kan ook nog invloed hebben.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Indy heeft ook buien, dat eet ze heel slecht. Kan me er totaal niet meer druk om maken. Ze zal zelf wel weten als ze honger heeft en moet eten.
Zij heeft tijden dan lijkt ze opeens veel voeding nodig te hebben en komt ze totaal niet aan. En dan heeft ze weer veel minder nodig en moet ik oppassen dat ze niet aankomt.

Weg halen doe ik niet meer aan. Ze eet maar als ze trek heeft.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind dr ook alles behalve mager... dus mijn vermoeden is ook dat ze gewoon teveel krijgt. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
James87
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door James87 »

Ik vind dat je hond eerder te 'dik' is dan te 'mager'.
De hoeveelheden op de verpakking houd ik ook niet aan, dat zou betekenen dat mijn Franse Bulldog van 9 maanden 500g(!!) KVV per dag moet hebben.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Ze heeft vanmorgen hele bak binnen een halfuur opgegeten , misschien wel binnen een kwartier. Ze krijgt 2 keer per dag Smolke puppy maxi 200 gram 2 x ongeveer. Als ik het goed het op het bakje. Ongeveer 1 of 2 keer per week krijgt ze ook een kuiken. En ze krijgt af en toe snoepjes om haar mee te belonen. En ongeveer 1 keer per week een kauwstaaf. Op de verpakking staat 6 maanden 505 gram en 12 maanden dan 500 gram.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Je kunt beter de voorschriften van de verpakking loslaten en naar je hond kijken hoor. Elke hond is anders.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Theraposa schreef:Ze heeft vanmorgen hele bak binnen een halfuur opgegeten , misschien wel binnen een kwartier. Ze krijgt 2 keer per dag Smolke puppy maxi 200 gram 2 x ongeveer. Als ik het goed het op het bakje. Ongeveer 1 of 2 keer per week krijgt ze ook een kuiken. En ze krijgt af en toe snoepjes om haar mee te belonen. En ongeveer 1 keer per week een kauwstaaf. Op de verpakking staat 6 maanden 505 gram en 12 maanden dan 500 gram.
Die hoeveelheid op de verpakking is natuurlijk ook maar een richtlijn. Geen wet van meden en perzen :wink:
Je moet ondertussen wel zelf naar je hond blijven kijken en als ze wat spekkig wordt voer je minder. Wordt ze mager voer je meer.

Je zou wat minder kunnen gaan voeren en dan kijken of ze niet te dun wordt.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ik geef haar sowieso minder dan wat er op de verpakking staan. Maar ik kan proberen om haar nog minder te geven en zien of ze niet heel mager word. Meestal als ik met haar heb gefietst geef ik ook wat meer , omdat ze dan misschien meer energie kwijt is.
Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Je kan ook proberen om al over te gaan op adult voer
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Theraposa schreef:Ik geef haar sowieso minder dan wat er op de verpakking staan. Maar ik kan proberen om haar nog minder te geven en zien of ze niet heel mager word. Meestal als ik met haar heb gefietst geef ik ook wat meer , omdat ze dan misschien meer energie kwijt is.
Maar van een keer fietsen gebruiken ze geen extra maaltijd? Hier fietsen ze elke dag, maar krijgen niet minder als ze een week op vakantie zijn dus niet fietsen. Alleen als ik een hond heb die geblesseerd is bijv. en wekenlang niet kan trainen en fietsen dan krijgen ze iets minder maar anders niet.
Alleen in de winter krijgen ze hier iets meer omdat ze buiten wonen... maar alleen als het echt veel en lang vriest.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Mijn meisje eet alweer een tijd goed. Wel geef ik haar nu wat minder voer dan eerst. Ik heb ook het idee dat een foto ook niet veel zegt , het is ook maar net uit welke hoek die genomen is denk ik. Ook denk ik dat ze gewoon tegen haar loopsheid aan zit. Hier een recente foto van haar waar je haar bouw ook kan zien :
Afbeelding

Is het niet gewoon een soort van puppy vet? :tongue:
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Ik vind haar op de laatste foto beter uit zien als op de 1ste (1ste tikkeltje te dik)

hier eten ze allemaal wel eens niet
Darko is nu aan het vasten, al sinds vrijdag :piew: maar Guapa is loops en op dekrijpe dagen vertikt hij het altijd van te eten :wink: (Darko krijgt van mij wel, vanaf dat er een teef loops is, een heel pak meer eten, omdat hij zichzelf op een week tijd echt kan uithongeren, je ziet de kilo's er bij hem echt afvliegen omdat hij geen rust heeft, terwijl het eigenlijk een hele rustige hond is)
Jänta is ook al een week of 2 bezig met heel slecht eten, maar die heeft pech gehad, niet gegeten is geen eten, Jänta is trouwens net 2 en moet nog wel ff verder met uitzwaren
Zena heeft ooit eens 3 weken zogoed als niet gegeten, ik denk dat zij toen op 3 weken tijd de hoeveelheid at, dat ze normaal op een week eet
ook Guapa kan dat, ff 3 weken niet willen eten en maar wachten tot ik er uiteindelijk "iets" onder doe of haar volprop met brood (madam doet een moord voor brood :piew: )
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Op deze foto vind ik haar er prima uitzien hoor. Je ziet taille en ze krijgt mooie spieren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat ik de eerste foto uit een verkeerde hoek heb genomen. Haar ribjes zie je misschien niet maar dik lijkt ze me ook niet. Binnenkort stap ik ook dan maar over op gewoon adult voer.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Fizgig schreef:Misschien is het een idee om eens de voerdummy te proberen en daar haar voer in te doen? En dan laten apporteren en zo haar eten krijgen. Ik heb ze net voor Bruno en Shelly gekocht en ze vinden het erg leuk.

Ik geef ze hier 's ochtends en 's avonds brokken en om de dag 's avonds ipv brokken vlees, kvv of barf. Als ze dat vlees niet helemaal in één keer opeten, geef ik ze de volgende dag geen brokken 's ochtends. Dan hebben ze 's avonds tenminste weer trek. Mijn honden hebben ook minder nodig, ze eten iig veel minder dan ze mogen, dus ben ik minder gaan geven. Misschien kun je wat minder voer geven, totdat je ziet dat ze wel trek heeft en haar bak in één keer leeg eet. Of gewoon één keer per dag voeren, doen hele volksstammen en dat gaat prima.
Ja joh, laten we er een voedingsdrama van maken :roll:
De bak brokken geven, is het na tien minuten niet op gewoon weghalen, tweede ronde nieuwe kansen.
Als je er nu drama van maakt lust je hond straks helemaal niet. Zolang ze fit is en niet ziek oogt is er niets aan de hand :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
Fizgig schreef:Misschien is het een idee om eens de voerdummy te proberen en daar haar voer in te doen? En dan laten apporteren en zo haar eten krijgen. Ik heb ze net voor Bruno en Shelly gekocht en ze vinden het erg leuk.

Ik geef ze hier 's ochtends en 's avonds brokken en om de dag 's avonds ipv brokken vlees, kvv of barf. Als ze dat vlees niet helemaal in één keer opeten, geef ik ze de volgende dag geen brokken 's ochtends. Dan hebben ze 's avonds tenminste weer trek. Mijn honden hebben ook minder nodig, ze eten iig veel minder dan ze mogen, dus ben ik minder gaan geven. Misschien kun je wat minder voer geven, totdat je ziet dat ze wel trek heeft en haar bak in één keer leeg eet. Of gewoon één keer per dag voeren, doen hele volksstammen en dat gaat prima.
Ja joh, laten we er een voedingsdrama van maken :roll:
De bak brokken geven, is het na tien minuten niet op gewoon weghalen, tweede ronde nieuwe kansen.
Als je er nu drama van maakt lust je hond straks helemaal niet. Zolang ze fit is en niet ziek oogt is er niets aan de hand :wink:
dit :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”