Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 vechtende honden haal je uit elkaar...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mirella
Zeer actief

Re: 2 vechtende honden haal je uit elkaar...

Ongelezen bericht door Mirella »

rot om naar te kijken..
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

he bah een beetje naar hoor, en dan alle honden die langskomen met een prikband ineengedoken.... nee dankje
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

ow je kan niet reageren op de video en ook niet zeggen dattie niet leuk is, jammer...
Afbeelding
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

Tja denk dat ze bij die club dan nog beter een Taser kunnen aanschaffen, honden zijn binnen 2 tellen plat, kan je ze zo uit elkaar halen. Ze zijn er volgens mij gek genoeg voor, durf te wedden dat het veel sneller werkt als die vinger in de kont. Snap ook niet dat er dan ook nog mensen met hun honden langs lopen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fizgig schreef:Ik heb het filmpje ook niet gekeken, hahaha, bah vies man. Bovendien was ik een beetje bang dat het een hondengevecht zou zijn in een hondenvechtarena en daar is mijn gestel niet tegen bestand, haha.

Ik vraag me dus af he, wat nou als je zo'n toeter neemt, zo'n spuitbus met een misthoorn die ze in voetbalstadions vaak gebruiken, geen idee hoe het heet maar je kunt er een geluid mee produceren waar iedereen van schrikt. En dan laat je die dus afgaan, vlakbij de honden. Gemeen is het wel want ze schrikken zich dan allebei een hoedje, maar toch, dan laten ze vast los. Zou zoiets niet beter en sneller werken dan een breakstick? En past ook in de hantas, haha.
Nee hoor, die schrikken nergens van zitten zo vol met adrenaline... ik heb destijds de ballen omgedraaid, niks hielp.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Oke, bedankt voor dit filmpje... dit is dus precies waarom ik besloten had geen Stafford meer te willen.
Back to reality
:zweep:
dweysel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door dweysel »

Mojuan schreef:Oke, bedankt voor dit filmpje... dit is dus precies waarom ik besloten had geen Stafford meer te willen.
Back to reality
:lol1:

Hoop dat je een geintje maakt, als iedereen zo redeneert als jij, zouden er geen honden meer lopen.
Denk dat er van elk ras wel zo'n fimlpje ergens rond zwerft of te vinden is. Natuurlijk ziet het er bij dit soort honden wat erger uit, maar het blijven 2 vechtende honden! Ben er trouwens niet eens van overtuigd dat die zwarte wel een stafford is, maar kan me vergissen.

Als je zelf een stafford gehad hebt of nog hebt dan neem je zo'n beslissing toch op basis van je eigen ervaringen met je stafford.
Niet op basis van een toevallig fimpje dat op internet verschijnt.
dweysel
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
dweysel schreef: Denk dat er van elk ras wel zo'n fimlpje ergens rond zwerft of te vinden is.
O, in dat geval graag een filmpje van twee knokkende en nooit meer loslatende:
Golden Retrievers
Poedels
Cavaliertjes
Collies
Setters
Maltezers

Als je er één kunt vinden ben ik ook al dik tevreden hoor :ok:

Die zijn niet te vinden want er bestaat geen nooit meer loslatende hond! Als je goed naar het filmpje kijkt zie je deze hond toch ook overpakken, net als alle andere honden! Er bestaat niet zoiets als een dichtgeklapte kaak, anders zou een break stick ook niet werken. Natuurlijk hebben ze een sterkere bijna niet loslatende kaak, maar loslaten kunnen ze!
Zit nu op me werk dus kan niet uitgebreid gaan zoeken. Vind ik ook niet nodig! Ik zeg ook dat ik denk dat ze wel te vinden zijn.
Het fimpje over die golden retriever heb ik nog wel op me netvlies staan. Dus jij wilt zeggen dat het absoluut niet kan dat bovenstaande rassen in een gevecht verzeild raken.? Steek dan ff lekker je kop in t zand
dweysel
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
dweysel schreef: Dus jij wilt zeggen dat het absoluut niet kan dat bovenstaande rassen in een gevecht verzeild raken.? Steek dan ff lekker je kop in t zand
Nee, dat zeg ik niet. En steek lekker je eigen harses in het zand, ik heb niet met jou geknikkerd. :hmmm:
Ik zeg dat bovenstaande rassen niet als gewoonte hebben niet los te willen laten tijdens een gevecht :19: Ik heb tenminste nog nooit een eigenaar daarvan met een breakstick zien lopen. Terwijl dat bij de klapkaken bon ton schijnt te zijn.
Heb eigenlijk geeneens zin om met jouw de discussie aan te gaan. Heb jouw alleen nog maar horen afgeven op stafford en andere klapkaken zoals jij ze noemt.
Maar zal thuis ff voor je kijken naar dat filmpje van die golden retriever die die bulldog op de dam maar niet los wilt laten! Je wilt zeggen dat andere honden die gewoonte niet hebben maar het wel voorkomt. Wat wil je nou eigenlijk zeggen dan! Dat het risico bij een stafford en aanverwanten (naar mijn mening nog veel meer rassen) veel hoger ligt? Vertel eens wat nieuws!

Nee ..ik steek me kop niet in t zand, dat doe jij! Ik weet dat het houden van mijn stafford risico's verbonden zitten. Maar tot nu toe kan ik aangeven dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad en dat ik ook niet met een breakstick loop. Maar als ik er wel mee zou lopen zou dat zijn om in geval van nood in te kunnen grijpen. Zie t probleem daarvan niet.

Als ik over een aantal jaar besluit om geen stafford meer te nemen doe ik dat op basis van mijn eigen ervaringen. Niet op basis van een geplaatst fimpje, dat was mijn reactie! En dat is mijn mening ..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik haal toch liever 2 knokkende herders uit elkaar dan 2 knokkende staffords... :hmmm:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dweysel
Vaste gebruiker

malinois schreef:Ik haal toch liever 2 knokkende herders uit elkaar dan 2 knokkende staffords... :hmmm:
Zou het niet weten, beiden bij mij nooit voorgekomen gelukkig. Maar dat is ook niet de discussie ..
Mojuan
Zeer actief

dweysel schreef:
Mojuan schreef:Oke, bedankt voor dit filmpje... dit is dus precies waarom ik besloten had geen Stafford meer te willen.
Back to reality
:lol1:

Hoop dat je een geintje maakt, als iedereen zo redeneert als jij, zouden er geen honden meer lopen.
Denk dat er van elk ras wel zo'n fimlpje ergens rond zwerft of te vinden is. Natuurlijk ziet het er bij dit soort honden wat erger uit, maar het blijven 2 vechtende honden! Ben er trouwens niet eens van overtuigd dat die zwarte wel een stafford is, maar kan me vergissen.

Als je zelf een stafford gehad hebt of nog hebt dan neem je zo'n beslissing toch op basis van je eigen ervaringen met je stafford.
Niet op basis van een toevallig fimpje dat op internet verschijnt.
Dit filmpje geeft precies mijn eigen ervaring weer, en dus ook waarom ik het ook alweer niet meer zag zitten met dit ras.
Ik weet prima wat ik wil en waarom dat zo is, heb ik jouw hulp niet bij nodig, bedankt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dweysel schreef:
malinois schreef:Ik haal toch liever 2 knokkende herders uit elkaar dan 2 knokkende staffords... :hmmm:
Zou het niet weten, beiden bij mij nooit voorgekomen gelukkig. Maar dat is ook niet de discussie ..
Vind ik wel, herders zijn in dat opzicht nog altijd makkelijker... dat knokken zit gewoon in de staff daar kun je niet omheen... ik heb helaas ervaring met knokkende herders en echt op leven en dood maar wel door iemand uit elkaar te halen... dit itt. tot staffs waar dit zonder breakstick simpelweg niet mogelijk is.
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

malinois schreef:
dweysel schreef:
Vind ik wel, herders zijn in dat opzicht nog altijd makkelijker... dat knokken zit gewoon in de staff daar kun je niet omheen... ik heb helaas ervaring met knokkende herders en echt op leven en dood maar wel door iemand uit elkaar te halen... dit itt. tot staffs waar dit zonder breakstick simpelweg niet mogelijk is.
ik heb ook ervaring met vechtende herders, rottweilers en bouviers en ook dat die niet los wilde laten en dit gaf exact hetzelfde effect als staffords in zo een zelfde gevecht :ugh: net zo lang wachten tot ze los laten, alleen een wat lastiger formaat.

als een hond niet los wil laten, dan kun je het ook vergeten. en dan geeft zo een lijstje van nanna veel eerder toe, want ik heb hier een moordlustige golden in de buurt die alle honden grijpt (ook mijn hond gegrepen).. maar die laat wel eerder los :wink:

en dat is niet alleen in een gevecht maar ook bv met speelgoed, als een rottweiler bv een bal niet los wilt laten krijg je die er nauwelijks of niet uit.. bij een golden bv kan je die bek wel open trekken omdat ze de kracht en de wil daarvoor niet hebben..
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

dweysel schreef:
En toch heb ik liever dat een stafford-eigenaar een wat minder nonchalante houding laat zien tov vastbijten en vechten. Het is misschien wel een vooroordeel maar als je een verantwoordelijk mens bent, hou je er altijd rekening mee. Als je heel ontspannen zegt, mwah, nooit meegemaakt, vraag ik me af of je wel alert blijft op vecht en patsgedrag. Want je vind dat mensen veel te hard oordelen over staffords als het gaat om vechtgedrag, lees ik tussen de regels door, maar ik zou niet de fout in gaan door er zelf te zacht over te denken. Dat hoeft nou ook weer niet. Staffords zijn pittige hondjes, en bij alle pittige honden moet je goed op blijven letten. Zomaar met iedere hond los, zou ik niet doen, met een stafford. Ze zijn best lomp en ruig met spelen en dat kan ook voor ongelukken zorgen. Okee, het zijn clowntjes maar dat wil niet zeggen dat ze geen andere eigenschappen hebben die minder grappig zijn.

Je kunt natuurlijk veel bereiken met training en opvoeding, maar het instinkt kun je daarmee nooit helemaal wegpoetsen. En staffords hebben toch vrij recent in de geschiedenis als vechthond gefungeerd, dat kun je niet zeggen van veel andere rassen. Dus het zit er heus wel in, alleen komt het er bij sommige nooit uit. Dat is gedeeltelijk opvoeding en training/ de juiste baas en gedeeltelijk mazzel. Of niet? Ik vind het naïef om dat te ontkennen en stug vol te blijven houden dat het allemaal vooroordelen zijn, de feiten liegen er niet om namelijk.

En juist stafford eigenaren lijken allemaal wel zo koppig te ontkennen dat er veel problemen zijn en dat het vast blijven bijten voor meer fatale aflopen zorgt. Dat vind ik zorgwekkend. Wees gewoon eerlijk en ontkent de problemen niet, voor het welzijn van het ras, voor de toekomst. Dan maken ze meer kans om blijvertjes te worden, wat ik me nu heel erg afvraag.
dweysel
Vaste gebruiker

malinois schreef:
dweysel schreef:
Ik heb het helemaal niet over herders gehad. Heb ook nergens ontkend dat knokken in de stafford zit. Dat laatste weet ik dus niet. Ik vind het alleen raar dat iemand een bepaald ras heeft of heeft gehad na het zien van een filmpje waarin een hond van zijn ras vecht om het zien van t filmpje aangeeft dat ras niet meer te willen. Thats all
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dweysel schreef:
malinois schreef:
dweysel schreef:
Ik heb het helemaal niet over herders gehad. Heb ook nergens ontkend dat knokken in de stafford zit. Dat laatste weet ik dus niet. Ik vind het alleen raar dat iemand een bepaald ras heeft of heeft gehad na het zien van een filmpje waarin een hond van zijn ras vecht om het zien van t filmpje aangeeft dat ras niet meer te willen. Thats all
ik niet, als die nadelen weer bovenkomen lijkt het me juist logisch, de herkenning en dat stukje niet weer willen meemaken.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

dweysel schreef: Ik vind het alleen raar dat iemand een bepaald ras heeft of heeft gehad na het zien van een filmpje waarin een hond van zijn ras vecht om het zien van t filmpje aangeeft dat ras niet meer te willen. Thats all
Misschien moet jij beter lezen.
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef:
ik niet, als die nadelen weer bovenkomen lijkt het me juist logisch, de herkenning en dat stukje niet weer willen meemaken.
dweysel denkt dat ik vanwege dit filmpje het ras niet meer wil, hilarisch eigenlijk
dweysel
Vaste gebruiker

Fizgig schreef:
dweysel schreef:
En toch heb ik liever dat een stafford-eigenaar een wat minder nonchalante houding laat zien tov vastbijten en vechten. Het is misschien wel een vooroordeel maar als je een verantwoordelijk mens bent, hou je er altijd rekening mee. Als je heel ontspannen zegt, mwah, nooit meegemaakt, vraag ik me af of je wel alert blijft op vecht en patsgedrag. Want je vind dat mensen veel te hard oordelen over staffords als het gaat om vechtgedrag, lees ik tussen de regels door, maar ik zou niet de fout in gaan door er zelf te zacht over te denken. Dat hoeft nou ook weer niet. Staffords zijn pittige hondjes, en bij alle pittige honden moet je goed op blijven letten. Zomaar met iedere hond los, zou ik niet doen, met een stafford. Ze zijn best lomp en ruig met spelen en dat kan ook voor ongelukken zorgen. Okee, het zijn clowntjes maar dat wil niet zeggen dat ze geen andere eigenschappen hebben die minder grappig zijn.

Je kunt natuurlijk veel bereiken met training en opvoeding, maar het instinkt kun je daarmee nooit helemaal wegpoetsen. En staffords hebben toch vrij recent in de geschiedenis als vechthond gefungeerd, dat kun je niet zeggen van veel andere rassen. Dus het zit er heus wel in, alleen komt het er bij sommige nooit uit. Dat is gedeeltelijk opvoeding en training/ de juiste baas en gedeeltelijk mazzel. Of niet? Ik vind het naïef om dat te ontkennen en stug vol te blijven houden dat het allemaal vooroordelen zijn, de feiten liegen er niet om namelijk.

En juist stafford eigenaren lijken allemaal wel zo koppig te ontkennen dat er veel problemen zijn en dat het vast blijven bijten voor meer fatale aflopen zorgt. Dat vind ik zorgwekkend. Wees gewoon eerlijk en ontkent de problemen niet, voor het welzijn van het ras, voor de toekomst. Dan maken ze meer kans om blijvertjes te worden, wat ik me nu heel erg afvraag.
:lol1: denk dat je de plank mis slaat! Heb namelijk niets gezegd over hoe ik met mijn hond omga! Hoe weet jij dat ik ontspannen was, en "mwah nooit meegemaakt" heb ik ook nergens geschreven. Ik gaf aan nooit in t echt een stafford of herder te hebben zien vechten, dat is een feit. Moet ik hier dan gaan zitten liegen dat ik t wel heb meegemaakt. En dus omdat ik een stafford niet heb zien vechten ben ik niet alert op vecht en patsgedrag :ugh:

Heb helemaal niet s geschreven over t oordeel over stafford en denk niet te licht over staffords en aanverwanten. Als ik hierna besluit geen staffords te nemen is dat op basis van mijn ervaringen en niet door het zien van een filmpje van een vechtende stafford. Om dat te verduidelijken: ik kan er inkomen dat iemand die nooit geen stafford gehad heeft, door het zien van zo'n filmpje ontmoedigd wordt. Maar als je er zelf een hebt of gehad hebt kun je toch op basis van je ervaring een keuze maken. Door een toevallig geplaatst filmpje vind ik dat vreemd. Dat mag toch, en dat is het enige wat ik erover gezegd heb.

Mijn omgang met mijn hond is eigenlijk overbodige info maar voor jou dan: ik ben zeer behoedzaam, weet dat hij niet altijd die knuffelbeer is! Mijn hond gaat nooit zomaar los met iedere hond, precies andersom, mijn hond gaat los alleen met hond+eigenaar die ik zeer goed ken op betrouwbaar terrein.

Ben me zeer bewust van de stafford en zijn verleden. Blijf jij daar maar in hangen, ik probeer het tegendeel te bewijzen! Niet door zijn "vecht" karakter te ontkennen, maar ervoor zorgen dat hij dat karakter nooit op een andere hond zal botvieren. Dat het dus wel kan! 100% te voorkomen, nee want er zijn ook andere loslopende bij je komen snuffelende honden. Maar gelukkig kan die van mij dat 99% van de keren prima waarderen! Maar ik begrijp van jullie dat het normaal is om regelmatig staffords (en herders) te zien vechten.
Mojuan
Zeer actief

dweysel leest niet, en heeft een plaat voor de kop.
Denkt nog steeds dat ik vanwege een filmpje geen Stafford meer wil.
Het wordt hoe langer hoe lolliger.
dweysel
Vaste gebruiker

Back to reality
Verklaar "dit" eens dan?

En vanwaar die plaat voor me kop?
Mojuan
Zeer actief

dweysel schreef:
Back to reality
Verklaar "dit" eens dan?

Doe niet zo uit de hoogte met je 'verklaar "dit" eens dan'

Zeg ik daar dat het filmpje mij heeft doen besluiten om het niet meer te willen?
Nee, ik zeg, dat dit precies is waarom ik besloten HAD geen Stafford meer te willen.

Dus dat had ik al besloten. En wat je in dit filmpje ziet, is de reden waarom.
Het fimpje op zichzelf niet.

En lees even verder wat ik nog meer schreef. Want je schrijft nogal veel, maar lezen kun je niet.
dweysel
Vaste gebruiker

Mojuan schreef:
dweysel schreef:
Back to reality
Verklaar "dit" eens dan?

Doe niet zo uit de hoogte met je 'verklaar "dit" eens dan'

Zeg ik daar dat het filmpje mij heeft doen besluiten om het niet meer te willen?
Nee, ik zeg, dat dit precies is waarom ik besloten HAD geen Stafford meer te willen.

Dus dat had ik al besloten. En wat je in dit filmpje ziet, is de reden waarom.
Het fimpje op zichzelf niet.

En lees even verder wat ik nog meer schreef. Want je schrijft nogal veel, maar lezen kun je niet.
Jij doet namelijk niet uit de hoogte :D

Heb je bericht over dezelfde ervaring als in t filmpje gemist, my bad :(:
Daarmee is mijn verklaar je nader idd vreemd te noemen. Idd eerst druk geschreven en toen gelezen. :wink:

En mijn laatste post was gericht op uitspraken als " haal liever 2 herders uit elkaar alsof ik gezegd heb dat staffords makkelijker uit elkaar te halen zijn. En dat omdat ik nooit een stafford of herder heb zien vechten ik te laks over (mijn) stafford(s) denk.
Mojuan
Zeer actief

dweysel schreef:
Daarmee is mijn verklaar je nader idd vreemd te noemen. Idd eerst druk geschreven en toen gelezen. :wink:

En mijn laatste post was gericht op uitspraken als " haal liever 2 herders uit elkaar alsof ik gezegd heb dat staffords makkelijker uit elkaar te halen zijn. En dat omdat ik nooit een stafford of herder heb zien vechten ik te laks over (mijn) stafford(s) denk.
Ik snap niet hoe je kunt denken dat iemand op basis van een filmpje besluit een ras niet meer te willen.
Dan ga je bij jezelf toch denken, hmmm, ik begrijp het vast verkeerd, laat ik eens vragen wat die persoon precies bedoelt.

Je laatste post heb ik niet eens gelezen, dus daar heb ik ook niet op gereageerd.
dweysel
Vaste gebruiker

Mojuan schreef:
dweysel schreef:

Ik snap niet hoe je kunt denken dat iemand op basis van een filmpje besluit een ras niet meer te willen.
Dan ga je bij jezelf toch denken, hmmm, ik begrijp het vast verkeerd, laat ik eens vragen wat die persoon precies bedoelt.

Je laatste post heb ik niet eens gelezen, dus daar heb ik ook niet op gereageerd.
Nee dat d8 ik niet. En ik vroeg het toch, alleen las ik je antwoord pas later! Blijf ik t alsnog een rare verwijzing vinden want wat zie je nou eigenlijk in dat filmpje. Maargoed dat zeg ik .. Met me plaat voor me kop!
Mojuan
Zeer actief

dweysel schreef:
Nee dat d8 ik niet. En ik vroeg het toch, alleen las ik je antwoord pas later! Blijf ik t alsnog een rare verwijzing vinden want wat zie je nou eigenlijk in dat filmpje. Maargoed dat zeg ik .. Met me plaat voor me kop!
Wat zie je nou eigenlijk in dat filmpje?
Een hond die een andere hond vasthoudt, niet los wil laten, vast is vast.

Dát zie je in het filmpje.

En als je daar ervaring mee hebt, en op basis van deze rastypische eigenschap besluit om dit ras niet meer te willen, dan is dit filmpje wel een realiteitstreffer.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Fizgig schreef:

Kent trouwens niemand het tovertruukje van Cesar Millan? Die heeft wel vaker laten zien dat hij op een plekje duwt, achter de kaak, en dan komt de kaak uit het slot oid. Of is dat ook onzin? Ik lees namelijk ook dat zo'n kaakslot helemaal niet bestaat en dat het puur instinct is, dat vasthouden. Vandaar dat ook andere honden het kunnen vertonen behalve vechthonden. Mixjes en bastaardjes kunnen het ook doen.
Dat is geen tovertruuk, en het werkt bij elke hond en kat als je precies weet waar je moet drukken. De dierenarts doet dat vaak om pillen naar binnen te kunnen mikken.Ik deed dat bij onze katten ook altijd zo.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”