Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pff

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Pff

Ongelezen bericht door Emma »

ent je dan niet tegen kennelhoest?
en is kennelhoest geen virus? dat kan je toch niet oplopen van voeding :denken:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Antonetta schreef:
Mojuan schreef: En dit argument vind ik voor een dierenarts zeer slecht. Ze zouden beter moeten weten.
Hoe moet de hond er dan wormen door oplopen? Dat moet je eens vragen, of ze uit willen leggen aan je waar de wormen dan vandaan komen.
Want het vlees dat gevoerd wordt via kvv, is lang genoeg en diep genoeg gevroren om ervoor te zorgen dat álle eitjes en wormen helemaal dood zijn gevroren. Daar leeft echt niets meer van hoor.
Ik moet morgen toch naar haar toe met Mowgli, ik zal het eens aan haar vragen.
Ik ben benieuwd wat ze zal zeggen.
En ik kan het je nog sterker vertellen, honden die vers vlees te eten krijgen zijn zelfs minder bevattelijk voor wormbesmettingen. Dit komt omdat hun maagzuur een stuk sterker is dan bij honden die enkel brokken eten.
Om vers vlees en botten te verteren is meer zuur nodig, dit zuur zorgt ervoor dat een groot deel van de eitjes/wormen die via de maag binnen komen dood zal gaan.
Natuurlijk niet altijd en niet alles, dus ook een vers-etende hond kan wormen krijgn. Maar dat zij meer kans hebben is dus juist niet waar, het is tegenovergesteld.
:zweep:
mex71
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mex71 »

Emma schreef:ent je dan niet tegen kennelhoest?
en is kennelhoest geen virus? dat kan je toch niet oplopen van voeding :denken:
Ik ent niet meer tegen kennelhoest. Vorig jaar heb ik dat wel gedaan en een maand later had Sam alsnog kennelhoest.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier zijn de meeste da's ook tegen vers voeren, maarja ze kunnen dan weer niet ontkennen dat mijn honden het er super op doen, goed gezond zijn, lekker strak in hun vel zitten, mooie gebitten hebben en gimmen als een spiegeltje :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Dierenartsen krijgen natuurlijk altijd te maken met de gevallen waar het niet goed gaat zoals bijvoorbeeld een verstopping.

Hier wel eens met onze dierenarts over gesproken.
Mensen horen iets voor vers voeren en zelf samenstellen en gaan daar dan ook mee aan de gang, Vaak ook zonder zich goed in te lezen en dan geven ze een verkeerde samenstelling of te eenzijdig voer en vervolgens mag de DA het opknappen/oplossen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dat doe ik ook al jaren niet meer hoor... Alleen als ze in een pension zouden moeten dan kan het niet anders...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

malinois schreef:
dat doe ik ook al jaren niet meer hoor... Alleen als ze in een pension zouden moeten dan kan het niet anders...
Wij laten de honden ook niet enten tegen kennelhoest.
De grootste kolder naar mijn mening, want het is eigenlijk gewoon een griepprikje, nou sorry, die neem ik zelf ook niet.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”