Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan er wat vertellen over een likgranuloom?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lola96
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Wie kan er wat vertellen over een likgranuloom?

Ongelezen bericht door Lola96 »

vania schreef:Kende het niet, maar na wat lezen, gok ik zomaar dat de hond van mijn schoonbroer dit ook heeft
eerst had ze het op haar voet vanvoor, overmatig likken, helemaal kapot, daar is ze nu gestopt en is wat genezen
nu is ze bezig op haar zij (in het stuk waar haar lijf over gaat in haar achterpoot) dat is echt een gigantische bult geworden
heb hen al tig keren gezegd om er mee naar de DA te gaan, haar ervan te verbieden er aan te likken, maar blijkbaar drinkt het niet echt door

heb hen nu maar een link gemaild en wat informatie van hier, hopelijk valt hun euro nu dat ze er echt wel "iets" aan moeten doen
Goed dat je het hebt doorgestuurd, dit is echt ernstiger dan de meeste mensen denken.
Als je bedenkt dat het bij mijn hond binnen 3 wkn kwaadaardig was geworden.
Max heeft toen na de uitslag van het biopt direct chemotherapie gekregen.
Volgens mijn DA is zijn spoedige herstel te danken aan het feit dat we er vroeg bij waren.
Dus zoiets zou ik zeker niet te lang aankijken!
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

LongFields schreef:Haar bespiering op de rug en achterhand is ook minder dan vroeger inderdaad. Misschien moet ik de dierenarts vragen om rugfoto's te laten maken. Het komt wel erg overeen.
Als je inderdaad twijfelt zou ik met de dierenarts overleggen voor een paar foto's. Dan weet je in ieder geval waardoor het komt en kan je altijd kijken wat je doet. Ik wilde Cujo niet aan de medicijnen, maar aqua therapie. Alleen de nacht voordat we daar heen zouden gaan had ze haar voorpoot tot aan haar bot open gelikt/gebeten en met open wonden mogen ze niet het water in. Zodra het, hopenlijk, dicht is ga ik meteen beginnen met aquatraining om de spieren op haar achterhand weer wat terug te krijgen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Demi schreef:
LongFields schreef:Haar bespiering op de rug en achterhand is ook minder dan vroeger inderdaad. Misschien moet ik de dierenarts vragen om rugfoto's te laten maken. Het komt wel erg overeen.
Als je inderdaad twijfelt zou ik met de dierenarts overleggen voor een paar foto's. Dan weet je in ieder geval waardoor het komt en kan je altijd kijken wat je doet. Ik wilde Cujo niet aan de medicijnen, maar aqua therapie. Alleen de nacht voordat we daar heen zouden gaan had ze haar voorpoot tot aan haar bot open gelikt/gebeten en met open wonden mogen ze niet het water in. Zodra het, hopenlijk, dicht is ga ik meteen beginnen met aquatraining om de spieren op haar achterhand weer wat terug te krijgen
Ik ga morgen overleggen, vannacht heeft ze in huis geplast en lag er een mini drolletje. Buiten kon ze haar ontlasting weer niet kwijt en bleef ze maar in de poephouding zitten, echt heel zielig. En haar kont was vies, die heb ik thuis schoongemaakt maar bij haar anus reageerde ze nogal fel. Ik hoop maar dat het niet een tumor of zo daar in dat gebied is.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

LongFields schreef:
Demi schreef:
Ik ga morgen overleggen, vannacht heeft ze in huis geplast en lag er een mini drolletje. Buiten kon ze haar ontlasting weer niet kwijt en bleef ze maar in de poephouding zitten, echt heel zielig. En haar kont was vies, die heb ik thuis schoongemaakt maar bij haar anus reageerde ze nogal fel. Ik hoop maar dat het niet een tumor of zo daar in dat gebied is.
Urine laten lopen en ontlasting laten "vallen" zijn 2 dingen die duidelijk bij spondylose kunnen horen. Toevallig van de week gevraagd aan mijn dierenarts, want Cujo heeft dat ook af en toe.
Ik hoop ook echt niet dat er iets van een tumor zit! En het is inderdaad heel erg sneu, zeker als je haar schoon moet maken. Bij Cujo hoeft dat gelukkig niet, ze heeft korte haren en er blijft niks in hangen.
Succes morgen, ik hoop dat het meevalt! Hoe oud is ze nu?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ze laat haar ontlasting niet vallen, maar krijgt het er amper uitgeperst.
Sjefke wordt 1 december 13 jaar.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

LongFields schreef:Ze laat haar ontlasting niet vallen, maar krijgt het er amper uitgeperst.
Dagelijks een scheutje olijfolie/zonnebloemolie over haar eten, zou dat werken?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

moosje schreef:
LongFields schreef:Ze laat haar ontlasting niet vallen, maar krijgt het er amper uitgeperst.
Dagelijks een scheutje olijfolie/zonnebloemolie over haar eten, zou dat werken?
Nee, dat heb ik al geprobeerd.
Ben net bij de dierenarts geweest met haar trouwens, ik open even een nieuw topic.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”