Mooie tip, bij welke kwaliteit hoort Burns en wat bedoel je met holistisch voer?S@ndr@ schreef:omdat geperste brok veel zwaarder verteerd, en ik verschillende honden heb gehad die begonnen met boeren en winden van die rotzooi.Judith-Diesel schreef:Mag ik dan vragen welke wel?S@ndr@ schreef:mijn hond is ook allergisch voor kip en granen
maar ik voer sowieso geen geperste brokken, vind het een zootje nood, dus hier gewoon lekker gebakken brokken en nee Geen RC
En waarom geen geperst?
ik geef Burns ( te koop bij Zooplus) groene zak, pork patato ( is een holistisch voer) en de hond krijgt nu 700 gram op een dag en poept maar 1 keer per dag.
en is qua conditie erg fit en glanst prachtig![]()
heb net weer 2 zakken binnen gekregen,
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vragen over brokken: merk Prins
Moderator: moderatorteam
- SanBasTibo
- Actief
- Mijn ras(sen): Boomer kruising: Tibetaanse Terriër/Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Vragen over brokken: merk Prins

- dagmar88
- Zeer actief
@SanBasTibo, dit is ook een fijn merk en duidelijk wat er in zit:
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/index.html
- SanBasTibo
- Actief
Nee dat laatste heb ik niet gedaan.frank-bobby schreef: dat velen poepen kan ook ff in het begin zijn
heeft hier 2 weken geduurd en topen waren de honden er aangewend en werd het mooie compacten drollen 2 x per dag
en prins raad aan voor je over stapt op een nieuwe brok eerst ff 1 week alleen kvv te voeren heb je dat ook gedaan?
Hij doet het goed op de combi, eet met smaak.
Dat is wel anders geweest.
waar staat kvv eigenlijk voor
Dank voor je tips.

- SanBasTibo
- Actief
Oké, dit is heel handig om te weten, dit onthou ik. Dank je wel.frank-bobby schreef:ik heb het de eerste keer niet gedaan
de 2 de x ben ik van prins ressist naar prins lam rice hypoalergeen overgestapt en toen wel gedaan
heeft heel wat hopen gescheelt moet ik zeggen de maag was minder van slag

- SanBasTibo
- Actief
Is dit een reactie op de Burns?dagmar88 schreef:Voer met mais speciaal voor gevoelige honden.
@SanBasTibo, dit is ook een fijn merk en duidelijk wat er in zit:
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/index.html

- SanBasTibo
- Actief
Dat zag ik dus ook dat ze geen info gaven op de brokkenvergelijksite.Judith-Diesel schreef:Ik heb in verband met mijn andere hond gemaild met Prins. Diesel heeft namelijk een allergie voor kip gevogelte en granen. En ik wilde weten wat er precies in de vis/rijst versie zat.SanBasTibo schreef: *Knip*
Maar ik lees nog steeds niet of jullie er achter zijn hoeveel vlees er in Prins zit.
Ik heb de vergelijkingssite erbij genomen, maar ook daar geen indicatie gevonden.
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
Maar nog niemand de fabriekant gemaild?
Ik ben wel een stuk wijzer zeg, wat een info geven jullie.
Super bedankt en hou mij aanbevolen voor meer.
Ik hou jullie op de hoogte als ik iets te weten kom over de vlees hoeveelheid in de Prinsbrokken.
Groetjes en onwijs bedankt alvast Sandra
Ik heb van alles gehoord via de telefoon en mails gehad. Maar de exacte ingredienten kreeg ik niet.
Mooie verkooppraatjes, maar niet de ingredienten willen geven vond ik toch wel vreemd. (ook op de brokken vergelijk site staat dat Prins Petfoods geen info wilt geven).
Ik heb het daarom ook niet gevoerd. Fabrikanten die het niet willen geven of te lui zijn om de ingredienten op de verpakking willen zetten sla ik over. Omdat ik het risico niet kan nemen met een hond met allergie. Maar dat begrepen ze niet. Volgens hun kan ik toch gewoon de vis/rijst versie geven. Maar als ze als Calcium bron kippenbotten geven kan Diesel daar al niet tegen, en dat wilde ze dus niet vrij geven.
Kijk hij doet het goed op Prins, en het is mij aanbevolen omdat ik een combi wil blijven geven met vers.
Maar ik blijf een vreemd gevoel houden dat ik niet weet wat mijn hond binnen krijgt?
Hoeveel vlees en welk vlees, dat is toch vreemd vind ik?
Dat gedraai aan de telefoon wat jij schrijft vind ik dan ook weer zoiets van mmmmmmmm.
Je kunt toch wel gewoon op je verpakking zetten..bevat ....% vlees.
Raar.............

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
zijn er eigenlijk ook gebakken brokken waar geen houdbaarheidsmiddelen in zitten?
Want dat is voor mij de voornaamste reden om geperste brok te voeren
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
S@ndr@
- Zeer actief
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... voer/28773Suuz! schreef:zijn er eigenlijk ook gebakken brokken waar geen houdbaarheidsmiddelen in zitten?
alleen deze volgens mij, maar er bestaan ook geen geperste brokken die minder dan een half jaar houdbaar zijn dus daar zit ook zooi in - kan niet missen
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Ik had laatst een aantal proefzakjes Prins gekregen en het viel me op dat graan als eerste ingredient genoemd werd op het etiket. Dus het grootste aandeel blijft toch graan wat erin zit en laat dat nou net zijn wat je hond het minste nodig heeft. Alleen daarom voer ik dit dus niet aan mijn honden. Ik denk dat als je brok wilt blijven voeren, je eens zou kunnen kijken naar Orijen, DogLoversGold of Acana. Geloof dat Taste of The Wild ook goed is (ben niet zo thuis in brokken). Ik voer bijna nooit brokken aan mijn honden, maar hier maakt het geen bal uit of ik ze nu gebakken brok of geperste brok geef naast hun kvv. Kvv staat overigens voor kant en klaar vers voer.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Lizzie kan echt niet tegen geperste brokken. Ze eet het al niet graag, maar krijgt dan ook nog eens enorme oprispingen. Echt de heel avond boeren en slikken. Ik geef nu rijst/zalm brokken en daar doet ze het heel goed op. wel iets meer poep dan met vers (wat ze ook nog krijgt met tijden, maar mevroi blieft niet altijd kvv).
- dagmar88
- Zeer actief
Suuz! schreef:zijn er eigenlijk ook gebakken brokken waar geen houdbaarheidsmiddelen in zitten?
Geen bestaat volgens mij sowieso niet.
Je zou eens naar dog lovers gold kunnen kijken.
Samenstelling: Lamsvleesmeel (15%), Bruine rijst (15%), Witte rijst (15%), Zalm (10%),
Gedroogde Eieren (10%), Kippenvleesmeel (9.5%), Kippenvet (6.5%), Lijnzaad (3.7%),
Doperwten (2.0%), Biergist (2.0%), Mineralen (1.0%), Vitaminen (1.0%), Zalmolie (0.5%),
Appel (0.05%), Wortel (0.05%), Pepermunt (0.05%), DL-Methionine, Prebiotica:
Mannanoligosaccharides (0.05%), Fructooligosaccharides (0.05%), Natuurlijk antioxidant
(0.05%) (geconserveerd met Rozemarijn and gemengde Tocopherol),Yucca Schidigera
Extract (0.02%), Probiotica:Enterococcus Faecium (0.02%).
Sporenelementen: Zinkchelaat van aminozuurhydraat 356 mg/kg, IJzersulfaat
monohydraat 321 mg/kg, Zinksulfaat monohydraat 296 mg/kg, Mangaansulfaat
monohydraat 117 mg/kg, Koperchelaat van aminozuurhydraat 53 mg/kg, Kopersulfaat
van pentahydraat 42 mg/kg, IJzerchelaat van aminozuurhydraat 21 mg/kg,
Calciumiodate watervrij 1.64 mg/kg, Sodiumselenite 0.53 mg/kg.
Darmflorastabilisatoren: Enterococcus Faecium Cerenelle 68
(SF68: NCIMB 10415) 200.000 cfu/kg
Geen onnatuurlijke conserveermiddelen of kleurstoffen toegevoegd
Voor houdbaarheidsdatum, charge en registratienummer: zie codes op verpakking.
- SanBasTibo
- Actief
Onze dierenarts heeft samen met een vriend ook voedingsbrokken ontwikkeld.
http://www.dierenkliniekkorteakkeren.nl ... fault.aspx

-
dogo4ever
- Zeer actief
Is ook erg summier in de beschrijving. En bij de hondenbrokken staat granen ook op 1 bij het noemen van de samenstelling. En wat de rest is, wordt niet genoemd (wat zijn de bijproducten bijvoorbeeld).SanBasTibo schreef:Onze dierenarts heeft samen met een vriend ook voedingsbrokken ontwikkeld.
In het verre verleden heb ik Prins gevoerd. Toen gingen de honden er goed op.
De huidige honden kregen fulltime NRV (7 jaar) maar ik ging toch wat missen bij ze ondanks mijn strakke, uitgerekende menu met wisselende vleessoorten en noem de hele rambam maar op. Sinds ik het combineer met brokken maaltijden, gaan ze heel erg goed. Ik geef overigens nu Dog Lovers Gold.
-
Mojuan
- Zeer actief
Even hoor, want dit klopt niet.Fizgig schreef: brokken zonder granen, en dan kun je marcus muhle nemen of lukulus, of met een beetje granen, zoals cavom en acana. en.
Marcus Muhle bevat mais, dat is graan.
Lukullus bevat rijst, dat is graan.
Cavom bevat heel erg veel graan.
En Acana ligt eraan welke lijn, je hebt een granenvrije lijn, en een lijn die een kleine hoeveelheid haver bevat (als ik me niet vergis)

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb ook geen goede ervaringen met geperste brokken over het algemeen.S@ndr@ schreef:mijn hond is ook allergisch voor kip en granen
maar ik voer sowieso geen geperste brokken, vind het een zootje nood, dus hier gewoon lekker gebakken brokken en nee Geen RC
Nare dingen die ik ermee had: boeren, kotsen, diarree, veel ontlasting, buikpijn, rommelende maag en darmen, ontstoken anaalklieren.
vind ik toch een hele rats.
De enige geperste brok tot nu toe waar ik een goede ervaring mee heb (ja het is toch echt zo) is Prins. Moos heeft hiervan een zakje leeg gegeten en had daarop eigenlijk best hele mooie ontlasting en verder geen enkele klacht.

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Gizmo krijgt Prins. De lam/rijst ivm een allergie. Gaat prima. Max kan niet goed tegen een geperste brok maar deze krijgt hij ook wel eens en daar heeft hij geen last van. Ik vind het een prima brok en dan hoef ik echt niet perse te weten hoeveel vlees en rijst erin zit hoor! Als ik vragen heb over de voeding krijg ik altijd een nette mail van Prins, ook ivm de allerieen , dus geen problemen hier!
- SanBasTibo
- Actief
Goede info allemaal, negatief en positief. Het gaat erom dat je hond er goed op reageert.
Voor mijzelf vind ik het belangrijk te weten dat mijn beestje goed spul binnen krijgt.
mag best iets duurder zijn, alhoewel ik Prins juist heeeeeeel betaalbaar vind.
Voor mijzelf vind ik het belangrijk te weten dat mijn beestje goed spul binnen krijgt.
mag best iets duurder zijn, alhoewel ik Prins juist heeeeeeel betaalbaar vind.

-
Mojuan
- Zeer actief
Waarom Prins niet duidelijk is over de ingredienten vraag ik me toch wel af.
Is dat omdat er zoveel bagger in zit? Of is dat juist omdat er best goede dingen in zitten en zij niet willen dat andere fabrikanten hun voeding na gaan maken?
Want ik hoor eigenlijk maar weinig negatiefs over Prins, natuurlijk zijn er over elke voeding negatieve ervaringen te vinden, maar over het algemeen (zowel in prive als op internet) hoor ik vele positieve berichten.
Is dat omdat er zoveel bagger in zit? Of is dat juist omdat er best goede dingen in zitten en zij niet willen dat andere fabrikanten hun voeding na gaan maken?
Want ik hoor eigenlijk maar weinig negatiefs over Prins, natuurlijk zijn er over elke voeding negatieve ervaringen te vinden, maar over het algemeen (zowel in prive als op internet) hoor ik vele positieve berichten.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik denk dat het het 2v de isMojuan schreef:Waarom Prins niet duidelijk is over de ingredienten vraag ik me toch wel af.
aan de honden en hun ontlasting te zien op zowel de procare ressist of de procarelam rice allebei mooie compacte ontlasting

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik denk het niet, want andere brokkenfabrikanten hebben juist wèl een ingrediëntenlijst. Transparantie is belangrijk tegenwoordig he. Dat weten ze en daarom doen ze dat ook. Ik vind ook dat je een hond de brok moet geven waar hij het goed mee doet, maarrrr je hebt ook de lange termijn effecten van slechte voeding en die wil ik gewoon voorkomen.
Ik heb mijn katten bijvoorbeeld altijd commercieël voer gegeven, felix, whiskas etc. Vol granen etc. En twee van mijn bejaarde katten hebben een chronische aandoening nu, pancreatitis en een schildklierprobleem. Ik heb ze eigenlijk hun hele leven weinig snacks erbij gegeven omdat ze dat niet moeten, dus de voeding heeft toch zijn invloed gehad. Genen spelen natuurlijk ook een rol hoor, maar zeker de pancreatitis/diabetes zal met de voeding te maken hebben gehad. Bij mensen zie je toch ook dat goede voeding heel belangrijk is om gezond oud te worden dus dat lijkt me bij honden en katten ook het geval.
Dus ik hou het wel bij de brok waarvan je weet wat erin zit. Ook omdat ik transparantie gewoon belangrijk vind, is het een goeie brok, hoef je ook niet geheimzinnig te doen over de ingrediënten. En concurrentie? Als nou iedereen zijn ingrediëntenlijst geheim hield, zou dat argument kloppen. Het is juist andersom.
Ik heb mijn katten bijvoorbeeld altijd commercieël voer gegeven, felix, whiskas etc. Vol granen etc. En twee van mijn bejaarde katten hebben een chronische aandoening nu, pancreatitis en een schildklierprobleem. Ik heb ze eigenlijk hun hele leven weinig snacks erbij gegeven omdat ze dat niet moeten, dus de voeding heeft toch zijn invloed gehad. Genen spelen natuurlijk ook een rol hoor, maar zeker de pancreatitis/diabetes zal met de voeding te maken hebben gehad. Bij mensen zie je toch ook dat goede voeding heel belangrijk is om gezond oud te worden dus dat lijkt me bij honden en katten ook het geval.
Dus ik hou het wel bij de brok waarvan je weet wat erin zit. Ook omdat ik transparantie gewoon belangrijk vind, is het een goeie brok, hoef je ook niet geheimzinnig te doen over de ingrediënten. En concurrentie? Als nou iedereen zijn ingrediëntenlijst geheim hield, zou dat argument kloppen. Het is juist andersom.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
een hond kauwt niet... daar heeft hij het gebit niet voor. Daarnaast vergelijk ik brokken maar met een pepernoot/kruidnoot eten, dat blijft overal aan plakken en is juist alles behalve goed voor het gebitSanBasTibo schreef:, lekker knagen dus goed voor het gebit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
TomCee
- Zeer actief
eeh, hond kauwt wel degelijk, als het object maar groot genoeg is. Althans, hond maakt dingen kleiner, ofzo. Of brokken goed zijn voor het schoonhouden van het gebit is twijfelachtig hoor, dat denk ik ook.malinois schreef:een hond kauwt niet... daar heeft hij het gebit niet voor. Daarnaast vergelijk ik brokken maar met een pepernoot/kruidnoot eten, dat blijft overal aan plakken en is juist alles behalve goed voor het gebitSanBasTibo schreef:, lekker knagen dus goed voor het gebit.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Knagen op een bot oid maar niet kauwen op een brokje, zijn gebit is gemaakt om te scheuren.TomCee schreef:eeh, hond kauwt wel degelijk, als het object maar groot genoeg is. Althans, hond maakt dingen kleiner, ofzo. Of brokken goed zijn voor het schoonhouden van het gebit is twijfelachtig hoor, dat denk ik ook.malinois schreef:een hond kauwt niet... daar heeft hij het gebit niet voor. Daarnaast vergelijk ik brokken maar met een pepernoot/kruidnoot eten, dat blijft overal aan plakken en is juist alles behalve goed voor het gebitSanBasTibo schreef:, lekker knagen dus goed voor het gebit.
'De hond heeft een carnivoren gebit. Dat betekent dat het gebit geschikt is om een prooi mee te vangen en te verscheuren. De sterke hoektanden vervullen een belangrijke functie bij het vangen van de prooi, de grote knipkiezen bij het verscheuren ervan'
http://www.dierengebit.nl/hond-normale-gebit.html
Ik heb hier weleens zitten kijken hoe ze een penslap wegwerken, het wordt gescheurd in kleinere stukjes en dan zsm doorgeslikt...
*edit: toevoeging

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
TomCee
- Zeer actief
Ja dat weet ik wel, is een waarheid als een koe. Maar dat betekend nog niet dat een hond, naast scheuren, niet iets kan fijnmaken met z'n gebit.malinois schreef:Knagen op een bot oid maar niet kauwen op een brokje, zijn gebit is gemaakt om te scheuren.TomCee schreef:eeh, hond kauwt wel degelijk, als het object maar groot genoeg is. Althans, hond maakt dingen kleiner, ofzo. Of brokken goed zijn voor het schoonhouden van het gebit is twijfelachtig hoor, dat denk ik ook.malinois schreef:een hond kauwt niet... daar heeft hij het gebit niet voor. Daarnaast vergelijk ik brokken maar met een pepernoot/kruidnoot eten, dat blijft overal aan plakken en is juist alles behalve goed voor het gebitSanBasTibo schreef:, lekker knagen dus goed voor het gebit.
'De hond heeft een carnivoren gebit. Dat betekent dat het gebit geschikt is om een prooi mee te vangen en te verscheuren. De sterke hoektanden vervullen een belangrijke functie bij het vangen van de prooi, de grote knipkiezen bij het verscheuren ervan'
http://www.dierengebit.nl/hond-normale-gebit.html
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bitch heeft een tijdje best aanslag op haar gebit gehad en kreeg er op een gegeven moment ook echt last van
en ze is meestal te lui om op botten enz te kauwen
ik heb haar toen 1 maand de zalm rijst brok van prins gegeven en na 1 maand was haar gebit weer schoon
ik wist niet wat ik zag het was een soort klaver vormige brok en het heeft ook echt geholpen dus mocht het weer een keer voorkomen doe ik het zo weer
en ze is meestal te lui om op botten enz te kauwen
ik heb haar toen 1 maand de zalm rijst brok van prins gegeven en na 1 maand was haar gebit weer schoon
ik wist niet wat ik zag het was een soort klaver vormige brok en het heeft ook echt geholpen dus mocht het weer een keer voorkomen doe ik het zo weer

-
Mojuan
- Zeer actief
Klopt, maar dat wordt geen kauwen genoemd.TomCee schreef:
Ja dat weet ik wel, is een waarheid als een koe. Maar dat betekend nog niet dat een hond, naast scheuren, niet iets kan fijnmaken met z'n gebit.
Kauwen is een specifiek iets, dit kan alleen met knobbelkiezen, en met een kaak die ook zijwaartse bewegingen kan maken.
Honden bijten hooguit iets kapot en slikken het dan door, een dier dat kauwt, maalt het voedsel fijn voordat het wordt doorgeslikt.
Hierin ligt echt een wezenlijk verschil.
Dus nee, een hond kauwt niet, sterker nog, hij kán het niet eens.

-
TomCee
- Zeer actief
Het ging er om of brokken wel of niets bijdragen aan tandreiniging. En dat zou niet onmogelijk zijn (daar ben ik niet deskundig genoeg voor) alleen maar omdat ze niet 'kauwen'Mojuan schreef:Klopt, maar dat wordt geen kauwen genoemd.TomCee schreef:
Ja dat weet ik wel, is een waarheid als een koe. Maar dat betekend nog niet dat een hond, naast scheuren, niet iets kan fijnmaken met z'n gebit.
Kauwen is een specifiek iets, dit kan alleen met knobbelkiezen, en met een kaak die ook zijwaartse bewegingen kan maken.
Honden bijten hooguit iets kapot en slikken het dan door, een dier dat kauwt, maalt het voedsel fijn voordat het wordt doorgeslikt.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Ben ik het niet mee eens. Als je kauwende honden wil aanschouwen ben je welkom. Lune en Pompidou kauwen beide.malinois schreef:een hond kauwt niet... daar heeft hij het gebit niet voor. Daarnaast vergelijk ik brokken maar met een pepernoot/kruidnoot eten, dat blijft overal aan plakken en is juist alles behalve goed voor het gebitSanBasTibo schreef:, lekker knagen dus goed voor het gebit.
Elmo en Mowan niet. Die doen hap slik weg
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
Mojuan
- Zeer actief
Ah oke.TomCee schreef:Het ging er om of brokken wel of niets bijdragen aan tandreiniging. En dat zou niet onmogelijk zijn (daar ben ik niet deskundig genoeg voor) alleen maar omdat ze niet 'kauwen'Mojuan schreef:Klopt, maar dat wordt geen kauwen genoemd.TomCee schreef:
Nou goed, daar heb ik ook een mening over. Ik geloof absoluut niet dat het ook maar iets aan reiniging bijdraagt. Als een hond een brok doorbijt, breekt de brok direct. Het komt volgens mij amper langs de buitenkant van de kiezen en al helemaal niet bij het tandvlees.
Daarnaast, het bevat over het algemeen granen, en granen zorgen volgens mij voor plak.

-
S@ndr@
- Zeer actief
bij mensen wel ja, die krijgen plak van de voorvertering in de mond, bij een hond werkt dat net iets anders volgens mij