Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deur wagenwijd open, wat doen jullie honden?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Deur wagenwijd open, wat doen jullie honden?

Ongelezen bericht door nathalie »

Als het regent blijven ze binnen, maar bij mooi weer zullen ze vast wel even gaan kijken in de buurt. Ze gaan niet ver, denk ik.

Ik check wel altijd of de deur goed dicht is.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

renee-uk schreef:jan gaat mij zoeken en gina gaat op kattenjacht :schrik:
Zo lief :I:

Ik denk dat Leroy verbaasd van binnen naar buiten en weer terug zou heen-en-weeren. En als hij eenmaal door zou hebben dat dit nu eenmaal de situatie is, zou hij de boel gaan bewaken. En zijn territorium aardig ruim nemen.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Ik denk heerlijk door de buurt struinen en om de zoveel tijd even thuis komen kijken. Zullen een leuke dag hebben gok ik.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als het regent, blijven ze binnen.

Bij droog weer zou Otto aan de wandel gaan. Eerst naar het park, nabij het busstation. Hij zou daar in de eerste de beste bus springen, want hij wil altijd naar zijn Grote Vriend Shadow, de golden retriever van een vriendin van me.

Ik denk dat Jet moeite heeft met kiezen. Ze is niet zo'n enorme struiner en bovendien zijn mijn katten veel te leuk. Die zouden dus wel naar buiten lopen en ik denk dat Jet dan achter ze aan gaat.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Met Diem wel eens aan de hand gehad, terwijl ik gewoon thuis was. Mijn moeder had per ongeluk de poort niet op de knip gedaan. Diem was in de tuin aan het schooien en de poort waaide open. Binnen een seconde was hij weg :schrik: Ik zag het gebeuren door klap van de poortdeur en rende er roepend achteraan. Zag hem nog net de hoek om van het achterom wegscheuren.
Ben terug door huis naar de voordeur gegaan en hij was als een dolle de straat op en neer aan het rennen, op zoek naar de katten :schrik: Gelukkig zat er net geen kat in de buurt en vond hij het uiteindelijk wel grappig mij in de deuropening te zien zwaaien en zo kon ik hem weer pakken.
Was ik er niet geweest ben ik bang dat hij toch wel uren doorgegaan was in het zoeken naar katten en er aardig wat gepakt zou hebben :ugh:

Olivier zou gezellig een rondje doen, eindelijk eindeloos snuffelen en eenmaal uitgesnuffeld weer eens op z'n mandje aan gaan. Ik heb een tijdje gewoond in Zweden in de middle of nowhere. Daar liepen hij en Thelma los op het erf met deuren open in de zomer. Thelma was waar ik was in huis of buiten. Olivier maakte paar keer per dag een rondje erf maar bleef altijd binnen gehoorafstand :ok: Pas als ik ze meenam het bos in gingen ze beide het erf af. Best netjes voor teckels :pffff:
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

als we thuis waren en de deur zou open staan, zou Boris denk ik een rondje poesjes jagen gaan doen en dan thuis komen. Wanneer hij alleen thuis was en de deur zou plots open gaan, zou hij denk ik ook even kijken of er een poesje loopt, of een hond die hij niet mag, zou verder kijken hoe het kan dat de deur open en is en wij niet thuis. Dan zou hij denk ik zn plek in de gang op zoeken om daar goed te waken over alles wat niet door zn straatje mag lopen (poezen en andere honden).
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Stellar gaat hysterisch in de straat heen en weer rennen en Tsuki laat zich aanrijden door een auto.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Die blijven echt niet binnen. De ene gaat er vandoor om eens lekker op konijnen te jagen. De ander gaat naar de eerst volgende boerderij, daar woont een gecastreerde reu waar ze serieus verliefd op is.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Eebie gaat onmiddellijk de hort op, op zoek naar openstaande keukendeuren :cheer:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Sjon gaat alle tuinen in de buurt beplassen, en Roos gaat zenuwachtig in de gang staan kijken hoe dit nu toch allemaal kan en wanneer mama deze stressvolle situatie voor d'r op komt lossen, want ze houdt niet van tocht en het is wel weer tijd voor een koekje.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie blijft mss wel binnen maar Esperanza gaat naar buiten en is hoogstwaarschijnlijk pleitte ook.. die spot ergens een kat en gaat daarachteraan en weet de weg niet meer terug tevinden.... daarom hier de deur dichtrekken en meteen op slot draaien.
Afbeelding
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Iedereen in de buurt beoordelen en vervolgens enthousiast begroeten of juist grommen / blaffen.. Daarnaast zou hij alle honden in de buurt opzoeken
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Voor Lotus is de wereld een en al bloemetjes en kusjes dus die gaat onbevangen een beetje aan de hobbel. Wss blijft ze wel in de buurt, echt een avonturierster is het niet haha. Als ze t zat wordt gaat ze denk ik eerst bij mn moeder kijken of daar iemand thuis is.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Die van mij doen helemaal niks, alleen heel verbaast naar de open deur staren. :D Ik denk dat ze graag bij me blijven :engel:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gelukkig zit Numa in de kennel als ik weg ben want ik vrees dat er anders ongelukken gebeuren. :schrik: Ik denk dat hij zou gaan knokken met andere reuen en mensen die proberen ingrijpen zouden ook zomaar kennis kunnen maken met zijn tanden. Moet er niet aan denken dat dat zou gebeuren. :ugh:
Biène zou denk ik even buiten gaan kijken en dan maar weer naar binnen gaan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dan zou de deur van de werkplaats open staan. Dat komt zeer regelmatig voor.
Als er dan niemand zou zijn weet ik niet wat Toots zou doen.

Wat ik vermoed. Eerst zenuwachtig Rondjes lopen en draaien en beetje de kat uit de boom kijken in de werkplaats.
Maar zodra hij een hond ziet lopen aan de overkant gaat hij daar als een haas heen.
Wat nooit voor mag komen. Want de weg voor is onze deur is levens gevaarlijk er mag 60 km gereden worden.

Als hij echter echt alleen zou zijn en hij zou dat weten ook. Dan zou hij in de werkplaats onder een machine gaan liggen uit angst. Weg willen gaan of wat ook zou niet in hem op komen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tara schreef:Niks, hooguit even in de tuin van de buren kijken of er nog poesjes zijn.
Maar mijn buren kennende zouden ze zo weer binnen zitten achter een gesloten deur. :wink:
Oh, maar daar kan ik ook op vertrouwen hoor! Ik had ook een keer de schuifpui bewust open gelaten, en toen ging het 's middags ineens onweren. Toen stond Saar dus met haar hele gevolg (Miep plus ons logeetje, "kleinhond" van de buurman) voor zijn achterdeur. Zij hebben dus de honden teruggeloodst onze keuken in, en zijn er bij blijven zitten tot het onweer over was.

Logeetje was een Golden pup van hun dochter, nèt 5 maanden. Oppermutter Saar heeft nooit iets om onweer gegeven, maar nu dacht ze "hulp" te moeten halen oid. Denk ik. Buren hebben de honden weer keurig in huis achtergelaten, en de deur dicht geschoven. Die houden altijd wel een oogje in het zeil hoor. Maar nu was het donker, en hebben zij blijkbaar ook niets gezien. Of ze waren ook niet thuis natuurlijk.
Marion.

Laura & Leroy schreef:
renee-uk schreef:jan gaat mij zoeken en gina gaat op kattenjacht :schrik:
Zo lief :I:

Ik denk dat Leroy verbaasd van binnen naar buiten en weer terug zou heen-en-weeren. En als hij eenmaal door zou hebben dat dit nu eenmaal de situatie is, zou hij de boel gaan bewaken. En zijn territorium aardig ruim nemen.
Ik denk dat Saar dat dus ook gedaan heeft. Niet als in de boel bewaken, maar toch weer wel (op haar manier).

"Oké, deur is open. Baasjes zijn niet in de voortuin bezig. Wat is hier de bedoeling van? Nou ja, ik ga maar gewoon midden op de oprit (of zoals vanavond middenin de hal voor de open deur) liggen. Kan baby er in elk geval niet uit."
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

T-boy gaat gezellig buurten bij de terrasjes op het pleintje. Laat zich uitgebreid aanhalen, eet een hapje mee en geniet. Naar huis gaan zal niet in hem opkomen. Gelukkig is hij bekend als de bonte hond en zet iemand hem wel binnen.
Kira doet gauw een plas in het parkje en gaat dan op zoek naar die kleine die ze waarschijnlijk niet kan vinden. Net zo min als de weg naar huis, ze is niet zo slim.
Groetjes, Terry
Marion.

Pendrag schreef:Andor gaat voor minimaal een uur op jacht, kan ook zomaar 3 uur zijn. Bubble gaat een stukje mee en komt dan weer naar huis. Nora gaat linea recta naar de buren en doet alsof ze daar woont.
Conclusie. Onze honden vinden ons het allerliefste en wachten eerst tot wij thuis komen :cheer: :cheer: :cheer:

En Saar is ook nog hoogloops ook :80:
Als de deur open staat kan natuurlijk ook iedere geile reu hier binnenkomen. Ach hellup. Weer een zorg erbij :ugh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier gaat Orpa op jacht en de rest blijft thuis denk ik.
Hoewel, CC gaat misschien wel aan de wandel maar alleen is het niet zo'n held dus ze is vast snel terug.
Fien gaat mooi niet weg alleen, en RR past op. En Willemijn blijft bij RR, dat doet ze namelijk altijd ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jigzy is een keer mijn slaapkamerraam uit gesprongen. Toen bleef ze op mij wachten bij de voordeur. Gelukkig was ik niet lang weg. Ik heb er echt nachtmerries door gekregen zo erg was ik geschrokken :schrik:
Nu zit er sowieso een schutting omheen dus het kan niet eens meer zo gebeuren maar ik heb altijd de ramen dicht en de deuren op slot als ik wegga.
Jigzy zou dus in de buurt blijven en Kiyoshi blijft bij zijn zus. Misschien als het te lang duurt dat ze naar mijn ouders zouden gaan. Ik kom er liever niet achter :schrik: Ik ben blij dat ik geen weglopers heb.
Als ik binnen ben en de deur gaat open dan blijven ze gewoon binnen trouwens. Ik heb helemaal geen honden die snel wegschieten oid ik zou daar vreselijk zenuwachtig van worden.
Marion.

Valerie schreef:Jigzy is een keer mijn slaapkamerraam uit gesprongen. Toen bleef ze op mij wachten bij de voordeur. Gelukkig was ik niet lang weg. Ik heb er echt nachtmerries door gekregen zo erg was ik geschrokken :schrik:
Nu zit er sowieso een schutting omheen dus het kan niet eens meer zo gebeuren maar ik heb altijd de ramen dicht en de deuren op slot als ik wegga.
Jigzy zou dus in de buurt blijven en Kiyoshi blijft bij zijn zus. Misschien als het te lang duurt dat ze naar mijn ouders zouden gaan. Ik kom er liever niet achter :schrik: Ik ben blij dat ik geen weglopers heb.
Als ik binnen ben en de deur gaat open dan blijven ze gewoon binnen trouwens. Ik heb helemaal geen honden die snel wegschieten oid ik zou daar vreselijk zenuwachtig van worden.
Ja, ik ook wel hoor. Achterdeur laat ik wel eens heel bewust open, maar dan is het hek dicht (wel 80 cm hoog hoor :pffff: ). Maar goed, blijkbaar is de voordeur ook niet altijd echt dicht als we hem dichttrekken (zal nieuwigheid zijn, huis is al 12 jaar oud).

Nou ja, voortaan draai ik de deur dus gewoon op slot.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Volgens mij gaat ze dan gewoon zichzelf uitlaten. Lekker naar de speelweide en wachten tot er andere hondjes voorbij komen :cheer: Ik denk wel dat ze de gekende paadjes neemt in de wijk en niet heel ver afdwaalt, om zich dan na een tijdje terug te komen melden, als ze uitgesnuffeld en gespeeld is. Oh, mocht ze iemand tegen komen zal ze wel zo meelopen met ze, dan brengen ze haar hopelijk terug :mrgreen:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi is als jonge hond een keer aan de wandel gegaan. Een werkman had de poort achter open laten staan, en madam ging er vandoor. Eerst maar eens de hele buurt verkennen, van mij mag ze geen tuinen in, dus dat stond hoog op haar prioriteitenlijst. Gelukkig zag een buurvrouw dat, en zei ze streng tegen Skadi "Wat is dát nou? Húp, naar huis jij!". En dat werkte :lol1:

De tweede keer zat ik in het revalidatiecentrum, was denk ik afgelopen januari.
Toen kreeg ik te horen dat mevrouw blijkbaar de voordeur open kan maken :schrik:
En dat is zelfs voor mij lastig!

Voor de beeldvorming, dat is zo'n slot
Afbeelding

Man was thuis gekomen van zijn werk, en vond de voordeur geopend. Overigens lagen hond én katten lekker binnen te pitten. De buren hebben niks gezien, zeiden ze later. Dus niemand weet wat er gebeurd is en/of wat ze gedaan heeft. Sinds die dag draaien we de voordeur ook maar dicht met de sleutel als we weg gaan.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Mickey zou, als ze al de deur uit zou lopen, bij de buren kijken of de beagle die paar jaar terug is verhuisd misschien weer terug is, daar was ze verliefd op en ze wil daar het liefst altijd naar binnen een kijkje nemen.
Grote kans dat ze daarna naar het plein gaat waar veel kinderen spelen en de tijd van haar leven heeft :cheer: ze moet onderweg alleen geen katten tegenkomen :schrik:
Afbeelding

Ik bedenk nu in de loop van dit topic dus pas, dat Saar hoogloops is. Gewoon echt hoogloops. Ze kan niet genoeg wandelingen krijgen, ze wil maar steeds naar buiten. Maar ik geloof echt niet dat ze buiten zijn geweest. Maar dit is op zich wel een heel nare tijd voor zo'n ongelukje, bedenk ik me nu :80:

Nou ja. Ik weet het. Ben erop bedacht. Haar baarmoeder kan er ook nog uit.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

We hebben dat 1 keer gehad. En toen we thuis kwamen stonden ze alle vier met een ongerust hoofd van wat dat nu weer voor vreemde toestand was op de drempel bij de voordeur :LOL: Ik denk niet dat er een andere hond is langsgekomen in de tijd dat we er niet waren want anders hadden ze niet meer op de drempel gestaan denk ik. :schrik:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Max en Mica blijven gewoon thuis. Max omdat hij heel erg erfvast is en er niet over denkt ergens heen te gaan zonder mij, en Mica omdat ze daar te lui voor is.
Jop gaat er vandoor, schat ik zo in.

Het is hier jaren geleden ook wel eens gebeurd dat toen ik uit bed kwam de voordeur wagenwijd openstond. Max lag binnen op de mat voor de deur. ( en de krant lag 4 huizen verder in de voortuin) Erg stom van me!
Laatst gewijzigd door Anja op 03 okt 2012 02:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër

Ongelezen bericht door Angel1985 »

Angel zou het nog niet eens in haar hoofd halen om er vandoor te gaan, dat is zo'n braaf kind.
Maar Spike zou zonder te twijfelen naar buiten sjezen. Lekkere teven luchtjes opzoeken :Q:
Groetjes, Patricia

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”