Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het lolligste commando
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: Het lolligste commando
Kusje geven op commando, ik denk dat ik dat de leukste van Lumi vindt.
Als ik haar deze vraag, gaat er vrijwel altijd de 'spring- twist' tegen mij aan vooraf. Ik zit dan op mijn knieën. Dus 'spring-twis-kusje'.
Fusca heb ik nog geen maffe commando's geleerd.
Als ik haar deze vraag, gaat er vrijwel altijd de 'spring- twist' tegen mij aan vooraf. Ik zit dan op mijn knieën. Dus 'spring-twis-kusje'.
Fusca heb ik nog geen maffe commando's geleerd.
-
Marion.
Een hit is het niet echt, maar ik grinnik in mezelf altijd enorm. Als mensen onderweg vragen of de honden een snoepje mogen, dan zeg ik "ik heb ze geleerd dat ze van vreemden geen snoepjes mogen aannemen". Doen ze dus ook niet. Als die mensen mij dan het snoepje geven en ik geef het de honden dan pakken ze hem wel aanMiranda schreef:Altijd een hit op feestjes, dat commando![]()
En jullie?
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
"Is daar iemand"
Dan zit Fritz te zeuren en dan zeg ik "hoor ik iets, wie is daar, ga es kijken" en Fritz racet over alle banken, langs het raam langs alle deuren en door de stal om terug te komen met een trots gezicht van 'ik heb gechecked en alles is in orde
"
Dan zit Fritz te zeuren en dan zeg ik "hoor ik iets, wie is daar, ga es kijken" en Fritz racet over alle banken, langs het raam langs alle deuren en door de stal om terug te komen met een trots gezicht van 'ik heb gechecked en alles is in orde

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Laat je muts 's zien
Kenji gaat dan rustig liggen , rolt zich op haar zij en tilt haar achterpoot n stukje op zodat ik muts kan bekijken.
Elena zorgde altijd voor grote hilariteit.
Zij kon het ten alle tijde uitvoeren
Bij het volgen liet ze zich altijd na dat commando vol overgave op haar rug vallen en gooide haar achterpoten wijd uit elkaar.
De reden voor dat commando is eigenlijk dat ik dan eens goed kan kijken of er bij de muts geen rare dingen te zien zijn, of kan zien dat ze loops zijn.
De jongens kennen t ook , maar dan als laat 's ff zien ....
Kenji gaat dan rustig liggen , rolt zich op haar zij en tilt haar achterpoot n stukje op zodat ik muts kan bekijken.
Elena zorgde altijd voor grote hilariteit.
Zij kon het ten alle tijde uitvoeren
Bij het volgen liet ze zich altijd na dat commando vol overgave op haar rug vallen en gooide haar achterpoten wijd uit elkaar.
De reden voor dat commando is eigenlijk dat ik dan eens goed kan kijken of er bij de muts geen rare dingen te zien zijn, of kan zien dat ze loops zijn.
De jongens kennen t ook , maar dan als laat 's ff zien ....
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Ik had mijn herder het commando ''vooruit'' verkeerd aangeleerd dus heb ik er een ander woord voor gebruikt, pleur op die werkte geweldig alleen werdt er tijdens examen wel raar gekeken
oww en lik pik als hij een vieze piel had
oww en lik pik als hij een vieze piel had
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh ja, "Laat je foef eens zien" werkt hier ook. Sans gene, wijdbeens op de rug draaien.
En als ik zeg "Gaat Skadi een liedje zingen?" gaat ze huilen als een wolf.
Ik leer die hond eigenlijk best rare dingen
En als ik zeg "Gaat Skadi een liedje zingen?" gaat ze huilen als een wolf.
Ik leer die hond eigenlijk best rare dingen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Skippy natuurlijk.
En 'poot' is ook wel leuk. Niet het commando op zich of het feit dat ze het kan, wel de uitvoering. Die is nogal redelijk drastisch en direct. 'je vraagt een poot, hier héb je er ene
'. AL menig mens heeft ze zo een slag in het gezicht gegeven omdat ze het niet zo direct verwachtten 
En 'poot' is ook wel leuk. Niet het commando op zich of het feit dat ze het kan, wel de uitvoering. Die is nogal redelijk drastisch en direct. 'je vraagt een poot, hier héb je er ene
- Maartje
- Zeer actief
Hier kennen de honden geen grappige commando's, maar soms is het wel leuk Abby wat op te fokken met GO. De buurkinderen vonden het deze week wel geweldig toen ik probeerde met een bezem zand weg te vegen, terwijl Abby ook buiten liep. Toen ik met de bezem in richting Abby ging en zei: wegwezen of ik veeg je de tuin uit.....GO, vloog ze de bezem aan. En dat vindt ze een geweldig spelletje, dus ik kon vervolgens tegen de kinderen klagen wat ik wilde, Abby bleef in de tuin en bleef in de bezem happen zodra deze bewoog
Weten die kinderen veel dat een KLAAR genoeg is om haar op te laten houden 
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
'vandaag nog' als Elmo niet gelijk gaat zitten.
'smeek' opzitten.
'pak hem' dan gaat hij vol naar de baas of wie dan ook
'zingen' gaat hij huilen
'luid' gaat hij blaffen
'praten' is de bedoeling dat hij gaat praten, maar dat commando zit er nog niet helemaal in.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Als de honden buiten zijn, en ze zien Gert-Jan thuiskomen, dan gaan ze allemaal voor de poort staan.
Ze zien hem dan lopen, maar als ik zeg: kijk eensssss..... de baas is al binnen!! Dan rennen ze allemaal als gekken naar binnen en kan GJ gewoon rustig de poort openmaken en de auto achterzetten
Ze zien hem dan lopen, maar als ik zeg: kijk eensssss..... de baas is al binnen!! Dan rennen ze allemaal als gekken naar binnen en kan GJ gewoon rustig de poort openmaken en de auto achterzetten
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Bros is altijd heel enthousiast als hij eten krijgt,hij mag van mij niet meer tegen mij opspringen en zijn bak eten uit mijn handen springen.
Maar omdat hij dan zo vol zit met (ja wat eigenlijk).zet hij zijn voorpoten tegen de bench en staat dan op zijn achterpoten te huppelen en te springen.
Geen commando maar een heerlijk gezicht en geluid.
*En dan probeer je een filmpje te maken en dan doet ie het niet*
Maar omdat hij dan zo vol zit met (ja wat eigenlijk).zet hij zijn voorpoten tegen de bench en staat dan op zijn achterpoten te huppelen en te springen.
Geen commando maar een heerlijk gezicht en geluid.
*En dan probeer je een filmpje te maken en dan doet ie het niet*
Laatst gewijzigd door Drazic op 19 sep 2012 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Lotje haalt graag de bal... Maar zoeken is niet haar sterkste punt. Ze is dan fanatiek aan het snuffelen terwijlde bal pal achter haar ligt.
Dan roep ik, Achter je! Sukkel! Dan draait ze zich vliegensvlug om en pakt de bal...
Sam is allang blij dat hij een commando op kan volgen. Dus, Sam, geef poot.
Dan mept hij zijn poot in je richting terwijl hij bijna in je probeert te gaan zitten. De andere ook, Sam. Dan gaat hij op zijn achterpoten zitten terwijl hij nog dichter naar je toeschuift.
En altijd zeg ik dan, en nou af! En dan stort hij zich met zijn grote sterke lijf tegen je aan
Wel lig je zelf dan ook gegarandeerd onderuit.
Egan doet Nee, andere links!
Ik gooi de bal weg en stuur hem vooruit. Alleen heb ik links en rechts verkeerd om aangeleerd
Egan, links! Dus hij gaat naar rechts. Nee, andere links. En dan gaat hij netjes naar links.
Dan roep ik, Achter je! Sukkel! Dan draait ze zich vliegensvlug om en pakt de bal...
Sam is allang blij dat hij een commando op kan volgen. Dus, Sam, geef poot.
Dan mept hij zijn poot in je richting terwijl hij bijna in je probeert te gaan zitten. De andere ook, Sam. Dan gaat hij op zijn achterpoten zitten terwijl hij nog dichter naar je toeschuift.
En altijd zeg ik dan, en nou af! En dan stort hij zich met zijn grote sterke lijf tegen je aan
Egan doet Nee, andere links!
Ik gooi de bal weg en stuur hem vooruit. Alleen heb ik links en rechts verkeerd om aangeleerd
Egan, links! Dus hij gaat naar rechts. Nee, andere links. En dan gaat hij netjes naar links.
- dagmar88
- Zeer actief
Als je 'zielig' een beetje lekker brengt, verandert Charlie in no time in een huilend zigeunerkindje

- Elmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
- Contacteer:
als ik aan Sanja vraag, ben je mama's baby?
dan springt ze op schoot en gaat op haar rug liggen

dan springt ze op schoot en gaat op haar rug liggen

De website van Sanja en Femie

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Hier ook aardig wat nutteloze maar o zo leuke commando's.
Als ik tegen Bumba zeg: Dansen! dan gaat hij op zijn achterpoten staan hupsen en probeerd Baloutje dat ook
als ik vraag: Moet je huilen? dan begint Bumba te huilen als een wolf.
High five, kusje en nog wat dingen.
Dansen.

Moet je huilen?

Als ik tegen Bumba zeg: Dansen! dan gaat hij op zijn achterpoten staan hupsen en probeerd Baloutje dat ook
als ik vraag: Moet je huilen? dan begint Bumba te huilen als een wolf.
High five, kusje en nog wat dingen.
Dansen.

Moet je huilen?

Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Owja als ik zeg daar ( of waar ) is papa , dan vliegt Kyto op de bank om naar buiten te kijken.
Ook al zit de baas gewoon naast me op de bank
Ook al zit de baas gewoon naast me op de bank
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Deze was nog met Griffin:
Als ik aan het opruimen ging en stofzuigen en stoffen,ging Griffin alvast bij de voordeur zitten want dan kregen wij visite.
Als ik aan het opruimen ging en stofzuigen en stoffen,ging Griffin alvast bij de voordeur zitten want dan kregen wij visite.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
jan kan mama zeggen 
en als je hem merry christmas wenst vliegt ie naar de keuken en gaat daar heel netjes zittend naar een bepaalde plek op het aanrecht staren; daar staat in de kersttijd een door hem te slopen kerstbeertje dat 'hohoho mèèèèèèry christmas' zei
en als je hem merry christmas wenst vliegt ie naar de keuken en gaat daar heel netjes zittend naar een bepaalde plek op het aanrecht staren; daar staat in de kersttijd een door hem te slopen kerstbeertje dat 'hohoho mèèèèèèry christmas' zei

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Hier gaat het dak eraf bijna als je zegt 'mot je nou 'ns kijken'. Dan breken ze hun poten bijna om als eerste bij de ramen te komen en daar luidblaffend en ramenvolspugend voor te gaan staan. Als ik dat zeg als ik zelf ook bij dat raam sta, is het feest compleet.
Als Dirk op de bank zit en Sam ervoor en hij vraagt 'laat eens zien hoe lang je bent?', dan gaat ze strak tegen de bank aan liggen, op haar rug en alle poten gestrekt. Voorpoten boven haar hoofd en achterpoten recht omlaag. De bedoeling is dan om even op haar borst te kroelen.
'Heb jij wat verdiend?' of 'lust jij een oortje te snoepen' is ook een geliefde uitspraak. Dan zijn ze in no-time bij me met een blik van ja ikke, of echt waar? Daarna loop ik achter de honden aan naar de garage waar een grote ton staat met hondensnoepgoed.
Als Dirk op de bank zit en Sam ervoor en hij vraagt 'laat eens zien hoe lang je bent?', dan gaat ze strak tegen de bank aan liggen, op haar rug en alle poten gestrekt. Voorpoten boven haar hoofd en achterpoten recht omlaag. De bedoeling is dan om even op haar borst te kroelen.
'Heb jij wat verdiend?' of 'lust jij een oortje te snoepen' is ook een geliefde uitspraak. Dan zijn ze in no-time bij me met een blik van ja ikke, of echt waar? Daarna loop ik achter de honden aan naar de garage waar een grote ton staat met hondensnoepgoed.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik ken wel iemand die zijn hond had aangeleerd dat als ze elkaar een zoen gaven de hond zich ging 'schamen'. Dus met de poot over de ogen.
Onze kat doet het als ik tegen haar praat als ze slaapt, gaat ook de poot over haar ogen heen.
Onze kat doet het als ik tegen haar praat als ze slaapt, gaat ook de poot over haar ogen heen.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
eigenlijk zou ik het niet in het openbaar moeten schrijven maar Jensons high five is ind e loop der jaren verbasterd naar " heil jenson " en meestal maakt hij er ook een genoeglijk " blafje" bij 
verder kunnen ze samen zingen op commando, kalusha kon zich schamen, en " ontzettend gek" doen op commando.
voor de rest is het allemaal standaard, hand, rol over, mooi zitten , poot blabla niets bijzonders
verder kunnen ze samen zingen op commando, kalusha kon zich schamen, en " ontzettend gek" doen op commando.
voor de rest is het allemaal standaard, hand, rol over, mooi zitten , poot blabla niets bijzonders
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
geweldig al die lollige commando's
Chiko heeft zichzelf een beetje aangeleerd, dat als ik zeg.. ''Chiko wil je wandelen?'' en er liggen slippers of schoenen in de buurt, komt hij ze één voor één aangeven op je schoot (liefst in je handen duwen).. het grappige is, dat hij echt niet 2 verschillende zal aangeven ook al moet hij zoeken naar 2 dezelfde
ik heb er een filmpje van, maar daar is mijn stem echt verschrikkelijk
en als ik zeg ''Chiko moet je zo huiillen??'' dan gaat hij als een wolfje heel zielig huilen
Chiko heeft zichzelf een beetje aangeleerd, dat als ik zeg.. ''Chiko wil je wandelen?'' en er liggen slippers of schoenen in de buurt, komt hij ze één voor één aangeven op je schoot (liefst in je handen duwen).. het grappige is, dat hij echt niet 2 verschillende zal aangeven ook al moet hij zoeken naar 2 dezelfde
ik heb er een filmpje van, maar daar is mijn stem echt verschrikkelijk
en als ik zeg ''Chiko moet je zo huiillen??'' dan gaat hij als een wolfje heel zielig huilen

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Bij "Avada kedavra!" valt hij dood.
En als je "Waar zijn je vrienden? Zoek je vrienden!!!" roept, rent hij zoekend door het hele huis... maar zijn vrienden vindt hij nooit

En als je "Waar zijn je vrienden? Zoek je vrienden!!!" roept, rent hij zoekend door het hele huis... maar zijn vrienden vindt hij nooit

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots geeft High Five.
Als ik met mijn Vinger draai gaat toots een rondje draaien en het is net Bambi dus ziet er heel schattig uit.
Waar we de meeste lol mee hebben is dat soms als kinderen hem een koekje hebben mogen geven zeg ik zeg maar dag , Toots kent het comando ''luid'' maar dan doet hij ook luid. En dat is toch wel de aller grappigste.
Als ik met mijn Vinger draai gaat toots een rondje draaien en het is net Bambi dus ziet er heel schattig uit.
Waar we de meeste lol mee hebben is dat soms als kinderen hem een koekje hebben mogen geven zeg ik zeg maar dag , Toots kent het comando ''luid'' maar dan doet hij ook luid. En dat is toch wel de aller grappigste.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als we tegen Ziva zeggen "zoek de kabouters" gaat ze als een bezetene graven. Was erg handig toen we hier een paar boomstronken uit de tuin moesten halen
Verder kan Ziva ook op het commando "geef... eens een kus" als een malle bij iemand op schoot springen om hem dan eens goed onderhanden te nemen
Benno en Jip zijn wat minder van die dingen. Daar blijft het meer bij rollen en pootjes geven
Verder kan Ziva ook op het commando "geef... eens een kus" als een malle bij iemand op schoot springen om hem dan eens goed onderhanden te nemen
Benno en Jip zijn wat minder van die dingen. Daar blijft het meer bij rollen en pootjes geven
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- krullie
- Zeer actief
billy schreef:Zoietskrullie schreef:schudden bij de baas.
daarbij zoekt hij de dichtbijzijnde mens op en gaat lekker staan spetteren.
![]()
yep
ff opletten dat je zelf niet de dichtbij zijnde bent.
richten en vuren maar.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Zucht........ hoe leer je nu je hond bij zo'n pistool-hand gebaar, dat hij 'dood' gaat.............. Het lijkt mij ook zo leuk Sam iets geks te leren.
Hij kan alleen maar als 'gek' iets, als ik zeg 'wat hoor ik nu? met een handgebaar bij mijn oor',............ dat hij dan een harde blaf geeft........
High five kan hij ook, meestal alleen op de bank, daar heb ik het hem geleerd.
Schudden kan hij ook, maar doet hij alleen op commanda na poepen.......... Als ik hem gewoon het commando schudden geef, kijkt hij met een gebaar van 'hoezo, ik heb toch niet gepoept?'........ Ook als hij in 2 etappes poept kort na elkaar, schudt hij niet na de 1 keer...... dan weet ik dat hij 2 meter verderop nog verder gaat.....
Hij kan alleen maar als 'gek' iets, als ik zeg 'wat hoor ik nu? met een handgebaar bij mijn oor',............ dat hij dan een harde blaf geeft........
High five kan hij ook, meestal alleen op de bank, daar heb ik het hem geleerd.
Schudden kan hij ook, maar doet hij alleen op commanda na poepen.......... Als ik hem gewoon het commando schudden geef, kijkt hij met een gebaar van 'hoezo, ik heb toch niet gepoept?'........ Ook als hij in 2 etappes poept kort na elkaar, schudt hij niet na de 1 keer...... dan weet ik dat hij 2 meter verderop nog verder gaat.....

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Jayjay kan knuffelen als je tegen haar zegt jayjay knuffel komt ze naar je toe legt haar voorpoten bij je op de schouders en dan krijg je een lebber over je wang en legt ze haar kop op je schouder
Ze kan zich ook heel goed schamen
Sandy vind het leuk als je tegen haar zegt ga baasje pakken dan draaft ze naar mijn man en bijt zachtjes kleine velletjes in zijn zij
Ze kan zich ook heel goed schamen
Sandy vind het leuk als je tegen haar zegt ga baasje pakken dan draaft ze naar mijn man en bijt zachtjes kleine velletjes in zijn zij

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
Wilm@
"Zoek kind," en dan gaat Barça heftig met zijn staart zwaaien.