maillie schreef: ik vertel ook alleen maar wat de dierenarts zei tegen mij
DA zal wel denken .....

.
Moderator: moderatorteam
maillie schreef: ik vertel ook alleen maar wat de dierenarts zei tegen mij

schuif maar opRosita Compagner schreef:Suske schreef:

huh? Net was het toch nog een staford x border collie?maillie schreef:Rosita Compagner schreef:
schuif maar op![]()
maar zo'n kruising........... daar verwacht je toch alleen maar narigheid van. Dus wat mij betreft prima hoor, zo balloos
ja mama is een kruising labrador\?
en er zou volgens de eigenaar van de mama een boerenfoxs op hebben gezeten
(kreeg ik gister via email)
Rosita Compagner schreef: huh? Net was het toch nog een staford x border collie?
ja was de vorigeRosita Compagner schreef:huh? Net was het toch nog een staford x border collie?maillie schreef:Rosita Compagner schreef:
schuif maar op![]()
maar zo'n kruising........... daar verwacht je toch alleen maar narigheid van. Dus wat mij betreft prima hoor, zo balloos
ja mama is een kruising labrador\?
en er zou volgens de eigenaar van de mama een boerenfoxs op hebben gezeten
(kreeg ik gister via email)
Niet alleen de teksten maar ook de profielen quoten dus......dagmar88 schreef:Rosita Compagner schreef: huh? Net was het toch nog een staford x border collie?Dat stond er inderdaad.
Vorige hond misschien?
ze is van me schoonvaderblacky schreef:Ik denk dat ik het helemaal met je DA eens ben. Het was het beste om hem te castreren. Niet vanwege het rijden want dat doen alle reuen van 6 maand op alles. Dit kun je ze gewoon afleren maar gaat in de meeste gevallen vanzelf wel over.
Ik zou het ook heel verstandig vinden als je morgen met het teefje naar de Da gaat om haar ook te laten castreren is veel fijner. Wordt ze niet meer loops en kan ze geen pupjes meer krijgen.
bij bepaalde baasjes is het soms beter om de honden maar te castreren om verdere ellende te voorkomen.
Wanneer heeft jouw hondje haar gedekt ?maillie schreef:sirene schreef:Beste maillie,maillie schreef:
dierenarts zei van als we er niks aan deden we dan jonge puppy's konden hebben
want de hond van me schoonouders logeert hier tijdelijk en soms zat hij goed vast
en volgende week moet ik een zwangerschap test laten doen bij haar want ze is niet loops geworden
pupjes komen alleen van een dekking van een reu en teef als de teef loops (en dekrijp) is.
Een teefje is niet zwanger als de loopsheid uitblijft. Een teefje is gemiddeld om de 6 mnd loops en als ze gedekt is en drachtig komen er na ruim 2 mnd pupjes. De loopsheid komt gewoon om de 6 mnd (bij een regelmatige loopsheid) drachtig geweest of niet.
Er bestaat geen zwangerschapstest voor honden. Wel een echo die je na ± 28 dgn kan doen. Hoe lang logeert dat teefje al bij jullie en hoe oud is ze ?
6 jaar
6 mnd is ze nu hier
ik vertel ook alleen maar wat de dierenarts zei tegen mij
Dan zou ik maar eens gauw met je schoonvader gaan overleggen. Goede kans dat ze inderdaad zwanger is en wil hij de pups dan wél laten komen?maillie schreef:ze is van me schoonvaderblacky schreef:Ik denk dat ik het helemaal met je DA eens ben. Het was het beste om hem te castreren. Niet vanwege het rijden want dat doen alle reuen van 6 maand op alles. Dit kun je ze gewoon afleren maar gaat in de meeste gevallen vanzelf wel over.
Ik zou het ook heel verstandig vinden als je morgen met het teefje naar de Da gaat om haar ook te laten castreren is veel fijner. Wordt ze niet meer loops en kan ze geen pupjes meer krijgen.
bij bepaalde baasjes is het soms beter om de honden maar te castreren om verdere ellende te voorkomen.
ik kan daar niet over beslissen
hij heeft er ongeveer 20 dagen geleden 15 minuten op vast gezetensirene schreef:Wanneer heeft jouw hondje haar gedekt ?maillie schreef:sirene schreef:Beste maillie,maillie schreef:
dierenarts zei van als we er niks aan deden we dan jonge puppy's konden hebben
want de hond van me schoonouders logeert hier tijdelijk en soms zat hij goed vast
en volgende week moet ik een zwangerschap test laten doen bij haar want ze is niet loops geworden
pupjes komen alleen van een dekking van een reu en teef als de teef loops (en dekrijp) is.
Een teefje is niet zwanger als de loopsheid uitblijft. Een teefje is gemiddeld om de 6 mnd loops en als ze gedekt is en drachtig komen er na ruim 2 mnd pupjes. De loopsheid komt gewoon om de 6 mnd (bij een regelmatige loopsheid) drachtig geweest of niet.
Er bestaat geen zwangerschapstest voor honden. Wel een echo die je na ± 28 dgn kan doen. Hoe lang logeert dat teefje al bij jullie en hoe oud is ze ?
6 jaar
6 mnd is ze nu hier
37,6Lillith schreef:Nou puppies of castratie...heb je zijn temperatuur al gemeten?
Diarree hoort niet na een castratie en zeker niet bij zo'n jong hondje.
Hou je er ook rekening mee dat hij nog even vruchtbaar kan zijn, gecastreerd of niet
ze blijft hier nog tot juni 2013Liesbeth schreef:Dan zou ik maar eens gauw met je schoonvader gaan overleggen. Goede kans dat ze inderdaad zwanger is en wil hij de pups dan wél laten komen?maillie schreef:ze is van me schoonvaderblacky schreef:Ik denk dat ik het helemaal met je DA eens ben. Het was het beste om hem te castreren. Niet vanwege het rijden want dat doen alle reuen van 6 maand op alles. Dit kun je ze gewoon afleren maar gaat in de meeste gevallen vanzelf wel over.
En dan nog, op wie komt de verzorging van de teef en eventuele pups dan neer? Wil jij dat wel?
maillie schreef:ze blijft hier nog tot juni 2013Liesbeth schreef:Dan zou ik maar eens gauw met je schoonvader gaan overleggen. Goede kans dat ze inderdaad zwanger is en wil hij de pups dan wél laten komen?maillie schreef:ze is van me schoonvaderblacky schreef:Ik denk dat ik het helemaal met je DA eens ben. Het was het beste om hem te castreren. Niet vanwege het rijden want dat doen alle reuen van 6 maand op alles. Dit kun je ze gewoon afleren maar gaat in de meeste gevallen vanzelf wel over.
En dan nog, op wie komt de verzorging van de teef en eventuele pups dan neer? Wil jij dat wel?
en hij wil haar niet laten helpen
en als ze zwanger is betaald hij alle kosten
Misschien bedoelde je dierenarts dan een echo met 28 dagen ?maillie schreef:hij heeft er ongeveer 20 dagen geleden 15 minuten op vast gezetensirene schreef:Wanneer heeft jouw hondje haar gedekt ?maillie schreef:sirene schreef:
Beste maillie,
6 jaar
6 mnd is ze nu hier
buiten rensirene schreef:Misschien bedoelde je dierenarts dan een echo met 28 dagen ?maillie schreef:hij heeft er ongeveer 20 dagen geleden 15 minuten op vast gezetensirene schreef:Wanneer heeft jouw hondje haar gedekt ?maillie schreef:
6 jaar
6 mnd is ze nu hier
Maar als ze toen loops was, is ze dat nu niet meer en was er ook geen reden meer om je hondje te laten castreren. Als hij nu nog op haar (en andere dingen ?) wilde rijden was het gedrag en niet zijn hormonen (wat heel normaal zou zijn als het teefje loops was).
Wat waren jullie eigenlijk van plan te doen als ze wel loops werd ?
Fijn, geen koorts...geef hem maar extra vocht, beterschapmaillie schreef:37,6Lillith schreef:Nou puppies of castratie...heb je zijn temperatuur al gemeten?
Hou je er ook rekening mee dat hij nog even vruchtbaar kan zijn, gecastreerd of niet
Geen koorts, maar wel ondertemperatuur en dat is ook niet goedLillith schreef:Fijn, geen koorts...geef hem maar extra vocht, beterschapmaillie schreef:37,6Lillith schreef:Nou puppies of castratie...heb je zijn temperatuur al gemeten?
Ik zie er niets mis in, in die temp.Liesbeth schreef: Geen koorts, maar wel ondertemperatuur en dat is ook niet goed.
Voor mensen is 37,6 een heel normale temperatuur, voor honden is dat, normaal gesproken, te laag.Full Monty schreef:Ik zie er niets mis in, in die temp.Liesbeth schreef: Geen koorts, maar wel ondertemperatuur en dat is ook niet goed.
Nou ik ga even kijken of Lille nog leeft die heeft altijd deze temp...Liesbeth schreef:Voor mensen is 37,6 een heel normale temperatuur, voor honden is dat, normaal gesproken, te laag.Full Monty schreef:Ik zie er niets mis in, in die temp.Liesbeth schreef: Geen koorts, maar wel ondertemperatuur en dat is ook niet goed.
Een temp boven het gemiddelde geeft aan dat er iets mis is, maar een temp onder het gemiddelde doet dat ook.
Je gaat dus echt iemand op zondagavond ongerust maken over 0,4 graden celcius onder de door het boekje aangegeven gemiddelde temp van een hond? Ik zie absoluut geen probleem met deze temp, mijn honden halen dat nog niet eens onder normale omstandigheden. Het zijn ook nog eens naakthonden. Wel erug koele naakthonden volgens jou zeker:)Liesbeth schreef: Voor mensen is 37,6 een heel normale temperatuur, voor honden is dat, normaal gesproken, te laag.
Een temp boven het gemiddelde geeft aan dat er iets mis is, maar een temp onder het gemiddelde doet dat ook.