Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De beste tip
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Re: De beste tip
Wow, wat veel reacties.
Ook ik zal een discussie niet snel uit de weg gaan, net zoals Ingding vind ik dat reuze interessant, maar het is inderdaad erg grappig om te zien dat zo veel mensen toch voor elkaar klaarstaan, ook al hebben ze elkaar van tevoren verbaal de hersenen ingeslagen.
Ik doe het zelf ook hoor, die eigen koers varen, maar ik ben toch altijd geneigd net dat ene te proberen wat ik nog niet gedaan had, en heel vaak pakt het goed uit.
Noem nou maar het voorbeeld van de brokken voeren, jouw hond deed het er goed op, dus dat was het enige wat telt. (Sandra volgens mij)
Oh, Antonetta, Aiko lag niet naast me in bed he, hij lag in de bench naast me. Ik denk dat als ie bij mij in bed had gelegen, ik voor geen meter geslapen had.
Fijn dat je zoveel aan een tip hebt gehad dat het nu een stuk beter tussen jou en Balou gaat.
Ikzelf ben zo blij dat ik naar die tip van dat naar de slaapkamer brengen geluisterd heb. Ik had namelijk altijd gehoord om de eerste nachten niet op het gepiep van een pup in te gaan. Wat schrok ik toen na de eerste nacht waarbij ik op de bank heb geslapen de nacht erna mijn pup zo in pure paniek zag. Hij zou zo zijn tandjes kapot gebeten hebben om maar niet alleen s'nachts in die bench te hoeven zijn.
Dit was zoveel beter.
Ook ik zal een discussie niet snel uit de weg gaan, net zoals Ingding vind ik dat reuze interessant, maar het is inderdaad erg grappig om te zien dat zo veel mensen toch voor elkaar klaarstaan, ook al hebben ze elkaar van tevoren verbaal de hersenen ingeslagen.
Ik doe het zelf ook hoor, die eigen koers varen, maar ik ben toch altijd geneigd net dat ene te proberen wat ik nog niet gedaan had, en heel vaak pakt het goed uit.
Noem nou maar het voorbeeld van de brokken voeren, jouw hond deed het er goed op, dus dat was het enige wat telt. (Sandra volgens mij)
Oh, Antonetta, Aiko lag niet naast me in bed he, hij lag in de bench naast me. Ik denk dat als ie bij mij in bed had gelegen, ik voor geen meter geslapen had.
Fijn dat je zoveel aan een tip hebt gehad dat het nu een stuk beter tussen jou en Balou gaat.
Ikzelf ben zo blij dat ik naar die tip van dat naar de slaapkamer brengen geluisterd heb. Ik had namelijk altijd gehoord om de eerste nachten niet op het gepiep van een pup in te gaan. Wat schrok ik toen na de eerste nacht waarbij ik op de bank heb geslapen de nacht erna mijn pup zo in pure paniek zag. Hij zou zo zijn tandjes kapot gebeten hebben om maar niet alleen s'nachts in die bench te hoeven zijn.
Dit was zoveel beter.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik ookblondie schreef:Niet altijd openlijk op het forum maar via pb heb ik best vaak bepaalde mensen advies/raad gevraagd en gekregen. Daar ben ik nog steeds erg blij om/mee.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Ik lees hier ontzettend veel, en heb heel veel geleerd over hondengedrag maar ook over verschillende hondenrassen en hun eigenschappen.
Ook ben ik kvv gaan voeren door dit forum, en bijv. gestopt met het klakkeloos ontwormen van mijn honden.
En het erge is dat ik door dit forum pas snapte waarom Max zo'n onhandelbare klittende takkevacht had gekregen.
Geen seconde de link gelegd met zijn castratie
(Niemand had me verteld dat zijn vacht zo zou veranderen en ik had geen enkele ervaring met castratie.)
Er is niet echt een tip geweest die eruit gesprongen is, maar ik ben wel blij met dit forum.
Ook ben ik kvv gaan voeren door dit forum, en bijv. gestopt met het klakkeloos ontwormen van mijn honden.
En het erge is dat ik door dit forum pas snapte waarom Max zo'n onhandelbare klittende takkevacht had gekregen.
Geen seconde de link gelegd met zijn castratie
Er is niet echt een tip geweest die eruit gesprongen is, maar ik ben wel blij met dit forum.
-
Mojuan
- Zeer actief
EensS@ndr@ schreef:Ik ben verre van arrogant, maar ik zie ook de zwakke punten van een forum, waarin mensen heel vaak het advies van anderen herhalen en bekrachtigen of het nu ondertussen achterhaald is of NIET.
wat ik hier doe is met mensen over honden praten, daar is een forum voor, niet dat ik jou ook maar enige verklaring schuldig ben
en heel soms mijn ervaringen delen - vertellen wat ik heb meegemaakt met mijn honden , niet verkondigen als de heilige waarheid, maar gewoon als een ervaring.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb door dit forum pas de link gelegd tussen Lyndie's hotspotaanvallen en het voeren van brokken en inenten. Toen ik overstapte op kvv en haar niet meer liet enten, was dit probleem grotendeels opgelost. Nog één of twee keer per jaar een klein hotspotje maar bij lange na niet vreselijke uitbraken die ze daarvoor had.
En verder heb ik, m.b.t. Cody, ook goede tips gekregen over gedrag en later bij zijn herplaatsing geweldige hulp van Alma en Tineke gehad. Waarvoor ik nog steeds heel dankbaar ben!
Daarnaast natuurlijk de algemene informatie over gedrag, gezondheid en voeding. Kortom, fijn forum. Heel informatief. Heel gezellig en vooral ook heel veel gelachen.
En verder heb ik, m.b.t. Cody, ook goede tips gekregen over gedrag en later bij zijn herplaatsing geweldige hulp van Alma en Tineke gehad. Waarvoor ik nog steeds heel dankbaar ben!
Daarnaast natuurlijk de algemene informatie over gedrag, gezondheid en voeding. Kortom, fijn forum. Heel informatief. Heel gezellig en vooral ook heel veel gelachen.

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ik heb hier vooral opgestoken om verder te kijken dan mijn neus lang is en
me meer in andere rassen te verdiepen.
Zo heb ik heel wat rassen leren waarderen
En ik ben dan ook heel wat mensen hier dankbaar daarvoor dat ze zoveel dingen delen over hun ras. Het wel én het wee
me meer in andere rassen te verdiepen.
Zo heb ik heel wat rassen leren waarderen
En ik ben dan ook heel wat mensen hier dankbaar daarvoor dat ze zoveel dingen delen over hun ras. Het wel én het wee
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- baldur
- Zeer actief
ik lees ook eigenlijk meer dan ik post.
er zijn meerdere dingen die ik hier gelezen heb en die me geholpen hebben.
er zijn meerdere dingen die ik hier gelezen heb en die me geholpen hebben.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Niet echt tips op zich zou ik weten.
Door het vele lezen heen ben ik sommige dingen anders gaan bekijken.
Net als vers vlees bv gaan voeren dat dat niet betekend dat je gelijk wormen hebt of andere ziekte.
Ik was echt tegen de bench,nu zie ik dat hij in bepaalde situatie misschien wel handig is,niet dat ik er 1 gebruik maar toch ben er wat milder in.
Ik heb veel rassen er bij geleerd en ja eigenlijk best veel wijzer geworden.
Ook snap ik beter dat voor sommige een puppy cursus wel handig is ik zag dat eerst alleen als geldklopperij,ja eigenlijk best veel
Door het vele lezen heen ben ik sommige dingen anders gaan bekijken.
Net als vers vlees bv gaan voeren dat dat niet betekend dat je gelijk wormen hebt of andere ziekte.
Ik was echt tegen de bench,nu zie ik dat hij in bepaalde situatie misschien wel handig is,niet dat ik er 1 gebruik maar toch ben er wat milder in.
Ik heb veel rassen er bij geleerd en ja eigenlijk best veel wijzer geworden.
Ook snap ik beter dat voor sommige een puppy cursus wel handig is ik zag dat eerst alleen als geldklopperij,ja eigenlijk best veel