Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje gangwerk Duitse herder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Filmpje gangwerk Duitse herder

Ongelezen bericht door maitestar »

Mijn god wat in en intriest :jank:
Er loopt er ook eentje op de achtergrond te hinken, bah bah bah...
Groetjes,
Wendy
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

kipo schreef:
Rocco schreef:
Hoe kom jij erbij overmatige scherpte en overmatige zenuwen zeer lastig in te mannen en snel agressief wat een onzin :wachten:
Soms, zegt hij, en dat ben ik wel met hem eens. Niet allemaal en voor een ervaren africhter misschien niet te moeilijk, maar wel voor een gemiddelde eigenaar, die vooral een huishond zoekt.

Precies. En normaal zou een Duitse herder zowel voor werk als huishond geschikt moeten zijn. Somige werkhonden zijn dat niet meer. Daar doel ik op. Want ga maar eens navraag doen om een pup bij sommige werkhondenfokkers. Dan zeggen dat je 3 kinderen en een JR hebt en dan zeggen dat de hond gewoon in het gezin moet kunnen leven en mee naar de camping moet, los bij het kinderfeest loopt en dat je er mee gaat speuren op zondag. Grote kans dat sommige fokkers zeggen dat hun honden daar niet geschikt voor zijn, het deel van de camping en het gezin. Binnen het gezin zijn ze bijna allemaal prima. Sommige honden zijn echter te scherp om mee te draaien zonder al teveel toezicht. Die doen het beter bij een africhter en in een kennel. Eigenlijk zou elke Duitser probleemloos in een gezin moeten kunnen meedraaien met wat verstand van honden.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

kipo schreef:
Rocco schreef:
Hoe kom jij erbij overmatige scherpte en overmatige zenuwen zeer lastig in te mannen en snel agressief wat een onzin :wachten:
Soms, zegt hij, en dat ben ik wel met hem eens. Niet allemaal en voor een ervaren africhter misschien niet te moeilijk, maar wel voor een gemiddelde eigenaar, die vooral een huishond zoekt.

Veel mensen die kopen zomaar een hond zonder hun huiswerk te doen en dan ligt het altijd aan de hond
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Heel even wat misverstanden uit de weg ruimen ,want niet elke hond moet je over 1 kam scheren.

Hier 2 combifok ; Kenji niet overdreven gebouwd ( gewoon ong. net als de hond op t laatste filmpje )
Liep op show altijd bij de 1e 7 en de klasses waren toen best groot.

Verder is het echt een werkhond , deed het goed in de IPO en andere takken van sport ( zoals nu Flyball )

Ditch is wat minder goed gebouwt , wil wel werken mits hij het leuk vind en er zin in heeft . Anders kan je t vergeten.
Maar wat hij doet , doet hij goed en met veel enthousiasme.
Is een ontzettend rustige hond waar je echt geen kind aan hebt.

Dan 2 echte werklijnen.
Ziva is een pup van net 13 wkn , dus daar kan je nog niet zoveel over zeggen.

Kyto is een ontzettend leuk en lief hondje. Ziet er ook niet slecht uit en werkt als een tierelier.
Is scherp , als het nodig is.
Met hem hoef je niet bang te zijn op straat, hij zou je zo straal voorbij lopen tot je 1 van ons wat doet.

Alle honden hier zijn ontzettend sociaal , meneer werklijntje kan je zo in een huis vol kleine kinderen en honden zetten ( wat ook regelmatig gebeurd )

Ditch kan wat minder goed met andere honden , maar is wel ontzettend lief en rustig met kinderen.
Zelfde geld voor Kenji , al vind die kindjes helemaal geweldig en is dan ook ontzettend druk.

Loopt hier allemaal gewoon in huis rond , en er is nog nooit wat stuk gegaan
Ja een speeltje hier en daar
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Laboriginals
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Nanna schreef:Hallo. Het wordt op de show notabene gevráágd. Geen hangrug en klappoten is geen kampioensschapspunt. :pffff:
Ik zou zeggen dat er een schone taak voor de keurmeesters is weggelegd :ok: Dan volgen de fokkers vanzelf.
Er begint wel iets te veranderen hoor, op keurmeestersgebied. Zie hier een filmpje van de Zweedse Kennelclub:
... e=youtu.be
Dit gaat over specifiek over de gezondheid van de kortsnuiten, maar ze moeten ergens beginnen, nietwaar :wink:

Er is nog hoop :D

Hanneke
Laboriginals
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Link doet het niet. Hier is de goede:
... e=youtu.be
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rocco schreef:
kipo schreef:
Rocco schreef:

Veel mensen die kopen zomaar een hond zonder hun huiswerk te doen en dan ligt het altijd aan de hond
Eerlijk gezegd ben ik er ook "zomaar" aan begonnen. Altijd gezegd dat er ooit bij mij een duitse herder zou komen, en kende eigenlijk ook alleen de standaard zwart gele. Mijn reu was 4 toen ik hem kreeg en afgericht in de IPO, zat bij de eigenaar vaak in de kennel en kwam af en toe in huis, maar zat meer in de kennel of lag in de tuin of er werd getraind. Had nog nooit een hond gehad en tóch is het goed gegaan met hem. Hier kwam hij los in huis te zitten en in aanvang gingen we geen IPO doen maar stond ik op een behendigheidsveld met hem.
De verschillen tussen de show duitse herders en de werklijnen vind ik vaak wel erg groot. Toch vind ik de koppen van veel show duitse herders weer erg mooi om te zien.
En een paar honden uit de combi fok vind ik persoonlijk ook mooi en er zijn er een flink aantal die ook op sportief gebied (waak - en verdedigingssport) het ook érg goed doen.
Wat ik wél vaak hoor op straat is dat mensen met name het opvalt dat mijn herders mooi recht zijn, het zet me dan telkens weer aan het denken waarom mensen dan tóch een dh aanschaffen die wat aflopen. Toch een kwestie van vraag en aanbod, of schrikt het idee werklijn dan toch af? Ook bij werklijnen zullen honden in het nest zitten die gematigd zijn of door een juiste opvoeding en bezig zijn met de hond prima in huis én of gezin kunnen meedraaien.
Het is ook denk een kwestie van smaak. En weten dat je met een werklijn dh toch nooit op een eerste plek gezet wordt in de ring :mrgreen:
Rocco
Zeer actief

Je legt het goed uit de opvoeding speelt een grote rol hier zijn de eigenaars zelf verantwoordelijk voor

Bij het grote deel van de mensen is de commisaris Rex hond het bekendste bruin en zwart ,wolfsgrauwe
zijn minder bekend en de zwarte helemaal niet moet je altijd uitleggen wat het is.Begin maar eens een
gesprek aan met een leek over africhtingslijnen of kynologische lijnen voor hun is de circus hond commissaris
Rex toch een echte politiehond :LOL:

En eerlijk gezegd kom ik tijdens het wandelen bijna altijd de bruin zwarte( kyno,s) exemplaren tegen dus begrijpelijk
is het wel als je niet in het wereldje zit weten mensen vaak niet eens het bestaan af van africhtingslijnen
deze zijn minder commercieel maar hebben nog een normaal gangwerk en rechte rug.

Dat de africhtingslijnen altijd achteraan lopen vind ik gewoon een belediging de keurmeesters moeten echt
eens snel wakker worden maar zolang alleen het geld telt zie ik het niet snel veranderen
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Jawel maar niet top africhting de KNPV zie je ze helemaal niet bijvoorbeeld de kyno,s

Ook bij de IPO op het hoogste niveau zie je voornamelijk de wolfsgrauwe of zwarte exemplaren
geen kynologische exemplaren
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 15:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Meestal uitzonderingen daar gelaten kunnen ze het mentaal en fysiek niet aan dit komt
omdat de meeste bruin zwarte op schoonheid zijn gefokt zijn hebbben te weinig driften etc

Maar je kan je wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien

De meeste bruin zwarte exemplaren belanden daarom ook gewoon als huishond

Dan heb ik het over de kyno honden
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
Rocco schreef:Jawel maar niet op hoog niveau bij de KNPV zie je ze helemaal niet bijvoorbeeld
Dat is vreemd. Is dat bewust zo gedaan of gewoon toeval?
Lübeck was/is een zwart gele en die was niet verkeerd binnen de KNPV toch?
Rocco
Zeer actief

Nee hoor Lübeck is meer een combi Lübeck zijn vader Inox vom Haus MIng een zwarte D-H heeft PH -2 o.a
en daarin zit o.a Nick vom Heiligenbosch een echt goede werklijn

Moeder Jura heeft ook PH-1 in deze lijn zie je wel weer wat kyno,s terug komen veel verder terug in de stamboom
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 16:36, 5 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Rocco schreef:Nee hoor Lübeck is meer een combi Lübeck zijn vader heeft PH 1 onder andere
Wellicht hebben we het niet over dezelfde Lübeck.
•Certificaatkeuring PH1 met 432 punten
•Show uitslag uitmuntend onder ras keurmeester
•Aankeuring met Kkl1a met zeer uitgesproken moed en vechtlust
Rocco
Zeer actief

Combi fok bestaat ook nog

Ik vind de KNPV de top van africhting maar dat is persoonlijk de IPO mensen
zullen hier weer anders over denken
Rocco
Zeer actief

Dat is wel dezelfde Lübeck maar is geen 100% kynoloog
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Volgende week toch drie duitsers bij de Nederands kampioenschappen Eindhoven de duitsers komen eraan er komt een hele leuke lichting aan jonge honden

Maar als ik eerlijk moet zijn ben ik het wel met je eens :wink: ( als DH liefhebber)
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Inderdaad de hollander of eigenlijk de X hollander binnen de KNPV niet vergeten ook zeer goede hond

Mechelaar met stamboom zie je ook zelden meer hier bijna allemaal X mechelaar terwijl de duitsers die
volgende week mee doen allemaal stamboom hebben erg knap
blondie
Zeer actief

Rocco schreef:Dat is wel dezelfde Lübeck maar is geen 100% kynoloog
Oh ik wist niet dat je doelde op showlijn binnen de knpv. Dacht dat je alleen het over zwart/gele of zwart bruine honden had.
Rocco
Zeer actief

blondie schreef:
Oh ik wist niet dat je doelde op showlijn binnen de knpv. Dacht dat je alleen het over zwart/gele of zwart bruine honden had.

Als er een keer een oefendag is van Duitse herders KNPV moet je daar maar eens kijken dan is het duidelijker :wink:
blondie
Zeer actief

Rocco schreef:
blondie schreef:

Als er een keer een oefendag is van Duitse herders KNPV moet je daar maar eens kijken dan is het duidelijker :wink:
Is vaak aan de andere kant van het land, maar hou me op de hoogte :wink:
Rocco
Zeer actief

blondie schreef:
Rocco schreef:
blondie schreef:

Is vaak aan de andere kant van het land, maar hou me op de hoogte :wink:
Doen ik :wink:
Rocco
Zeer actief

Jip schreef:
Rocco schreef:Meestal uitzonderingen daar gelaten kunnen ze het mentaal en fysiek niet aan dit komt
omdat de meeste bruin zwarte op schoonheid zijn gefokt hebbben te weinig driften etc

Maar je kan e wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien

De meeste bruin zwarte exemplaren belanden daarom ook gewoon als huishond
als de bruin zwarte op schoonheid worden gefokt hoe zit dat dan met nesten waar zwarte en bruin zwarte worden geboren? of grauwe en bruin zwarte?
Als ik het over de bruin zwarte heb bedoel ik de kyno honden was is ik misschien niet duidelijk in er zijn ook
nog combi fokkers dus show als werklijn hier lopen ook nog honden tussen die soms leuk mee kunnen
draaien binnen de africhting en die er goed uit zien
Rocco
Zeer actief

Nanna schreef:
Rocco schreef:Jawel maar niet op hoog niveau bij de KNPV zie je ze helemaal niet bijvoorbeeld
Dat is vreemd. Is dat bewust zo gedaan of gewoon toeval?

Kynoloog D-H is gefokt op schoonheid KNPV is voor de echte werkhonden je ziet heel weinig DH binnen
de KNPV wel komen er steeds meer uit de werklijnen maar nog niet zoals bij de X mechelaars en hollanders
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Rocco schreef: Maar je kan je wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien
Alsof een hond alleen een goede werkhond is als hij IPO kan draaien :U: er zijn zat andere sporten maar dat schijnt nooit mee te tellen lijkt wel. Vergeet niet dat IPO ook erg veel afhangt van wie er naast de hond loopt
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat een beroerd filmpje zeg :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
Rocco schreef: Maar je kan je wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien
Alsof een hond alleen een goede werkhond is als hij IPO kan draaien :U: er zijn zat andere sporten maar dat schijnt nooit mee te tellen lijkt wel. Vergeet niet dat IPO ook erg veel afhangt van wie er naast de hond loopt
Maar een hond moet er wel goed voor in elkaar zitten anders wordt het een regelrechte ramp. Als ik sommige duitsers zie, idd. showlijnen dan, die kunnen met goed fatsoen niet eens meer een meterhaagje over...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Dieptriest, dat filmpje :ugh:
Rocco
Zeer actief

malinois schreef:
duitse herder schreef:
Maar een hond moet er wel goed voor in elkaar zitten anders wordt het een regelrechte ramp. Als ik sommige duitsers zie, idd. showlijnen dan, die kunnen met goed fatsoen niet eens meer een meterhaagje over...
Precies .
Rocco
Zeer actief

Jip schreef:
Rocco schreef:
Jip schreef:
Rocco schreef:Meestal uitzonderingen daar gelaten kunnen ze het mentaal en fysiek niet aan dit komt
omdat de meeste bruin zwarte op schoonheid zijn gefokt hebbben te weinig driften etc

Maar je kan e wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien

De meeste bruin zwarte exemplaren ( kyno) belanden daarom ook gewoon als huishond
als de bruin zwarte op schoonheid worden gefokt hoe zit dat dan met nesten waar zwarte en bruin zwarte worden geboren? of grauwe en bruin zwarte?
Als ik het over de bruin zwarte heb bedoel ik de kyno honden was is ik misschien niet duidelijk in er zijn ook
nog combi fokkers dus show als werklijn hier lopen ook nog honden tussen die soms leuk mee kunnen
draaien binnen de africhting en die er goed uit zien
oooh ik dacht al waarom kunnen de bruin zwarte honden uit werklijnen minder presteren...... :19:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Laboriginals schreef:Van dit filmpje op PDE The Blog word je beslist niet vrolijk:
http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/
En dan verkoopt die top-showhondenkennel ook nog een driejarig teefje dat drachtig is van haar vierde nest!!
Wat ik me dan oprecht afvraag is waarom dit filmpje hier nu neergezet wordt, ik geloof dat niemand hier zo'n hond heeft en eigenlijk begin ik hetzelfde gevoel te krijgen als bij het zoveelste "klapkaken" topic.
Er zijn nog genoeg leuke duitse herders te vinden zonder dit soort extreme afwijkingen, waarom dit er zo uitlichten? :19:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”