Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, maar Stol bijvoorbeeld bevestigt het:
Stol schreef:Ik heb moeilijke honden en makkelijke honden gehad, en ik vond de makkelijke honden ideaal, maar soms ook wat saai.
En dat geloof ik best eigenlijk, dat er mensen zijn (niet iedereen, maar genoeg) die er stiekem iets aan ontlenen als ze meer werk aan een hond hebben.
Niet per se status, maar wel een soort meerwaarde, op welke manier ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:Nee, maar Stol bijvoorbeeld bevestigt het:
Stol schreef:Ik heb moeilijke honden en makkelijke honden gehad, en ik vond de makkelijke honden ideaal, maar soms ook wat saai.
En dat geloof ik best eigenlijk, dat er mensen zijn (niet iedereen, maar genoeg) die er stiekem iets aan ontlenen als ze meer werk aan een hond hebben.
Of het als een grotere uitdaging zien, dat heeft weinig tot niets met status te maken. :wink:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik weet niet of je meer geeft om moeilijke honden of daar meer mee hebt.
Het is wel dat als je een moeilijke hond hebt waar je constant rekening mee moet houden en die weg valt dat er een gat valt. Dat merk ik hier ook. Ik heb nog steeds 4 honden waar ik gek op ben, maar het feit dat ik niet meer constant op hekjes hoef te letten die dicht zijn, of hoef te kijken of er niet wat te eten blijft liggen, of niet op hoef te passen dat er een hond in een hoekje zit en bang is, waardoor die kan gaan bijten, of... nou ja, zo kan ik het lijstje nog wel even aanvullen.

Enerzijds geeft dat rust, anderzijds slaat het een gat. Ik heb me de eerste maanden echt wat onthand gevoeld toen ik nergens meer op hoefde te letten. Dat ie een speciaal plekje heeft dat mogen duidelijk zijn, maar of het nu zo zeer meer liefde of meer hebben met zo'n hond is, weet ik niet.

Mijn huidige honden zijn allemaal stuk voor stuk leuk, maar het brengt geen spanning en sensatie, dus idd zoals al eerder vermeld, soms wat saai ;-).... Alhoewel die ook natuurlijk allemaal hun nukken en grillen hebben.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Nanna schreef:
Wilma schreef: Heb even twee regels vet gemaakt.
Waar zijn die opmerkingen nou op gebaseerd? Op die ene kennis of wat anders?
Ach kom nou toch. Of wou je zeggen dat je geen mensen kent die zeggen "Jao, tis een felle...maar foor mijn istie as een lám"
Men schijnt daar iets aan te ontlenen.
Hahahaha nou duidelijk dat ik er niks aan ontleende dan... :LOL: Ik zei gewoon 'tis een draak, tegen vreemde is ie best lief, maar oh wee als je iets doet wat ie niet mot, dan ben je de sigaar, net zo goed als ik'.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

LongFields schreef:
Of het als een grotere uitdaging zien, dat heeft weinig tot niets met status te maken. :wink:
ja precies.
ik denk dat dat ook al tot uiting komt in het ras dat iemand kiest, maar ik zie daar geen status bevestiging in, althans niet voor iedereen zoals het hier gesteld wordt.
ik heb zo de pest aan dat generaliseren en het negeren van het feit dat mensen nou eenmaal niet allemaal hetzelfde zijn en dat wat voor de een belangrijk is nog niet hoeft te gelden voor de ander.

ik hoef geen hond die gezellie op losloopveldjes kan; kan dat wel is het meegenomen maar ik ga er niet van uit bij aanschaf van een ras dat mij past.
maar dat maakt mij nog niet tot een of andere tok die (niet aanwezige) pikverlenging nodig heeft of ontleent aan het ras van de hond en zo wordt het hier wel gesteld.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef: Net zoals rijden op een wilde ongetemde zwarte hengst meer eigenwaarde (kijk eens wat ik kan) geeft dan een rondje op een braaf manegepaard ;-)
Hoe heerlijk ongenuanceerd weer. :ok:
Tussen die wilde ongetemde zwarte hengst en het brave manegepaard zit nog een wereld aan paarden met allerlei soorten van temperament en karakter. Denk trouwens dat er maar een enkeling is die er genoegen aan zal beleven om op een wild ongetemd paard te gaan rijden, ongeacht of het nou een hengst, ruin of merrie is. :wink:
Rondjes rijden op een braaf manegepaard is natuurlijk wel heel leuk en prettig als je net met paardrijden begint en nog geen of weinig ervaring hebt maar na verloop van tijd wordt dat toch wel wat saai en gaat het vervelen, bij het gros van de ruiters in ieder geval. Dan is het een stuk uitdagender als je kunt overstappen op een wat minder brave, of op een paard van een privé-eigenaar in plaats van een manegedier.
Er zit zó veel grijs tussen zwart en wit, dat is gewoon ongekend. :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

renee-uk schreef:
LongFields schreef:
ja precies.
ik denk dat dat ook al tot uiting komt in het ras dat iemand kiest, maar ik zie daar geen status bevestiging in, althans niet voor iedereen zoals het hier gesteld wordt.
ik heb zo de pest aan dat generaliseren en het negeren van het feit dat mensen nou eenmaal niet allemaal hetzelfde zijn en dat wat voor de een belangrijk is nog niet hoeft te gelden voor de ander.

ik hoef geen hond die gezellie op losloopveldjes kan; kan dat wel is het meegenomen maar ik ga er niet van uit bij aanschaf van een ras dat mij past.
maar dat maakt mij nog niet tot een of andere tok die (niet aanwezige) pikverlenging nodig heeft of ontleent aan het ras van de hond en zo wordt het hier wel gesteld.
Niet Renée? :engel:
Ik wel hoor, ik lééf nu eenmaal voor status en pikverlenging. Vandaar maar liefst 3 Herdershonden, zonder dat zou ik maar een miezerig klein grijs muisje zijn. Maar mét daarentegen...... :pffff: :mrgreen:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Nanna schreef:
Ach kom nou toch. Of wou je zeggen dat je geen mensen kent die zeggen "Jao, tis een felle...maar foor mijn istie as een lám"
Ik snap echt niet wat je nou bedoeld hoor. Ik heb er ook eentje waar iedereen met zijn handen af moet blijven en die voor ons en met name voor mij een hele zachte en tedere hond is. Ik zeg dat ook maar wat moet ik daar nou aan ontlenen?
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
Wilma schreef:
Nanna schreef:
Ik snap echt niet wat je nou bedoeld hoor. Ik heb er ook eentje waar iedereen met zijn handen af moet blijven en die voor ons en met name voor mij een hele zachte en tedere hond is. Ik zeg dat ook maar wat moet ik daar nou aan ontlenen?
Dan snap je het toch niet, vind ik ook prima hoor. Alsof meteen iederéén wat aan een moeilijke hond ontleent. Gelukkig niet zeg.
Het zou wel prettig zijn als iedereen zich niet meteen zo aangesproken zou voelen.
Dat zal komen door de manier waarop het gebracht wordt. Als dat heel generaliserend gebeurt, zoals bij jou doorgaans het geval is, dan is het logisch dat zich daar meer mensen door aangesproken voelen dan wanneer het wat genuanceerder gebeurt. :lol1:

Daarbij wil het feit dat iemand een reactie plaatst natuurlijk ook niet standaard zeggen dat diegene zich persoonlijk aangesproken voelt. Je kunt je ook gewoon in zijn algemeenheid uitspreken in een lopende discussie door je eigen mening tegenover de reeds geplaatste mening te zetten, als die afwijkt. :wink:
Laatst gewijzigd door LongFields op 16 aug 2012 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef: ik denk dat dat ook al tot uiting komt in het ras dat iemand kiest, maar ik zie daar geen status bevestiging in, althans niet voor iedereen zoals het hier gesteld wordt.
Het gaat nu eens een keer niét over rassen en gefaorlijke imposante herderts ;-)
Het gaat over 'moeilijke honden' En zoals je eerder zag rekende ik die teckel daar ook toe.

En nee, niet iedereen wil eerst een brave ziel om daarna over te stappen naar een lastiger figuur. :19:
ach hou toch op nanna, niet iedereen wil een hond waar een half uur op gewacht moet worden voordat ze eens terugkomt van de konijnenjacht en ook niet iedereen herplaatst een hond als maat 43 niet voldoende is om hem in het gareel te laten lopen.
sommige mensen stoppen wat meer energie in hun honden, ook als ze lastig zijn :idea:

trouwens, jij bent toch degene die met rassen begint te zwaaien?
maar dat is alleen jou toegestaan?
Nanna schreef:Een lieve maltezer afdoen als een willoze swiffer waar geen eer aan te behalen valt en hun moeilijke joekel is alleen door hèn te handelen, voor de doorsnee burger "te moeilijk".
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
trouwens, jij bent toch degene die met rassen begint te zwaaien?
maar dat is alleen jou toegestaan?
Nanna schreef:Een lieve maltezer afdoen als een willoze swiffer waar geen eer aan te behalen valt en hun moeilijke joekel is alleen door hèn te handelen, voor de doorsnee burger "te moeilijk".
dat was een voorbeeldje :mrgreen:
ja tuurlijk, dan mag het :ok:
die gevaarljke herder heb ik trouwens ook niet genoemd hoor, heb je helemaal zelf uit je enorme duim gezogen.
verder spreek ik normaal abn dus als je aan mij refereert mag je je tokkentaal gewoon bij jezelf houden :ok:
Afbeelding

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, je hebt moeilijk en moeilijk. :wink: Ik zou het eerder 'aanwezig' noemen. Billy was zo'n hond die altijd erg aanwezig was en dat had leuke kanten maar ook lastige kanten.
Hij toonde altijd heel veel initiatief, een ander zou daar wellicht gek :Q: van worden, ik vond het leuk. Dan kwam hij weer met een bal aanzetten, dan ging hij de papierbak leeghalen en versnipperen, dan moest er weer gewaakt worden, dan weer wat (eetbaars) gepikt of geschooid.
Je zou dat moeilijk kunnen noemen, bij mij past het wel. En dat is denk ik - waar het ook om gaat - past een hond bij je.

Silka neemt minder initiatief, je zou haar braaf kunnen noemen. :wink: Ze is superlief en makkelijk (vooral binnenshuis met de mensen en dieren die ze kent). Een hond waar je zo voor zou tekenen en dat doe ik ook. :I: Maar dat 'stoute' wat Bill had, dat vond ik toch ook wel heel erg leuk.
Laatst gewijzigd door Rami op 16 aug 2012 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

LongFields schreef:
Nanna schreef:
Wilma schreef:
Nanna schreef: Ach kom nou toch. Of wou je zeggen dat je geen mensen kent die zeggen "Jao, tis een felle...maar foor mijn istie as een lám"
Dan snap je het toch niet, vind ik ook prima hoor. Alsof meteen iederéén wat aan een moeilijke hond ontleent. Gelukkig niet zeg.
Het zou wel prettig zijn als iedereen zich niet meteen zo aangesproken zou voelen.
Dat zal komen door de manier waarop het gebracht wordt. Als dat heel generaliserend gebeurt, zoals bij jou doorgaans het geval is, dan is het logisch dat zich daar meer mensen door aangesproken voelen dan wanneer het wat genuanceerder gebeurt. :lol1:

Daarbij wil het feit dat iemand een reactie plaatst natuurlijk ook niet standaard zeggen dat diegene zich persoonlijk aangesproken voelt. Je kunt je ook gewoon in zijn algemeenheid uitspreken in een lopende discussie door je eigen mening tegenover de reeds geplaatste mening te zetten, als die afwijkt. :wink:
:ok:
Afbeelding

Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Nanna schreef:
Wilma schreef:
Nanna schreef:
Ik ben niet iedereen en ja, ik voel me wel eens aangesproken door je ongenuanceerde uitlatingen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Ik kick helemaal niet op moeilijke honden, zeker niet. Toch hou ik van een grote hond. Bob was best een moeilijke hond, en die laat dan ook een flinke leegte na. Je bent idd voortdurend alert met een moeilijker hond, je steekt er veel energie, je moet op zoveel dingen letten.
Maar het was ook een enorme lieverd :I: en ja ik had er een sterkere band mee dan met de twee kleintjes (die ik evenmin zou willen missen) of de vroegere labrador.
Maar geef me nu maar een grote ongecompliceerde goeie boef. En ja graag terug een bouvier, die mij veel meer aanspreekt dan bv een vreselijk lieve jachthond/retriever. :19:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou ja, dan zal ik wel nuanceren. :mrgreen:
Ik ben dol op die lieve, schattige, makkelijke, aanhankelijke en sááie colliemeisjes van me. Ik ben dol op het knuffelen, tutten en koetjiekoeten met ze. 't Is dat ze te groot zijn en te veel vacht hebben anders zou ik ze net als barbiepopjes aankleden met roze kleertjes en strasssteentjes. Wat ze zich natuurlijk met plezier zouden laten welgevallen want ze zijn heel braaf. En doodsaai.
Net als hun vrouwtje. :pffff:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco was mijn once in a life time, en die was hartstikke sociaal, maar het was wel een zorgen kindje, waar ik heel wat tijd en energie in heb gestoken.
DuCain was een hond met een gebruiks aan wijzing, en ook daar heb ik heel veel van gehouden.
Gil is een droom hond en ook daar heb ik weer een hele goede band mee.
hij is zeker een uitdaging, maar daar houdt ik dan ook wel van. :wink:
en ik zal zelden of nooit opscheppen over zijn gedrag, dat laat ik aan anderen over, te vertellen hoe geweldig sociaal hun roedeltje wel niet is :engel:
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:Nou ja, dan zal ik wel nuanceren. :mrgreen:
Ik ben dol op die lieve, schattige, makkelijke, aanhankelijke en sááie colliemeisjes van me. Ik ben dol op het knuffelen, tutten en koetjiekoeten met ze. 't Is dat ze te groot zijn en te veel vacht hebben anders zou ik ze net als barbiepopjes aankleden met roze kleertjes en strasssteentjes. Wat ze zich natuurlijk met plezier zouden laten welgevallen want ze zijn heel braaf. En doodsaai.
niks mis mee lijkt me, aangezien ook jij kiest voor het soort hond dat bij je past.
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
niks mis mee lijkt me, aangezien ook jij kiest voor het soort hond dat bij je past.
Inderdaad, ik werd gewoon zenuwziek van de enige moeilijke hond die ik heb gehad. Het is geen grapje als ik zeg dat ik sinds januari niet meer van die spiertrekkinkjes bij mijn linkeroog meer heb. Denk dat die lummel mij echt een tic had bezorgd. :mrgreen:
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Nou ik ben er sinds een paar weken achter dat dit niet voor mij geld. Hajo is nu 3 en de laatse weken lijkt het wel of hij weer aan het puberen is, niet willen luisteren met hierkomen, trekken aan de riem en af en toe lelijk doen tegen andere honden. We hebben ons weer aangemeld bij de M. Gaus hondenschool voor een aantal privelessen en zitter er weer bovenop met trainen. Ook overwegen we chemische castratie, want er wonen erg veel teefjes in onze buurt die allemaal achter elkaar loops worden, en we hebben het idee dat Hajo zichzelf in de weg zit door zijn hormoontjes. Dus we zijn er mee bezig en dat lukt ook best wel maar het loopt toch wel lekkerder als je erop kan vertrouwen dat hier hier is en zonder dat je het getrek steeds moet corrigeren. Maar als je nou bedoelt of het scheelt in band hebben, dat maakt voor ons niet uit we zijn zonder meer stapel op hem en waren dat ook op onze vorige hond, die nog nooit 1 probleempje gehad heeft.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

S@ndr@ schreef: en ik zal zelden of nooit opscheppen over zijn gedrag, dat laat ik aan anderen over, te vertellen hoe geweldig sociaal hun roedeltje wel niet is :engel:

:E:
Stol

Ongelezen bericht door Stol »

-Mieke- schreef:Ik kick helemaal niet op moeilijke honden, zeker niet. Toch hou ik van een grote hond. Bob was best een moeilijke hond, en die laat dan ook een flinke leegte na. Je bent idd voortdurend alert met een moeilijker hond, je steekt er veel energie, je moet op zoveel dingen letten.
Maar het was ook een enorme lieverd :I: en ja ik had er een sterkere band mee dan met de twee kleintjes (die ik evenmin zou willen missen) of de vroegere labrador.
Maar geef me nu maar een grote ongecompliceerde goeie boef. En ja graag terug een bouvier, die mij veel meer aanspreekt dan bv een vreselijk lieve jachthond/retriever. :19:

Een grote hond is niet automatisch een moeilijke hond :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
S@ndr@ schreef: en ik zal zelden of nooit opscheppen over zijn gedrag, dat laat ik aan anderen over, te vertellen hoe geweldig sociaal hun roedeltje wel niet is :engel:

Ik zal nooit meer opscheppen. :cry:

(Al is het moeilijk bescheiden te blijven met zulke geweldige honden :pffff: .)
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ik ervaar het ook zo
ik heb met al mijn honden een redelijk goeie band
maar met bitch is die gewoon het meest omdat zij heel onverwacht uit de hoek kan komen naar zowel mens als hond heb ik veel tijd in haar gestopt en kan ik haar nu precies lezen en weet nu wat ze van plan is :lol1:
en heb dat met meerdere honden met een aardig gebruiksaanwijzing gehad
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik kan mij goed voorstellen dat als je een hond hebt die wat aandachtspunten :engel: heeft en je steekt daar extra bloed zweet en tranen in, dus intensiever bezig, dat de band versterkt. Zeker als de training ook blijkt te werken en je samen succes hebt :ok:

Denk ik allemaal hoor, ik heb een heel lief en makkelijk roedeltje :pffff:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
Dat is denk ik hetzelfde als in elk topic moeten benadrukken hoe vreselijk sosjaaaaaal jouw honden zijn. Ook aardig pikverlengend als je het mij vraagt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Marjoleine schreef: En dat geloof ik best eigenlijk, dat er mensen zijn (niet iedereen, maar genoeg) die er stiekem iets aan ontlenen als ze meer werk aan een hond hebben.
Ik geloof daar ook heilig in. Een lieve maltezer afdoen als een willoze swiffer waar geen eer aan te behalen valt
Moet zoiets met eer te maken hebben dan? Of zou het ook gewoon kunnen dat zo'n inbraaf zieltje je qua karakter niet ligt?

Een vriendin heeft een labje, de braafste, liefste, meest gehoorzame lab van de hele wereld, wat zeg ik - van het heelal!
En ik heb daar dus niks mee, nul komma nul. Niet in het geval van honden en ook niet in het geval van mensen - of kies je je vrienden ook uit op basis van de eer die je ermee kan behalen als je ze onder de knoet kan houden?
Ik heb daar dus ook helemaal niks mee... is dat nou erg fout dan? :U:
Xantos was natuurlijk zeker niet de makkelijkste... maar voor mij (ja daar is ie weer) was het wel een geweldige hond... dat is gewoon de waarheid en wat dat nu met pikverlenging te maken zou hebben :19: Ik denk zelfs nu (bijna 2 jr. later) nog zeer regelmatig bij het uitlaten hoe anders het is... niet meer ogen en oren van voor en achter te moeten hebben etc. Makkelijker jazeker is het nu... maar als dit het enige probleem was geweest was hij nooit weggegaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
precies.. ik zou er erg weinig mee hebben.. Mijn huidige honden zijn makkelijker dan Xantos maar zeker ook niet de allermakkelijksten en dat hoeft ook niet.. daar zoek ik ze ook niet op uit. Ik zoek ze juist uit op karakter maar wel die bij me past. Ik zoek ze ook niet uit voor pikverlenging want die heb ik niet :pffff: dus langer wordt ie toch niet. En wat een ander van mij of mijn honden vind zal me echt een worst zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:

:ok:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
renee-uk schreef:
precies.. ik zou er erg weinig mee hebben.. Mijn huidige honden zijn makkelijker dan Xantos maar zeker ook niet de allermakkelijksten en dat hoeft ook niet.. daar zoek ik ze ook niet op uit. Ik zoek ze juist uit op karakter maar wel die bij me past. Ik zoek ze ook niet uit voor pikverlenging want die heb ik niet :pffff: dus langer wordt ie toch niet. En wat een ander van mij of mijn honden vind zal me echt een worst zijn.

Ik lever ook geen commentaar op andermans honden en het zal mij ook worst wezen wat anderen van mijn honden vinden. Al vind ik het stiekem wel leuk als anderen ze ook leuk en lief vinden. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”