Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zonder hond op vakantie, waar gaat ie dan heen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Zonder hond op vakantie, waar gaat ie dan heen?

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

echt op vakantie gaan ze altijd mee, eens op de twee jaar ofzo maken we een citytrip wat verder weg(rome,barcelona enz.) en dan gaan ze naar mijn ouders dat is dan voor twee nachten..en meestal hebben we al spijt als we boeken haha...als we een citytrip doen met de auto gaan ze gewoon mee :O) en op de vakanties ook..vakanties worden aangepast op de honden
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Tycha gaat in pension en Shendor blijft thuis. Mijn oudste zoon woont nog thuis en zorgt er dan voor. Vorig jaar zijn ze allebei thuis gebleven maar dat was toch niet ideaal. Tycha vindt het pension niet erg en is daar al vaker geweest. Shendor is er 1 keer eerder geweest, maar heeft toen alleen maar zitten huilen en mag er nu niet meer komen. :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wij zijn dit jaar voor het eerst zonder Izzy op vakantie geweest en toen is ze een weekje bij mijn zusje in huis geweest. Het is prima gegaan maar qua tijd viel het mijn zusje wel wat tegen. Ze zou het zo weer doen hoor, ze vonden het beide verder heerlijk :ok: Mocht mijn zusje geen optie zijn, zou ik een pension zoeken, verdere vrienden en familie hebben allemaal kleine kinderen en dat vertrouw ik alleen als ik er zelf bij ben. Mijn vader houdt niet van honden en daarom zijn mijn ouders geen optie, ik ben al blij dat ik haar daar mee naar toe mag nemen als we op visite gaan :ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Naar het pension. Toen Leon ze een paar weken geleden weg ging brengen (ik had nog te veel te doen om mee te gaan) had ik het wél even moeilijk. Maar op vakantie heb ik ze op zich niet zo erg gemist. Had genoeg te zien en te doen. Plus dat ik weet dat ze het goed hebben daar.
De rest van het jaar is weer voor hun.
Barbabelle
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier

Ongelezen bericht door Barbabelle »

Ze gaat dit jaar naar mijn ouders, wij passen eerst drie weken op de hond van mijn ouders en daarna andersom.
Kan dit in de toekomst een keer niet, dan zal ze naar de oppas gaan waar ze nu een dag in de week naartoe gaat. Op een boerderij waar ze het waanzinnig naar haar zin heeft (maw ze ziet mij niet meer staan als we daar aankomen :(: ) Maar ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden drie weken zonder haar, dit jaar is voor het eerst... Maar omdat ze in die periode mogelijk loops wordt en we op de bonnefooi naar Oostenrijk gaan hebben we besloten haar niet mee te nemen.
Afbeelding
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Aangezien ik zelf behoorlijk vaak honden te logeren heb, kunnen mijn honden ook altijd bij de baasjes van deze honden terecht en heb ik dus vele mogelijkheden waar mijn honden heen kunnen en daar ben ik erg blij me, 1 keer per jaar 8 dagen naar de zon zonder honden is namelijk wel heel lekker hoor.
Ze zijn dus altijd bij andere mensen met drentjes in huis en hoeven nooit naar een pension.
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ouders, schoonouders of het pension waar ik werk. Ligt er maar net aan hoe lang etc.
ramona r
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): markiesje
Contacteer:

Ongelezen bericht door ramona r »

net terug van een ritje naar Dreumel.
31 december willen we 10 dagen op vakantie zonder Charlie. Dino (vorige hond) is altijd in een pension geweest maar ik wilde eens wat anders . Ik kwam op het www. een soort logeerboederij tegen waar de honden in een soort roedel smaen zijn en vrij in en uit lopen . Er zijn wat kamers met bankstellen en de honden krijgen o.a carnibest te eten. 10.000 m2 grond , helemaal omheind.
Hangt wel een prijskaartje aan , maar goed als Charlie dan ook een leuke vakantie heeft.
http://www.yuppiedogs.nl/index.htm
als het bezet is zijn er 70 honden, de periode dat Charl;ie zou komen ongeveer 40
Vanmiddag hadden we een afspraak om eens te kijken of het iets is voor Charlie en vice versa.
Volgens afspraak gebeld als we vlakbij waren zodat de honden die er dan waren even naar binnen konden. Aangekomen , Charlie los en al pratend en lopend steeds wat honden erbij gehaald. Charlie vond het prima , maar al pratend kwamen we erachter dat er eignenlijk geen ongecastreerde reuen welkom zijn .......dus helaas een tevergeefs ritje.
Vorige week heb ik eens gevraagd aan het oude pension hoe lang en hoe vaak ze daar naar buiten gaan , ik vond dat toch te weinig. 2x per dag ongeveer een uur op de speelweiden. Verder hebben ze een binnen en buitenhok tot hun beschikking met als die er is een geschikt maatje. Ik vind dat toch te weinig en ga verder zoeken , wil ook niet te ver vanaf Oss want als het van de winter weer glad mocht zijn willen we niet zover rijden.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Ramona, misschien is dit wat ?

www.logeerhonden.nl

Ik weet alleen niet of die ook moeilijk doen over niet gecastreerde hondne, misschien staat dat op de site.

http://www.logeerhonden.nl/
Afbeelding
ramona r
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): markiesje
Contacteer:

Ongelezen bericht door ramona r »

bedankt voor het meedenken.
dit adres wat jij geeft , gaf de eigenaar van het verblijf waar we geweest zijn ook mee, volgens hem ok voor ongecastreerde reuen. Ik vind het wel een eind van Oss af, maar bedankt , houd het opgeslagen.
Afbeelding
Dona85
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel

Ongelezen bericht door Dona85 »

Hij mag dan bij zijn broertje gaan logeren (bij mijn schoonmoeder)
En dat vind ie toch erg... :E:
Mocht schoonmoeders niet kunnen mag hij altijd naar mijn eigen moeder die het jammer vind dat ze zelf zijn broer niet heeft haha!
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

mijn blaffers kunnen gelukkig logeren bij de fokker. Allemaal op één adres waar ze zich thuis voelen en waar ze het goed kennen. Super mazzel heb ik daarmee. Ik kan ze dus meenemen maar ook met een gerust hart achterlaten. Ze vermaken zich superbest in een vertrouwde omgeving
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik weet zeker dat mijn schoonvader Figo graag op zou vangen. Maar dat wil ik niet, hoe goedbedoeld ook.
We kunnen voor Figo bij zijn fokker tercht. Maar dit jaar gaat hij sowieso ( als we al gaan ) met ons mee. Ik wil hem wel eerst netjes opgevoed hebben, voordat ik het iemand zou durven vragen.
Nani ook, daar heb je totaal geen last van en ik heb haar nog te kort bij me om haar zonder rotgevoel voor mezelf bij iemand achter te laten.

Mijn zus en mijn vader zouden geen optie zijn.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Bij mij zijn ze altijd in pension gegaan en dat ging prima...

Mocht het de komende tijd nodig zijn dan past een vriendin op ze, ik wil ze nu ze zo oud en Sjakie incontinent, niet in pension doen, bovendien ga ik zelf haast nooit meer weg.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mijn ouders of de ouders van mijn vriend. Ze vinden het allemaal leuk om op te passen dus dat is super. Ik heb ze wel gemist maar niet heel erg. We kregen allemaal foto's dat ze in een zwembadje zaten enzo dus dan weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Mirell@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirell@ »

Toen we alleen Bobby hadden ging hij bij mijn schoonzus logeren, nu we Castor erbij hebben komt mijn schoonzus hier logeren.
Zo is er ook iemand die s'nachts op de boerderij kan passen.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wij gaan in het voorjaar naar Londen toe en dan komt een vriendin hier in huis met haar vriend.
Ik durf Enzi niet zomaar met iemand achter te laten en zij kan hem buiten ook aan.
Plus dat hij helemaal weg van haar is en dat is ook nog wel eens een probleem met meneer ;-)
Hij zou eventueel ook naar m'n moeder toe kunnen maar dat is dan wel erg druk voor haar.
Zolang de twee oudjes daar nog leven probeer ik Enzi ergens anders onder te brengen.
Hij kan ook altijd naar zijn fokker toe, dat zal ook geen probleem zijn.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Mijn ouders hebben een hond, mijn zus heeft een hond en mijn andere zus een kat. Ik heb alledrie met enige regelmaat (niet steeds alle drie tegelijk hoor, in wisselende samenstelling) te logeren. En als wij iets hebben, dan kan Frenk dus bij een van hen. Als we met de hele familie weggaan, dan zetten we alle dieren op 1 plek en regelen een gezamenlijke oppas.
Ik heb ook een vriendin wiens hond ik wel eens opvang als zij naar het buitenland moet. Oh en ook de hond van mn tante heeft hier gelogeerd :)
Afbeelding
Cpp
Actief
Mijn ras(sen): Middenslagpoedel

Ongelezen bericht door Cpp »

Ik ga niet zonder hond. Als het zou "moeten" .... zou ik dat alleen doen wanneer 1 van mijn dochters op zou kunnen passen.
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie van ons gaat naar familie, zij doen zelf vakantie opvang voor veel honden en hebben zelf altijd honden gehad, ook hele moeilijke.. ze doen heel veel met de honden dus Bowie heeft ook een soort van vakantie!
Esperanza gaat naar mijn ouders, die hoeft niet zoveel meer dus als die er 4 keer per dag lekker een half uurjte uit is is dat genoeg, als het warm is kan het zelfs korter.
Ik wil mijn honden niet in een pension, het zijn er gewoon de dieren niet voor, en ik kan alleen lekker genieten van mijn vakantie als ik weet dat hun het naar de zin hebben dus voor ons is dit prima geregeld zo.
Zou ik deze opties niet hebben dan gaan we gewoon niet meer vliegen en alleen daarheen waar ze mee kunnen, maar ik vind het zelf heerlijk om 2 weken zonder honden tezijn, niet rekening hoeven houden met, kunnen gaan en staan waar ik wil zonder de tijd in de gaten te moeten houden.. en naar de zon :E:
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Niet. Wij gaat niet zonder ZaZa.
Ik zou haar wel bij moeder of zussen kunnen laten, maar die hebben zelf honden en ZaZa haar gedrag maakt dat lopen met Za en nog een hond heel lastig is. Pension vind ik geen optie, omdat ze niet heel leuk is in een kennel en ik nooit weet hoe ze zal doen. Best goede redenen vind ik zelf om haar niet achter te hoeven laten, want eigenlijk wil ik het gewoon niet.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn moeder past altijd op Dushi, Lizzie gaat meestal naar Kees
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Echt op vakantie ben ik nog nooit geweest, toen ik Doerak nog had en ik ging een dag uit dan kon ik hem bij mijn zusje laten of als zij niet kon dan riep ik de hulp in van mijn overbuurvrouw.
De laatste keer had ik hem gewoon thuis gelaten omdat het de keer daarvoor niet zo lekker voor hem liep, hij was wat gedesoriënteerd en liep heel de tijd te drentelen en te piepen (was toen al hoogbejaard) dus de laatste keer toen ik een dagje weg was toen heb ik hem thuisgelaten en de buurvrouw liet hem toen een paar keer uit, dat beviel hem beter.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:schrik: Dat kan bij allebei niet. Ze kunnen hoogstens eens overdag geparkeerd/uitgelaten worden.
We zitten aan elkaar vast :mrgreen:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Jut en Jul gaan naar het pension waar ze ook voor de dagopvang naar toegaan. Lekker veilig achter een hek, veel andere honden en aandacht van de pensionhouders en medewerkers. Ze zijn er helemaal thuis! Enige nadeel is dat je voor het hoogseizoen heel vroeg moet reserveren, dus een last minute in de zomervakantie zit er niet in. Maar goed, dat is maar zelden nodig.
moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Ik pas op de honden van mn ouders en hun op die van mij. we willen alleen met de herfst een weekje naar disney...zou super zijn om gewoon iemand te vinden met ervaring (of na goede uitleg iemand die overweegt n hond te nemen) maar voor 3 stuks is het nog niet zo makkelijk
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Naar Zwanet. :mrgreen:
En anders zijn er een heleboel vrijwilligers die op haar willen passen.
Maar ik ga eigenlijk nooit op vakantie, soms een weekendje weg. In het verleden ging Zarah meestal mee, Shendor is ook meegeweest.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ze gaan eigenlijk altijd mee op vakantie. En zo niet, dan kunnen ze bij mijn ouders terecht :)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Pension. Voor Giz zou ik nog wel een ander adres kunnen vinden maar voor Max weet ik niemand. Hij kan niet met vreemde honden en is beresterk dus ik vind een pension een veilige optie. Hoef ik me geen zorgen te maken en hun zitten goed verzorgd!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben niet zo'n vakantieganger, en als ik dan 'n keertje wegga, gaat de hond mee, lekker samen genieten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”