Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stafford bijt Chi dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Stafford bijt Chi dood

Ongelezen bericht door Gipsy »

dagmar88 schreef:
Gipsy schreef:Als de Stafford van agressieve aard zou zijn geweest, zou ie dan niet automatisch vast hebben gelopen met evt. een mondstuk op ? Zouden de eigenaren hem dan echt los laten lopen ? Dat zou toch echt zelf vragen om problemen.
Dus logischerwijze ga ik er van uit dat de Staf niet agressief v aard was....toch ?
Je bent ook niet zo'n beetje naïef ook he.
Nee niet naïef, absoluut niet, maar ik bekijk het vanuit het oogpunt van "de wet, verantwoordelijkheid, verzekeringen, etc..."
Want als je een hond hebt die van nature uit agressief gedrag vertoont, kan je juridisch burgerrechtelijk aansprakelijk worden gesteld als je zo'n hond WEL zou laten loslopen, laat staan alle heisa die je over je dak krijgt als die hond dan ook nog eens schade veroorzaakt. Dan zal je VZMS echt niet gaan ophoesten hoor :wink:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

mariaa schreef: Oké, dat is eigenlijk wat ik bedoel.
Een Stafford die hondagressief is/wordt zal dus eerst normale signalen afgeven?
Het verschil zit hem dan alleen in de bijtkracht?
Ik zou vooral opletten dat de grenzen bewaakt blijven. Zodra de stafford opdringerig gaat doen op wat voor manier dan ook dan ben ik er klaar mee. Ook het "onderdanige" beklikken en dat soort dingen zijn niet zo lief als ze lijken. Zolang de hond jouw honden de ruimte geeft en het respect is er niets aan de hand. Blijft de staff steeds over grenzen gaan, zich opdringen, de boel controleren etc dan is het gedrag gewoon niet vriendelijk. Dat kan ook zonder agressief te zijn.
Pat75

Ongelezen bericht door Pat75 »

Vin las in de televaag dat de staff inmiddels is ingeslapen en eigenarese chi heeft psychische hulp nodig...
ChantalV80
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tja...Adoptiehondje; Wat er in zit ??? Het is net een surprise-ei :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ChantalV80 »

Ik zou graag hethele verhaal lezen en niet alleen die vd eigenaresse van de chi. in mijn 'durp' wonen ook een paar keffertjes....en blijkbaar vinden de bazen het niet nodig om ze ook maar een beetje op te voeden want ach: " ze zijn zo klein en schattig :love:" Ik zie hier alleen maar dominante opdondertjes lopen :S

Behoorlijk eenzijdig verhaal dus van de Telegraaf waardoor een stafford zijn slechte naam behoud terwijl je niet eens weet hoe het is gebeurd.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ChantalV80 schreef:Ik zou graag hethele verhaal lezen en niet alleen die vd eigenaresse van de chi. in mijn 'durp' wonen ook een paar keffertjes....en blijkbaar vinden de bazen het niet nodig om ze ook maar een beetje op te voeden want ach: " ze zijn zo klein en schattig :love:" Ik zie hier alleen maar dominante opdondertjes lopen :S

Behoorlijk eenzijdig verhaal dus van de Telegraaf waardoor een stafford zijn slechte naam behoud terwijl je niet eens weet hoe het is gebeurd.
http://www.dichtbij.nl/haarlemmermeer/r ... -plas.aspx

Hier lees ik net bij de reacties een opmerking van iemand die daar ook was.
Heel veel verder bij reacties ook een opmerking van iemand die de staff kende.
ChantalV80
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tja...Adoptiehondje; Wat er in zit ??? Het is net een surprise-ei :-)

Ongelezen bericht door ChantalV80 »

blondie schreef: Hier lees ik net bij de reacties een opmerking van iemand die daar ook was.
Heel veel verder bij reacties ook een opmerking van iemand die de staff kende.
:love: Bedankt!! Ik ga het lezen.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Dat er dierenartsen waren die niet wilden helpen had ik nog niet eens gelezen. Wat lijkt me dat vreselijk :(
blondie
Zeer actief

Punzel schreef:Dat er dierenartsen waren die niet wilden helpen had ik nog niet eens gelezen. Wat lijkt me dat vreselijk :(
Ik vind het een heel triest verhaal voor beide partijen.
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Nanna schreef:Een reactie:
Loop regelmatig met mijn ruwharige tekkels langs de plas, ben de hond en het baasje en de hond wel eens tegengekomen, moet zeggen dat de baas de hond goed in de gaten houd, en wanneer hij denkt dat er iets fout kan gaan, snelle reactie van de baas op de hond
Klinkt wel als een verantwoordelijke baas. Ook netjes om aan te bieden de kosten te betalen. Hij zal die hond niet voor niets in hebben laten slapen...
Nee, maar wat een 'duivelse' beslissing zal dat geweest zijn, tjonge....
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

nog een reactie
ik wil ook even reageren ik was er namelijk bij dat dit gebeurde en ik had die kleine iritante hond al meer als tien keer weg gestuurt omdat onze hond ook gek werd van dat geblaf en uitgelok van hem de eigenarese heb ik meerdere keren aan gesproken samen met mijn maatje maar ze deet er niks aan ,elke hond die langs kwam begon dat kleine hondtje tegen te blaffen en te grommen
Natuurlijk verdient een hondje het niet om doodgebeten te worden, maar de eigenaresse van de chi had- als bovenstaande waar is- wel meer kunnen doen om dit te voorkomen.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Hier mogen ze wel met staffords spelenhoor, bindi speelt regelmatig met een stafford een teefje nog wel,
Zijn net twee van die debielen en maar rennen
Ook speelt ze met de reuen, ze:-) is dan wel alleen, met de roedel gaat het uiteraard niet
Ookboeddy de russel heeft nog nooit problemen met ze gehad
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Tja, ik vind dit
ik wil ook even reageren ik was er namelijk bij dat dit gebeurde en ik had die kleine iritante hond al meer als tien keer weg gestuurt omdat onze hond ook gek werd van dat geblaf en uitgelok van hem de eigenarese heb ik meerdere keren aan gesproken samen met mijn maatje maar ze deet er niks aan ,elke hond die langs kwam begon dat kleine hondtje tegen te blaffen en te grommen
een stuk geloofwaardiger overkomen dan dit: (bericht van de eigenaar)
Macho m'n hondje had echt geen grote bek ,hij vond alle honden leuk groot of klein ,als mensen kwamen aanlopen met hun hond dan ging Macho ze altijd vriendelijk begroeten(net of ie tegen ze zei ;welkom, wil je ook met me spelen ),en dan had ie weer een speel kameraadje.
Spijtig dat beide honden hier de dupe van zijn. Stafford wordt weer als agressieve kuthond neergezet en de chiwawa als lief schoothondje wat niks doet.
Als je weet dat je chihuahua zo op iedere hond afgaat, dan kun je er op wachten dat er een keer een hond is die niet zo lief reageert.
Jammer ook dat ze dit er bij zegt:
en dit is ook een waarschuwing voor mensen met kleine hondjes maar ook voor ouders met kleine kinderen want die zijn ook niet veilig daar met die loslopende honden .
Nou hebben meteen alle grote honden het gedaan en kleine hondjes zijn niet veilig. Kom nou zeg. Als je "ineens" je schoothondje
in de bek van een stafford ziet dan doe je zelf toch ook iets niet goed als eigenaar.
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Punzel schreef:Tja, ik vind dit
een stuk geloofwaardiger overkomen dan dit: (bericht van de eigenaar)
Macho m'n hondje had echt geen grote bek ,hij vond alle honden leuk groot of klein ,als mensen kwamen aanlopen met hun hond dan ging Macho ze altijd vriendelijk begroeten(net of ie tegen ze zei ;welkom, wil je ook met me spelen ),en dan had ie weer een speel kameraadje.
Spijtig dat beide honden hier de dupe van zijn. Stafford wordt weer als agressieve kuthond neergezet en de chiwawa als lief schoothondje wat niks doet.
Als je weet dat je chihuahua zo op iedere hond afgaat, dan kun je er op wachten dat er een keer een hond is die niet zo lief reageert.
Jammer ook dat ze dit er bij zegt:
en dit is ook een waarschuwing voor mensen met kleine hondjes maar ook voor ouders met kleine kinderen want die zijn ook niet veilig daar met die loslopende honden .
Nou hebben meteen alle grote honden het gedaan en kleine hondjes zijn niet veilig. Kom nou zeg. Als je "ineens" je schoothondje
in de bek van een stafford ziet dan doe je zelf toch ook iets niet goed als eigenaar.
Goh, weer een reden om een grote hond te nemen, ben je meteen van het gezeik met kleine kinderen af.... (grapje)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ja eerder een reden om niet zo een mini hondje te nemen. Maar goed dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

pioenroos schreef:
mariaa schreef:Met vreemde honden spelen we ook niet veel, vooral niet met staffordsachtige.
Maar dit is een hondje uit de buurt die we nu veel tegenkomen op een klein uitlaat buurtveldje. Nu gaat het (natuurlijk) nog leuk, waneer geef je dan de grens aan? Wachten tot hij volwassen is? wachten op de eerste signalen ( of geven Staffords die dan te weinig? ) Of kan het ook zijn dat het goed blijft gaan omdat ze elkaar nu leren kennen? :19:

Voor mij moeilijke vragen omdat ik geen ervaring heb met staffords.
Ik zou opletten of de stafford op een gegeven moment in het spel de regels gaat bepalen en geen eigen initiatief van jouw honden meer accepteert. Als hij altijd aandacht opeist bv en niet accepteert dat jouw honden even stoppen met spelen of ergens snuffelen. Als hij nooit meer in het contact de volger is. Als hij bv jouw honden gaat blokken of overhangen. Als hij de andere hond belemmert te lopen of juist opjaagt.
Zodra je iets van dat gedrag ziet zou ik spel niet meer toestaan. Maar voor hetzelfde geld blijft het altijd goed gaan met jouw honden en moet je alleen opletten als zich een vreemde hond in het spel mengt :19:
Bedankt voor de tips
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Valerie schreef:
mariaa schreef: Oké, dat is eigenlijk wat ik bedoel.
Een Stafford die hondagressief is/wordt zal dus eerst normale signalen afgeven?
Het verschil zit hem dan alleen in de bijtkracht?
Ik zou vooral opletten dat de grenzen bewaakt blijven. Zodra de stafford opdringerig gaat doen op wat voor manier dan ook dan ben ik er klaar mee. Ook het "onderdanige" beklikken en dat soort dingen zijn niet zo lief als ze lijken. Zolang de hond jouw honden de ruimte geeft en het respect is er niets aan de hand. Blijft de staff steeds over grenzen gaan, zich opdringen, de boel controleren etc dan is het gedrag gewoon niet vriendelijk. Dat kan ook zonder agressief te zijn.
Duidelijk :ok:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots komt ook gewoon op drukke plekken en alle rassen kunnen gerust aan hem snuffelen en evt met hem spelen als toots het toe laat.

Echter Vind ik het toch vreemd dat de eigenaresse van de bull de schuld krijgt. Zo van ze deed helemaal niks.

Maar hoe kan het dat je hondje ineens in de bek zit van een andere hond? Met alle respect. Je weet hoe kwetsbaar je hondje is?
Als Toots los loopt hou ik hem wel in het oog. Kan dat niet gaat hij aangelijnd. Zelf deed ze dus ook niks.
Vind dat heel erg.

Kan niet goed praten wat er is gebeurd het is niet noormaal. Maar ik vind toch de vrouw van de chi ook niet helemaal bij de realiteid zat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder

Ongelezen bericht door Kipper »

Ik heb een stafford gehad en nu een mini-pincher, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Mijn stafford teef was reuze dominant naar alle honden, liet ik die nooit los in een groep honden, zocht altijd rustige tijden op om te wandelen, luisterde wel super. Het pinchertje wat ik nu heb, is reuze slim, maar luistert niet altijd direct( is ook nog geen jaar) en heeft een enorme grote bek, keft alles bij elkaar, laat ik ook niet los tussen andere honden, vanwege de kwetsbaarheid en die grote bek. Dus beide eigenaren vind ik niet goed bezig geweest, wel verschrikkelijk voor die honden...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge O schreef:
JYBD schreef:Ik las nu vanmorgen in de krant dat de Staff "een spuitje gehad heeft, ik neem aan dat dat geen antibiotica geweest is.

Chi dood, Staff dood, 2 ongelukkige baasjes,..............
dat is weer helemaal van de zotte natuurlijk, wat is dat toch met mensen, als het niet vrolijk los kan lopen moet het dus maar dood :denken: ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch ook wel blij ben dat de hond die mijn hond doodgebeten heeft, ook afgemaakt is.
Sneu voor de hond, dat vind ik echt wel, maar ik mag er niet aan denken dat ik die nog eens zou tegenkomen.

En ja, ik deed als eigenaar ook niets. Je hond voor je ogen zijn uiteengebeten worden, is niet zo plezant. Dan is je actie vermogen toch niet meer zo aanwezig. Bij mij toch niet.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Suzanne123 schreef:
Inge O schreef:
Suzanne123 schreef:
Inge O schreef:nu mogen ze nog 100 keer zeggen dat goldens evenveel of meer bijtincidenten veroorzaken als sommige vechthondenrassen maar dit zie ik ze nog niet meteen te doen - wat een ramp weer :roll: .

De pest vind ik... en dat meen ik echt, dat als het een klapkaak betreft staat het "gisteren al" in het nieuws en als het een "ander hondenras is" dan mag je blij zijn met 3 regels op pagina 20.

Kortom; ik heb eigenlijk niet echt beeld bij dit soort berichten of die nou niet representatief zijn.

Laten we wel zijn... een chi heeft ook niets te verweren he? Ik vrees dat een goedgerichte beet van mijn sheltie nog wel 's potentieel dodelijk zou kunnen zijn voor zo'd dier... het is zo klein en kwetsbaar...

En nee, ik praat het gebeuren NIET goed. Nog niet bijna.... maar ik zou toch eigenlijk wel de statistieken willen zien; zijn er echt meer incidenten met een "steffert" of is dat onze perceptie omdat we er zoveel meer over / van horen?

Suzanne
en hoe zijn die staffs-en-aanverwanten aan die 'roem' gekomen dacht je? puur toevallig, een journalist die 's ochtends opstond en dacht 'nu ga ik die vechthonden eens zwartmaken' :cheer: ?
en heb jij bij je sheltie ook zoveel schrik dat je ze een keer niet van een andere hond af krijgt?
Ik snap wel wat je wilt zeggen maar toch denk ik dat "een incident" veel meer kans heeft de krant te halen als er "weer zo'n staff" bij betrokken is dan als het mijn sheltie zou zijn.

Mijn stelling is dus niet "staffs doen nooit wat en ze worden onnodig zwart gemaakt" maar mijn (vraag-)stelling is: HOREN we de incidenten met staffs meer of ZIJN er meer? Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als we er meer over HOREN namelijk, zonder dat de statistieken uitwijzen dat er ook daadwerkelijk meer zijn.
Je moet dus niet alleen kijken naar de incidenten die de krant halen maar naar de incidenten die zich feitelijk voordoen; welke rassen zijn daarbij betrokken. Ik heb daar (helaas) geen documententatie over.

Ik durf zelfs te stellen dat bij een "incident" waarbij een "gevaarlijke hond" betrokken is, mensen veel sneller aangifte gaan doen en er bekendheid aan geven dan als mijn sheltie zou bijten. Maar, dan blijft mijn vraag of er meer incidenten ZIJN of dat er meer gemeld worden?

Let wel: ik keur dit incident niet goed; geen enkele hond mag een andere doodbijten.

Suzanne
In mijn eigen bescheiden werkgebied kan ik volmondig zeggen ja. Feitelijk doen zich veel meer incidenten voor met staffordshire terriers en aanverwante type honden dan met andere honden. Feit is trouwens ook dat het nagenoeg nooit de krant haalt of de gevolgen moeten heel ernstig tot dodelijk zijn. En dan maakt het voor wat betreft het halen van de krant geen enkel verschil of het om een stafford type gaat danwel een Golden die een andere hond dood bijt. Dus dat "excuus" heb ik altijd een onzinnig excuus gevonden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

maart schreef:
Inge O schreef:
JYBD schreef:Ik las nu vanmorgen in de krant dat de Staff "een spuitje gehad heeft, ik neem aan dat dat geen antibiotica geweest is.

dat is weer helemaal van de zotte natuurlijk, wat is dat toch met mensen, als het niet vrolijk los kan lopen moet het dus maar dood :denken: ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch ook wel blij ben dat de hond die mijn hond doodgebeten heeft, ook afgemaakt is.
Sneu voor de hond, dat vind ik echt wel, maar ik mag er niet aan denken dat ik die nog eens zou tegenkomen.

En ja, ik deed als eigenaar ook niets. Je hond voor je ogen zijn uiteengebeten worden, is niet zo plezant. Dan is je actie vermogen toch niet meer zo aanwezig. Bij mij toch niet.
Ik denk wel dat elke situatie anders is. Ik heb me al ettelijke malen tussen vechtende honden gegooid en heb er de littekens van ...dat stoort me niet, zelfs al verklaart de meerderheid me voor gek :engel:

En ik spreek ook uit ervaring wat dit thema aangaat... mijn buur had oa. een yorkshire die dacht dat ze een Deense dog was...
Telkens als we bij hem kwamen kwam (500 m verder) die op je afgevlogen of het nu mens of hond was, kefferde er op los, viel aan, etc...

Eén keer viel ze mijn rescuedalmatamix Gipsy aan (door in haar poten te bijten oa.) en Gipsy die niet begreep wat er gebeurde en zelf terug in de auto sprong...Gelukkig !
Een volgende keer kwam de Yorkshire op mijn land (ik had de buur al minstens een keer of 5 gebeld dat zijn honden op mijn land waren en dit ooit eens tot problemen zou leiden).
Deze keer trof ze bij haar aanval echter een 35 kg rescue... 1 poot van de 35 kg op de nog niet 500 gr yorkshire was genoeg om hem te doden. Alleen....de 35 kg rescuehond wilde mij de yorkshire brengen ....

Ik heb zelf de buren gebeld en gevraagd te zien of ze hun honden nog hadden (had toen uit de verte nog niet kunnen zien wat en hoe en wie...
Ik heb ze ook gezegd dat ze gerust klacht mochten neerleggen tegen "ons"
Ik heb zelf de makelaar (VZ) ingelicht over wat er gebeurd was...

Elke situatie is dus anders, en Boomer, de 35 kg hond, is braaf en lief met iedereen die tot "ons" behoort en die ik binnenlaat op "ons" terrein. Hij knuffelt met hond en kat, met klein en groot...
Maar soms...gelet op de omstandigheden...kan er iets anders gebeuren.
Als ze ons aanvallen, reageren ze.

Voor 't zelfde geld had Boomer misschien ingeslapen moeten worden als niemand geweten had tot wat die Yorkshire in staat was en wie die al aangevallen had, maar dan hadden ze mij als eerste mogen platspuiten.
Ik heb vrijwillig politie en makelaar ingelicht over gebeurtenis maar niemand haalt zomaar een dier bij me weg zonder gegronde reden.

Ik vind het vreselijk dat er honden moeten sterven, maar het is niet altijd de grootste die de schuld draagt of het ras.... en heb ik wel een hond die bijt dan zou die nooit los lopen in open gebied...

Sterkte aan allen die door zulke situaties een dier moeten missen :cry:

aangepast
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
maart
Zeer actief

Gipsy schreef:
maart schreef:
Inge O schreef:

Ik denk wel dat elke situatie anders is. Ik heb me al ettelijke malen tussen vechtende honden gegooid en heb er de littekens van ...dat stoort me niet, zelfs al verklaart de meerderheid me voor gek :engel:

En ik spreek ook uit ervaring wat dit thema aangaat... mijn buur had oa. een yorkshire die dacht dat ze een Deense dog was...
Telkens als we bij hem kwamen kwam (500 m verder) die op je afgevlogen of het nu mens of hond was, kefferde er op los, viel aan, etc...

Eén keer viel ze mijn rescuedalmatamix Gipsy aan (door in haar poten te bijten oa.) en Gipsy die niet begreep wat er gebeurde en zelf terug in de auto sprong...Gelukkig !
Een volgende keer kwam de Yorkshire op mijn land (ik had de buur al minstens een keer of 5 gebeld dat zijn honden op mijn land waren en dit ooit eens tot problemen zou leiden).
Deze keer trof ze bij haar aanval echter een 35 kg rescue... 1 poot van de 35 kg op de nog niet 500 gr yorkshire was genoeg om hem te doden. Alleen....de 35 kg rescuehond wilde mij de yorkshire brengen ....

Ik heb zelf de buren gebeld en gevraagd te zien of ze hun honden nog hadden (had toen uit de verte nog niet kunnen zien wat en hoe en wie...
Ik heb ze ook gezegd dat ze gerust klacht mochten neerleggen tegen "ons"
Ik heb zelf de makelaar (VZ) ingelicht over wat er gebeurd was...

Elke situatie is dus anders, en Boomer, de 35 kg hond, is braaf en lief met iedereen die tot "ons" behoort en die ik binnenlaat op "ons" terrein. Hij knuffelt met hond en kat, met klein en groot...
Maar soms...gelet op de omstandigheden...kan er iets anders gebeuren.
Als ze ons aanvallen, reageren ze.

Voor 't zelfde geld had Boomer misschien ingeslapen moeten worden als niemand geweten had tot wat die Yorkshire in staat was en wie die al aangevallen had, maar dan hadden ze mij als eerste mogen platspuiten.
Ik heb vrijwillig politie en makelaar ingelicht over gebeurtenis maar niemand haalt zomaar een dier bij me weg zonder gegronde reden.

Ik vind het vreselijk dat er honden moeten sterven, maar het is niet altijd de grootste die de schuld draagt of het ras.... en heb ik wel een hond die bijt dan zou die nooit los lopen in open gebied...

Sterkte aan allen die door zulke situaties een dier moeten missen :cry:

aangepast
tussen een york die denkt dat hij een Duitse dog is en een bouvier vind ik toch wel een aanzienlijk groot verschil.
Mijn hond was trouwens een amstaff (aangelijnd en gemuilkorfd, verantwoord van mij weet wel :roll: )

Hoe en wat de redenen van de bouvier waren, doen er voor mij niet echt toe. hetgeen hij gepresteerd heeft op die paar minuten zeggen voor mij wel voldoende. dat was geen hond meer.
Geen slecht woord trouwens over het ras.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

maart schreef: Hoe en wat de redenen van de bouvier waren, doen er voor mij niet echt toe. hetgeen hij gepresteerd heeft op die paar minuten zeggen voor mij wel voldoende. dat was geen hond meer.
Dat was gewoon een takkelijer. Die bestaan ook en dat zijn ook gewoon honden. Ik zou ook blij zijn dat die hond is ingeslapen indien de eigenaar geen verantwoordelijkheid ging nemen. Zou de eigenaar de hond voortaan vast hebben of achter hekken dan is er voor mij geen enkele meerwaarde aan inslapen. Liever niet zelfs. Voorwaarde is wel dat ik de hond nooit meer kan tegenkomen en een ander ook niet. Beetje zoals ik de honden altijd heb gehouden. Niemand zou het risico lopen dat hun hond door mijn zichzelf uitlatende honden werd doodgebeten. Immers, ze liepen nooit zomaar ergens wat. :wink:
Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

maart schreef: tussen een york die denkt dat hij een Duitse dog is en een bouvier vind ik toch wel een aanzienlijk groot verschil.
Mijn hond was trouwens een amstaff (aangelijnd en gemuilkorfd, verantwoord van mij weet wel :roll: )

Hoe en wat de redenen van de bouvier waren, doen er voor mij niet echt toe. hetgeen hij gepresteerd heeft op die paar minuten zeggen voor mij wel voldoende. dat was geen hond meer.
Ik volg het even niet meer hoor.. Jouw gemuilkorfde, aangelijnde amstaff is doodgebeten door een bouvier?
Jeetje, wat een drama :ugh:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
maart
Zeer actief

laeken schreef:
maart schreef: Hoe en wat de redenen van de bouvier waren, doen er voor mij niet echt toe. hetgeen hij gepresteerd heeft op die paar minuten zeggen voor mij wel voldoende. dat was geen hond meer.
Dat was gewoon een takkelijer. Die bestaan ook en dat zijn ook gewoon honden. Ik zou ook blij zijn dat die hond is ingeslapen indien de eigenaar geen verantwoordelijkheid ging nemen. Zou de eigenaar de hond voortaan vast hebben of achter hekken dan is er voor mij geen enkele meerwaarde aan inslapen. Liever niet zelfs. Voorwaarde is wel dat ik de hond nooit meer kan tegenkomen en een ander ook niet. Beetje zoals ik de honden altijd heb gehouden. Niemand zou het risico lopen dat hun hond door mijn zichzelf uitlatende honden werd doodgebeten. Immers, ze liepen nooit zomaar ergens wat. :wink:
Tuurlijk was het ook maar een hond. Alleen deed die niet echt iets honds op dat moment.
Ik had de hond alleszinds nog nooit eerder gezien, dus vermoedelijk werd die voorheen vastgehouden of zat hij achter hekken.
Echter blijft het daarna ook wel nog steeds een hond en blijft de eigenaar nog steeds een mens... kun je voorwaarden stellen al wat je wil; ongelukken of onoplettendheid kan daarna nog steeds voorkomen.

In zo'n geval zou ik echt niet meer op mijn gemak zijn moest een dergelijke hond nog steeds in mijn buurt rondlopen.

Aan de andere kant, stel dat 1 van mijn honden dit zou doen, ik weet niet of ik zou staan te springen om mijn hond dan maar af te maken.

nu ja, ik zie het mijn honden niet meteen doen en ik ben er wel redelijk van overtuigd dat dergelijke honden niet dik bezaaid zijn, dus dat ik er wel nooit meer zal moeten naar handelen.
blondie
Zeer actief

maart schreef:
laeken schreef:
Tuurlijk was het ook maar een hond. Alleen deed die niet echt iets honds op dat moment.
Ik had de hond alleszinds nog nooit eerder gezien, dus vermoedelijk werd die voorheen vastgehouden of zat hij achter hekken.
Echter blijft het daarna ook wel nog steeds een hond en blijft de eigenaar nog steeds een mens... kun je voorwaarden stellen al wat je wil; ongelukken of onoplettendheid kan daarna nog steeds voorkomen.

In zo'n geval zou ik echt niet meer op mijn gemak zijn moest een dergelijke hond nog steeds in mijn buurt rondlopen.

Aan de andere kant, stel dat 1 van mijn honden dit zou doen, ik weet niet of ik zou staan te springen om mijn hond dan maar af te maken.

nu ja, ik zie het mijn honden niet meteen doen en ik ben er wel redelijk van overtuigd dat dergelijke honden niet dik bezaaid zijn, dus dat ik er wel nooit meer zal moeten naar handelen.
Maar een knauw naar een chi of naar een hond van zelfde grootte is al niet te vergelijken. Bij een kleinere hond kan een knauw als snel fataal zijn ook al heeft de hond niet de intentie om te doden.
maart
Zeer actief

maar voor de persoon van wie de hond dood is, maakt dat natuurlijk niet uit.
Je kunt de persoon verwijten dat hij maar geen zo'n hond moet nemen, dat hij er maar niet moet mee wandelen, etc.... maar sta er dan ook even bij stil dat die wel zijn hond, zijn maatje, zijn alles,.. kwijt is hé.

Dan ga je niet even denken 'ach, Macho wou gewoon ff spelen, ik koop me wel een nieuw hondje en ga dan wel weer gezellig wandelen en Macho dagelijks wel even toejuichen'.

De hond die aanviel was maar een hond... maar de hond die dood is, was er ook één hoor.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
blondie schreef: Maar een knauw naar een chi of naar een hond van zelfde grootte is al niet te vergelijken. Bij een kleinere hond kan een knauw als snel fataal zijn ook al heeft de hond niet de intentie om te doden.
Gelukkig knauwen mijn honden niet naar Chihuahua's. Waarom zouden ze ook? Zo'n uk is totaal geen bedreiging.
Dat heeft deels te maken met het feit dat jouw honden Simone gewend zijn denk ik. :wink: Die kijken dus naar kleine hondjes alsof ze Simone-achtige wezens zijn. :engel: Zou jij met 2 Saluki's rondlopen of Afghanen dan zou het wel eens heel anders kunnen zijn.
Afbeelding
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Nanna schreef:
blondie schreef: Maar een knauw naar een chi of naar een hond van zelfde grootte is al niet te vergelijken. Bij een kleinere hond kan een knauw als snel fataal zijn ook al heeft de hond niet de intentie om te doden.
Gelukkig knauwen mijn honden niet naar Chihuahua's. Waarom zouden ze ook? Zo'n uk is totaal geen bedreiging.
Bailey weet niet goed wat hij er mee moet. Tot nu toe heeft hij een neutrale houding en kijkt alleen maar naar de druktemaker rond zijn poten. De baas van het keffertje staat er een beetje lachend bij te kijken.
Het is ook echt een innieminie beestje dat tegen elke hond tekeer gaat.
vlgs mij vinden ze het meestal wel grappig dat hun hondje zo 'stoer' doet tegen een grote hond.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

laeken schreef:
Nanna schreef:
Dat heeft deels te maken met het feit dat jouw honden Simone gewend zijn denk ik. :wink: Die kijken dus naar kleine hondjes alsof ze Simone-achtige wezens zijn. :engel: Zou jij met 2 Saluki's rondlopen of Afghanen dan zou het wel eens heel anders kunnen zijn.
Zowel Orson als Rio zijn kleine hondjes gewend,buiten Micron natuurlijk ook de opvangers.
Daar heeft zelfs een chihuhua met pups bijgezeten dus heel klein.
Ik denk echt dat dat scheelt dat ze dat gewend zijn.
Doordat ze regelmatig zo'n uk om zich heen hadden waren ze daar aan gewend.
Ook Orson kon heel goed omgaan met kleine hondjes.

Vreselijk verhaal dit met enkel maar verliezers :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”