maart schreef:Inge O schreef:JYBD schreef:Ik las nu vanmorgen in de krant dat de Staff "een spuitje gehad heeft, ik neem aan dat dat geen antibiotica geweest is.
Chi dood, Staff dood, 2 ongelukkige baasjes,..............
dat is weer helemaal van de zotte natuurlijk, wat is dat toch met mensen, als het niet vrolijk los kan lopen moet het dus maar dood

?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch ook wel blij ben dat de hond die mijn hond doodgebeten heeft, ook afgemaakt is.
Sneu voor de hond, dat vind ik echt wel, maar ik mag er niet aan denken dat ik die nog eens zou tegenkomen.
En ja, ik deed als eigenaar ook niets. Je hond voor je ogen zijn uiteengebeten worden, is niet zo plezant. Dan is je actie vermogen toch niet meer zo aanwezig. Bij mij toch niet.
Ik denk wel dat elke situatie anders is. Ik heb me al ettelijke malen tussen vechtende honden gegooid en heb er de littekens van ...dat stoort me niet, zelfs al verklaart de meerderheid me voor gek
En ik spreek ook uit ervaring wat dit thema aangaat... mijn buur had oa. een yorkshire die dacht dat ze een Deense dog was...
Telkens als we bij hem kwamen kwam (500 m verder) die op je afgevlogen of het nu mens of hond was, kefferde er op los, viel aan, etc...
Eén keer viel ze mijn rescuedalmatamix Gipsy aan (door in haar poten te bijten oa.) en Gipsy die niet begreep wat er gebeurde en zelf terug in de auto sprong...Gelukkig !
Een volgende keer kwam de Yorkshire op mijn land (ik had de buur al minstens een keer of 5 gebeld dat zijn honden op mijn land waren en dit ooit eens tot problemen zou leiden).
Deze keer trof ze bij haar aanval echter een 35 kg rescue... 1 poot van de 35 kg op de nog niet 500 gr yorkshire was genoeg om hem te doden. Alleen....de 35 kg rescuehond wilde mij de yorkshire brengen ....
Ik heb zelf de buren gebeld en gevraagd te zien of ze hun honden nog hadden (had toen uit de verte nog niet kunnen zien wat en hoe en wie...
Ik heb ze ook gezegd dat ze gerust klacht mochten neerleggen tegen "ons"
Ik heb zelf de makelaar (VZ) ingelicht over wat er gebeurd was...
Elke situatie is dus anders, en Boomer, de 35 kg hond, is braaf en lief met iedereen die tot "ons" behoort en die ik binnenlaat op "ons" terrein. Hij knuffelt met hond en kat, met klein en groot...
Maar soms...gelet op de omstandigheden...kan er iets anders gebeuren.
Als ze ons aanvallen, reageren ze.
Voor 't zelfde geld had Boomer misschien ingeslapen moeten worden als niemand geweten had tot wat die Yorkshire in staat was en wie die al aangevallen had, maar dan hadden ze mij als eerste mogen platspuiten.
Ik heb vrijwillig politie en makelaar ingelicht over gebeurtenis maar niemand haalt zomaar een dier bij me weg zonder gegronde reden.
Ik vind het vreselijk dat er honden moeten sterven, maar het is niet altijd de grootste die de schuld draagt of het ras.... en heb ik wel een hond die bijt dan zou die nooit los lopen in open gebied...
Sterkte aan allen die door zulke situaties een dier moeten missen
aangepast