Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Romanov hard aan het werk

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Romanov hard aan het werk

Ongelezen bericht door LongFields »

_Leonie schreef: Heb ballen verstand van houding, is dat dan ook echt zo belangrijk of je iets rechterop zit en je hakken meer naar binnen/buiten hebt?
Je streeft ernaar om zo min mogelijk je paard te belasten en zo veel mogelijk mee te zitten in de bewegingen, en je wil je hulpen zo minimaal mogelijk geven met zo maximaal mogelijk resultaat. Daarvoor is het wel belangrijk om de juiste houding te hebben, dus met name het rechtop zitten (zonder daarin te stijf te zijn) is ook erg belangrijk in je training.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eefje83 schreef:Ik krijg het idee dat je hem veel aan het tegenhouden bent,alsof je vol in de remmen zit.
Dat zal niet zo zijn maar dat lijkt wel zo.
Ik zit te veel naar achteren waardoor het lijkt alsof ik er aan hang, maar dat is (gelukkig) niet zo. Dat pikt hij namelijk niet, dan gaat hij in de staak en komt hij omhoog. Maar ik moet absoluut opletten dat ik met mijn romp niet te ver naar achteren ga zitten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hier en daar mag je hem wat meer van je hand af rijden, want daar loopt hij wat te diep en dan wordt hij tevens te kort in de hals. Dat zou je kunnen oplossen door hem even voorwaarts of hem juist terug in het tempo te rijden. Je houding wekt de indruk dat je je wat vasthoudt in de bekken, klopt dat? Je handen moet je echter wat meer voor je houden en lager, dichter bij de schoft. Daarvoor moet je de teugels denk ik wat korter nemen om dat te kunnen doen.

Romanov is een heel leuk paard.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

iones schreef:Hier en daar mag je hem wat meer van je hand af rijden, want daar loopt hij wat te diep en dan wordt hij tevens te kort in de hals. Dat zou je kunnen oplossen door hem even voorwaarts of hem juist terug in het tempo te rijden. Je houding wekt de indruk dat je je wat vasthoudt in de bekken, klopt dat? Je handen moet je echter wat meer voor je houden en lager, dichter bij de schoft. Daarvoor moet je de teugels denk ik wat korter nemen om dat te kunnen doen.

Romanov is een heel leuk paard.
Tempowisselingen rijd ik heel veel met hem, inderdaad juist om hem mooier op lengte te krijgen in de hals. Ik houd niet vast in mijn bekken, ben wel vrij stijf in mijn onderrug. Dat ik mijn handen wat meer voor me moet houden en mijn teugels korter moet vasthouden is hier al aan de orde geweest. Lees maar even terug anders. :wink:
Cos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer mix.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cos »

Jullie zijn een prachtig stel ! En fotos zijn fijn dan zie je zelf je foutjes iets meer confronterend net als een filmpje van jezelf!
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
iones
Zeer actief

LongFields schreef:
Tempowisselingen rijd ik heel veel met hem, inderdaad juist om hem mooier op lengte te krijgen in de hals. Ik houd niet vast in mijn bekken, ben wel vrij stijf in mijn onderrug. Dat ik mijn handen wat meer voor me moet houden en mijn teugels korter moet vasthouden is hier al aan de orde geweest. Lees maar even terug anders. :wink:
Oke, en die tempiwisselingen zijn inderdaad heel goed. Ik heb de andere reacties niet gelezen. Dat doe ik eigenlijk zo vaak niet.
Hoe kom je zo stijf in je onderrug? Ongemak, pijn?
Punt is dat losgelatenheid heel belangrijk is voor je rug, vanwege de schokabsorptie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

iones schreef: Hoe kom je zo stijf in je onderrug? Ongemak, pijn?
Punt is dat losgelatenheid heel belangrijk is voor je rug, vanwege de schokabsorptie.
Dat is de ouderdom. :lol1:
Ik ben sowieso niet zo lenig, en zet mijn rug snel vast. Ook hier wordt aan gewerkt trouwens. :wink:
iones
Zeer actief

LongFields schreef:
Ik ben sowieso niet zo lenig, en zet mijn rug snel vast. Ook hier wordt aan gewerkt trouwens. :wink:
Die ouderdom zal nog wel ietsjes meevallen afgaande op de foto. Maar vastzetten in rug en bekken is iets waar veel mensen de fout in gaan, ben jij geen uitzondering in.

Ik las laatst iets heel interessants: equiyoga.
Een vrouw die yogalessen te paard geeft. MAar dat is in Geesteren ov, dus voor jou te ver weg. Toch denk ik dat voor veel ruiters yoga goed zou zijn. Een losgelaten lichaam vangt het meeste signalen op van een paard en kan dus het beste communiceren tijdens het rijden. Een stijf lichaam hindert het paard en maakt dat hij er zich voor af sluit, dus slecht voor communicatie.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

iones schreef:
LongFields schreef:
Die ouderdom zal nog wel ietsjes meevallen afgaande op de foto. Maar vastzetten in rug en bekken is iets waar veel mensen de fout in gaan, ben jij geen uitzondering in.

Ik las laatst iets heel interessants: equiyoga.
Een vrouw die yogalessen te paard geeft. MAar dat is in Geesteren ov, dus voor jou te ver weg. Toch denk ik dat voor veel ruiters yoga goed zou zijn. Een losgelaten lichaam vangt het meeste signalen op van een paard en kan dus het beste communiceren tijdens het rijden. Een stijf lichaam hindert het paard en maakt dat hij er zich voor af sluit, dus slecht voor communicatie.
Vanaf eind september zit ik in de weekenden veel in Ermelo, daar vandaan is Geesteren wel aan te rijden denk ik.
Heb je een link of zo naar een website/meer informatie?
iones
Zeer actief

Ik heb het artikel gelezen in de Tubantia, en hier een site gevonden: http://yogatwenterand.nl/yoga-vormen/equiyoga
Ik denk niet dat dit dezelfde is, maar er zal wel meer over te vinden zijn.

Het zou voor mezelf ook nog niet zo gek zijn hoor.

Hier een soort van intro, Dona Holleman zou ze heten.
http://www.donaholleman.com/equi-yoga.html
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je, ik zal eens gaan lezen en zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”