Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat rot meid...
Maar ook ik ben het met marjoleine eens, liever 1 week te vroeg dan 1 dag te laat. Helpt het mee voor dat het de komende week weer een stukje koeler is?
Mijn gevoel zegt iets anders dan mijn verstand, dat is het lastige.
Meneer liep net weer met een balletje te slepen, dat maakt het er niet makkelijker op.
Zijn ademhaling is nu weer zo goed als normaal.
Om 3 uur ga ik een beslissing nemen...
Oh moeilijk. dat balanceren op de grens van verstand, gevoel .. sterkte hoor... moeilijk dat je er een tijd aan hebt gegeven dat je besluit moet nemen lijkt mij voor je.. heel veel sterkte...
Moeilijk... Ik hoop dat je inmiddels een besluit hebt kunnen nemen en wat het ook geworden is: sterkte ermee! Het is niet makkelijk om te beslissen over leven en dood bij je liefste maatje....
Ik heb net een hele tijd met de DA gesproken.
Zij vindt dat Shendor erg sterk is, en dat het nog het proberen waard is om hem er weer bovenop te krijgen. Het feit dat hij stuiterde met zo'n torenhoge hartslag en snelle ademhaling gaf aan dat zijn hart erg sterk is.
Hij reageert erg goed op de medicatie. Hij is wel erg moe, maar dat vind ik niet zo gek na de afgelopen dagen. En uit ervaring weet ik dat je van hoesten erg moe wordt.
Voor mijzelf heb ik het tot morgen gegeven. We gaan vannacht en morgenochtend de medicatie afbouwen en als hij dan weer benauwd wordt is het klaar.
Volgens mij een goede beslissing. Je geeft niet zomaar op, maar houd wel rekening met wat gaat volgen. Sterkte en ik duim voor Shen dat het beter zal gaan!!!!
waarom ga je de medicatie afbouwen als hij daar goed op reageert?
ik heb geen ervaring met en verstand van dit soort problemen hoor, vroeg het me alleen af.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
moosje schreef:Ik heb net een hele tijd met de DA gesproken.
Zij vindt dat Shendor erg sterk is, en dat het nog het proberen waard is om hem er weer bovenop te krijgen. Het feit dat hij stuiterde met zo'n torenhoge hartslag en snelle ademhaling gaf aan dat zijn hart erg sterk is.
Hij reageert erg goed op de medicatie. Hij is wel erg moe, maar dat vind ik niet zo gek na de afgelopen dagen. En uit ervaring weet ik dat je van hoesten erg moe wordt.
Voor mijzelf heb ik het tot morgen gegeven. We gaan vannacht en morgenochtend de medicatie afbouwen en als hij dan weer benauwd wordt is het klaar.
Goede beslissing denk ik. Sterkte ermee, en ik hoop dat hij nog even (hondwaardig, dat wel!) door mag
Ik denk dat het een hele verstandige beslissing is, de dierenarts zal ook niet zomaar zeggen dat hij Shendor heel sterk vindt.
Hopelijk is hem nog wat meer tijd met jou gegeven, en mocht dat niet zo zijn, dan heb je er alles aan gedaan en hoef je achteraf niet met wroeging te zitten.
renee-uk schreef:waarom ga je de medicatie afbouwen als hij daar goed op reageert?
ik heb geen ervaring met en verstand van dit soort problemen hoor, vroeg het me alleen af.
Omdat het een dusdanig hoge dosering is dat het op langere termijn (meerdere dagen) alleen maar meer kwaad dan goed doet. Hij zou dan een tekort aan kalium en natrium krijgen, en daar schieten we niets mee op natuurlijk. Dan heb je het vocht wel weg, maar dan krijg je er andere problemen voor terug.
renee-uk schreef:waarom ga je de medicatie afbouwen als hij daar goed op reageert?
Omdat het een dusdanig hoge dosering is dat het op langere termijn (meerdere dagen) alleen maar meer kwaad dan goed doet. Hij zou dan een tekort aan kalium en natrium krijgen, en daar schieten we niets mee op natuurlijk. Dan heb je het vocht wel weg, maar dan krijg je er andere problemen voor terug.
ah ok, dan snap ik het, dank je wel voor de uitleg!
ga ik nou hard duimen dat je vent het nog een tijdje volhoudt
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
maar dan heb je het alleen over de vochtafdrijvers toch, niet de hartmedicatie zelf - kan die niet bijgesteld worden?
Ja, gaat alleen over de furosoral. Ik zal inderdaad eens vragen of de anderen ook verhoogd moeten/kunnen worden.
Wat is jouw visie daarop? Hij krijgt nu 2 x daags 1 capsule vetmedin en 2 x daags 3 tabletjes lanoxin. En normaal gesproken 2 x 0,5 dimazon 40mg.