Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help! Loslopen in Denemarken!?!

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Help! Loslopen in Denemarken!?!

Ongelezen bericht door *Marina* »

DjockPuck schreef:In de buurt van Ringkobing fjord gingen wij naar het strand.
En als je de ingangen neemt die niet vol staan met auto,s dan heb je grote stukken leeg
strand. Gewoon niet tussen de badgasten gaan wandelen maar lege stukken opzoeken.
En dan heerlijk laten rennen.
Trouwens op Mon lieten wij ze onder bij de krijtrosten ook los hoor.
Als ze goed luisteren...

Wij zijn vorig jaar bij het ringkobingfjord geweest (september), Skavenstrand, Borkhavn die omgeving, het was er toen erg rustig. Precies zoals je zegt zoek de rustige stukken op en je honden kunnen prima los. In zo'n (relatief) toeristisch strandgebied zijn geen jagers.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

WIj zijn net terug uit Denemarken.
Wij zijn in Bjerregard geweest, vlak bij Ringkobing fjord.
OP het strand lopen veel honden los maar die blijven netjes bij de eigenaar, officieel mogen honden niet los van mei tot sept.
Er zijn plekken genoeg waar bijna niemand of zelfs helemaal niemand loopt dus daar hebben wij Nilsson los laten lopen.
In de duinen moeten de honden vast, afhankelijk van hoeveel overzicht wij hadden mocht hij los en anders gewoon aan de lange lijn.
Afbeelding[/URL]

dag 1: nog aan de riem.
Afbeelding

Overzicht genoeg dus lekker loslopen.

Afbeelding

deze stond in de duinen.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

WIj zijn net terug uit Denemarken.
Wij zijn in Bjerregard geweest, vlak bij Ringkobing fjord.
OP het strand lopen veel honden los maar die blijven netjes bij de eigenaar, officieel mogen honden niet los van mei tot sept.
Er zijn plekken genoeg waar bijna niemand of zelfs helemaal niemand loopt dus daar hebben wij Nilsson los laten lopen.
In de duinen moeten de honden vast, afhankelijk van hoeveel overzicht wij hadden mocht hij los en anders gewoon aan de lange lijn.
Afbeelding[/URL]

dag 1: nog aan de riem.
Afbeelding

Overzicht genoeg dus lekker loslopen.

Afbeelding

deze stond in de duinen.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

blacky schreef:
Nu vinden onze honden het aan de lijn net zo intressant als los dus ja voor hen hoeft het niet zo nodig. In de vakanties maken we om de dag een dagtocht in de bergen en dan gaan de honden echt wel aan de lijn. Zeker in de bergen.
dit dus. als je twijfelt of het veilig is, dan gewoon aan de lijn.
Onze honden vinden het net zo leuk om aangelijnt mee te lopen. genieten doen ze echt wel !!
ik zou daar echt mijn vakantie niet door laten verpesten. en de honden ook niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gonnie schreef:
Marion. schreef:
Hutsje schreef:in nederland en in duitsland mogen ze ook worden geschoten als ze overlast veroorzaken.
Ssshhhhhhhhhhht, dat weet niemand!

(edit, als Suzanne1000miljoen15 dat te weten komt komen haar honden nóóit meer los :ugh: )

In Oostenrijk ook. In Oostenrijk mogen ze loslopen en waar het niet mag omdat dat jachtgebied is staan er bordjes dan doe ik mijn honden wel even aan de lijn.

Honden los laten lopen zit altijd een risico in, maar dat risico neem ik dan maar ga echt mijn honden niet tot levenslang aanlijnen veroordelen omdat ik bang ben dat er wat me ze kan gebeuren.
Oostenrijk klopt idd. maar ik heb ze al 16 jaar los laten lopen in gebieden met deze bordjes... :wink: en alles heeft dat prima overleeft...
Volgens de lokale bewoners wordt dat alleen gedaan als je hond behoorlijke overlast veroorzaakt... (dieren opjagen of doden etc.)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

Onze honden maakte het ook nooit uit of ze vrij of aangelijnd mee wandelden, als ze er maar bij waren en overal mee konden dan vonden ze dat super.
Dus op reis ( eind deze week vertrekken we ook weer richting Oostenrijk ) gaan we er van uit dat ze altijd aangelijnd zullen zijn, en kan het vrij dan is dat meegenomen en dan mogen ze van ons ook vrij mee.

Bijna vertrekkensklaar,
Anne en Evy onze bijna 10 jaar oude Schotse Collie
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anne Degraef schreef:Onze honden maakte het ook nooit uit of ze vrij of aangelijnd mee wandelden,
Hier wel, ze lopen bijna nooit aangelijnd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”