Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Asta schreef:Vind het er ook erg vriendelijk uitzien qua stang en trens gebruik. Als je dat soms bij wedstrijden langs ziet komen En een heel mooi paard mooie combinatie
Dankje, en wat je zegt is waar, maar het wordt toegestaan, het wordt zelfs beloond..
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ben geen expert hoor maar volgens mij loopt hij ontspannen nagefelijk, op wedstrijden heb ik bij sommige toch vaak het vermoeden dat het zagen/ trekwerk is en ziet zo'n paard er ook niet ontspannen uit.
Wat voor ras is Piropo? Hij doet me denken aan de paarden die we hebben gezien op de Real Escuela Andaluza in Jerez de la Frontera.
Asta schreef:Ben geen expert hoor maar volgens mij loopt hij ontspannen nagefelijk, op wedstrijden heb ik bij sommige toch vaak het vermoeden dat het zagen/ trekwerk is en ziet zo'n paard er ook niet ontspannen uit.
Yep, dat klopt en dat andere klopt ook helaas...
Wat voor ras is Piropo? Hij doet me denken aan de paarden die we hebben gezien op de Real Escuela Andaluza in Jerez de la Frontera.
Bingo;) Pura Raza Espanola, in de volksmond Andalusier genoemt;)
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Oh echt, ik vond die trainingen en shows eigenlijk stiekem zo veel mooier dan dressuurwedstrijden,de shows en trainingen van de Real Escuale Andaluza ziet er zo veel natuurlijker uit dan de gemiddelde dressuurwedstrijd vind dat zulke mooie paarden en die veulentjes waren echt hemels haha
nu mis ik paardrijden echt
Je hebt een schitterend paard en het ziet er als combinatie uit waar menig ruiter jaloers op mag zijn
jip007 schreef:Jullie zijn zo'n prachtig stel samen , heerlijk om naar te kijken.
Moet altijd weer denken aan mijn lieve zwarte Pele , samen waren wij ook 1 .
Mooi is dat he Jip.. dat is vaak once in a lifetime
cloris schreef:Oh maar dat is alweer zo lang geleden, dat is niet meer te vergelijken met nu hoor Suzanne, echt niet
Ik durf het bíjna niet te vragen......
Ik zou nog een keer foto's komen maken van jullie toch? Moeten we in juni misschien een keertje plannen dan lijkt me.
wat leuk, ik nodig mezelf gewoon uit om dan even te komen kijken
cloris schreef:Oh maar dat is alweer zo lang geleden, dat is niet meer te vergelijken met nu hoor Suzanne, echt niet
Ik durf het bíjna niet te vragen......
Ik zou nog een keer foto's komen maken van jullie toch? Moeten we in juni misschien een keertje plannen dan lijkt me.
wat leuk, ik nodig mezelf gewoon uit om dan even te komen kijken
Cpp schreef:Oh ja...ik vroeg me af wat ik met mijn 15 jarige bospaardje in een bak moet gaan doen. Maar nu weet ik het
Wat een prachtig plaatje!!
Nou ja dressuur is meer dan in een bak rijden, het stelt het paard in staat de mens te dragen doordat je hem sterker maakt.. dus waarom niet? ik rijd trouwens zelden in de bak, altijd op het veld, vind ik fijner
Dressuur is de basis van de gehoorzaamheid, ook springruiters e.d. rijden dressuurmatig. En daarnaast wil je toch ook een paard wat soepel is en niet omlazert als je een keer een korte wending moet maken? Of je dat nu in de bak of in een weiland doet maakt niet zoveel uit. Soms wel prettig op het land als de ondergrond in een bak een zwaar zompige zooi is omdat het niet goed gedraineerd is bv.
Daarnaast met een bepaalde spiermassa heb je een buffer voor als je paard een misstap doet op bv een buitenrit.
Maar goed het is voor mij al een tijd geleden en het kan allemaal anders zijn natuurlijk.
Weet ik, weet ik .... was ook een grapje natuurlijk
Ik heb mijn paard als jaarling gekocht. En heb alles aangeleerd buiten...in het bos.
Dus wij sjouwen samen alweer een jaartje 11 door de bossen. (Hij is nu 15)
Nu ik van stal veranderd ben en geen mogelijkheid heb te paard van het erf af te gaan.... zal ik me moeten vermaken in de bak. En dat is voor ons beide even wennen.
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
Wat een prachtfoto's, de rust en het vertrouwen straalt er gewoon vanaf.. er wordt gewerkt maar het ziet er zo makkelijk en ontspannen uit dat het echt appeltje/eitje lijkt
massam schreef:ik snap er geen reet van maar vind het gewoon mooie plaatjes van jou en je paardenventje! mag dat ook? hahaha
Nou, dat heb ik dus ook.
Ik vind het dan wel weer interessant om te weten waar je dan aan kunt zien dat ze vriendelijk gebruik maakt van die hulpmiddelen.
Maar ik vind het ook een plaatje hoor. Het straalt zoveel kracht uit.
jacq1970 schreef:Wat een prachtfoto's, de rust en het vertrouwen straalt er gewoon vanaf.. er wordt gewerkt maar het ziet er zo makkelijk en ontspannen uit dat het echt appeltje/eitje lijkt
Dat is ook mijn streven, dan je zegt; huh geeft ze een hulp dan? en ik vind het dan ook zo onwijs gaaf dat jij dat ook zo zegt, das een groot compliment! ~
Cash schreef:
Ik vind het dan wel weer interessant om te weten waar je dan aan kunt zien dat ze vriendelijk gebruik maakt van die hulpmiddelen.
Maar ik vind het ook een plaatje hoor. Het straalt zoveel kracht uit.
Hmm, soms zie je combinaties die totaal geen ontspanning en losheid tonen, grof gebruik van een stangteugel (google maar even;)) maar het gaat allemaal om lichtheid en losheid.. moeilijk om zo even uit te leggen..