Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke hond zal ik (niet) in huis nemen?
Moderator: moderatorteam
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
- Aantal honden: 1
Re: Welke hond zal ik (niet) in huis nemen?
ben het helemaal met muk eens.
Een hond moet tijd met zijn baasje door kunnen brengen en een paar uur per dag is echt te weinig. Een hond is een groepsdier en voelt zich het prettigst als de roedel bijeen is. Dus dat zou dan inhouden dat hij zich de grootste tijd van de dag niet echt op zijn gemakt voelt. Tja en dan moet je je toch eens afvragen of je dan niet heel erg egoistisch bezig bent om persee een hond aan te willen schaffen omdat jullie dat zo graag willen maar is het voor de hond wel zo leuk? Ik zou er nog mee wachten tot jullie situatie wat gunstiger is voor een hond.
Ik zag ook dat je graag een grote hond wilt. En dat in een appartement en 5 dagen in de week van huis? Als je nou een heel klein hondje zou nemen wat weinig beweging nodig heeft...maar dan ook gelijk gaan voor zo'n groot ras? Ik snap dat niet hoor. Wat moet zo'n dier de hele dag in een appartement? Of hebben jullie een giga groot woonoppelvlak?
Sorry voor mijn felheid maar ik vind echt dat veel mensen een hond nemen omdat ze dat leuk vinden en er dan verder niet bij stilstaan hoe het voor het dier moet zijn. En dan krijgen ze problemen met de hond want hij is zo ontzettend vervelend...bijt alles kapot en blaft het hele appartementenblok bij elkaar en dan ook nog zeggen ik snap er niets van...hebben al vanalles geprobeerd.... Vind je het gek als hij daar de hele dag alleen opgesloten zit.
Maar goed misschien heb je wel hele goeie oplossingen verzonnen voor de tijd dat je bent werken en dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Een hond moet tijd met zijn baasje door kunnen brengen en een paar uur per dag is echt te weinig. Een hond is een groepsdier en voelt zich het prettigst als de roedel bijeen is. Dus dat zou dan inhouden dat hij zich de grootste tijd van de dag niet echt op zijn gemakt voelt. Tja en dan moet je je toch eens afvragen of je dan niet heel erg egoistisch bezig bent om persee een hond aan te willen schaffen omdat jullie dat zo graag willen maar is het voor de hond wel zo leuk? Ik zou er nog mee wachten tot jullie situatie wat gunstiger is voor een hond.
Ik zag ook dat je graag een grote hond wilt. En dat in een appartement en 5 dagen in de week van huis? Als je nou een heel klein hondje zou nemen wat weinig beweging nodig heeft...maar dan ook gelijk gaan voor zo'n groot ras? Ik snap dat niet hoor. Wat moet zo'n dier de hele dag in een appartement? Of hebben jullie een giga groot woonoppelvlak?
Sorry voor mijn felheid maar ik vind echt dat veel mensen een hond nemen omdat ze dat leuk vinden en er dan verder niet bij stilstaan hoe het voor het dier moet zijn. En dan krijgen ze problemen met de hond want hij is zo ontzettend vervelend...bijt alles kapot en blaft het hele appartementenblok bij elkaar en dan ook nog zeggen ik snap er niets van...hebben al vanalles geprobeerd.... Vind je het gek als hij daar de hele dag alleen opgesloten zit.
Maar goed misschien heb je wel hele goeie oplossingen verzonnen voor de tijd dat je bent werken en dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

-
- geregistreerd lid
... Daarom heb ik dus al 3 jaar (zolang woon en werk ik hier en wil ik al een hond) geen hond...
Dus niet zeggen "het is egoïstisch" en alles, anders had ik er al 3 versleten waarschijnlijk.
En ja... we hebben geen flatje.. 90m2 oppervlak met 40 m2 dakterras. Ruimte zat dus.
Voor de duidelijkheid: ik zocht alleen even bevestiging en misschien dat iemand een speciale geniale oplossing had, bij toeval.
een hele waterval aan "niet doen" en nog negatiever heeft dus niet zo veel zin. Dat weet ik namelijk al.
Hartelijk dank.
Dus niet zeggen "het is egoïstisch" en alles, anders had ik er al 3 versleten waarschijnlijk.
En ja... we hebben geen flatje.. 90m2 oppervlak met 40 m2 dakterras. Ruimte zat dus.
Voor de duidelijkheid: ik zocht alleen even bevestiging en misschien dat iemand een speciale geniale oplossing had, bij toeval.
een hele waterval aan "niet doen" en nog negatiever heeft dus niet zo veel zin. Dat weet ik namelijk al.
Hartelijk dank.
-
- geregistreerd lid
Het stukje over honden oppas, uitlaat service bijvoorbeeld. Dat is nuttige informatie en ter overweging waard.
Maar in ieder geval wacht ik totdat 1 van ons tweeën minder gaat werken, OF dat de hond met 1 van tweeën mee kan/mag.
Of dat we een voortreffelijke regeling met de buurtjes kunnen opstellen

Maar in ieder geval wacht ik totdat 1 van ons tweeën minder gaat werken, OF dat de hond met 1 van tweeën mee kan/mag.
Of dat we een voortreffelijke regeling met de buurtjes kunnen opstellen

Briefje ophangen in de flat, met oppas gezocht in de toekomst voor een hond, heb ik ook gedaan.
Sorry hoor, maar mijn hond is na een weekend/vakantie blij als ik ga werken want dan kan ze bijtanken met slaap
echt niet alsof je 12 uur per dag met je hond bezig bent. Denk dat mensen die werken en bewust met de hond bezig zijn dat de hond beter heeft dan bij iemand die niet werkt en 3x per dag een 5 minuten rondje doet. Altijd dat stigma als je werkt moet je geen hond nemen wat een onzin
net alsof niet werkende mensen automatisch zoveel vrije tijd besteden aan de hond 
Sorry hoor, maar mijn hond is na een weekend/vakantie blij als ik ga werken want dan kan ze bijtanken met slaap

- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
Er is ook nog ergens een middenwegAsta schreef:Briefje ophangen in de flat, met oppas gezocht in de toekomst voor een hond, heb ik ook gedaan.
Sorry hoor, maar mijn hond is na een weekend/vakantie blij als ik ga werken want dan kan ze bijtanken met slaapecht niet alsof je 12 uur per dag met je hond bezig bent. Denk dat mensen die werken en bewust met de hond bezig zijn dat de hond beter heeft dan bij iemand die niet werkt en 3x per dag een 5 minuten rondje doet. Altijd dat stigma als je werkt moet je geen hond nemen wat een onzin
net alsof niet werkende mensen automatisch zoveel vrije tijd besteden aan de hond

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
heb je zelf niet de mogelijkheid om de hond tussen de middag uit te gaan laten, als deze goed alleen kan zijn uiteindelijk dan?
Overdrijven is ook een vak.Asta schreef:Briefje ophangen in de flat, met oppas gezocht in de toekomst voor een hond, heb ik ook gedaan.
Sorry hoor, maar mijn hond is na een weekend/vakantie blij als ik ga werken want dan kan ze bijtanken met slaapecht niet alsof je 12 uur per dag met je hond bezig bent. Denk dat mensen die werken en bewust met de hond bezig zijn dat de hond beter heeft dan bij iemand die niet werkt en 3x per dag een 5 minuten rondje doet. Altijd dat stigma als je werkt moet je geen hond nemen wat een onzin

Maar een hond 10 uur per dag alleen laten ivm een fulltime baan is ook niet goed.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik moest de afgelopen maand fulltime naar kantoor ivm training en ondanks dat mijn honden volwassen zijn en het prima kunnen, voelde ik me al schuldig. En inderdaad, savonds wel lekker gezellig op de bank maar hele wandelingen had ik dan ook geen zin meer in. En s'winters lijkt me dat al helemaal niks.
Het is maar net waar je van houdt hè? Want ik vind het dus heerlijk om na het werk te gaan wandelen, weer of geen weer, warm of koud, tenzij echt noodweer, maar we gaan er op uit.Jay1978 schreef:Ik moest de afgelopen maand fulltime naar kantoor ivm training en ondanks dat mijn honden volwassen zijn en het prima kunnen, voelde ik me al schuldig. En inderdaad, savonds wel lekker gezellig op de bank maar hele wandelingen had ik dan ook geen zin meer in. En s'winters lijkt me dat al helemaal niks.
Hier hetzelfde verhaal als Massam, twee pups gehad, bij Tirsa ben ik 4 weken thuis geweest, bij Yentle 3, maar toen werkte ik halve dagen. Bij Tirsa ben ik nog een paar weken in de pauze naar huis gegaan om haar uit te laten, totdat ze toch wel heel duidelijk aangaf (door niet wakker te worden als ik thuis kwam) dat dat voor haar niet hoefde. Beide honden konden prima alleen thuis zijn, bij Tirsa werd me zelfs gevraagd of ze wel kon blaffen.......
Ik ga zelfs nu, zonder hond, ook na mijn werk een eind wandelen. Gewoon even een fris hoofd halen.
-
- Zeer actief
Ik vind dat het er aan het soort hond (ras, leeftijd ed.) ligt wat je zo zou kunnen hebben en aan de inzet natuurlijk.
Het kan heel goed gaan, als ik nu hele dagen ging werken zou ik het stel echt niet wegdoen.
Oppas of uitlaatservice, ze kunnen goed alleen blijven en alle aandacht als je thuis bent.
Het kan heel goed gaan, als ik nu hele dagen ging werken zou ik het stel echt niet wegdoen.
Oppas of uitlaatservice, ze kunnen goed alleen blijven en alle aandacht als je thuis bent.

-
- Zeer actief
Ik werk ook vijf dagen per week, maar vind dit zeker niet ideaal. Toen Morris hier kwam werkte ik 32 uur en in wisselende diensten. Dit was heel goed te combineren. Door mijn diensten aan te passen hoefde hij maar weinig alleen te zijn. De eerste 8 maanden heb ik hem nauwelijks alleen hoeven laten. Daarna kreeg ik een andere baan en nu ben ik dus ineens de hele week overdag aan het werk. Morris kan nu goed alleen zijn en misschien zou hij zich er wel naar schikken om alleen thuis te zijn de hele week. Alleen wil ik dat niet. Dat vind ik geen leven voor hem. Dus nu gaat hij twee dagen per week naar een oppas en een dag naar mijn ouders. Hij is dan twee dagen alleen thuis en dat gaat heel goed. Ik ben wel alle vakanties vrij dus dat is wel fijn.
Alleen vind ik het zelf niet leuk. Ik vind dat ik veel te weinig tijd voor hem heb. Doordat ik alle schoolvakanties vrij ben vind ik het nog te doen. Maar de gewone weken heb ik veel minder tijd voor hem dan ik graag zou willen. Ik pas mijn sociale leven er ook op aan. Ik ga niet als Morris de hele dag alleen geweest is 's avonds nog de hort op.
Dus vind wel dat het kan, een hond en een fulltime baan combineren, maar het is zeker niet ideaal. Als Morris er niet meer zou zijn en ik nog net zoveel werk dan zou er eerst ook geen andere hond komen.
Alleen vind ik het zelf niet leuk. Ik vind dat ik veel te weinig tijd voor hem heb. Doordat ik alle schoolvakanties vrij ben vind ik het nog te doen. Maar de gewone weken heb ik veel minder tijd voor hem dan ik graag zou willen. Ik pas mijn sociale leven er ook op aan. Ik ga niet als Morris de hele dag alleen geweest is 's avonds nog de hort op.
Dus vind wel dat het kan, een hond en een fulltime baan combineren, maar het is zeker niet ideaal. Als Morris er niet meer zou zijn en ik nog net zoveel werk dan zou er eerst ook geen andere hond komen.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Enige wat ik bedenk:Kyra-tje schreef:Hallo,
Een hele stomme vraag. Wij willen graag een hondje.
Maar welke hond zal ik nemen?
- We wonen in een appartementen complex,4e etage (met lift), er is wel veel groen omheen en bossen in de buurt.
- Overdag niet thuis doordeweeks.
- hond kan (HELAAS !) niet mee naar het werk. balen.
- Er wonen veel honden in de buurt (buren, boven buren etc)
- We willen geen klein hondje. Meer het formaat van een Appenzeller sennenhond, maximale formaat is Duitse herder.
- Geen kinderen in huis.
Moet dus een ras zijn die goed alleen kan zijn. Maar die wel lekker actief kan zijn.
Welke past het beste bij ons ?
Een dooie en opgezette hond.
Een aibo, zo'n robot hond waar je de batterijen uit kunt halen.
Beest hele dag alleen thuis zijn, en dan wil je nog een aktieve hond ook van het formaat Appenzeller (vooral niet aan beginnen) of Duitse herder? Hoe kun je het bedenken zeg, helemaal van de zotte

Voor mij weer een duidelijk demo voorbeeld van: Ik WIL een hond, en het scheelt me niks hoe de hond eronder is en of wel of niet gelukkig is. Als IK me hond maar heb.

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
Wat heeft het formaat nu weer met wel of niet alleen thuis blijven te maken?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Asta schreef:Briefje ophangen in de flat, met oppas gezocht in de toekomst voor een hond, heb ik ook gedaan.

Dan lees je mijn bericht niet goed, mensen gaan er blind vanuit als je fulltime werkt dat je geen hond kan nemen want dan komt ie per definitie tekort, en dat is echt onzin als je het goed regeltMuk schreef:Overdrijven is ook een vak.Asta schreef:Briefje ophangen in de flat, met oppas gezocht in de toekomst voor een hond, heb ik ook gedaan.
![]()
Maar een hond 10 uur per dag alleen laten ivm een fulltime baan is ook niet goed.

En dat mensen die niet fulltime werken automatisch veel geschikter zijn om een hond te hebben wat je reinste onzin is als je er niks mee doet/ onderneemt

- Hutsje
- Zeer actief
nou, ibnderdaad. of het andere uiterste, een hond bij iemand die niet werkt en er de hele dag mee bezig is.Skittles schreef:Er is ook nog ergens een middenwegAsta schreef:Briefje ophangen in de flat, met oppas gezocht in de toekomst voor een hond, heb ik ook gedaan.
Dat gezeur met die uitersten altijd.
het lijkt mij overigens niet handig om afhankelijk te zijn van een vreemde, stel dat die er ineens geen zin meer in
heeft en je hond kan niet alleen zijn?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ook al onderneem je niks of weinig met je hond dan nog is het feit dat je er bent al een heel groot voordeel.
honden zijn roedeldieren, die floreren beter als ze niet alleen zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tja geen probleem mee, nooit gehad ook, en ook nooit problemen met de oppas/ uitlaatservice, je kan overal wel een probleem in zoeken. In 5 jaar tijd 0x gebeurd, hoe vaak moet je vrijnemen vanwege onverwachte vrije dagen van scholen etc? Je kan altijd overmacht situaties hebben of het nou om een hond, auto, kind, of weet ik veel wat gaat. In de creche passen er ook vreemde mensen op je kinderen hoor, die laten het ook niet zomaar afweten.Hutsje schreef:nou, ibnderdaad. of het andere uiterste, een hond bij iemand die niet werkt en er de hele dag mee bezig is.Skittles schreef:Er is ook nog ergens een middenwegAsta schreef:Briefje ophangen in de flat, met oppas gezocht in de toekomst voor een hond, heb ik ook gedaan.
het lijkt mij overigens niet handig om afhankelijk te zijn van een vreemde, stel dat die er ineens geen zin meer in
De reden dat ik het andere uiterste noem is dat er gelijk word gezegd geen hond, terwijl je ook tips kan geven van dagopvang en oppas, uitlaatservice weet ik veel wat. ipv je blind te staren op fulltime werken=ongeschikt voor een hond.
Dat dus.renee-uk schreef:ook al onderneem je niks of weinig met je hond dan nog is het feit dat je er bent al een heel groot voordeel.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Een duitse herder is groot hoor, daar moet je je niet in vergissen.
Ik vind de bobtail hele lieve en ook rustige honden.
Labradors en golden retrievers kunnen ook heel leuk zijn.
Maar je kan beter een kat nemen.
Voor een hond is het gewoon niks om de hele dag alleen te zijn. Het zijn roedelleider en die zijn bij elkaar, tuurlijk moeten ze even alleen kunnen. Maar niet de hele dag
Ze gaan zich daarom ook vervelen als ze de hele dag alleen zijn.
En een hond moet je niet nemen omdat je een hond zo leuk vind.
Het is veel meer dan dat!
Er komt opvoeding bij kijken. Je moet ze leren wat wel en niet mag.
En vooral niet vermenselijken! Dat zie je vaak bij mensen die een hond nemen omdat een hond zo leuk is. Maar er verder helemaal geen verstand van hebben.
Ik vind de bobtail hele lieve en ook rustige honden.
Labradors en golden retrievers kunnen ook heel leuk zijn.
Maar je kan beter een kat nemen.
Voor een hond is het gewoon niks om de hele dag alleen te zijn. Het zijn roedelleider en die zijn bij elkaar, tuurlijk moeten ze even alleen kunnen. Maar niet de hele dag
Ze gaan zich daarom ook vervelen als ze de hele dag alleen zijn.
En een hond moet je niet nemen omdat je een hond zo leuk vind.
Het is veel meer dan dat!
Er komt opvoeding bij kijken. Je moet ze leren wat wel en niet mag.
En vooral niet vermenselijken! Dat zie je vaak bij mensen die een hond nemen omdat een hond zo leuk is. Maar er verder helemaal geen verstand van hebben.
- Hutsje
- Zeer actief
een creche is wel iets heel anders dan aan iemand komen via een briefje in de flat. maar dat zal wel aan mij liggen? ik kan mijn honden niet altijd kwijt hoor, ik heb daar best dingen voor moeten laten, laat staan dat ik daar structureel iets voor moet verzinnen. dat hoeft niet want ik werk onregelmatig en veel thuis. en ik geef mijn honden (en met name mijn bullmastiffreu) niet aan iedereen mee. maar dat zal ook wel aan mij liggen?Asta schreef:tja geen probleem mee, nooit gehad ook, en ook nooit problemen met de oppas/ uitlaatservice, je kan overal wel een probleem in zoeken. In 5 jaar tijd 0x gebeurd, hoe vaak moet je vrijnemen vanwege onverwachte vrije dagen van scholen etc? Je kan altijd overmacht situaties hebben of het nou om een hond, auto, kind, of weet ik veel wat gaat. In de creche passen er ook vreemde mensen op je kinderen hoor, die laten het ook niet zomaar afweten.Hutsje schreef:nou, ibnderdaad. of het andere uiterste, een hond bij iemand die niet werkt en er de hele dag mee bezig is.Skittles schreef:Er is ook nog ergens een middenwegAsta schreef:Briefje ophangen in de flat, met oppas gezocht in de toekomst voor een hond, heb ik ook gedaan.
De reden dat ik het andere uiterste noem is dat er gelijk word gezegd geen hond, terwijl je ook tips kan geven van dagopvang en oppas, uitlaatservice weet ik veel wat. ipv je blind te staren op fulltime werken=ongeschikt voor een hond.

Ja een buurvrouw die ik al 2 jaar ken is ook echt een vreemde, vooral de nadruk daarop leggenHutsje schreef:een creche is wel iets heel anders dan aan iemand komen via een briefje in de flat. maar dat zal wel aan mij liggen? ik kan mijn honden niet altijd kwijt hoor, ik heb daar best dingen voor moeten laten, laat staan dat ik daar structureel iets voor moet verzinnen. dat hoeft niet want ik werk onregelmatig en veel thuis. en ik geef mijn honden (en met name mijn bullmastiffreu) niet aan iedereen mee. maar dat zal ook wel aan mij liggen?Asta schreef:tja geen probleem mee, nooit gehad ook, en ook nooit problemen met de oppas/ uitlaatservice, je kan overal wel een probleem in zoeken. In 5 jaar tijd 0x gebeurd, hoe vaak moet je vrijnemen vanwege onverwachte vrije dagen van scholen etc? Je kan altijd overmacht situaties hebben of het nou om een hond, auto, kind, of weet ik veel wat gaat. In de creche passen er ook vreemde mensen op je kinderen hoor, die laten het ook niet zomaar afweten.Hutsje schreef:nou, ibnderdaad. of het andere uiterste, een hond bij iemand die niet werkt en er de hele dag mee bezig is.Skittles schreef: Er is ook nog ergens een middenwegDat gezeur met die uitersten altijd.

Heb bewust een labrador genomen hoor, supermakkelijk beest, aan een mastiff zou ik niet beginnen nee, net zoals ik geen terrier zou nemen, omdat het mijn rassen niet zijn en ik afhankelijk ben van uitlaat etc. Gewoon nadenken wat voor ras je aanschaft, wat ze nodig hebben, wat je er zelf mee wil en oppas regelen. Ofwel bewust een hond aanschaffen ipv vandaag verzinnen dat ie er morgen moet zijn.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Nou, dat is nou net het hele punt van het bewust een hond aanschaffen.
1 van de dingen die daar bij komt kijken, is het feit dat het nou niet bepaald wenselijk is, dat het beestje 8 uur per dag, 5 dagen in de week alleen zit. Kan je dat regelen, best, zoniet, begin er niet aan.
Maar bedenk er gelijk bij dat die hond minstens de komende 10 jaar bij je is.
1 van de dingen die daar bij komt kijken, is het feit dat het nou niet bepaald wenselijk is, dat het beestje 8 uur per dag, 5 dagen in de week alleen zit. Kan je dat regelen, best, zoniet, begin er niet aan.
Maar bedenk er gelijk bij dat die hond minstens de komende 10 jaar bij je is.
Wiel
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ben een slechte baas 
Dumas moest vanaf dag 1 gewoon meedraaien. Dus vanaf dag 1 was hij ook alleen. niet gelijk 6 uur, maar toch wel een uurtje of 2. Hij kon dit gelukkig goed aan, anders kon hij ook niet blijven...

Dumas moest vanaf dag 1 gewoon meedraaien. Dus vanaf dag 1 was hij ook alleen. niet gelijk 6 uur, maar toch wel een uurtje of 2. Hij kon dit gelukkig goed aan, anders kon hij ook niet blijven...
- Hutsje
- Zeer actief
ik heb heel bewust een bullmastiff en een basset hound (die kunnen moeilijk alleen zijn) maar ts heeft al 3 jaar geen hond en vraagt nu meningen dus die hond hoeft er niet gister te zijn. en ik woon niet in een flat, trouwensAsta schreef:Ja een buurvrouw die ik al 2 jaar ken is ook echt een vreemde, vooral de nadruk daarop leggenHutsje schreef:een creche is wel iets heel anders dan aan iemand komen via een briefje in de flat. maar dat zal wel aan mij liggen? ik kan mijn honden niet altijd kwijt hoor, ik heb daar best dingen voor moeten laten, laat staan dat ik daar structureel iets voor moet verzinnen. dat hoeft niet want ik werk onregelmatig en veel thuis. en ik geef mijn honden (en met name mijn bullmastiffreu) niet aan iedereen mee. maar dat zal ook wel aan mij liggen?Asta schreef:tja geen probleem mee, nooit gehad ook, en ook nooit problemen met de oppas/ uitlaatservice, je kan overal wel een probleem in zoeken. In 5 jaar tijd 0x gebeurd, hoe vaak moet je vrijnemen vanwege onverwachte vrije dagen van scholen etc? Je kan altijd overmacht situaties hebben of het nou om een hond, auto, kind, of weet ik veel wat gaat. In de creche passen er ook vreemde mensen op je kinderen hoor, die laten het ook niet zomaar afweten.Hutsje schreef: nou, ibnderdaad. of het andere uiterste, een hond bij iemand die niet werkt en er de hele dag mee bezig is.
De reden dat ik het andere uiterste noem is dat er gelijk word gezegd geen hond, terwijl je ook tips kan geven van dagopvang en oppas, uitlaatservice weet ik veel wat. ipv je blind te staren op fulltime werken=ongeschikt voor een hond.briefje ophangen is gewoon een veel lagere drempel. En de uitlaatservice heeft het nog nooit laten afweten. Je kan het ook positief opvatten dat er best mensen op je hond willen passen en die het niet zomaar laten afweten
![]()
Heb bewust een labrador genomen hoor, supermakkelijk beest, aan een mastiff zou ik niet beginnen nee, net zoals ik geen terrier zou nemen, omdat het mijn rassen niet zijn en ik afhankelijk ben van uitlaat etc. Gewoon nadenken wat voor ras je aanschaft, wat ze nodig hebben, wat je er zelf mee wil en oppas regelen. Ofwel bewust een hond aanschaffen ipv vandaag verzinnen dat ie er morgen moet zijn.

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Ik ben ook zo'n slechte baas..Machie schreef:Ik ben een slechte baas

-
- geregistreerd lid
Hahaha.. waar mensen zich over opwinden zeg. Lijkt wel of sommige hier meer eisen stellen aan honden eigenaren dan aan ouders van kinderen ! VOlgens mij heb ik al meerdere keren aangegeven dat ik niet ZOMAAR iets wil of ga doen. Anders zou ik die vraag hier niet eens neerzetten, toch? En zoals vaker aangegeven, ik heb de afgelopen 3 jaar de beslissing steeds BEWUST genomenArCee schreef:Enige wat ik bedenk:Kyra-tje schreef:Hallo,
Een hele stomme vraag. Wij willen graag een hondje.
Maar welke hond zal ik nemen?
- We wonen in een appartementen complex,4e etage (met lift), er is wel veel groen omheen en bossen in de buurt.
- Overdag niet thuis doordeweeks.
- hond kan (HELAAS !) niet mee naar het werk. balen.
- Er wonen veel honden in de buurt (buren, boven buren etc)
- We willen geen klein hondje. Meer het formaat van een Appenzeller sennenhond, maximale formaat is Duitse herder.
- Geen kinderen in huis.
Moet dus een ras zijn die goed alleen kan zijn. Maar die wel lekker actief kan zijn.
Welke past het beste bij ons ?
Een dooie en opgezette hond.
Een aibo, zo'n robot hond waar je de batterijen uit kunt halen.
Beest hele dag alleen thuis zijn, en dan wil je nog een aktieve hond ook van het formaat Appenzeller (vooral niet aan beginnen) of Duitse herder? Hoe kun je het bedenken zeg, helemaal van de zotte![]()
Voor mij weer een duidelijk demo voorbeeld van: Ik WIL een hond, en het scheelt me niks hoe de hond eronder is en of wel of niet gelukkig is. Als IK me hond maar heb.
om geen hond te nemen. I.v.m. tijd. Dus voor mij weer een duidelijk voorbeeld van "ik moet ook perse m'n gal spuwen zonder dat ik de inhoud gelezen heb"
haha doei
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
Die beslissing van de afgelopen drie jaar heb je dan ook zeer goed genomen toch? Ik zou dat nog eventjes volhouden tot jullie wat minder werken. En dan is het geweldig om tijd aan je hond te besteden. Maar wat de meeste hier ook aangeven...het is echt geen pretje om altijd nar je werk nog de hond uit te moeten laten voordat je uberhaupt aan het eten kan beginnen. Ik heb zelf altijd gewerkt en toen ook regelmatig op de hond van mijn ouders gepast...nou ik kan je vertellen dat ik dat dier regelmatig heb vervloekt hoor. Was je doodmoe vrijdagmiddag, zin in eten en het regent buiten...maar helaas...de hond moet eruit...en zeker een half uur. Pas toen ik een jaar thuis was en zeker wist dat ik niet meer buiten de deur ging werken hebben wij onze pup aangeschaft. En ik wist dat een pup veel tijd ging kosten maar het kost me nog veeeel meer tijd dan dat ik dacht. Nu doe ik dat ook zelf omdat ik die tijd gelukkig ook heb. Maar het kost je echt meer tijd dan je denkt. En als je die tijd ook hebt kun je er ook echt van genieten.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Ik woon ook niet in een flat trouwensHutsje schreef:ik heb heel bewust een bullmastiff en een basset hound (die kunnen moeilijk alleen zijn) maar ts heeft al 3 jaar geen hond en vraagt nu meningen dus die hond hoeft er niet gister te zijn. en ik woon niet in een flat, trouwensAsta schreef:Ja een buurvrouw die ik al 2 jaar ken is ook echt een vreemde, vooral de nadruk daarop leggenHutsje schreef:een creche is wel iets heel anders dan aan iemand komen via een briefje in de flat. maar dat zal wel aan mij liggen? ik kan mijn honden niet altijd kwijt hoor, ik heb daar best dingen voor moeten laten, laat staan dat ik daar structureel iets voor moet verzinnen. dat hoeft niet want ik werk onregelmatig en veel thuis. en ik geef mijn honden (en met name mijn bullmastiffreu) niet aan iedereen mee. maar dat zal ook wel aan mij liggen?Asta schreef: tja geen probleem mee, nooit gehad ook, en ook nooit problemen met de oppas/ uitlaatservice, je kan overal wel een probleem in zoeken. In 5 jaar tijd 0x gebeurd, hoe vaak moet je vrijnemen vanwege onverwachte vrije dagen van scholen etc? Je kan altijd overmacht situaties hebben of het nou om een hond, auto, kind, of weet ik veel wat gaat. In de creche passen er ook vreemde mensen op je kinderen hoor, die laten het ook niet zomaar afweten.
De reden dat ik het andere uiterste noem is dat er gelijk word gezegd geen hond, terwijl je ook tips kan geven van dagopvang en oppas, uitlaatservice weet ik veel wat. ipv je blind te staren op fulltime werken=ongeschikt voor een hond.briefje ophangen is gewoon een veel lagere drempel. En de uitlaatservice heeft het nog nooit laten afweten. Je kan het ook positief opvatten dat er best mensen op je hond willen passen en die het niet zomaar laten afweten
![]()
Heb bewust een labrador genomen hoor, supermakkelijk beest, aan een mastiff zou ik niet beginnen nee, net zoals ik geen terrier zou nemen, omdat het mijn rassen niet zijn en ik afhankelijk ben van uitlaat etc. Gewoon nadenken wat voor ras je aanschaft, wat ze nodig hebben, wat je er zelf mee wil en oppas regelen. Ofwel bewust een hond aanschaffen ipv vandaag verzinnen dat ie er morgen moet zijn..

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik zou sowieso wachten tot een van jullie minder werkt of jullie werktijden meer op elkaar afgestemd zijn (dat is hier bijvoorbeeld zo.)
Weken bij een hond thuis zijn vind ik persoonlijk trouwens een beetje overdreven. Natuurlijk moet een hond de tijd krijgen om te wennen maar meteen al je vakantiedagen besteden aan het laten wennen van de hond vind ik ook weer niet nodig.
Je moet ook vooral naar je hond kijken, de een heeft gewoon meer moeite met alleen blijven als de ander. Daar kun je het ras (of herplaatser) een beetje op uitzoeken maar je moet het ook gewoon treffen, denk ik. Sem is bijvoorbeeld heel flexibel, heerlijk is dat.
Weken bij een hond thuis zijn vind ik persoonlijk trouwens een beetje overdreven. Natuurlijk moet een hond de tijd krijgen om te wennen maar meteen al je vakantiedagen besteden aan het laten wennen van de hond vind ik ook weer niet nodig.
Je moet ook vooral naar je hond kijken, de een heeft gewoon meer moeite met alleen blijven als de ander. Daar kun je het ras (of herplaatser) een beetje op uitzoeken maar je moet het ook gewoon treffen, denk ik. Sem is bijvoorbeeld heel flexibel, heerlijk is dat.