Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerste 'training' voor Rocco

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Biet schreef:
malinois schreef:
mirretje schreef:tegen mij is echt gezegd dat je met je hond moet uitkijken als je zo'n cursus volgt. Zorgen dat bekenden geen onverwachtse dingen doen naar jou toe. Tja dat vind ik geen prettig idee. En mijn hond moet af en toe naar mijn ouders als ik een keer een dag van huis ben en daar moet ook alles gewoon gezellig blijven he. En die doen zo'n opleiding niet. Hoe kunnen ze de hond dan goed begrijpen?
ik blijf het totale onzin vinden. Mijn ouders pasten altijd op toen ik in Apeldoorn woonde, en had daar 3 honden binnen zitten. De enige waar ze niet mee mochten wandelen was Xantos maar dat was puur voor andere honden. Ze konden er thuis alles mee met al mijn honden en ik durfde ze ook met een gerust hart bij ze achter te laten. Ook Xantos konden ze gewoon uit de kennel halen etc.
Tuurlijk zijn er honden waar dat niet mee zal kunnen, uitzonderingen zijn er altijd, maar dat hadden die honden ook gedaan als ze geen africhting gedaan hadden.
Ik denk ook dat dat wel klopt (: laatste zin Malinois), sterker nog, volgens mij zijn die honden betrouwbaarder door africhting.
Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de kwaliteit en de kunde van de africhters.

Overigens viel het woord 'burgerbijten' me op, wel grappig.
Is er nog een ander bijten?
Ja, pakwerker of mouw bijten, voor veel honden is dat nl een wezenlijk verschil. & de insteek is nog steeds op de meeste plaatsen dat diegene die het nodig heeft dat de hond burger bijt (politie, beveiliger, in elk geval na verkoop) het hem maar zelf leert.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: eerste 'training' voor Rocco

Ongelezen bericht door malinois »

Biet schreef:
malinois schreef:
mirretje schreef:tegen mij is echt gezegd dat je met je hond moet uitkijken als je zo'n cursus volgt. Zorgen dat bekenden geen onverwachtse dingen doen naar jou toe. Tja dat vind ik geen prettig idee. En mijn hond moet af en toe naar mijn ouders als ik een keer een dag van huis ben en daar moet ook alles gewoon gezellig blijven he. En die doen zo'n opleiding niet. Hoe kunnen ze de hond dan goed begrijpen?
ik blijf het totale onzin vinden. Mijn ouders pasten altijd op toen ik in Apeldoorn woonde, en had daar 3 honden binnen zitten. De enige waar ze niet mee mochten wandelen was Xantos maar dat was puur voor andere honden. Ze konden er thuis alles mee met al mijn honden en ik durfde ze ook met een gerust hart bij ze achter te laten. Ook Xantos konden ze gewoon uit de kennel halen etc.
Tuurlijk zijn er honden waar dat niet mee zal kunnen, uitzonderingen zijn er altijd, maar dat hadden die honden ook gedaan als ze geen africhting gedaan hadden.
Ik denk ook dat dat wel klopt (: laatste zin Malinois), sterker nog, volgens mij zijn die honden betrouwbaarder door africhting.
Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de kwaliteit en de kunde van de africhters.

Overigens viel het woord 'burgerbijten' me op, wel grappig.
Is er nog een ander bijten?
ja mijn honden bijten geen burger tijdens het trainen, maar bijten op de mouw :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Wat is dan precies het verschil Crutz?
Ik kan me iets voorstellen met de plek waar de hond op aanvalt (arm/been), of het verschil tussen een pakwerker en een mouw.
Maar als je gaat trainen op burgerbijten, heb je toch ook een pakwerker nodig?
Wiel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:ja daar ben ik me ook zeer van bewust dat je bij een mechelaar extra allert moet zijn.
Ik denk dat zo'n knpv opleiding te serieus en te streng is voor mij. Dus ik ga gewoon lekker op zoek naar een andere sport. Er is zoveel te doen op het gebied van hondensport dat ik nog een hoop heb uit te zoeken haha.
Wel ga ik nog 1x in de week naar het knpv terrein toe zodat Rocco een beetje kan wennen aan grote honden en aan het tumult rond zo'n training. En ik zelf kan natuurlijk een hoop leren van die hondeneigenaren daar. Ik was van harte welkom ook als ik niet voor de training ging. Dus qua mensen is die club hartstikke leuk, gastvrij en vriendelijk. Alleen ben ik gewoon niet het persoon voor zo'n training. Tja dat weet je natuurlijk niet van te voren. Ben blij dat ik mocht komen kijken en daardoor weet dat dat niets voor mij is.
heb je het IPO nog bekeken of dat wat voor je is?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb een half jaar lang zonder hond op een knpv club gelopen. Er was nog 'geen plek' voor een pup erbij. Ik heb in dat halve jaar ontzettend veel gezien en geleerd. Vond het achteraf ook heel prettig dat ik eerst zonder hond kon kijken.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef:Wat is dan precies het verschil Crutz?
Ik kan me iets voorstellen met de plek waar de hond op aanvalt (arm/been), of het verschil tussen een pakwerker en een mouw.
Ja, pakwerker nodig, maar graag zonder jute of losse mouw & met bv kevlar bescherming onder normale kleding. Dat is voor veel honden een redelijk groot verschil.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

crutz schreef:
Ja, pakwerker nodig, maar graag zonder jute of losse mouw & met bv kevlar bescherming onder normale kleding. Dat is voor veel honden een redelijk groot verschil.
Ik heb me laten vertellen dat een groot deel van de honden die mouw of pak bijt niet te verleiden is tot burgerbijten. Er schijnen nogal veel honden af te vallen die perfect pakwerk kunnen laten zien maar die grens nooit over gaan. Klopt toch?
Ik zou me geen zorgen maken in ieder geval, knuffelen met een IPO of KNPV hond heeft mij in ieder geval nog nooit in de problemen gebracht, knuffelen met de baas of haar pups trouwens ook niet :wink:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Selene schreef:
crutz schreef:
Ik heb me laten vertellen dat een groot deel van de honden die mouw of pak bijt niet te verleiden is tot burgerbijten. Er schijnen nogal veel honden af te vallen die perfect pakwerk kunnen laten zien maar die grens nooit over gaan. Klopt toch?
Ik zou me geen zorgen maken in ieder geval, knuffelen met een IPO of KNPV hond heeft mij in ieder geval nog nooit in de problemen gebracht, knuffelen met de baas of haar pups trouwens ook niet :wink:
Het is echt verschillend. Er zijn honden die ook zonder moeite burger zullen bijten, maar ook honden die het echt geleerd moet worden.
Persoonlijk leer ik het niet, als ik Numa ooit zou verkopen is het vroeg genoeg.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Biet
Zeer actief

Dus Crutz (of Malinois, Inge of wie er echt verstand van heeft), achtereenvolgend in training en moeilijkheidsgraad voor de hond,
begin je dus met een mouw (: puppie/jonge hond spelen),
mouw om de arm, pakwerker (: nog steeds inhakend op het speelse van een hond),
pakwerker die terug reageert (terug vecht) om dan uiteindelijk, voor de honden die echt werken, een hond te leren stellen op een persoon in normale kleren.
Uiteraard gaandeweg onder steeds strakker appel.
Wiel
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

ik heb je filmpjes bekeken en het ziet er prachtig uit maar ik zou dan een training moeten zien wil ik er ook echt over kunnen oordelen. Nu vind ik nog erg veel op KNPV lijken. En is het altijd zo passief voor de begeleider?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef:Dus Crutz (of Malinois, Inge of wie er echt verstand van heeft), achtereenvolgend in training en moeilijkheidsgraad voor de hond,
pakwerker die terug reageert (terug vecht) om dan uiteindelijk, voor de honden die echt werken, een hond te leren stellen op een persoon in normale kleren.
een IPO hond zal alleen maar op een mouw bijten voor IPO, zal dus nooit burgerbijten en nooit op een knpv pak. Dus ook een wedstrijdhond zal nooit op een pak bijten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:ik heb je filmpjes bekeken en het ziet er prachtig uit maar ik zou dan een training moeten zien wil ik er ook echt over kunnen oordelen. Nu vind ik nog erg veel op KNPV lijken. En is het altijd zo passief voor de begeleider?
Je moet erg veel doen hoor :wink: lijkt misschien passief maar dat is het niet...
je bent altijd een keer welkom om te kijken (maar heb geen idee waar je woont dus waar je vandaan moet komen... a.s. zondag is het NK werkhonden in Harderwijk van de IPO misschien dat je daar kunt kijken?)
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

mirretje schreef:tegen mij is echt gezegd dat je met je hond moet uitkijken als je zo'n cursus volgt. Zorgen dat bekenden geen onverwachtse dingen doen naar jou toe. Tja dat vind ik geen prettig idee.
Mijn gevaarlijke honden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mirretje
Zeer actief

erg mooie/schattige foto's!!! Inderdaad niets gevaarlijks aan als je het zo ziet hahaha

Nou op die training was ook een mechelaar en die had een geweldige kop en ontzettend lieve ogen maar toen ik hem zachtjes aan mijn hand wilde laten snuffelen (hij lag naast mijn stoel). Adviseerde de eigenaar dat niet te doen omdat hij niet wist hoe de hond zou reageren?
En ook mocht de pup niet in de buurt van de honden komen. Een normale hond zal een pup toch nooit wat doen?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:erg mooie/schattige foto's!!! Inderdaad niets gevaarlijks aan als je het zo ziet hahaha

Nou op die training was ook een mechelaar en die had een geweldige kop en ontzettend lieve ogen maar toen ik hem zachtjes aan mijn hand wilde laten snuffelen (hij lag naast mijn stoel). Adviseerde de eigenaar dat niet te doen omdat hij niet wist hoe de hond zou reageren?
En ook mocht de pup niet in de buurt van de honden komen. Een normale hond zal een pup toch nooit wat doen?

dat is niet helemaal waar... niet alle honden mogen pups... en dat is ook normaal hondengedrag...
en ja ook niet alle honden mogen vreemde mensen.. mijn reuen willen ook niet graag geaaid worden door vreemden dus ik zal het ook niet snel toestaan. Als het moet kan het wel maar ik zie daar het nut dan weer niet van in. Dit itt tot Xena bijv. mijn teef, die vind iedereen geweldig... en zit het liefst bij iedereen op schoot. En dat is dus allemaal familie van elkaar... oma zoon en kleinzoon maar daar zit wat dat betreft een enorm karakterverschil vwb omgang met vreemden.
dat heeft dus niks met de sport te maken, puur met het karakter van de honden.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef:Dus Crutz (of Malinois, Inge of wie er echt verstand van heeft), achtereenvolgend in training en moeilijkheidsgraad voor de hond,
Allereerst moet je onderscheid maken in IPO (alleen bijten op een jute mouw) en KNPV (Pakwerkers zijn geheel gekleed in een leren onderpak met daaroverheen jute.
Bij de KNPV mag de hond overal bijten, al worden er wel vaste plekken aangeleerd (bovenkant arm, been).
KNPV leidt op voor de praktijk (politie, bewaking, leger etc), IPO is puur sportgericht. Binnen de KNPV heb je ook wel mensen die het puur voor de sport doen en die dus wedstrijden gaan lopen na het africhten maar de meerderheid richt zijn hond af en verkoopt de hond na het certificaat voor de praktijk.
Honden die daadwerkelijk na het africhten de praktijk in gaan zullen ook burger moeten kunnen bijten, want de echte boeven lopen doorgaans niet in een leer met jute pak. :wink: Voor die tijd is het eigenlijk niet nodig om een hond te leren bijten op burger (waarom zou je, ik woon bv. in een drukke wijk en heb er geen zin in dat het hond ingrijpt als de buurman me dronken begroet op straat)

Je begint als pup meestal met het bijten op een jute lap, daarna een rol, daarna een jute mouw en dat bouw je op naar een geheel pak.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Biet
Zeer actief

Ok, bedankt, helder.
Je zou dus kunnen stellen, dat als ik mensen van de hondenbrigade van de politie zie trainen, dat altijd KNPV is.
Zal hier in de regio eens rond gaan kijken wat ik er van vind.
Uit andere topics begreep ik dat er behoefte is aan pakwerkers, hoe werkt dat?
Wordt je daar binnen een vereniging voor opgeleid, of is dat iets landelijks of zo?
Wiel
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef:Ok, bedankt, helder.
Je zou dus kunnen stellen, dat als ik mensen van de hondenbrigade van de politie zie trainen, dat altijd KNPV is.
Zal hier in de regio eens rond gaan kijken wat ik er van vind.
Uit andere topics begreep ik dat er behoefte is aan pakwerkers, hoe werkt dat?
Wordt je daar binnen een vereniging voor opgeleid, of is dat iets landelijks of zo?
De basis van de hondenbrigade zal KNPV zijn meestal, hoewel ze bij de politie nog een eigen certificaat moeten halen alvorens er met de hond gewerkt mag worden. Maar daar kan Dick van Selena meer uitleg over geven.

Als pakwerker begin je meestal bij een club. Gewoon naar een club gaan en kijken of je het leuk vindt.
Als je het leuk vindt om te doen zijn er binnen de afdelingen doorgaans cursussen voor afdelingshelper (dan mag je binnen de afdeling wedstrijden draaien), daarna kun je nog verder voor algemeen helper (dan kun je in het hele land worden ingezet bij wedstrijden en keuringen)
Groetjes Inge
Afbeelding

Biet
Zeer actief

Ik kom hier af en toe mensen van de hondenbrigade tegen als ik met die van mij loop, zal ze eens aanspreken.
Die landelijke site van de KNVP, is die goed (: qua informatie), of zijn er betere voor de regio Noord?
Wiel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:ik heb je filmpjes bekeken en het ziet er prachtig uit maar ik zou dan een training moeten zien wil ik er ook echt over kunnen oordelen. Nu vind ik nog erg veel op KNPV lijken. En is het altijd zo passief voor de begeleider?
wat vind je er passief aan?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef:Ik kom hier af en toe mensen van de hondenbrigade tegen als ik met die van mij loop, zal ze eens aanspreken.
Die landelijke site van de KNVP, is die goed (: qua informatie), of zijn er betere voor de regio Noord?
Volgens mij is die prima
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

crutz schreef:Ja, pakwerker of mouw bijten, voor veel honden is dat nl een wezenlijk verschil. & de insteek is nog steeds op de meeste plaatsen dat diegene die het nodig heeft dat de hond burger bijt (politie, beveiliger, in elk geval na verkoop) het hem maar zelf leert.
Er zijn nogal verschillende opvattingen over, er zijn africhters die het hun hond vroeg leren, er zijn er die het leren als ze daadwerkelijk de verkoop in zullen gaan naar een "baan" waar ze ook burger mogen/moeten bijten, er zijn er die het overlaten aan de koper, en soms gaan honden niet weg of niet weg naar een "baan" en wordt het hen helemaal niet geleerd. Sommige honden maken de overgang vrij gemakkelijk, anderen kost het meer moeite maar leren het wel, en anderen zullen er nooit echt klaar voor zijn denk ik. Het hangt er maar van af wat voor type hond je hebt en wat je er mee wilt.

Wij leren een hond geen burgerbijten tenzij we zeker weten dat hij de verkoop in gaat voor een "baan". Afhankelijk van wat je er verder mee wilt, zien we er dan nl. de toegevoegde waarde niet van en maakt het het leven van de hond en jezelf (of een eventuele nieuwe eigenaar) er niet direct gemakkelijker mee.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

mirretje schreef: Nou op die training was ook een mechelaar en die had een geweldige kop en ontzettend lieve ogen maar toen ik hem zachtjes aan mijn hand wilde laten snuffelen (hij lag naast mijn stoel). Adviseerde de eigenaar dat niet te doen omdat hij niet wist hoe de hond zou reageren?
En ook mocht de pup niet in de buurt van de honden komen.
Ik ken de hond niet, maar in dit geval is het net als bij elke andere situatie met wat voor soort hond dan ook: gewoon de wens van de eigenaar respecteren.

Als wij aan het trainen zijn, laten we trouwens ook de honden niet bij elkaar, gewoon omdat het een trainingssituatie is. Buiten het trainingsveld of na de training is het wat anders. De honden leren juist elkaar te negeren als ze trainen. Je gaat dus niet een niet-pup afleiden door er een pup bij te laten komen. We leggen wel pups aan een paaltje of aan een draaipinnetje op het gras zodat ze kunnen kijken, maar de groten mogen er niet gezellig gaan snuffelen e.d. Ze zijn wel weer heel leuk voor volgen met afleiding, als ze maar vastliggen :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
mirretje schreef: Nou op die training was ook een mechelaar en die had een geweldige kop en ontzettend lieve ogen maar toen ik hem zachtjes aan mijn hand wilde laten snuffelen (hij lag naast mijn stoel). Adviseerde de eigenaar dat niet te doen omdat hij niet wist hoe de hond zou reageren?
En ook mocht de pup niet in de buurt van de honden komen.
Ik ken de hond niet, maar in dit geval is het net als bij elke andere situatie met wat voor soort hond dan ook: gewoon de wens van de eigenaar respecteren.

Als wij aan het trainen zijn, laten we trouwens ook de honden niet bij elkaar, gewoon omdat het een trainingssituatie is. Buiten het trainingsveld of na de training is het wat anders. De honden leren juist elkaar te negeren als ze trainen. Je gaat dus niet een niet-pup afleiden door er een pup bij te laten komen. We leggen wel pups aan een paaltje of aan een draaipinnetje op het gras zodat ze kunnen kijken, maar de groten mogen er niet gezellig gaan snuffelen e.d. Ze zijn wel weer heel leuk voor volgen met afleiding, als ze maar vastliggen :wink:
dit dus... ook wij leren onze honden andere honden te negeren bij een training... alleen de baas (en event. pakwerker) is belangrijk verder niemand...
Afbeelding
mirretje
Zeer actief

Mm er is mij een hoop duidelijk. Had die eigenaar van die hond het maar zo uitgelegd. Dat begrijp ik natuurlijk dat niet alle honden geaaid mogen worden. Maar omdat hij zo dicht bij mijn stoel lag dacht ik dat het geen probleem zou zijn. Niet netjes van mij dat ik het natuurlijk niet eerst heb gevraagd. Maar die eigenaar deed het juist overkomen alsof de hond niet te vertrouwen was. En waarom laat hij de hond dan zo dicht bij een vreemde liggen die ook nog een pup bij zich heeft. Maar goed ik snap nu wel de achterliggende gedachte waarom ik de hond niet moest aaien.

Ik vind het wat passief omdat de begeleider veel stilstaat en commando's naar de hond roept. En hem aanwijzingen geeft. Maar je bent zelf niet echt lichamelijk actief bezig. Tenminste wat ik tot nu toe heb gezien he.

Het verschil tussen IPO en KNPV is me ook duidelijk. Ik zal eens vragen of ze ook IPO geven op de club want dat klinkt een stuk meer ontspannen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:
Ik vind het wat passief omdat de begeleider veel stilstaat en commando's naar de hond roept. En hem aanwijzingen geeft. Maar je bent zelf niet echt lichamelijk actief bezig. Tenminste wat ik tot nu toe heb gezien he.
je mag in de IPO niet inwerken als je dat bedoeld, dus je mag niet met je lichaam aanwijzingen geven. Hij moet echt luisteren naar de commando's die je geeft (of je moet het in ieder geval zo laten overkomen :wink: )
Maar natuurlijk in de aanleerfase doe je dat wel, alleen wordt dat steeds meer afgebouwd... en ik ben echt op na een training hoor op een zondag bijv. de hele dag buiten en de hele dag bezig met je hond... dat is best intensief :wink:
Het verschil tussen IPO en KNPV is me ook duidelijk. Ik zal eens vragen of ze ook IPO geven op de club want dat klinkt een stuk meer ontspannen.
wat ik al zei ga anders eens kijken bij een vereniging of kom zondag kijken op het NK in Harderwijk :ok:

Hier staan diverse IPO verenigingen, ik weet niet welke bij jou in de buurt zit:

http://www.nbg-hondensport.nl/indexkiesvereniging.html
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:
De meeste (zeg niet geen omdat er altijd wel 1 te vinden zal zijn) KNPV clubs trainen geen IPO & viceversa.

Valt me trouwens op dat je t cursussen noemt & vraagt of t "gegeven" wordt, t is gewoon een training, maar geen specifieks cursus met vast kop&staart moment. & bij de KNPV wordt doorgaans ook niets gegeven, maar neem je allemaal deel & help je elkaar....
mirretje
Zeer actief

ja dat wist ik van die manier van trainen op een KNPV club. Maar ik zeg eigenlijk onbewust dat er ergens iets wordt gegeven en over dat iets een cursus is etc. Ik weet dat het zo niet werkt bij de KNPV...zal het de volgende keer anders zeggen.

Harderwijk is helaas te ver om even heen te gaan. Maar ik zal eens op die lijst kijken of er eentje in de buurt zit. Bedankt voor de tip. En misschien hebben ze bij de KNPV club ook wel een idee waar ik zou kunnen gaan kijken.
Afbeelding
mirretje
Zeer actief

phoeh...ik woon in gennep en ik zie er eigenlijk niet 1tje een beetje in de buurt. En dan heeft het geen zin om te gaan kijken want ik hou het niet vol als ik voor iedere training ruim een half uur moet rijden. Maar ik zal nog verder kijken en vragen. Wie weet is er wel iets voor mij in de buurt. Ik hou jullie op de hoogte. BEdankt voor alle tips en adviezen. Ben een hoop wijzer geworden
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:En misschien hebben ze bij de KNPV club ook wel een idee waar ik zou kunnen gaan kijken.
zo nauw werken die niet samen, dus zou ik niet van uit gaan..... ;-)
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”