Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan iemand mij een goede dierenarts aanraden?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

CKS
Zeer actief

Re: Kan iemand mij een goede dierenarts aanraden?

Ongelezen bericht door CKS »

Goed je weet alles al. Ik was even op een ander idee gebracht door de topictitel. Al die dierenartsen die bij honden de sg afmeten dmv urinestrips en jij met je geneeskundestudie komen er zéker uit. Succes ermee!

Kees
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

2 dagen brok (nierdieet hills), 2 dagen kvv / barf (grotendeels groenten sinds nieren), 2 dagen blikvoer hermanns hundefutter aangevuld met groentemix. Daarbij elke dag zalmolie + sinds een week maag compositum groene os.
Sorry maar wat een idioot dieet? Waarom voer je hem zo? Hills staan niet echt bekend als goeie brokken, gebruik je die gehydroliseerde eiwit brokken, waar nauwelijks eiwit en koolhydraten in zitten? Waarom zoveel groente? Lijkt me erg veel groente, dat eet een hond niet. Maximaal zo'n 10 procent van het voer, als je erin gelooft tenminste, ik niet. Wat voor soort kvv voer je? En het blikvoer, waarom? Omdat er veel vocht inzit? Je kunt ook wat water aan de kvv toevoegen hoor. Ik zou persoonlijk zijn dieet veranderen en niet om de 2 dagen wat anders. En tenzij het echt niet anders kan die gehydroliseerde brokken, en het kan anders want hij heeft geen diabetes of ernstig nierfalen. Dat blikvoer zou ik schrappen en gewoon kvv voeren. Wat voor barf krijgt hij? Hoeveel bot eet hij eigenlijk, lijkt me voor een ouder wordend hondje niet onbelangrijk namelijk. Maag en darmproblemen bij honden komen meestal door het voer wat ze eten, is wat ik hier geleerd heb.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fizgig schreef:
2 dagen brok (nierdieet hills), 2 dagen kvv / barf (grotendeels groenten sinds nieren), 2 dagen blikvoer hermanns hundefutter aangevuld met groentemix. Daarbij elke dag zalmolie + sinds een week maag compositum groene os.
Sorry maar wat een idioot dieet? Waarom voer je hem zo? Hills staan niet echt bekend als goeie brokken, gebruik je die gehydroliseerde eiwit brokken, waar nauwelijks eiwit en koolhydraten in zitten? Waarom zoveel groente? Lijkt me erg veel groente, dat eet een hond niet. Maximaal zo'n 10 procent van het voer, als je erin gelooft tenminste, ik niet. Wat voor soort kvv voer je? En het blikvoer, waarom? Omdat er veel vocht inzit? Je kunt ook wat water aan de kvv toevoegen hoor. Ik zou persoonlijk zijn dieet veranderen en niet om de 2 dagen wat anders. En tenzij het echt niet anders kan die gehydroliseerde brokken, en het kan anders want hij heeft geen diabetes of ernstig nierfalen. Dat blikvoer zou ik schrappen en gewoon kvv voeren. Wat voor barf krijgt hij? Hoeveel bot eet hij eigenlijk, lijkt me voor een ouder wordend hondje niet onbelangrijk namelijk. Maag en darmproblemen bij honden komen meestal door het voer wat ze eten, is wat ik hier geleerd heb.

dat dus,
wij hebben nu ons ibuprofen etertje met op dat moment acute schade aan de nieren nog wel op een nierdieet (brok, royal konijn) staan. Maar dat was als advies voor de eerste 2 weken na het spoelen, nu nog na goede bloedwaarden 6 wken en dan weer bloed testen en dan gaat ze over op alle gevogelte varianten van Carnibest (gevogelte is het makkelijkste te verteren eiwit voor de honden) en dan testen we na 6 weken weer het bloed.

maar ik zou jouw hondje dus overzetten op een versvlees voeding met gevogelte, lees bv maar eens het succes verhaal op de site van carnibest http://www.carnibest.nl en dan bij gebruikers ervaringen -> honden -> overige klachten 2 -> Kilian....
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Okee hoeveel % van zijn dieet bestaat uit groente, schat je? Want dat is wel belangrijk, je hond is geen vegetariër natuurlijk. Er zijn bepaalde medische problemen die kunnen ontstaan door verkeerd voeren. Daar zou ik dus even goed naar kijken. Voedingsdeskundige? Nou die moet even terug naar school hoor. Ik zou echt die blikvoer schrappen, dat is gekookt vlees waar honden vaak niet tegen kunnen. Ook zit dat vol met graan, brokken trouwens ook, wat honden niet eens kunnen verwerken. Daarom laten die honden ook veel meer scheten. Ik adviseer je om zelf wat wijzer te worden wat voeding betreft, op barfplaats.nl vind je veel informatie die je kan helpen, maar ook op dit forum met de zoekfunctie kom je een heel end. Dan kun je nog zoveel maag compositium geven, zo komt je hond nooit in balans. Afwisseling kan altijd nog, eerst rust in die buik.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”