Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontgiften

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Ontgiften

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Iwai schreef:Meningen zijn prima hoor, maar een beetje respect ontbreekt hier af en toe op het forum..

@dagmar88 fijn dat je meedenkt! Ik ben de overstap op versvoer aan het maken. Heb iwai een tijdje op versvoer gehad (eend rijst) op advies van de DA en toen werden de klachten erger dan ooit te voren. Ik heb een versvoer leverancier gevonden hier in de buurt die verschillende soorten versvoer aanbied waar Iwai het waarsch goed op zou doen. Daar ga ik binnekort heen om het een en ander te proberen. Ik heb Iwai nu op kvv rundvlees (naast de hypoallergene brokken) en daar doet hij het tot nu toe goed op. Zo wil ik het stapsgewijs per vleessoort opbouwen om te kijken of hij het tollereert. Wat denk jij?

Is er een diersoort waar een beetje makkelijk aan te komen is, die hij nog nooit eerder heeft gegeten?
Ik zou zorgen dat hij eerst weer even tot rust komt op alleen die brokken.
En dan ook echt alleen die brokken, geen extraatjes, boterhammen, kluiven, drainagespul, noem maar op.

Daarna zou ik aan een eliminatiedieet beginnen, omdat je denkt dat hij toch nog op de brokken reageert.
Dus echt maar 1 diersoort en dat iedere 6 weken verder uitbouwen.
Op barfplaats kun je daar veel informatie over vinden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Iwai schreef:Meningen zijn prima hoor, maar een beetje respect ontbreekt hier af en toe op het forum..
dat denk ik niet... ik denk dat mensen, waaronder ik, het totaal niet vatten waarom je een hond iets gaat geven waar hij ziek(er) van wordt... als je dat ziet stop je er toch direct mee wat dat ook is. :19: Dan ga je toch niet doorvoeren omdat een of andere jan lul dat zegt :piew:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler (03-07-2013 overleden)
Jack Russell
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door PepperenAngel »

dagmar88 schreef:
PepperenAngel schreef: De hond is niet met een allergie geboren toch?

Dan moet je de oorzaak voor de allergie dus dieper zoeken. Een allergie is iets wat zich opstapeld in het lichaam. Tot op een gegeven moment de emmer vol zit en overloopt en er symptomen komen.
Allergiën hebben in de meeste gevallen te maken met een oorzaak die in de darmen te vinden is.
:denken: Waarom is het dan erfelijk en heeft mijn pup al vanaf het moment dat ze brokken is gaan eten voedselallergie?
..
Niet persé erfelijk maar het kan wel. Bepaalde dingen, bacteriën, schimmels e.d. kun je inderdaad erfelijk mee belast zijn.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

tekkel schreef: ik mis nog piskijken, wiggelroedelopen en theebladenlezen :mrgreen:
Wiggelroedelopen is juist zijn grote hobby, alleen noemt hij het een 'lecher antenne'. Daar heeft hij 3000 frequenties van, en darmee kun je alle ziektes in alle organenen mee diagnosticeren. Die frequenties houdt hij geheim anders zou de hele medische wereld instorten, vandaag nog. Even het lichaam 'doormeten' en dan weet je alles, niets geen MRI scans of CT-scans voor nodig. Philips zou gisteren nog failliet gaan als Laarakker zijn geheim prijs zou geven.... En de overbevolking zou dramatische vormen aannemen, want er zou niemand meer dood gaan. Pffff we mogen hem wel dankbaar zijn dat hij zo verstandig gebruik maakt van zijn geheim.
PepperenAngel schreef:Niet persé erfelijk maar het kan wel. Bepaalde dingen, bacteriën, schimmels e.d. kun je inderdaad erfelijk mee belast zijn.
Inderdaad. Sinds mijn vader zwemmersexceem had en ik bij hem in de badkamer gedouched heb, ben ik ook besmet. Heb ik dus van mijn vader geërft. Het is een schimmel en ik ben dus erfelijk belast, zeg maar.

Kees
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

:mrgreen:

Ik heb het ook al een paar keer overgelezen. Nou ben ik natuurlijk geen arts of zelfs maar wérkzaam in de medische sector, maar het lijkt me toch echt stug dat het hebben van schimmels en bacteriën erfelijk is.
Of heb ik vroeger iets gemist bij biologieles?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Casey schreef:
PepperenAngel schreef:Niet persé erfelijk maar het kan wel. Bepaalde dingen, bacteriën, schimmels e.d. kun je inderdaad erfelijk mee belast zijn.
Inderdaad. Sinds mijn vader zwemmersexceem had en ik bij hem in de badkamer gedouched heb, ben ik ook besmet. Heb ik dus van mijn vader geërft. Het is een schimmel en ik ben dus erfelijk belast, zeg maar.

Kees
:oeps: Oh, ik dacht dat pa meteen die bacteriën en schimmels bij de bevruchting in ma af schoot.
En die bacteriën en schimmels in darmen zijn dan ras specifiek.
De wonderen zijn de wereld niet uit...
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

lieke schreef::mrgreen:

Ik heb het ook al een paar keer overgelezen. Nou ben ik natuurlijk geen arts of zelfs maar wérkzaam in de medische sector, maar het lijkt me toch echt stug dat het hebben van schimmels en bacteriën erfelijk is.
Nou ja, laten we eerlijk toegeven: de mate waarin jij bent opgewassen tegen bepaalde ziekteverwekkers wordt bepaald door je immuunsysteem. En dat is juist weer zeer erfelijk (zie Rottweilers en DH's die gemiddeld slecht zijn opgewassen tegen Parvo, zelfs ondanks vaccinatie).
Maar verder heeft Peppertje ongeveer net zoveel verstand van diergeneeskunde als Laarakker geloof ik ;)

Kees
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ik denk dat als je de schimmel die de infectie bij Casey veroorzaakt vergelijkt met die van zijn vader en dat je dan zal ontdekken dat die twee genetisch verwant zijn. Casey heeft dus de familieschimmel van zijn vader geërfd :F:
Via de badkamervloer: dat wel. :engel:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

:F:
dat zijn geen gewone schimmels en bacterien, maar erfelijke, die nestelen zich in je genen en als je daar niets aan doet, baar je nakomelingen met teveel of te weinig ledematen.
Trouwens, krankzinnigheid is ook erfelijk, dat krijg je van je kinderen (volgens mijn schoonvader, toch)
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:

Nou ja, laten we eerlijk toegeven: de mate waarin jij bent opgewassen tegen bepaalde ziekteverwekkers wordt bepaald door je immuunsysteem. En dat is juist weer zeer erfelijk (zie Rottweilers en DH's die gemiddeld slecht zijn opgewassen tegen Parvo, zelfs ondanks vaccinatie).
Maar verder heeft Peppertje ongeveer net zoveel verstand van diergeneeskunde als Laarakker geloof ik ;)

Kees

Nu ja, dát klinkt weer logisch. Net zoiets als de áánleg hebben voor (familiaire) kanker maar dan is het nog maar afwachten of je het ook werkelijk krijgt. Want dat hangt natuurlijk ook weer af van andere (externe) factoren. Zeg ik tenminste met mijn lekenverstand. :oeps:
Ennath schreef:Ik denk dat als je de schimmel die de infectie bij Casey veroorzaakt vergelijkt met die van zijn vader en dat je dan zal ontdekken dat die twee genetisch verwant zijn. Casey heeft dus de familieschimmel van zijn vader geërfd :F:
kipo schreef::F:
dat zijn geen gewone schimmels en bacterien, maar erfelijke, die nestelen zich in je genen en als je daar niets aan doet, baar je nakomelingen met teveel of te weinig ledematen.
Trouwens, krankzinnigheid is ook erfelijk, dat krijg je van je kinderen (volgens mijn schoonvader, toch)
Daar heeft je schoonvader groot gelijk in. Behalve krankzinnigheid, en dan in de vorm van hondsdolheid, gezien de schuimbekkende staat waar ik regelmatig in verkeer, zijn er nog andere gevolgen: schele hoofdpijn, pijn op de borst, tics en grijze haren maar een paar zaken die je van kinderen krijgt.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

lieke schreef:
Casey schreef:

Kees

Nu ja, dát klinkt weer logisch. Net zoiets als de áánleg hebben voor (familiaire) kanker maar dan is het nog maar afwachten of je het ook werkelijk krijgt. Want dat hangt natuurlijk ook weer af van andere (externe) factoren. Zeg ik tenminste met mijn lekenverstand. :oeps:
Ennath schreef:Ik denk dat als je de schimmel die de infectie bij Casey veroorzaakt vergelijkt met die van zijn vader en dat je dan zal ontdekken dat die twee genetisch verwant zijn. Casey heeft dus de familieschimmel van zijn vader geërfd :F:
kipo schreef::F:
Daar heeft je schoonvader groot gelijk in. Behalve krankzinnigheid, en dan in de vorm van hondsdolheid, gezien de schuimbekkende staat waar ik regelmatig in verkeer, zijn er nog andere gevolgen: schele hoofdpijn, pijn op de borst, tics en grijze haren maar een paar zaken die je van kinderen krijgt.
Van kinderen hebben wordt je dement, het duurt even maar tegen je tachtigste moet je opgeven. :wink:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Van kinderen hebben wordt je dement, het duurt even maar tegen je tachtigste moet je opgeven.
Dat heb ik nu al en ik moet nog 50 worden. Maar ik moet toegeven dat ik me er geheel vrijwillig aan overgeef aangezien er veel kindgerelateerde zaken zijn die ik met graagte vergeet.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

lieke schreef:
Van kinderen hebben wordt je dement, het duurt even maar tegen je tachtigste moet je opgeven.
Dat heb ik nu al en ik moet nog 50 worden. Maar ik moet toegeven dat ik me er geheel vrijwillig aan overgeef aangezien er veel kindgerelateerde zaken zijn die ik met graagte vergeet.
DAT is ook weer een waarheid als een koe....
Overigens: als je grijze haren wilt moet je er twee nemen
Ze spreken elkaar nu aan met: hé kut. En: Ja lul!
Zeg maar: Maaskantje modus.
Doodvermoeiend :schrik:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik kwam net twee skeelerende kinderen met een stabijna tegen op een fietspad. Die hond was van het soort dat stoicijns doorloopt zonder aan de kant te gaan :cool2:
Hoor ik éen van die kinderen op zo'n verveeld toontje zeggen: "Ah jònguuuh, ..Bijkuuuh, ...dikke kut" :LOL:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Voor diegenen wiens 'verstand' het aan kan volgt hier een link naar een heel interessant stuk over 'schimmels' http://candida.pilliewillie.nl/schimmel ... ndida5.php

De erfelijke belasting van schimmels is heel logisch aangezien ze zich op de slijmvliezen nestelen. Ik hoef niet uit te leggen toch waar de slijmvliezen zitten in het lichaam en dat als je geboren wordt je er wel heel dicht langskomt. Als het goed is heb je die uitleg wel bij een biologieles gekregen op school?!
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Cleva schreef:
PepperenAngel schreef:Dan heb je in dezelfde les hopelijk ook meegekregen dat je erfelijke gebreken niet tijdens de geboorte oploopt.
Het is in die zin 'erfelijk' dat het besmettelijk is. Je wordt er dus mee besmet als je word geboren en je moeder besmet is met 'schimmels' . 'Erfelijk gebrek' is denk ik niet het juiste woord.
dagmar88
Zeer actief

PepperenAngel schreef:
Cleva schreef:Dan heb je in dezelfde les hopelijk ook meegekregen dat je erfelijke gebreken niet tijdens de geboorte oploopt.
Het is in die zin 'erfelijk' dat het besmettelijk is. Je wordt er dus mee besmet als je word geboren en je moeder besmet is met 'schimmels' . 'Erfelijk gebrek' is denk ik niet het juiste woord.
Grappig toch, dat de kans op allergieën even groot is wanneer één van beide ouders ze heeft, of dat nu vader of moeder is.
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

dagmar88 schreef:Grappig toch, dat de kans op allergieën even groot is wanneer één van beide ouders ze heeft, of dat nu vader of moeder is.
Als je er vanuit zou gaan dat de 'allergie' wordt veroorzaakt door schimmels dan is dit heel logisch. Wanneer je nagaat hoe kindjes gemaakt worden, dan is de 'overdraging' naar de moeder zowiezo al een feit.
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Cleva schreef:[
Erfelijk is erfelijk, besmettelijk is besmettelijk.
Als mijn moeder me weer eens met de griep aansteekt dan is het niet erfelijk. Met tijdens de geboorte besmet worden is dat niet anders.
En een virus en een schimmel kun je niet vergelijken met elkaar!

Noem het zoals je het wilt, als het maar duidelijk is :wink:
Ennath
Zeer actief

PepperenAngel schreef:
Cleva schreef:[
Erfelijk is erfelijk, besmettelijk is besmettelijk.
Als mijn moeder me weer eens met de griep aansteekt dan is het niet erfelijk. Met tijdens de geboorte besmet worden is dat niet anders.
En een virus en een schimmel kun je niet vergelijken met elkaar!

Noem het zoals je het wilt, als het maar duidelijk is :wink:
Maar een bij de geboorte verkregen besmetting "erfelijk" noemen maakt het niet duidelijker.
Dat is hetzelfde als een crackbaby een "erfelijke verslaafde" noemen, dat is het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”