Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie waddeneiland

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vakantie waddeneiland

Ongelezen bericht door Supernova »

Nawosh schreef:ik kom al mijn hele leven op Ameland en vind het er nog steeds heerlijk.
We zijn een aantal jaren geleden in een huisje geweest dat een helemaal omheinde tuin had en een uitgang naar het bos (er hoorde ook een stukje bos bij de grote tuin).
Ik weet niet of het huisje nog verhuurd wordt. Het was wel behoorlijk prijzig trouwens en voor 8 personen.
Ik vraag nog even na hoe het ook al weer heette, het staat tussen Nes en Buren, in de duinen.

De huisjes van Kleinvaarwater zijn ook leuk maar niet omheind, je loopt wel zo door de duinen naar het strand en kunt kilometers wandelen naar
natuur/broedgebied het Oerd.
De huisjes van Boomhiemke ken ik alleen van buiten maar ook aan deze kant van het eiland (Hollum) kun je lekker vrij wandelen.
Ik denk dat het aan deze kant nog iets rustiger is dan aan de andere kant van het eiland.
Er is ook aan deze kant van het eiland wel een aantal particuliere huisjes met omheinde tuin. Ik zal nog even kijken hoe ze heten, heb "de Amelander"
hier wel te liggen met advertenties erin.
Leuk, nog een enthousiaste Amelandganger :mrgreen: Dat huis klinkt ideaal, misschien dat de prijs wel mee valt als het geen hoogseizoen is. Ben benieuwd naar de andere huisjes :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nawosh schreef: De huisjes van Boomhiemke ken ik alleen van buiten maar ook aan deze kant van het eiland (Hollum) kun je lekker vrij wandelen.
Ik denk dat het aan deze kant nog iets rustiger is dan aan de andere kant van het eiland.
Mijn ervaring is dat het aan de Hollum kant juist wat drukker is op het strand dan bij Nes/Buren.
Wij hebben de eerste keer in Boomhiemke gezeten, de 4x erna in een particulier huisje (zo eentje met rieten kap in de buurt waar alleen maar huizen met rieten kappen staan, waarschijnlijk ook waar jij in dat 8-persoons huis gezeten hebt) en vonden het strand bij Hollum altijd wat drukker dan de stranden bij Nes en Buren. Het is natuurlijk wel zo dat er grotere drukte is bij de strandafgangen waar een strandtent staat, loop je daar wat verder vanaf kom je geen kip meer tegen.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Denise. schreef:Leuk, nog een enthousiaste Amelandganger :mrgreen: Dat huis klinkt ideaal, misschien dat de prijs wel mee valt als het geen hoogseizoen is. Ben benieuwd naar de andere huisjes :ok:
Ik weet natuurlijk niet hoe dat is voor particuliere huisjes, maar die van Klein Vaarwater vielen ons reuze mee! Wij zijn toevallig twee weken geleden geweest en ik vond het zelfs erg goedkoop voor het soort huisje dat wij hadden met het aantal personen. Februari is dan natuurlijk ook voor veel mensen geen gewenste periode, maar toch. 's Ochtends kwamen we echt niemand tegen en ook 's middags was het vrij rustig. Ook fijn dat je de andere mensen met hond (als ze er dus al zijn :wink:) tegenkomt, dat je ze al ver van tevoren ziet. Dan heb je alle tijd om de hond aan te lijnen indien nodig.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ameland of Terschelling. Texel zou ik niet doen als je echt rust zoekt. Ik vond Texel het minst leuk van de waddeneilanden. Ik miste daar eigenlijk het eilandgevoel en je moet echt met de auto op stap en op Ameland/Terschelling is alles fietsafstand. Wij nemen dan ook geen auto mee, die laten we achter bij de boot.

En voor zowel Ameland als Terschelling hele goede ervaringen met de VVV. Ik zou die gewoon mailen of bellen wat de mogelijkheden zijn.

Krijg ook weer zin om er heen te gaan!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

LongFields schreef:
Nawosh schreef: De huisjes van Boomhiemke ken ik alleen van buiten maar ook aan deze kant van het eiland (Hollum) kun je lekker vrij wandelen.
Mijn ervaring is dat het aan de Hollum kant juist wat drukker is op het strand dan bij Nes/Buren.
Wij hebben de eerste keer in Boomhiemke gezeten, de 4x erna in een particulier huisje (zo eentje met rieten kap in de buurt waar alleen maar huizen met rieten kappen staan, waarschijnlijk ook waar jij in dat 8-persoons huis gezeten hebt) en vonden het strand bij Hollum altijd wat drukker dan de stranden bij Nes en Buren. Het is natuurlijk wel zo dat er grotere drukte is bij de strandafgangen waar een strandtent staat, loop je daar wat verder vanaf kom je geen kip meer tegen.
Het ligt er wel aan waar je gaat lopen. Als je de duinen doorgaat waar de reddingsboot altijd te water gelaten wordt dan kun je vaak in alle vrijheid over het strand lopen tot je ongeveer bij "de Sunset" bent. Daar is het even wat drukker maar ben je daar weer voorbij dan kom je vaak geen mens meer tegen tot Ballum. Ook als je bij het Jan Roepespad door de duinen gaat en daar richting vogelkijkhut loopt, is het vaak rustig. Ik denk niet dat het veel scheelt hoor, het is even iets drukker bij de doorgangen met strandtent maar ben je daar voorbij dan is het meteen weer rustig, en zoveel strandtentjes zijn er niet, bij ieder dorp één.
Groetjes, Marjan
Dona85
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel

Ongelezen bericht door Dona85 »

Wij zijn net terug van een weekendje Texel, was errug leuk.
Klopt wel dat je wat meer met de auto wegmoet, een beetje afhankelijk waar je zit.
Wij zaten in het plaatsje de Cocksdorp, ongeveer 2km. van het strand.
Bos was wel vlakbij.
Erg leuke B&B, waar de tuin vrij toegankelijk was voor de hond Smederij Texel.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Sita schreef:Ameland of Terschelling. Texel zou ik niet doen als je echt rust zoekt. Ik vond Texel het minst leuk van de waddeneilanden. Ik miste daar eigenlijk het eilandgevoel en je moet echt met de auto op stap en op Ameland/Terschelling is alles fietsafstand. Wij nemen dan ook geen auto mee, die laten we achter bij de boot.

En voor zowel Ameland als Terschelling hele goede ervaringen met de VVV. Ik zou die gewoon mailen of bellen wat de mogelijkheden zijn.

Krijg ook weer zin om er heen te gaan!
Texel spreekt mij ook het minst aan, te groot. Denk dat je het vakantie/eiland gevoel dan toch een beetje mist. Al wil ik er wel een keer heen om het zelf te ervaren. Maar eerst op naar Ameland! :mrgreen:

@ Anouk, ik heb natuurlijk ook even gekeken naar de huisjes van Klein vaarwater en die prijzen vielen mij ook mee. Zeker in het laagseizoen, in het hoogseizoen is het best prijzig maar dat heb je overal wel.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Nawosh schreef:ik kom al mijn hele leven op Ameland en vind het er nog steeds heerlijk.
Ik ook Marjan en ik ben het helemaal met je eens.
We hebben alweer een week geboekt in het hoogseizoen (omdat het met mijn werk niet anders wil).
En dan is het 100 m lopen en je hebt bijna het hele strand voor jezelf.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Denise. schreef: Maar eerst op naar Ameland! :mrgreen:
Heb je wat geboekt? Waar ga je precies naartoe?
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Wij zijn 2 jaar geleden met Kerst en oud & Nieuw op Ameland geweest in Hollum.
Het was een huisje van een part.
Klein afgezet tuintje, maar 20 minuutjes lopen naar het bos en ook evenzo 20 minuutjes naar het mega grote strand.
Wij vonden het er heerlijk rustig, zelfs op het strand hadden we privé strand
Elly
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”