Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Julia wat móet ik toch met jou... slechte brok -> goede brok
Moderator: moderatorteam
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Re: Julia wat móet ik toch met jou... slechte brok -> goede
nogmaals paula, wat is te dun? ↲
Kan je daar een foto van plaatsen of van hoe je haar het liefst ziet?

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Mojuan
- Zeer actief
monky555 schreef:maar wat is eigenlijk te dun? ↲
Ivm met haar botproblemen mag ze best te dun zijn, je mag bij goede bespiering best wat rib zien bij een staff
Met te dun bedoel ik echt dat ze ingevallen raakt, al haar ribben telbaar worden, en haar ruggenwervels nét niet zichtbaar zijn.
Ik hou niet van te dikke honden, dus ik snap heel goed dat je dit zegt.
Een beetje rib zien vind ik ook absoluut geen probleem, maar bij Julia moet ik heel erg oppassen dat het niet doorslaat.
En sinds de corticosteroïden prik in de hernia heeft ze veel verlies van spier gehad, dat is met de darminfectie nóg erger geworden. Nu ze wat Optidog bij haar kvv krijgt is ze binnen een week heel goed bijgetrokken, vooral in bespiering.
Dus ik ben op dit moment even heel blij met die brok.

-
Mojuan
- Zeer actief
SuzieC1970 schreef:Niet zo twijfelen aan van alles en nog wat. Ik herken het wel hoor, heb ook veel geprobeerd omdat ik het beste wilde. Ben er nu klaar mee, want mijn financien laten niet zoveel toe dus het moet hier goed en goedkoop zijn.... Voer is pas goed als je hond het er goed op doet. Veel wisselen is meestal niet goed en vooral niet als je hond zo gevoelig is! Als Julia het nu goed doet op die combi van Darf en optidog brok, laat het dan zo. Mocht het over een tijdje anders worden kun je altijd verder zoeken. Wat volgens velen beter is is dat typisch niet voor Julia!
Ja jullie hebben waarschijnlijk gewoon gelijk.Pool schreef:Eerlijk, als mijn hond zoveel problemen had gehad met brokken en ze zou het nu hartstikke goed doen op een goedkope brok(en dat in niet altijd inherent aan slecht)dan liet ik haar daar lekker op staan. Heb zelf ooit een herder gehad met voedingproblemen die uiteindelijk alleen een brok kon verdragen die ik bij de groothandel kon bestellen....goedkoper kon niet. Hij heeft het ermee gedaan, zag er prachtig uit en het belangrijkste hij had geen problemen meer met huid en darmen.
Het knopje moet gewoon even omgezet worden, dat is alles.
Dat is achteraf natuurlijk heel makkelijk praten.Shima schreef:Als een hond het goed doet op een bepaald voer ga je niet weer veranderen, dat is toch domweg vragen om problemen? Als ik in jouw schoenen stond was ik bij de TOTW gebleven want daar deed je hond het goed op.
Normaal gesproken kon ze overal tegen zolang er maar geen gluten in zaten.
Dat gaat helaas niet meer op, er is duidelijk meer dan dat waar ze niet heel goed op reageert.
Ik kon van alles en nog wat geven bij haar Barfmaaltijden, dus dan verwacht ik ook niet dat het een heel groot probleem is om van brok te wisselen zolang het maar glutenvrij zou zijn.
Helaas blijkt dat nu anders dan gedacht.

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Als ze het er goed op doet lekker laten gaan toch. Ik snap al dat neurotische gedoe niet zo van 'als het maar biologisch is' 'oh dit .. percentage is net niet helemaal goed hoor' etc etc.. Ik snap best dat je eerst de betere keuzes probeert natuurlijk. Maar als dat niet werkt en jou hond het wel goed doet op 'iets' wat toevallig niet biologisch is who care's? Goed toch eindelijk 
Laatst gewijzigd door Zilla op 19 feb 2012 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Mojuan
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Paulala schreef:dagmar88 schreef:Nee, niet voor haar. Voor jou.Paulala schreef: Darf wil ik absoluut blijven geven, ik ga geen andere kvv meer voeren, dit bevalt zeer goed, en het is biologisch dus perfect voor mij en haar.
Wat lul je nou, voor haar is het ook perfect.
Sinds zij Darf eko krijgt hoor ik van iedereen om me heen dat ze er veel beter en gezonder uitziet.
Dit blijf ik dus ook geven, ze heeft er altijd perfecte ontlasting op, ze heeft alleen veel teveel nodig, maar dat is met álle vers voeding.
Daarom dus een brok erbij.Kun je wel op je teentjes getrapt zijn, maar biologisch maakt niet 'perfect' voor een hond.
Als ze er zo veel van moet eten dat ze er van over haar nek gaat, zie ik die perfectie niet.
Is het voor jou nu werkelijk zoveel moeite om eens gewoon góed te lezen en een antwoord te geven waar ik iets mee kan?
Nogmaals: dat is bij álle versvoeding! Ik heb ook al jaren Barf gegeven, ook dat gaf het zelfde probleem.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik begrijp het heel goed dat je niet achter deze brok staat, maar als ze het hier goed op doet, dan zou ik niet verder aanrommelen en haar hier net zo lang ze het er goed op doet op houden.Paulala schreef: Dus ik ben op dit moment even heel blij met die brok.
Het is namelijk ook niet goed voor je hond als ze al zo gevoelig reageert om steeds te wisselen. Ik wilde mijn honden ook graag biologische kvv voeren, maar dit at mijn oudste niet meer. Dan maar over op wat anders. Smuldier accepteerde ze wel, sinds kort over op Herby en dit gaat ook goed. Eén van de eerste dingen die ik over voer heb geleerd, tijdens de KKI 15 jaar geleden, goed voer is voer waar jouw hond het goed op doet!
Bij jouw hond is dat dus de Aldi brok.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
sorry was iets te snelmonky555 schreef:nogmaals paula, wat is te dun? ↲
bij een staff mag je wel alle ribben zien maar geen rug, bij amy zie je halve wege 2 botjes op de rug omdat zij een verkeerde stand heeft ivm HD en vergroeide achterpoten. Ik kijk altijd zie ik teveel graat dan iets meer eten, amy is ivm met haar problemen dus dun, maar ze is super actief.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Zilla
- Zeer actief
Wellicht is versvoeding het dan gewoon niet voor jou hond, of is dat ondenkbaar?Paulala schreef:dagmar88 schreef:Paulala schreef:dagmar88 schreef: Nee, niet voor haar. Voor jou.
Sinds zij Darf eko krijgt hoor ik van iedereen om me heen dat ze er veel beter en gezonder uitziet.
Dit blijf ik dus ook geven, ze heeft er altijd perfecte ontlasting op, ze heeft alleen veel teveel nodig, maar dat is met álle vers voeding.
Daarom dus een brok erbij.Kun je wel op je teentjes getrapt zijn, maar biologisch maakt niet 'perfect' voor een hond.
Als ze er zo veel van moet eten dat ze er van over haar nek gaat, zie ik die perfectie niet.
Is het voor jou nu werkelijk zoveel moeite om eens gewoon góed te lezen en een antwoord te geven waar ik iets mee kan?
Nogmaals: dat is bij álle versvoeding! Ik heb ook al jaren Barf gegeven, ook dat gaf het zelfde probleem.
Laatst gewijzigd door Zilla op 19 feb 2012 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.

-
Mojuan
- Zeer actief
Zilla schreef:Als ze het er goed op doet lekker laten gaan toch. Ik snap al dat neurotische gedoe niet zo van 'als het maar biologisch is' 'oh dit .. percentage is net niet helemaal goed hoor' etc etc.. Ik snap best dat je eerst de betere keuzes probeert natuurlijk. Maar als dat niet werkt en jou hond het wel goed doet op 'iets' wat toevallig niet biologisch is who care's? Goed toch eindelijk
Ja en je hebt gewoon gelijk.
Ik wilde alleen zo graag iets voeren dat volledig diervriendelijk geproduceerd is.
Maar dat wil duidelijk niet lukken, en we hebben het thuis besproken en besloten dat we het maar zo houden.
Ze eet de Optidog graag, en ze heeft in combi met Darf een prima ontlasting en ze ziet er weer heel gezond uit.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Hutsje schreef:maar met totw ging het wel goed. en denk je dat de aldibrok zo diervriendelijk is dan? en ben je bij die brok niet bang dat het ineens niet meer goed gaat?Paulala schreef:TotW wil ik liever niet meer wegens dieronvriendelijk en de angst dat dit over enkele weken/maanden ook ineens niet meer goed gaat.

- Zilla
- Zeer actief
Paulala schreef:Zilla schreef:Als ze het er goed op doet lekker laten gaan toch. Ik snap al dat neurotische gedoe niet zo van 'als het maar biologisch is' 'oh dit .. percentage is net niet helemaal goed hoor' etc etc.. Ik snap best dat je eerst de betere keuzes probeert natuurlijk. Maar als dat niet werkt en jou hond het wel goed doet op 'iets' wat toevallig niet biologisch is who care's? Goed toch eindelijk
Ja en je hebt gewoon gelijk.
Ik wilde alleen zo graag iets voeren dat volledig diervriendelijk geproduceerd is.
Maar dat wil duidelijk niet lukken, en we hebben het thuis besproken en besloten dat we het maar zo houden.
Ze eet de Optidog graag, en ze heeft in combi met Darf een prima ontlasting en ze ziet er weer heel gezond uit.
Eet je zelf overigens ook alleen maar biologisch etc?
Laatst gewijzigd door Zilla op 19 feb 2012 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Mojuan
- Zeer actief
Zilla schreef:Wellicht is versvoeding het dan gewoon niet voor jou hond, of is dat ondenkbaar?Paulala schreef:
Nou op dit moment is niets meer ondenkbaar
Maar ik zal eerlijk zeggen dat ze op puur en alleen brok ook slecht gaat poepen, ik heb wel eens een paar dagen brok gegeven omdat ik vergeten was te ontdooien, en dan krijgt ze vieze plakkerige ontlasting en heel veel moeite met poepen.
Dus de combi gaat gewoon heel erg goed.

- dagmar88
- Zeer actief
Dat heb ik gedaan, en nog iemandPaulala schreef:dagmar88 schreef:Paulala schreef:dagmar88 schreef: Nee, niet voor haar. Voor jou.
Maar ga lekker je diervriendelijke gang als jij daar plezier in hebt
-
Mojuan
- Zeer actief
Zoveel mogelijk, ik koop in de supermarkt alleen maar biologisch vlees, of eventueel vlees met het logo van de dierenbescherming (beter leven sticker)Zilla schreef:
Eet je zelf overigens ook alleen maar biologisch etc?

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik snap je vraag niet zo goed geloof ik?Inge O schreef:je wil persé een diervriendelijke brok, maar wat is er diervriendelijk aan kvv dan?
Ik geef Darf Eko kvv, biologisch dus.

- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Even voor mijn duidelijkheid: Andere brokken wil je wel proberen, in ieder geval aan het begin van dit topic, maar een andere kvv niet? Wrom dan niet?
Carnibest heeft ook een biologische variant en een actief variant, voor honden die zware inspanningen leveren je kan die twee natuurlijk ook mengen.
Brokken en kvv mengen zou ik niet doen. kvv vraagt een hoge zuurgraad van de maag en van brokken krijgen honden een lagere zuurgraad. het is beter ze gescheiden te geven.
Hoe mager is jouw hond eigenlijk, zie je zijn ribben en stelen zijn heupbotten uit? Train je veel, misschien te veel met hem waardoor hij zoveel energie nodig heeft?
Ik vind het zo wonderlijk dat een hond zich met gezonde voeding niet op gewicht kan houden.
Carnibest heeft ook een biologische variant en een actief variant, voor honden die zware inspanningen leveren je kan die twee natuurlijk ook mengen.
Brokken en kvv mengen zou ik niet doen. kvv vraagt een hoge zuurgraad van de maag en van brokken krijgen honden een lagere zuurgraad. het is beter ze gescheiden te geven.
Hoe mager is jouw hond eigenlijk, zie je zijn ribben en stelen zijn heupbotten uit? Train je veel, misschien te veel met hem waardoor hij zoveel energie nodig heeft?
Ik vind het zo wonderlijk dat een hond zich met gezonde voeding niet op gewicht kan houden.
Laatst gewijzigd door *Marina* op 19 feb 2012 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Als je hond het er goed op doet zou ik het erbij laten. 

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zal het je maar gewoon direct zeggen: ik moet jou niet, sinds jij die rotopmerking richting mij maakte.dagmar88 schreef:
Dat heb ik gedaan, en nog iemand
Dus verwacht niet dat ik ooit dankbaar zal zijn voor een bijdrage van jou, want ik heb al lang door dat jij het liefst zoveel mogelijk nare opmerkingen maakt en zoveel mogelijk kwetsend bent. En dan voorál gebaseerd op aannames, dus niet eens op feiten.
Dus: ga een ander lastig vallen met je gezeik.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Zo danPaulala schreef:Ik zal het je maar gewoon direct zeggen: ik moet jou niet, sinds jij die rotopmerking richting mij maakte.dagmar88 schreef:
Dus verwacht niet dat ik ooit dankbaar zal zijn voor een bijdrage van jou, want ik heb al lang door dat jij het liefst zoveel mogelijk nare opmerkingen maakt en zoveel mogelijk kwetsend bent. En dan voorál gebaseerd op aannames, dus niet eens op feiten.

- dagmar88
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb met zelf samenstellen alles gedaan om haar meer vet te voeren, en dingen toe te voegen die aanzetten.*Marina* schreef:Even voor mijn duidelijkheid: Andere brokken wil je wel proberen, in ieder geval aan het begin van dit topic, maar een andere kvv niet? Wrom dan niet?
Niets hielp, tot ik een brok bij ging voeren.
Zij verdraagt een combinatie van brok en kvv prima, beter dan brok apart. Dus daarom meng ik het.
Geef ik haar enkel brok bij een maaltijd, dan heeft ze moeite met poepen (drekkerig).
Ze heeft overigens al meerdere soorten kvv gekregen in haar leven, want ik wisselde altijd van alles af.
Carnibest heeft ze ook gehad, de eko variant heb ik ook geprobeerd, maar haalde niets uit en is ook nog eens stervensduur in vergelijking met Darf.

- Zilla
- Zeer actief
Das recht voor zijn raapPepie schreef:Zo danPaulala schreef:Ik zal het je maar gewoon direct zeggen: ik moet jou niet, sinds jij die rotopmerking richting mij maakte.dagmar88 schreef:

- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Sorry ik heb mijn eerdere bericht aangepast, had nog niet gezien dat je al een antwoord had gegeven.
Ik vroeg dus, hoe mager je hond egenlijk is en of je (te) veel met hem traint.
-
Mojuan
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Iets over drama?
Ja lach jij maar, ik zal je geheugen even opfrissen:
Paulala schreef:Hoe kom je er nou bij dat hij op brokken blijft?dagmar88 schreef:
Ik zou er zelf niets aan vinden; de dames met allerlei lekkers en hij iedere dag dezelfde droge brokken.
Het is Romeo niet![]()
Over op kvv zal vast geen problemen geven wanneer hij gewoon gezond is en dan kun je altijd nog wat uitproberen.
Hij gaat gewoon lekker op de Darf hoor, en af en toe afgewisseld met wat brok en blik, net zoals de dames.
Alleen krijgen de dames dan af en toe een Barfdingetje, en dat durf ik bij hem niet aan, dus zal hij dan Darf krijgen met eventueel een lekker extraatje (gekookte groente oid)
Je middelste zinnetje slaat trouwens nergens op, en is nog kwetsend ook. Waar is dat voor nodig?
Dit ging over Moos die volgens jou enkel brokken zou krijgen hier.
Jij plaatste daar een kwetsende opmerking terwijl we Romeo net verloren waren, deze opmerking was (hoe verrassend) gebaseerd op een aanname van jou.
Het was je teveel moeite om je excuses aan te bieden, je hebt er totaal niet meer op gereageerd.
Nee, want zo ben jij nou eenmaal. En ik moet mensen zoals jij niet. Dus lazer op.

-
Mojuan
- Zeer actief
*Marina* schreef:Sorry ik heb mijn eerdere bericht aangepast, had nog niet gezien dat je al een antwoord had gegeven.
Geen probleem hoor.
Op dit moment is ze niet meer te mager, ze ziet er prima uit.
Trainen doe ik niet met haar, we wandelen normale wandelingen, en af en toe rent ze een stukje los.
Ze verbrandt heel haar leven al erg veel, dit is ook na de castratie gebleven.
Vroeger toen ze volledig op brok stond, was ze echt veel te mager, en had ze ook te weinig bespiering, haar hele ruggenwervel stak uit.
Sins ze Barf kreeg was de bespiering supergoed, maar ik had veel moeite haar op gewicht te houden.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja eromheen draaien heeft weinig zin.Zilla schreef:Das recht voor zijn raapPepie schreef:Zo danPaulala schreef:
Ik zal het je maar gewoon direct zeggen: ik moet jou niet, sinds jij die rotopmerking richting mij maakte.

- Zilla
- Zeer actief
Paulala schreef:dagmar88 schreef:Iets over drama?
Ja lach jij maar, ik zal je geheugen even opfrissen:
Paulala schreef:Hoe kom je er nou bij dat hij op brokken blijft?dagmar88 schreef:
Ik zou er zelf niets aan vinden; de dames met allerlei lekkers en hij iedere dag dezelfde droge brokken.
Het is Romeo niet![]()
Over op kvv zal vast geen problemen geven wanneer hij gewoon gezond is en dan kun je altijd nog wat uitproberen.
Hij gaat gewoon lekker op de Darf hoor, en af en toe afgewisseld met wat brok en blik, net zoals de dames.
Alleen krijgen de dames dan af en toe een Barfdingetje, en dat durf ik bij hem niet aan, dus zal hij dan Darf krijgen met eventueel een lekker extraatje (gekookte groente oid)
Je middelste zinnetje slaat trouwens nergens op, en is nog kwetsend ook. Waar is dat voor nodig?
Dit ging over Moos die volgens jou enkel brokken zou krijgen hier.
Jij plaatste daar een kwetsende opmerking terwijl we Romeo net verloren waren, deze opmerking was (hoe verrassend) gebaseerd op een aanname van jou.
Het was je teveel moeite om je excuses aan te bieden, je hebt er totaal niet meer op gereageerd.
Nee, want zo ben jij nou eenmaal. En ik moet mensen zoals jij niet. Dus lazer op.
Gewoon een tip, ik ken jullie troubles helemaal niet. Maar misschien moet je niet alles zo zwaar nemen zeg. Het is maar een forum hoor en je maakt het jezelf alleen maar moeilijk hoor met dit soort reacties waar weer andere reacties op komen, zin heeft dat ook niet. Verder ga ik me er ook niet mee bemoeien
Laatst gewijzigd door Zilla op 19 feb 2012 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja het is maar een forum, dat klopt.Zilla schreef:
Gewoon een tip, ik ken jullie troubles helemaal niet. Maar misschien moet je niet alles zo zwaar nemen zeg. Het is maar een forum hoor en je maakt het jezelf alleen maar moeilijk hoor met dit soort reacties. Verder ga ik me er ook niet mee bemoeien
Maar ik ben nog altijd een mens van vlees en bloed, en ik heb gevoelens en emoties. En ik hou er niet van als mensen daar (of het nou via een forum is of niet) met opzet misbruik van maken door bepaalde opmerkingen te plaatsen.
Dus ik moet haar gewoon niet, duidelijker kan ik niet zijn.
Ik vind haar een rotwijf, en ik heb geen zin om schijnheilig te gaan zitten doen.
Overigens vind ik dat al een hele lange tijd, maar die klote opmerking vlak na het verlies van Romeo was voor mij de druppel, dus ik ga niet eens meer proberen om gezellig en lief te zitten doen.

- Zilla
- Zeer actief
Je hoeft niet gezellig en lief te doen, je kan ook er ook gewoon boven staan als jij dat dan al vind. Met dit (en met name die taal) lok je natuurlijk alleen maar andere reacties uit waarop je nog bozer gaat worden enzovoorts. Dus ja dat heeft weinig zin dan toch?Paulala schreef:Ja het is maar een forum, dat klopt.Zilla schreef:
Gewoon een tip, ik ken jullie troubles helemaal niet. Maar misschien moet je niet alles zo zwaar nemen zeg. Het is maar een forum hoor en je maakt het jezelf alleen maar moeilijk hoor met dit soort reacties. Verder ga ik me er ook niet mee bemoeien
Maar ik ben nog altijd een mens van vlees en bloed, en ik heb gevoelens en emoties. En ik hou er niet van als mensen daar (of het nou via een forum is of niet) met opzet misbruik van maken door bepaalde opmerkingen te plaatsen.
Dus ik moet haar gewoon niet, duidelijker kan ik niet zijn.
Ik vind haar een rotwijf, en ik heb geen zin om schijnheilig te gaan zitten doen.
Overigens vind ik dat al een hele lange tijd, maar die klote opmerking vlak na het verlies van Romeo was voor mij de druppel, dus ik ga niet eens meer proberen om gezellig en lief te zitten doen.
Oh ik zou me er buiten houden
Laatst gewijzigd door Zilla op 19 feb 2012 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Mojuan
- Zeer actief
Hutsje schreef:Hutsje schreef:maar met totw ging het wel goed. en denk je dat de aldibrok zo diervriendelijk is dan? en ben je bij die brok niet bang dat het ineens niet meer goed gaat?Paulala schreef:TotW wil ik liever niet meer wegens dieronvriendelijk en de angst dat dit over enkele weken/maanden ook ineens niet meer goed gaat.
Sorry even over het hoofd gezien!
Met TotW ging het goed ja, maar dat is al heel erg lang geleden.
En die brok van de Lidl is ook niet diervriendelijk nee, ook dat is 1 van de redenen dat ik er wat minder blij mee ben. En ja, ook bij deze brok heb ik wel de angst dat het over een tijd misschien ook niet meer goed gaat.
Maar nú gaat dat wel heel goed, en ik durf niet meer zo goed iets anders te gaan proberen, en ik denk dat dat ook niet goed voor haar is nu.
Stel dat ik nu weer TotW zou kopen, ik ben bang dat ze dat meteen al niet meer verdraagt, en dat ik het dan juist weer erger zal maken.