Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen ik heb echt hulp nodig van jullie
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: Mensen ik heb echt hulp nodig van jullie
Zit ook al aan sederen te denken. Als dat tijdelijk nodig zou zijn... misschien wel de enigste oplossing.
Vind een harnas, waar hierboven over geschreven is misschien ook wel het proberen waard. Moet je wel iemand hebben die erg handig is.
Desnoods een hangslot eraan, soort kuiheidsgordel?
Vind een harnas, waar hierboven over geschreven is misschien ook wel het proberen waard. Moet je wel iemand hebben die erg handig is.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Ohw Pam die Bob toch...Ik heb me ook al suf zitten denken, maar weet het ook niet 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje, 4 wkn
is het dan in die tussentijd nooit geheeld geweest of maakt hij het weer open ?
Moet zijn pijnstilling niet omhoog ? Ik denk dat je idd beter voor een second opinion kan gaan want dit klinkt niet goed.
Wil hij er echt constant aan zitten ? Ook als je bv buiten met hem loopt ?
Moet zijn pijnstilling niet omhoog ? Ik denk dat je idd beter voor een second opinion kan gaan want dit klinkt niet goed.
- pammetje
- Zeer actief
jawel dan was het eindelijk dicht, en de dag erna lag het weer open, pijnstilling zit al hoogsirene schreef:Jeetje, 4 wknis het dan in die tussentijd nooit geheeld geweest of maakt hij het weer open ?
en ja ook buiten wil ie er aan zitten
de enigste manier dat ie ff rustig is, is als ik zijn korf afdoe, en hem bij me op schoot trek en zo met hem samen op de bank zit.
maar dat trekt ie een uurtje en dan slaapt ie ook echt, want door de korf slaapt ie slecht
hij is door de stress al 4 kilo kwijt

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- kipo
- Zeer actief
ik zou eens overleggen of je hem niet tijdelijk op vetranquil of tranquigel ofzo kunt zetten, daar wordt hij suf en slaperig van, ook niet ideaal, maar dan laat hij wel zijn staart met rust.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik denk dat de bisonkit is aangeraden om de wond dicht te houden.
Ooit heb ik een logeerhond gehad die zijn oor kapot had, de da is naar de bouwmarkt gelopen en heeft 2 componentenlijm gehaald, dit druppelde hij ertussen en de wond bleef mooi dicht
Ooit heb ik een logeerhond gehad die zijn oor kapot had, de da is naar de bouwmarkt gelopen en heeft 2 componentenlijm gehaald, dit druppelde hij ertussen en de wond bleef mooi dicht
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- pammetje
- Zeer actief
hij is 4 kilo afgevallen van 18 naar 14 kilo, zou ie dat trekken?kipo schreef:ik zou eens overleggen of je hem niet tijdelijk op vetranquil of tranquigel ofzo kunt zetten, daar wordt hij suf en slaperig van, ook niet ideaal, maar dan laat hij wel zijn staart met rust.

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- kipo
- Zeer actief
Je hoeft hem niet 24 uur in slaap te houden en de dosis pas je aan zijn huidige gewicht aan. (altijd met een zo laag mogelijke dosis beginnen en op effect opvoeren)pammetje schreef:hij is 4 kilo afgevallen van 18 naar 14 kilo, zou ie dat trekken?kipo schreef:ik zou eens overleggen of je hem niet tijdelijk op vetranquil of tranquigel ofzo kunt zetten, daar wordt hij suf en slaperig van, ook niet ideaal, maar dan laat hij wel zijn staart met rust.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik vind dit eigenlijk een hele goede tip. Je verstijft zijn romp waardoor hij niet meer met zijn kop bij zijn achterkant kan komen. Eenvoudig temaken zal het wel niet denk ik.Rosita Compagner schreef:ooit hadden wij een boxer die een operatie had gehad aan zijn staart. Om hem te beletten daar aan te zitten had mijn vader een soort harnas voor hem gemaakt. twee plankjes die aan zijn zijden zaten en met riemen om zijn lijf heen. De hond kon zich toen niet meer buigen. Misschien is dat wat?
de hond wordt echter zo beperkt in zijn bewegings vrijheid dat kalmerings tabletten noodzakelijk zijn lijkt mij.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
volgens mij liep hij gewoon rond (ik was kind toen)blacky schreef:Ik vind dit eigenlijk een hele goede tip. Je verstijft zijn romp waardoor hij niet meer met zijn kop bij zijn achterkant kan komen. Eenvoudig temaken zal het wel niet denk ik.Rosita Compagner schreef:ooit hadden wij een boxer die een operatie had gehad aan zijn staart. Om hem te beletten daar aan te zitten had mijn vader een soort harnas voor hem gemaakt. twee plankjes die aan zijn zijden zaten en met riemen om zijn lijf heen. De hond kon zich toen niet meer buigen. Misschien is dat wat?
de hond wordt echter zo beperkt in zijn bewegings vrijheid dat kalmerings tabletten noodzakelijk zijn lijkt mij.
- pammetje
- Zeer actief
hier hebben we over lopen brainstormen met elkaarblacky schreef:Ik vind dit eigenlijk een hele goede tip. Je verstijft zijn romp waardoor hij niet meer met zijn kop bij zijn achterkant kan komen. Eenvoudig temaken zal het wel niet denk ik.Rosita Compagner schreef:ooit hadden wij een boxer die een operatie had gehad aan zijn staart. Om hem te beletten daar aan te zitten had mijn vader een soort harnas voor hem gemaakt. twee plankjes die aan zijn zijden zaten en met riemen om zijn lijf heen. De hond kon zich toen niet meer buigen. Misschien is dat wat?
maar hij is zo ontzettend koppig en gaat zo hardnekkig door, dat ik bang ben dat ie zich zo iets aan doet

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
miss is die lijm tip helemaal niet zo verkeerd.
Als er een laag overheen gaat, dan kan de wond eronder genezen.
Volgens mij doen ze dat toch ook weleens met teer? Ik weet niet zeker maar heel vaag herinner ik me hier iets van, of dit nu met mensen of dieren is weet ik eigenlijk niet.
Het lijkt mij vreselijk voor de hond, hij moet hier gek worden
Als er een laag overheen gaat, dan kan de wond eronder genezen.
Volgens mij doen ze dat toch ook weleens met teer? Ik weet niet zeker maar heel vaag herinner ik me hier iets van, of dit nu met mensen of dieren is weet ik eigenlijk niet.
Het lijkt mij vreselijk voor de hond, hij moet hier gek worden

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
En iets doen met de tips en aanvullend roulerende oppas, zodat er echt geen kans is dat de boel gesloopt wordt uit nervositeit of pijn of wat dan ook? (word je zelf ook even ontzien van de zorg)

- pammetje
- Zeer actief
ik leg geen enkele tip naast me neer, ik neem hem zo mee naar bed, en ga ff alles overdenkenHilly45 schreef:En iets doen met de tips en aanvullend roulerende oppas, zodat er echt geen kans is dat de boel gesloopt wordt uit nervositeit of pijn of wat dan ook? (word je zelf ook even ontzien van de zorg)

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Hilly45
- Zeer actief
Ik bedoel ook niet dat je ze naast je neerlegt, ik bedoel eigenlijk een soort van 'en-en'........ dus naast wat je misschien met de tips kunt.......... aanvullend een oppas............ maar ja, dat zal best moeilijk zijn.pammetje schreef:ik leg geen enkele tip naast me neer, ik neem hem zo mee naar bed, en ga ff alles overdenkenHilly45 schreef:En iets doen met de tips en aanvullend roulerende oppas, zodat er echt geen kans is dat de boel gesloopt wordt uit nervositeit of pijn of wat dan ook? (word je zelf ook even ontzien van de zorg)
Ik wens je veel wijsheid toe, want zo'n situatie is echt heel naar. En voor je boef veel beterschap......

-
Janie
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jemig, tijd voor een nieuwe dierenarts?
Heb je al naar de ingredienten gekeken van bizon kit?
Wat doet dat met die tere huid daar? En wat als hij het wel eraf krijgt... jast hij dan alle huid mee?
Je hond lijkt mij een gevalletje doorzetter.. ik zou zoiets als bizon kit al alleen daarom niet gaan proberen om derest van zijn lijf heel te houden.
Een hond of mens die pijn of jeuk heeft wringt zich in de gekste bochten.
Als jouw hond zo wanhopig is als ik doorkrijg dan moet dit echt doorbroken worden.
Prednison en een hoge dosering pijnstilling (desnoods een andere, pijnstilling werkt niet bij elke hond hetzelfde (!) of toch nog hoger )
Jeuk kan verlicht worden op de plaats zelf door een goede zalf, en ik zou je hond ook ondersteunen in zijn gevoel.. rustig worden en niet zo in paniek van de pijn/jeuk.
Je kan dat ook in de alternatieve hoek zoeken.
Wat een ellende..
heel veel sterke.
Heb je al naar de ingredienten gekeken van bizon kit?
Wat doet dat met die tere huid daar? En wat als hij het wel eraf krijgt... jast hij dan alle huid mee?
Je hond lijkt mij een gevalletje doorzetter.. ik zou zoiets als bizon kit al alleen daarom niet gaan proberen om derest van zijn lijf heel te houden.
Een hond of mens die pijn of jeuk heeft wringt zich in de gekste bochten.
Als jouw hond zo wanhopig is als ik doorkrijg dan moet dit echt doorbroken worden.
Prednison en een hoge dosering pijnstilling (desnoods een andere, pijnstilling werkt niet bij elke hond hetzelfde (!) of toch nog hoger )
Jeuk kan verlicht worden op de plaats zelf door een goede zalf, en ik zou je hond ook ondersteunen in zijn gevoel.. rustig worden en niet zo in paniek van de pijn/jeuk.
Je kan dat ook in de alternatieve hoek zoeken.
Wat een ellende..
- Hilly45
- Zeer actief
Ik denk ook dat de pijn en jeuk hem gek in de kop maken, waardoor hij dit allemaal kapot maakt. Hij moet gewoon wanhopig in zijn koppie zijn......

-
Janie
- Actief
Niet zo'n beetje ja...
Trouwens, bedacht ik mij net: weet je zeker dat het door die druppels komt?
Dan is het namelijk typich dat hij zijn staart opvreet... heeft haar daar wat spul op gekregen?
Heb je alle andere eventuele oorzaken van jeuk bij zijn poeperd/staart al weggestreept?
Dan is het namelijk typich dat hij zijn staart opvreet... heeft haar daar wat spul op gekregen?
Heb je alle andere eventuele oorzaken van jeuk bij zijn poeperd/staart al weggestreept?
- pammetje
- Zeer actief
100% zekerheid heb ik niet, maar ik heb alles wat ik kon bedenken al geopperd en is naar gekekenJanie schreef:Niet zo'n beetje ja...
van wormen tot anaalklieren

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Janie
- Actief
Hmmmm.. en voer?
Contactallergie?
Afijn, dat moet uitgezocht worden natuurlijk, naar de visieuze circel moet ook doorbroken worden.
en en.
Wat krijgt hij nu voor de jeuk?
Prednison? Anders is dat een heel goed middel om te proberen, denk dat deze situatie zo wanhopig voor je beestje is dat ik prednison zowat zou smeken, en dan middel en ik liever kwijt dat rijk.
Contactallergie?
Afijn, dat moet uitgezocht worden natuurlijk, naar de visieuze circel moet ook doorbroken worden.
en en.
Wat krijgt hij nu voor de jeuk?
Prednison? Anders is dat een heel goed middel om te proberen, denk dat deze situatie zo wanhopig voor je beestje is dat ik prednison zowat zou smeken, en dan middel en ik liever kwijt dat rijk.
- pammetje
- Zeer actief
hij krijgt clavubactin 500mg 4 per dag en afbouwen naar 2
daarnaast antibioticum
daarnaast antibioticum
Laatst gewijzigd door pammetje op 16 feb 2012 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Jeetje, wat een rotsituatie
Zoiets als een soort spalk of corsetachtig ding lijkt haast nog het beste. Heel veel sterkte ermee!

Groetjes,
Sandra
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik zou denk ik voor een second opinion gaan. Is er al een rontgenfoto gemaakt van de staart? Misschien is het bot aangetast en heeft hij heel erge pijn. De bison kit zou ik niet doen. Dan sluit je de boel af en kan de wond niet genezen. Er niet lucht bij anders krijg je straks nog gangreen in de staart.....
Misschien heeft een andere dierenarts wel een andere behandeling. Zou een pet shirt misschien ook nog wat helpen om hem te kalmeren?
Het lijkt me dat naast pijnstilling en zalf nu ook een kalmeringsmiddel wat zou kunnen helpen. Door de stress krijgt hij alleen maar meer last nu.
Heel veel sterkte en beterschap met je mannetje.
Misschien heeft een andere dierenarts wel een andere behandeling. Zou een pet shirt misschien ook nog wat helpen om hem te kalmeren?
Het lijkt me dat naast pijnstilling en zalf nu ook een kalmeringsmiddel wat zou kunnen helpen. Door de stress krijgt hij alleen maar meer last nu.
Heel veel sterkte en beterschap met je mannetje.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Janie
- Actief
Die clavubactin is antibiotica.
Jeukstillend zijn: Atopica, prednison of (andere) corticosteroiden.
Jeukstillend zijn: Atopica, prednison of (andere) corticosteroiden.
- pammetje
- Zeer actief
nou ik kreeg die mee voor de jeuk en ik kreeg mee carporal 20 mg

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Janie
- Actief
Ik ga bijna slapen, maar dit is nog wel even heel belangrijk.
Het is goed dat je even de middelen hebt getypt.
En ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar ik denk dat je voor je hond nog wel wat kunt behalen in de middelen die je nu gebruikt.
Clavubactin is een antibiotica.
Carporal is een pijnstiller gericht op chronische ontstekingen.
Ik zou zeker morgen even achter atopica of prednison aan gaan zitten, en of dat samen kan met zijn ab en pijnstiller of dat daar ook geschoven in moet worden.
Kan zeer snel de jeuk flink verlichten.
Eventueel ook even een andere dierenarts hierover spreken, ff je situatie en hond voorleggen.
Geef je arme woef een dikke knuffel van mij.
ps: ab afbouwen? Klinkt wel heel fout. Kweken van resistentie lijkt mij. Heb je misschien een middel door elkaar gehaald kwa dosis of naam?
pps; hou die da van je, of een andere, goed in de smiezen hoor. Altijd ff checken. Heb zelf ook behoorlijk aparte ervaringen met dierenartsen en hun kennis. Raar maar waar.
Het is goed dat je even de middelen hebt getypt.
En ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar ik denk dat je voor je hond nog wel wat kunt behalen in de middelen die je nu gebruikt.
Clavubactin is een antibiotica.
Carporal is een pijnstiller gericht op chronische ontstekingen.
Ik zou zeker morgen even achter atopica of prednison aan gaan zitten, en of dat samen kan met zijn ab en pijnstiller of dat daar ook geschoven in moet worden.
Kan zeer snel de jeuk flink verlichten.
Eventueel ook even een andere dierenarts hierover spreken, ff je situatie en hond voorleggen.
Geef je arme woef een dikke knuffel van mij.
ps: ab afbouwen? Klinkt wel heel fout. Kweken van resistentie lijkt mij. Heb je misschien een middel door elkaar gehaald kwa dosis of naam?
pps; hou die da van je, of een andere, goed in de smiezen hoor. Altijd ff checken. Heb zelf ook behoorlijk aparte ervaringen met dierenartsen en hun kennis. Raar maar waar.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
pfffftttt, wat klote,
hoe kort is hij geamputeerd? wat anderen al zeggen, is er misschien nog aantasting van het bot dat is blijven zitten wat enorme jeuk & pijn geeft. Veel DAsen zijn vaak bij dit soort operaties nl te zuinig met amputeren...helaas
daarnaast, kan je een koker maken voor om zijn staart (met een bevestiging via zijn lies of om zijn achterpoten, wil wel wat tekenen voor je als uitleg) die langer is dan het deel vd staart dat nog over is, dan kan hij er niet bij komen. Verder voor de rest vd zekerheid mss een stevige leren muilkorf, kijk dan maar eens bij apport.nl die hebben hele stevige die ook over de kop heen vast zitten, waardoor ze minder makkelijk af te krijgen zijn & die zijn ook haast niet te slopen...
hoe kort is hij geamputeerd? wat anderen al zeggen, is er misschien nog aantasting van het bot dat is blijven zitten wat enorme jeuk & pijn geeft. Veel DAsen zijn vaak bij dit soort operaties nl te zuinig met amputeren...helaas
daarnaast, kan je een koker maken voor om zijn staart (met een bevestiging via zijn lies of om zijn achterpoten, wil wel wat tekenen voor je als uitleg) die langer is dan het deel vd staart dat nog over is, dan kan hij er niet bij komen. Verder voor de rest vd zekerheid mss een stevige leren muilkorf, kijk dan maar eens bij apport.nl die hebben hele stevige die ook over de kop heen vast zitten, waardoor ze minder makkelijk af te krijgen zijn & die zijn ook haast niet te slopen...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Jeetje wat naar, en wat een stress.
ik kan heeeel veel dingen bedenken die je zou kunnen proberen maar volgens mij heb jij zoon beetje alles al gedaan.
Ik kan dan ook niets mee dan gewoon alleen maar heel veel sterkte wensen en voor je hopen dat je zelf ook wel een beetje je rust neemt want ondertussen is het voor jou ook niet gezond meer zo.
ik kan heeeel veel dingen bedenken die je zou kunnen proberen maar volgens mij heb jij zoon beetje alles al gedaan.
Ik kan dan ook niets mee dan gewoon alleen maar heel veel sterkte wensen en voor je hopen dat je zelf ook wel een beetje je rust neemt want ondertussen is het voor jou ook niet gezond meer zo.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik zat te denken, zou het niet OCD kunnen zijn? Obsessive Compulsive Disorder, dus een psychische aandoening. Het schijnt dat honden daar last van kunnen hebben (als je daar in gelooft tenminste), ik heb dat een keer gezien op animal planet. Vind het namelijk wel heel raar dat hij zijn staart eraf bijt. Ik heb zelf een kat die erg last heeft van vlooienallergie. Hij bijt ook zijn vacht weg bij de staartaanzet en het is wel eens helemaal rood en open geweest. Maar de pijn houdt ze uiteindelijk tegen om dan nog door te gaan.
Ik zou prednison proberen voor een aantal weken en als dat niet helpt, zou ik een kalmerend middel van de dierenarts proberen. Assertief zijn he, naar je dierenarts toe, wordt maar eens boos op hem. Dat mag best, vind ik zelf, je hoeft natuurlijk niet onbeleefd te worden daarbij, maar laat maar merken op een oprechte manier hoe je je voelt na vier weken ellende. Ik heb het idee dat ie dat niet helemaal door heeft. Trouwens, door de stress die je nu ervaart, kan het zijn dat je niet helder kunt denken waardoor je al helemaal geen oplossing kunt vinden. Verminder de stress, zoek even een oppas voor een dag (als dat lukt) en kom op één of andere manier weer tot jezelf. (niet dat je als een stresskip overkomt hoor, helemaal niet, maar ik weet gewoon dat het stressniveau erg hoog moet zijn voor je)
Ik zou prednison proberen voor een aantal weken en als dat niet helpt, zou ik een kalmerend middel van de dierenarts proberen. Assertief zijn he, naar je dierenarts toe, wordt maar eens boos op hem. Dat mag best, vind ik zelf, je hoeft natuurlijk niet onbeleefd te worden daarbij, maar laat maar merken op een oprechte manier hoe je je voelt na vier weken ellende. Ik heb het idee dat ie dat niet helemaal door heeft. Trouwens, door de stress die je nu ervaart, kan het zijn dat je niet helder kunt denken waardoor je al helemaal geen oplossing kunt vinden. Verminder de stress, zoek even een oppas voor een dag (als dat lukt) en kom op één of andere manier weer tot jezelf. (niet dat je als een stresskip overkomt hoor, helemaal niet, maar ik weet gewoon dat het stressniveau erg hoog moet zijn voor je)
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
misschien kan je voor zo`n harnas een hondenzwemvest als basis gebruiken? Die zijn van zich zelf ook al stug en daar dan latjes langs? Wat klote zeg, sterkte!Daisy@ schreef:Zit ook al aan sederen te denken. Als dat tijdelijk nodig zou zijn... misschien wel de enigste oplossing.