Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asielhonden uit het buitenland halen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Asielhonden uit het buitenland halen?

Ongelezen bericht door sirene »

Wat is er mis met iemand die geen moeilijke hond wil ?
Ik zie de meeste mensen die ik tegenkom liever niet met een hond- of mensagressieve joekel lopen hoor. Mensen presteren het nog om Fifi te verknallen. Ik vind het juist verstandig dat mensen nadenken over wat voor karakter ze zoeken en dat ze op safe gaan door een volwassen herplaatser te nemen die bewezen sociaal is.
En wat gebeurt er met moeilijke honden ? Nou vertel mij het maar.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

nyckle schreef:Om de sodemieter niet. Maak een keuze. Het is heel gemakkelijk om een hond uit het buitenland te laten komen. Waarschijnlijk krijg je een makkelijke hond
Wat gebeurd er met moeilijke honden?

Neem dan geen hond. ben je zeker van je zaak.

Wie wil een moeilijke hond?

Dat probeer ik dus uit te leggen, een goede stichting screent en heeft nauw contact met het asiel waarmee samen gewerkt wordt. Is er een hondje bij dat wel potentie heeft, maar nog niet klaar voor adoptie, komt deze meestal eerst in een pleeggezin hier in NL, om klaargestoomd te worden. Hele moeilijke honden komen dus met goede stichtingen niet mee...Tenzij een adoptant uitdrukkelijk voor die bepaalde hond kiest, dan is het in principe geen moeilijke hond, want de adoptant kan daar prima mee dealen

Wat ik ook wel eens zie gebeuren is dat mensen hier in NL al een hond reserveren die nog in et buitenland zit. Zo'n dier krijgt alle medische zorg en wordt dan op het vliegtuig gezet als die er klaar voor is. Iedereen blij toch?
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Kit schreef:
nyckle schreef:Om de sodemieter niet. Maak een keuze. Het is heel gemakkelijk om een hond uit het buitenland te laten komen. Waarschijnlijk krijg je een makkelijke hond

Dat probeer ik dus uit te leggen, een goede stichting screent en heeft nauw contact met het asiel waarmee samen gewerkt wordt. Is er een hondje bij dat wel potentie heeft, maar nog niet klaar voor adoptie, komt deze meestal eerst in een pleeggezin hier in NL, om klaargestoomd te worden. Hele moeilijke honden komen dus met goede stichtingen niet mee...

Wat ik ook wel eens zie gebeuren is dat mensen hier in NL al een hond reserveren die nog in et buitenland zit. Zo'n dier krijgt alle medische zorg en wordt dan op het vliegtuig gezet als die er klaar voor is. Iedereen blij toch?
juist, die worden dus afgemaakt. die niet aan de normen voldoen. Bezint eert ge begint. En ik ben geen ts.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

nyckle schreef:
Kit schreef:

Dat probeer ik dus uit te leggen, een goede stichting screent en heeft nauw contact met het asiel waarmee samen gewerkt wordt. Is er een hondje bij dat wel potentie heeft, maar nog niet klaar voor adoptie, komt deze meestal eerst in een pleeggezin hier in NL, om klaargestoomd te worden. Hele moeilijke honden komen dus met goede stichtingen niet mee...

juist, die worden dus afgemaakt.

Nope, die blijven in de shelter, tot ze van ouderdom doodgaan, shelters die ik ken hebben langzittergroepen.
En wat als een hond wordt geeuthanaseerd? Wat is daar het probleem van? Honden hier in NL worden om minder afgespoten hoor
nyckle
Zeer actief

Ik neem het niemand kwalijk hoor. Maar het is handel! Denk niet dat er een dier hier in Nederland komt, voordat er geld aan is verdiend.

Dan moet de klant ook nog tevreden zijn, toch? Een gedragstherapeut is op z'n minst op z'n plaats. Zo'n diertje wat elders geleefd heeft heeft, heeft me toch een complex... Wie oh wie...
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Dus een ander moet maar het vuil opruimen omdat er een stel domme hoofden een moeilijke ras/hond aanschaffen en die vervolgens dumpen?

Omdat die mensen niet genoeg nadenken mag ik geen leuke hond uit het buitenland halen?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik woon in engeland omdat ik verliefd werd op een engelsman, zal ik dan een hond waar ik verliefd op word laten zitten omdat die uit een ander land komt?
dacht het niet, liefde kent geen landsgrenzen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sirene
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:Ik neem het niemand kwalijk hoor. Maar het is handel! Denk niet dat er een dier hier in Nederland komt, voordat er geld aan is verdiend.

Dan moet de klant ook nog tevreden zijn, toch? Een gedragstherapeut is op z'n minst op z'n plaats. Zo'n diertje wat elders geleefd heeft heeft, heeft me toch een complex... Wie oh wie...
Dus nu is niet het probleem dat de asiels zo vol zitten maar dat er aan die honden verdiend wordt ?
Misschien moet je je eens in een paar goede stichtingen verdiepen ? Er zijn stichtingen die heel open zijn over hun inkomsten en uitgaven.
En wat je nu met dat laatste stukje wil begrijp ik niet zo. Eerst mogen er geen makkelijke hondjes hierheen gehaald worden en nu hebben alle hondjes die hierheen gehaald worden een complex ? Dus ze zijn ineens toch zo makkelijk niet ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
nyckle
Zeer actief

Cleva schreef:Mijn Cleo is voor die hele 120 gulden gevoerd, geënt, naar Nederland gebracht en een tijdje verzorgd.

Zwets toch niet zo dom.
En wat is er met die ander Cleopratar's gebeurd? Geef mij een garantie. En je maakt het. een dier is Spanje, Potugal, Griekenland? Is al €0,00 Alles is winst.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:
Cleva schreef:Mijn Cleo is voor die hele 120 gulden gevoerd, geënt, naar Nederland gebracht en een tijdje verzorgd.

Zwets toch niet zo dom.
En wat is er met die ander Cleopratar's gebeurd? Geef mij een garantie. En je maakt het. een dier is Spanje, Potugal, Griekenland? Is al €0,00 Alles is winst.
Volgens mij is het bedtijd voor je. Ik begrijp geen hout meer van je berichtjes en dat ligt niet aan mij. Je zinnen kloppen voor geen meter.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
renee-uk
Zeer actief

nyckle schreef:

Zwets toch niet zo dom.
vraag je in een asiel ook wat er met de nestbroertjes en zusjes van de betreffende hond is gebeurd?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

sirene schreef:
nyckle schreef:

Zwets toch niet zo dom.
Volgens mij is het bedtijd voor je. Ik begrijp geen hout meer van je berichtjes en dat ligt niet aan mij. Je zinnen kloppen voor geen meter.
Inderdaad. Geraaskal is het.
Ik ga er geen energie meer in stoppen. :wink:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Heb je zelf een moeilijke hond uit een Nederlands asiel? Of heb je je airedales bij fokkers gekocht?

Nog een leuk punt, als de asielen al vol zitten en niemand een hond uit het buitenland mag halen, waarom neem je dan zelf een raspup? Had je niet beter kunnen meewerken aan het leeg maken van die overvolle asielen?
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Toen ik ging zoeken naar een hond heb ik er mijn twijfels bij gehad. Er zijn zo veel stichtingen die honden vanuit het buitenland naar hier halen. Waarom niet een hond uit het asiel hier? Of een herplaatser? Het leek (lijkt) een soort booming business, maar inmiddels heb ik ook begrepen dat er veel kaf tussen het koren zit. Daar mag best eens naar gekeken worden.

En sja, of je nu kiest voor een hond uit het buitenland, of voor een asielhond of herplaatser uit eigen land, garanties heb je nooit.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
nyckle
Zeer actief

Ik heb toch gezegd, dat dit mijn laatste honden zijn. Ik geloof niet meer in her-plaatsers uit naastenliefde uit het buitenland. Ik heb genoeg gezien in de hondenhandel. Geef je zelf een goed gevoel. Ik ben er klaar mee. Ieders zijn weg.
nyckle
Zeer actief

renee-uk schreef:ik woon in engeland omdat ik verliefd werd op een engelsman, zal ik dan een hond waar ik verliefd op word laten zitten omdat die uit een ander land komt?
renee dat is heel iets anders. je kiest. Jij kiest voor een man. je kiest voor een rat hond of niet een rashond. Je kiest voor een dier. Moet dat dier dan uit het buitenland komen, of is die hond van de buren ook goed. zo simpel is het.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Als je gaat zoeken op herplaatsers kom je al gauw honden tegen die uit het buitenland komen.
Als je er daar 1 treft die je hart steelt zou ik hem ook niet laten zitten omdat hij uit het buitenland komt.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Dee schreef:Als je gaat zoeken op herplaatsers kom je al gauw honden tegen die uit het buitenland komen.
Als je er daar 1 treft die je hart steelt zou ik hem ook niet laten zitten omdat hij uit het buitenland komt.
Zo ging het ook met onze hond Canna. Zocht niet specifiek naar een hond uit het buitenland, toch werd zij uiteindelijk onze eerste hond. Hond blij, wij blij.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Een goede stichting neemt de hond terug als het op 1 of andere manier niet meer gaat bij de adoptanten. Meestal gaat het dan om ziekte of scheidingen en daardoor meer werken.
De honden die terugkomen gaan gewoon weer naar een opvanggezin en worden opnieuw geplaatst. Ze komen niet in een NL asiel terecht. Daar teken je ook voor dat als je ooit niet meer voor de hond kunt zorgen, dat hij terug naar de stichting komt.
En verder moet je dit eens doorlezen.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

nyckle schreef:Ik heb toch gezegd, dat dit mijn laatste honden zijn. Ik geloof niet meer in her-plaatsers uit naastenliefde uit het buitenland. Ik heb genoeg gezien in de hondenhandel. Geef je zelf een goed gevoel. Ik ben er klaar mee. Ieders zijn weg.
Waarom zou een hond uit het buitenland gehaald worden uit naastenliefde zijn? Waarom kan iemand niet gewoon een hond uit het buitenland halen, omdat dat nou net het hondje is waar hij/zij voor gevallen is? Daarbij, waarom zou iemand een moeilijke hond uit het asiel in Nederland halen, gewoonweg omdat het dan uit een Nederlands asiel is? Lijkt mij ook niet bepaald een goede basis... Nee dan vele malen liever een bewust gekozen, passend hondje uit het buitenland :ok:

Verder sluit ik mij volledig aan bij kit :)
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Toen ik een paar jaar geleden een klein hondje erbij wilde ben ik eerst in het asiel gaan kijken.( die zat trouwens helemaal niet vol) Er zaten; een mechelaar, een border collie en een paar staffordkruisingen.
Allemaal niet wat ik zocht. Ik ga toch geen mechelse herder nemen omdat hij nou toevallig in het asiel zit.
Ik ben toen toch voor een pup gegaan, maar als ik toen geweten had van bijv. dutchy adoptions had ik daar zeker een hondje vandaan gehaald.
Het boeit me niet zo waar een hond vandaan komt, ik had een mandje over en een thuisloos hondje is een thuisloos hondje of die nou uit Polen of uit Rotterdam komt.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
renee-uk
Zeer actief

nyckle schreef:
renee-uk schreef:ik woon in engeland omdat ik verliefd werd op een engelsman, zal ik dan een hond waar ik verliefd op word laten zitten omdat die uit een ander land komt?
renee dat is heel iets anders. je kiest. Jij kiest voor een man. je kiest voor een rat hond of niet een rashond. Je kiest voor een dier. Moet dat dier dan uit het buitenland komen, of is die hond van de buren ook goed. zo simpel is het.
nee hoor dat is precies hetzelfde
ik kan heel best vallen voor een hond op een plaatje en dan maakt het me niks uit welk land die hond komt.
ik stel wel eisen aan een stichting, maar er zijn er genoeg die prima bezig zijn en van zo'n stichting wil ik best een hond.
hond van de buren gaat niet op, mijn buren hebben geen honden ;)
Afbeelding

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Kells schreef:
sTefaniA schreef:

Heb je zelf een moeilijke hond uit een Nederlands asiel? Of heb je je airedales bij fokkers gekocht?

Nog een leuk punt, als de asielen al vol zitten en niemand een hond uit het buitenland mag halen, waarom neem je dan zelf een raspup? Had je niet beter kunnen meewerken aan het leeg maken van die overvolle asielen?
Dat idee had ik lang geleden ook. Mijn eerste hond kwam uit een asiel en werd bijna 17 jaar. Het probleem van de overvolle asiels bestaat nog steeds. Dat ik er 1 heb opgehaald heeft het probleem van overvolle asiels niet verholpen.
Als iedereen er 1 ophaalt, denk je dat het dan wel verschil maakt :idea:

Voor de duidelijkheid, niemand moet van mij een asielhond nemen hoor. Zeker niet. Maar als je gaat blaten dat een buitenlandse hond niet mag omdat het asiel hier vol zit, maar je loopt zelf wel met een raspup heb je weinig recht van spreken. Je hebt immers zelf ook een hond gekozen die leuk vind, en niet eentje die toevallig in het asiel zit.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Zwets toch niet zo dom.
Inderdaad.

Wij vangen honden op (sosstrays), die in het asiel in Spanje getest, geënt, gecastreerd/gesteriliseerd, onwormd en ontvlooid worden. Ik heb hier zelfs een opvangertje gehad die eerst aan haar poot geopereerd is, alvorens ze hierheen kwam omdat het echt een schatje was en een kans verdiende.
Vervolgens zitten ze minimaal een week (maar vaak langer) in een gastgezin, dat ook alle kosten vergoed krijgt van de stichting. Deze hondjes gaan voor 260 euro naar een nieuwe eigenaar. Zo, daar zal heel wat aan verdiend worden zeg.
AfbeeldingAfbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

sirene schreef: Zoek je een makkelijk hondje uit het asiel maar vind je die niet, dan haal je er één uit het buitenland.
Dat hoor ik dus steeds hier op het forum, terwijl mijn ervaring dus precies andersom is. De buitenlandse honden hebben vaak angsten, zijn wel sociaal naar andere honden alleen naar mensen wantrouwend. Vaak verlatingsangst er ook nog bij. Logisch ook, wat verwachten mensen nou? Gezworven in een ander land, vervolgens in een asiel gestopt met heeeeeeel veel soortgenoten, reis naar Nederland, opvanggezin en dan gaan ze naar nieuwe baas. En daar moet hij gerust midden in drukke Amsterdam rondlopen aan een riempje. Zo raar vind ik het dus niet dat ze gedragsproblemen ontwikkelen
Perry en Noah

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sTefaniA schreef:

zoals nyckle haar mening heeft heb jij die ook. jij doet nu precies hetzelfde als nyckle.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

duitse herder schreef:
sirene schreef: Zoek je een makkelijk hondje uit het asiel maar vind je die niet, dan haal je er één uit het buitenland.
Dat hoor ik dus steeds hier op het forum, terwijl mijn ervaring dus precies andersom is. De buitenlandse honden hebben vaak angsten, zijn wel sociaal naar andere honden alleen naar mensen wantrouwend. Vaak verlatingsangst er ook nog bij. Logisch ook, wat verwachten mensen nou? Gezworven in een ander land, vervolgens in een asiel gestopt met heeeeeeel veel soortgenoten, reis naar Nederland, opvanggezin en dan gaan ze naar nieuwe baas. En daar moet hij gerust midden in drukke Amsterdam rondlopen aan een riempje. Zo raar vind ik het dus niet dat ze gedragsproblemen ontwikkelen
Een hond die niet tegen drukte kan, wordt niet in Amsterdam geplaatst. Ik denk dat jullie weinig vertrouwen hebben in het screenen van de stichtingen. Er wordt echt gekeken waar een hond goed op zijn plek zal zijn.
SOS Strays haalt geen extreem bange honden naar NL, maar alleen de leuke sociale honden. En nee, niet alleen jonge honden, ik heb zelf Moppie geadopteerd en die is op 10 jarige leeftijd naar NL gekomen. Die heeft 6 jaar in een Spaans asiel gezeten en heeft zich hier moeiteloos aangepast.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Jeutje zeg....... buitenlandse honden zijn vaak hele stabiele honden, die hebben namelijk al vaak een tijd voor zichzelf moeten zorgen. Een goede stichting plaatst geen superlastige,angstige honden in Nederland, of ze moeten al een heel stabiel gezin met kennis van honden kunnen vinden die bewust voor zo'n type hond kiest.

Daarnaast heb ik meerdere honden en ben ik dus best kritisch over wat voor een hond daar bij komt. Lastige honden in Nederlandse asiels worden trouwens niet eens ingeslapen, die zitten helaas gewoon heel lang in het asiel. Wellicht als een asiel meer tijd zou besteden aan heropvoeding dat zo'n hond wel geplaatst kan worden. Maar ja, wie wil die verantwoordelijkheid en wie heeft de tijd die daarvoor nodig is?

Het plaatingsbeleid van Nederlandse asiels is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Hoeveel huisbezoeken doen ze voordat een hond geplaatst wordt? Hoe vaak komen ze daarna nog controleren?
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen het halen van honden uit het buitenland ansich. Maar als het gebeurd moet het wel goed gebeuren. En bijvoorbeeld niet zoals in mijn eerste item: 2 totaal verschillende honden uit totaal verschillede landen in een huishouden plaatsen binnen 3 maanden tijd...

Verder moeten de stichtingen dan niet werken dat je een hond op de foto ziet en hem naar nederland laat halen.

P.s. wij hebben nu ook wer een pool in het asiel zitten. altijd kettinghond geweest in polen en toen naar nederland gehaald voor 'een beter leven'. hond moest ineens maar in een huishouden met kinderen kunnen.
Tuurlijk zijn er honden die dit kunnen, maar de meeste echt niet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een hond is gewoon een hond. Hier en in het buitenland. Er is helemaal geen verschil alleen is het aanbod uit het buitenland extreem veel groter. Ik keek gister toevallig naar Tiere suchen ein Zuhause. Zelfde onderwerp. De presentatrice zei heel terecht dat sommige mensen gewoon geen herder zochten. Of geen grote hond. De vrouw van het asiel zei, elke kleine of middelmaat hond zonder grote problemen is zo weer uit het asiel weg. Die mensen die dat zoeken gaan dan echt geen probleemherder meenemen in plaats van een leuk sociaal makkelijk hondje. Die mensen moeten er dus gewoon een uit Spanje oid nemen. Dat is toch volkomen logisch? :denken:

Ik ben nu zelf aan het zoeken naar een makkelijk ongecompliceerd hondje. Ik zit ook naar bv de bodequero uit Spanje te kijken. Dat zijn hele leuke lieve makkelijke hondjes die toch echt hond zijn. Zoiets vind ik hier niet. Als er hier al een leuke kleine middenslag die sociaal en makkelijk is in het asiel beland is die zo weg. Daar zitten er honderden op mij te wachten in dodingsstations. :19: Waarom zou ik daar niet naar mogen kijken maar wel naar een fokker mogen rennen voor een JR bv? Dan laat ik de honden in het asiel toch ook zitten? Verder zoek ik nu even geen herder of staff. Dus welke andere keuzes heb ik hier in de asielen als je eerlijk bent? Ik ga een hondje voor mezelf kopen en niet om er een te redden. Ik wil geen pup en geen gecompliceerd hondje. Dan kom je vanzelf op een buitenlands hondje of een herplaatser van marktplaats. Daar kijk ik dus ook naar. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”