Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Suus ...schildklier, T4 nu zo goed als normaal
Moderator: moderatorteam
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Re: Suus ...schildklier, wellicht huidontsteking.
Dank jullie wel.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik hoop voor jullie ook dat het met de AB opgelost is. Toch zou ik de schildklier in de gaten houden en over een tijdje nog een keer het bloed laten onderzoeken, ook omdat je gedragsveranderingen ziet. Ik vind de T4 eigenlijk best wel laag, zeker omdat het een stuk lager is dan de laagste referentiewaarde.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Renee1966
- Zeer actief
Ben ik idd van plan.Belle schreef:Ik hoop voor jullie ook dat het met de AB opgelost is. Toch zou ik de schildklier in de gaten houden en over een tijdje nog een keer het bloed laten onderzoeken, ook omdat je gedragsveranderingen ziet. Ik vind de T4 eigenlijk best wel laag, zeker omdat het een stuk lager is dan de laagste referentiewaarde.
Sowieso als de AB niet genoeg doet, wil ik over 2 weken T4 laten prikken.
Als de waarde dan nog zo laag is (of lager) wil ik eerst 6 weken L-Thyroxine gaan geven (moet ik ze wel krijgen natuurlijk) en kijken wat dat doet.
Zelf wil hij bij niet aanslaan van het AB een diep biopt van de huid nemen, dus ik moet even kijken of hij mee wil werken.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Schildklierwaarde kan flink fluctueren hoor ..... ik heb dit zelf ervaren bij mijn flatcoat. Ze ging zomaar van 14 naar 9 en dat in een periode van ong. 8 weken.
Ik zou die schildklier dus zeker nog niet van je lijstje schrappen. Uiteraard hoop ik ook dat het maar een "simpele" huidontsteking is die met AB te behandelen is.
Ik zou die schildklier dus zeker nog niet van je lijstje schrappen. Uiteraard hoop ik ook dat het maar een "simpele" huidontsteking is die met AB te behandelen is.
- Renee1966
- Zeer actief
Terug van de DA.
T4 weer laten bepalen, waarde is nu 19 dus zo goed als normaal, advies DA is geen thyroxine geven (logisch).
De AB en het zalven lieten wel wat verbetering zien, amper nog schilfering van de huid en de bult op haar oor is kleiner geworden, de plek op het andere oor breidt niet uit.
Op de hakken zie ik geen verbetering en ik heb het idee dat haar linkerlies kaler wordt even afwachten hoe dat zich ontwikelt.
DA wil nog 2 weken door met AB en zalven, daarna terug.
T4 weer laten bepalen, waarde is nu 19 dus zo goed als normaal, advies DA is geen thyroxine geven (logisch).
De AB en het zalven lieten wel wat verbetering zien, amper nog schilfering van de huid en de bult op haar oor is kleiner geworden, de plek op het andere oor breidt niet uit.
Op de hakken zie ik geen verbetering en ik heb het idee dat haar linkerlies kaler wordt even afwachten hoe dat zich ontwikelt.
DA wil nog 2 weken door met AB en zalven, daarna terug.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Suus ...schildklier, T4 nu zo goed als normaal
Wat is voor jou de volgende stap over twee weken?
Een huidbiopt en/of het hele panel ( T3, T4, TSH, fT3, fT4, T3 en T4 autoantibodies, plus thyroglobulin autoantibody) laten prikken?
(kan dan het beste naar een Duits Lab worden gestuurd)
Een huidbiopt en/of het hele panel ( T3, T4, TSH, fT3, fT4, T3 en T4 autoantibodies, plus thyroglobulin autoantibody) laten prikken?
(kan dan het beste naar een Duits Lab worden gestuurd)
- Renee1966
- Zeer actief
Ik denk dat biopt, DA zei dat wanneer de schildklier nu ok is, een biopt dan de volgende stap is.
Komt daar ook niks uit, moet je er mee leren leven volgens de DA.
Er zijn honden die bv met de wisseling van de seizoenen wat vachtproblemen laten zien, zoiets zou het dan kunnen zijn.
Er zijn honden die bv met de wisseling van de seizoenen wat vachtproblemen laten zien, zoiets zou het dan kunnen zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
NouRenee1966 schreef:Ik denk dat biopt, DA zei dat wanneer de schildklier nu ok is, een biopt dan de volgende stap is.
Als ik je goed heb begrepen is "wat vachtproblemen" wel een beetje een eufemisme
- Renee1966
- Zeer actief
Nou ja, als het hier bij blijft gaat het wel.
Eén hak heeft een kale plek, met dunner geworden haar richting dij.
De andere hak, toont minder kaal.
Op de onderzijde van de borst is het haar dunner geworden en dat zie je ook op de linkerlies en binnenkant achterpoten.
De voorborst is ook wat dunner behaard dan normaal en ze heeft die plekjes op de oren.
Het ziet er nog niet heel erg dramatisch uit.
Eén hak heeft een kale plek, met dunner geworden haar richting dij.
De andere hak, toont minder kaal.
Op de onderzijde van de borst is het haar dunner geworden en dat zie je ook op de linkerlies en binnenkant achterpoten.
De voorborst is ook wat dunner behaard dan normaal en ze heeft die plekjes op de oren.
Het ziet er nog niet heel erg dramatisch uit.