Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben ik nou fout ?
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Ben ik nou fout ?
ja maar overdrijven is ook een vak he emeg .
ik maak zelf ook fouten .
waar ze haar hond los laat en aan wat voor gevaren ze haar eigen hond bloot steld moet ze zelf weten.
kan ik me niet mee bemoeien .
waar ze haar hond los laat en aan wat voor gevaren ze haar eigen hond bloot steld moet ze zelf weten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik vind dat je nog netjes bent gebleven. Ik zou niet zo vriendelijk reageren. Zo'n grote lompe hond op zo'n klein hondje af laten denderen vind ik behoorlijk asociaal. En dan nog zeggen dat je je hond maar los moet laten....
Nee, die vrouw moet zorgen dat haar hond geen andere honden of mensen lastig valt. Van mij had ze de wind van voren gekregen. Ik bepaal zelf wel waar en wanneer ik mijn hond los laat. Ik zou mijn honden nooit zo op anderen af laten rennen.

groetjes, ingrid
TARAK

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jij zegt zelf toch dat het een rott(weiler) kruising istoots schreef:ik bedoelde dan ook meer waarom ze nou juist een rottweiler kruising een ram geeft met een musketon .dagmar88 schreef:toots schreef:hoezo persee een rott kruising ?Heb er bij jou al niet zelden last van dat ik 3 x moet lezen voordat bepaalde woorden binnenkomen.
Kennelijk heb je er zelf ook dat probleem![]()
Rott of rottie = afkorting van rottweiler
Rot = vervelend.
ik vind dat wel gewoon honden net als andere honden.
ik vraag me dan weer af wat daar nou anders aan is voor haar zeg maar.
maar dat zal wel weer aan mij liggen denk ik

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Ik ben van mening dat u in deze zelfs niet grof zou zijn geweest als u dat mens had duidelijk gemaakt dat zij niet goed wijs is. Brutale mensen hebben onrechtmatig al de halve wereld ingenomen, het lijkt mij van de zotte als wordt toegestaan dat zij ook nog eens de tweede helft erbij inpikken.toots schreef:ja en vraag me ook af of ik wel had mogen zeggen dan dat ze haar hond bij haar moet houden in zoon situatie .
Ik vind zelf van wel . ik heb netjes toots aan de lijn en dat mormel komt in rotvaard aan gedenderd , toots zijn pootje weer schreef omdat hij weg moest springen . die vrouw schreeuwen laat maar los .
Emile
-
- Vaste gebruiker
En ik maak ook fouten, daar zijn we mensen voor. Maar er bestaat wat mij betreft een groot verschil tussen een inschattingsfout die je per ongeluk maakt, zeker als dat voor de eerste keer gebeurd en fouten waarin je willens en wetens in wilt blijven volharden. Ik heb tot voor kort een knots van een Duitse Herdershond gehad en heb daar ook wel eens per ongeluk inschattingsfouten gemaakt en ik kan je vertellen dat er dan daarvoor in de regel heel weinig begrip voor is. Ik heb ook meegemaakt dat mensen met kleine honden de raarste stunten met hun dier uithaalde die ik onmogelijk kon ontlopen of voor die ander herstellen. Als je dan met een grote hond loopt dan zullen de meeste mensen bevooroordeeld de grote hondenbezitter met zijn/haar hond voor de schuldige houden. Mensen met grote honden die zelf willens en wetens de rare stunten uithalen bewijzen daarmee ook de andere grote hondenbezitters een hele slechte dienst, als ik over dergelijk gedrag duidelijk mijn afkeuring laat blijken dan vind ik niet dat ik overdrijf.toots schreef:ja maar overdrijven is ook een vak he emeg .
En die fietsende bemoeial met haar loslopende hond dan? Zij sprak jou er toch op aan dat je ook je hond moest loslaten? Nota bene op een plek waar je je hond net had aangelijnd omdat je het bij die weg te gevaarlijk vind om je hond los te laten lopen. Verder bestaat er wetgeving die van de gemeente uitgaat, oftewel de algemene plaatselijke verordening, kortweg APV genoemd en daarin staat heel duidelijk dat er binnen de bebouwde kom (behoudens een paar speciaal aangewezen plekken) overal een aanlijngebod voor honden bestaat. Ik moeilijk geloven dat een gemeente het toestaat dat een fietser op de openbare weg zijn/haar hond los van de lijn mee mag laten rennen. Of heeft dat incident niet binnen de bebouwde kom plaatsgevonden?waar ze haar hond los laat en aan wat voor gevaren ze haar eigen hond bloot steld moet ze zelf weten.
Emile
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Wat een argument."hij/zij doet het ooohoookemeg schreef:En die fietsende bemoeial met haar loslopende hond dan? Zij sprak jou er toch op aan dat je ook je hond moest loslaten?toots schreef:waar ze haar hond los laat en aan wat voor gevaren ze haar eigen hond bloot steld moet ze zelf weten.

Nee hoor Toots, volgens mij heb je dat hartstikke netjes opgelost en heb je niks om je rot over te voelen. Ik denk dat de meeste mensen in jouw situatie een stuk erger had gereageerd

Edit: quote verkloot
-
- Vaste gebruiker
Ik vraag mij af waarom de TS een beetje de advocaat van de duivel is gaan spelen?luna2906 schreef:Wat een argument."hij/zij doet het ooohoookemeg schreef:En die fietsende bemoeial met haar loslopende hond dan? Zij sprak jou er toch op aan dat je ook je hond moest loslaten?toots schreef:waar ze haar hond los laat en aan wat voor gevaren ze haar eigen hond bloot steld moet ze zelf weten.
kan ik me niet mee bemoeien .![]()
Emile
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
het incident heeft binnen de bebouwde kom plaats gevonden .
maar nogmaals mijn eigen hond loopt ook wel eens op plaatsen los die er niet voor bedoeld zijn .
ik ga haar dat dus niet kwalijk nemen .
zo kun je iedereen wel bekritiseren .
ik vind het alleen best stom dat ze haar hond zomaar op een klein hondje als toots laat denderen en mij aanspreekt dat ik mijn hond dan los moet laten .
haar bedoeling ermee was dan kan hij vluchten , snap ik dan weer best , alleen de weg op vluchten leek mij ook niet zoon goed plan .
daarnaast vind ik dat ze zelf haar hond dan aan moet lijnen en dat heb ik dus gezecht .
hoop alleen maar dat dit in het vervolg gebeurd .
anders draaid het er straks op uit dat ik daar niet meer kan wandelen met toots omdat ik het niet veilig vind alleen maar omdat een ander zijn hond niet onder controle kan houden .
maar nogmaals mijn eigen hond loopt ook wel eens op plaatsen los die er niet voor bedoeld zijn .
ik vind het alleen best stom dat ze haar hond zomaar op een klein hondje als toots laat denderen en mij aanspreekt dat ik mijn hond dan los moet laten .
haar bedoeling ermee was dan kan hij vluchten , snap ik dan weer best , alleen de weg op vluchten leek mij ook niet zoon goed plan .
daarnaast vind ik dat ze zelf haar hond dan aan moet lijnen en dat heb ik dus gezecht .
anders draaid het er straks op uit dat ik daar niet meer kan wandelen met toots omdat ik het niet veilig vind alleen maar omdat een ander zijn hond niet onder controle kan houden .
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
we snappen elkaar . ik had denk ik ineens best veel te lezen sorryValerie schreef:Jij zegt zelf toch dat het een rott(weiler) kruising istoots schreef:ik bedoelde dan ook meer waarom ze nou juist een rottweiler kruising een ram geeft met een musketon .dagmar88 schreef:toots schreef:hoezo persee een rott kruising ?Heb er bij jou al niet zelden last van dat ik 3 x moet lezen voordat bepaalde woorden binnenkomen.
Kennelijk heb je er zelf ook dat probleem![]()
Rott of rottie = afkorting van rottweiler
Rot = vervelend.
ik vind dat wel gewoon honden net als andere honden.
ik vraag me dan weer af wat daar nou anders aan is voor haar zeg maar.
maar dat zal wel weer aan mij liggen denk ikMaar ook al is het een chihuahua die gillend op mijn honden afgerend komt. Als ze aangelijnd zijn mogen ze geen contact <- punt. En dat beslis IK niet de eigenaar van een andere hond. Het zijn namelijk mijn honden waar IK verantwoordelijk voor ben. En ik laat ze echt niet ondersteboven rennen
ik vind dat best zielig eigenlijk. Jij bent er om je hond te beschermen hoor.

-
- Vaste gebruiker
Waar ik verbaast over ben is dat mensen van anderen voor diens hond een riskante oplossing verlangen door toedoen van een incident dat zij zelf veroorzaken. Dat vind ik iets heel anders dan alleen een fout of vergissing begaan en daar, zoals dat m.i. gepast is, zelf alle verantwoording voor te nemen.toots schreef:het incident heeft binnen de bebouwde kom plaats gevonden .
Emile
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Je hebt het hartstikke netjes aangepakt hoor
Het is duidelijk dat bij zulke mensen enig inzicht en inlevingsvermogen ontbreekt, dus jij moet je hondje beschermen, het is niet anders
Enne, Toots, als je een mannelijke nakomeling hebt is het `zoon`, maar als je `zo een´ bedoelt is het `zo´n`

Enne, Toots, als je een mannelijke nakomeling hebt is het `zoon`, maar als je `zo een´ bedoelt is het `zo´n`

En dat zegt ze zekers ook nog; hij doet niets hoor of hij wil alleen maar spelen?
Ik roep dan terug; mooie manier om te zeggen dat je hond niet is opgevoed!
Ik zou echt not amused zijn als zo'n hond, die duidelijk asociaal is, naar mijn honden rent.
Er gebeurd dan het volgende; die hond heeft dan pas weer rust als hij ver genoeg weg is in de ogen van mijn honden.
Hier zijn wij daar echt niet van gedient, zekers niet aan de rand van een weg waar verkeer is.
Dus nee, het is jouw gied recht!
Ik roep dan terug; mooie manier om te zeggen dat je hond niet is opgevoed!
Ik zou echt not amused zijn als zo'n hond, die duidelijk asociaal is, naar mijn honden rent.
Er gebeurd dan het volgende; die hond heeft dan pas weer rust als hij ver genoeg weg is in de ogen van mijn honden.
Hier zijn wij daar echt niet van gedient, zekers niet aan de rand van een weg waar verkeer is.
Dus nee, het is jouw gied recht!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
nouja ik hoop dat het niet meer gebeurd .
ze was iig onder de indruk . en denk dat ze gewoon echt zelf niet in de gaten had hoe het nou zit .
dat ze echt haar hond altijd maar los kan laten omdat ze niet bijt .
hoop dat ze echt begrepen heeft dat er voor kleine honden meer gevaar is ook al bijt ze niet .
vind het zelf alleen zo jammer dat dat dan weer zo moet gaan . als ze te laat had geweest maar toch haar hond nog zelf van toots had weg gestuurd en sorry had gezecht (in plaats van vragen of ik toots los wilde maken nouja was meer comanderen) was het al anders maarja .
we zijn allemaal maar mensen moet ik maar denken .
ze was iig onder de indruk . en denk dat ze gewoon echt zelf niet in de gaten had hoe het nou zit .
hoop dat ze echt begrepen heeft dat er voor kleine honden meer gevaar is ook al bijt ze niet .
vind het zelf alleen zo jammer dat dat dan weer zo moet gaan . als ze te laat had geweest maar toch haar hond nog zelf van toots had weg gestuurd en sorry had gezecht (in plaats van vragen of ik toots los wilde maken nouja was meer comanderen) was het al anders maarja .
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
toots schreef:nouja ik hoop dat het niet meer gebeurd .
Ik zal ook niet snel iemand aanspreken, meestal irriteer ik me kapot innerlijk en doe thuis mijn beklag.
Maar het lijkt inderdaad of de brutalen de wereld hebben.
Ik ben qwa size honden voorzien in klein, groot en xxl, ook drie verschillende karakters.
Probeer zelf wel wat assertiever te worden omdat ik mijn eigen honden zo tekort doe...maar ik heb er wel moeite mee.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Je bent eerder te rustig dan te grof geweest. Als je van schrik had gescholden omdat er 10x het gewicht van jouw hondje vrolijk op dat kleine beestje dook was het je ook vergeven