Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan hond leven op kip en rijst?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Re: Kan hond leven op kip en rijst?

Ongelezen bericht door Minhie »

Fizgig schreef:@minhie, toch snap ik het niet, ik ben altijd zo jaloers als ik lees bij 'wat eet jouw hond vandaag' wat je je hond te eten geeft, en toch heeft ie darmproblemen? Hoe kan dat nou? Je serveert hem echt super eten volgens mij namelijk!
Hij heeft geen darmproblemen maar had kennelhoest en zat daardoor aan de antibiotica. En als pup heeft hij coccidiose gehad. vandaar dat ik allemaal troep in huis heb wat hij normaal gesproken niet krijgt hoor :ok: :mrgreen:
Gelukkig niet hihi.
Afbeelding
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

linda-bakker schreef:Leer hier elke dag weer wat nieuws, leuk! Maar eierschalen? Doe je die dan door zijn eten? Honden krijgen hier smuldier...
Ik geef gewoon een rauw ei in een bakkie. Wel even helpen door er een barst of gat in te maken anders snapt hij het (nog) niet.
Maar als je rauw ei eng vind kun je die ook even pocheren en de rauwe schil met het gekookte ei in een bakje doen. Echter zit in een ei niet zoveel slechte bacterieën.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

@minhie, okee, ik las eroverheen inderdaad. Was ie eigenlijk ingeënt ertegen? Ik heb Shelly in laten enten maar ik lees dat dat niet afdoende is.

En over die eierschalen, je moet ze dan wel fijnmalen in een koffiemolen, en een theelepel is genoeg om 500 gram vlees van genoeg calcium te voorzien. Ze moeten inderdaad wel van rauwe eieren komen.

Ik lees goeie dingen over Olewo wortels, speciaal voor moeilijk etende hondjes, helpt ook bij diarree goed, schijnt. Die kun je alleen niet overal krijgen, even googlen, er is een site voor sledehonden waar het te bestellen is. Ik ga het ook eens bestellen voor Shelly.
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

je mag een hond maagzuurremmers geven voor mensen ik zou dit zeker eens proberen om de maag nu even tot rust te brengen. een week of 6 en ik zou zeker 3 maaltijden per dag geven.
dan zou ik eerst nog even iets geven waar hij zeker geen last van heeft gaat dat een dag of 3 goed dan langzaam over op kvv.

als een hond over moet geven met en muilkorf om kan hij heel snel stikken je moet er dus heel snel bij kunnen als je deze gebruikt.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Fizgig schreef:@minhie, okee, ik las eroverheen inderdaad. Was ie eigenlijk ingeënt ertegen? Ik heb Shelly in laten enten maar ik lees dat dat niet afdoende is.

En over die eierschalen, je moet ze dan wel fijnmalen in een koffiemolen, en een theelepel is genoeg om 500 gram vlees van genoeg calcium te voorzien. Ze moeten inderdaad wel van rauwe eieren komen.

Ik lees goeie dingen over Olewo wortels, speciaal voor moeilijk etende hondjes, helpt ook bij diarree goed, schijnt. Die kun je alleen niet overal krijgen, even googlen, er is een site voor sledehonden waar het te bestellen is. Ik ga het ook eens bestellen voor Shelly.
Nee hij was er niet tegen ingeent en klopt dat het niet afdoende is. Kennelhoest zie ik als griep; je kan je er tegen in enten maar er zijn vele varianten en de kans op dat het heel slecht gaat is heel klein. Een moeilijk iets vind ik dat; vaccinaties.

Hoe gaat het nu trouwens Billyboy?
Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel

Ongelezen bericht door tootjeko »

Als het om I/D brokken van Hills gaat, dan moet je ze als het goed is terug kunnen brengen naar de dierenarts(ook geopend)
Hills heeft namelijk een smaakgarantie, wat dus wil zeggen dat als jouw dier het niet eet of er niet tegen kan, je het geld terug krijgt.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Happy heeft bijna de eerste 2 jaar van haar leven op kip of koolvis met rijst en doperwten of worteltjes geleefd dat vedroeg ze toen als enige.
Daarna kwam daar smuldier kip en pens bij en later alles vers
Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Zo heel laat antwoord. Heb het erg druk op moment, en weinig puf om te internetten.

Met Billy gaat het aardig goed.
Afgelopen vrijdag was Billy ineens flink ziek, maar dat is weer over.

Hij staat nu nog op Kip met rijst, en krijgt probiotica bij.
Zodra ik het idee heb dat het allemaal rustig is ga ik langzaamaan ander eten introduceren
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”