Paar weken terug kwam ik deze foto tegen toen ik op Tinkerbell aan googlen was. Toen dacht ik echt meteen aan GlennNanna schreef:De kleur lijkt iig exáctduitse herder schreef:Speciaal voor Nanna, misschien kan je dit met Glenn doen![]()

Moderator: moderatorteam
Paar weken terug kwam ik deze foto tegen toen ik op Tinkerbell aan googlen was. Toen dacht ik echt meteen aan GlennNanna schreef:De kleur lijkt iig exáctduitse herder schreef:Speciaal voor Nanna, misschien kan je dit met Glenn doen![]()
Als de ziel eruit is, dan lijkt het slechts nog, heel in de verte, op datgene wat het ooit geweest is vind ik. Het leven is eruit, dus het is slechts een omhulsel. Voor mij zou het niets zijn, volgens mij zou het alleen het gemis en verdriet oprekken maar zij die het willen? Wie ben ik om daar een oordeel over te geven?kiki2000 schreef:Ik zat laats animal planet te kijken en iemand vertelde dat hij zo dol was op zijn hond dat hij zijn hond zou laten opzetten wanneer die zou overlijden. Mijn punt van discussie is hoe jullie hier tegen aan kijken. Is het iets waar jezelf voor zou kiezen of vind je het weerzinwekkend of heb je een meer genuanceerde mening?
Ikzelf zou echt nooit kiezen om een overleden te laten opzetten. Ik vind dat wanneer mijn hond zou overlijden hij of gecremeert of begraven moet worden. Ik vind het opzetten van dieren en vooral van je eigen huisdieren echt zo belachelijk. Het dier moet in ere worden gehouden en moet niet worden opgezet zodat men nog jaren naar je hond kan kijken.
Hoe denken jullie erover??
linkje?Jaap* schreef:Ik moet steeds denken aan die verschrikkelijke familie Massing uit 'Groeten uit de rimboe', met hun opgezette rottweiler in huis.
Allemachtig, wat kwamen die inboorlingen beschaafd uit de verf
Er zit er eentje met halflang haar (wit/bruin) hij is helemaal kaal op de kop van het aaien.jarnoz schreef:Een kennis van me heeft zijn hond geschonken aan naturalis in leiden en daar heeft hij ook heel lang gestaan.
Weet niet of die er nog steeds staat.
Ik zou het zelf niet zo snel doen tenzij het voor educatie is om er wat van of over te leren in een museum ofzo maar dan hoef ik er in ieder geval niet steeds naar te kijken.
Vind de dieren in naturalis en dat soort museums wel wat hebben.
greets,
Jaap* schreef:Ik moet steeds denken aan die verschrikkelijke familie Massing uit 'Groeten uit de rimboe', met hun opgezette rottweiler in huis.
Allemachtig, wat kwamen die inboorlingen beschaafd uit de verf