Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pedigree nat voer
Moderator: moderatorteam
- Tank
- Zeer actief
Re: pedigree nat voer
Je zou ook die smuldier hart kunnen afwisselen met de complete versies vlees compleet en pens/vlees compleet dan weet je zeker dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Dat zou ik trouwens ook doen. Af en toe gewoon een dag smuldier compleet geven. Hoef je niks bij te geven verder en is zoals het pakje zegt compleet 

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Als ze wegloopt: Eten weghalen. Jammer maar helaas, blijkbaar heb je geen honger. Mijn hond heeft er af en toe ook een handje van hoor, en is nooit echt een goede eter geweest (hoewel ze nu met bijna 7 maanden opeens wat hongeriger lijkt, alles gaat opeens in rapper tempo tot de laatste kruimel op). Ik vind afwisseling ook belangrijk dus krijgt ze brokken, kvv (Lupa, soms een bakje Smuldier) tafelresten en af en toe kippennekken. Wordt er met lange tandjes van de brokken/kvv gegeten (bij tafelrestjes doet ze dat eigenlijk nooit) en ze loopt idd weg om te kijken of er mss elders iets is dat nog lekkerder is, dan is de bak direct weg. Een hond kan echt wel een dagje zonder hoorFizgig schreef: @Dagmar ja ik word ook door mijn vriend verdacht van tutterij. Ze loopt ook steeds weg als ze eet. Ze is gewoon een draak als het om eten gaat. Ik geef toe, ik ben geen harde. Maar ter verdediging, ik vind afwisseling wel belangrijk. Dus elke dag hetzelfde zal ze nooit krijgen. Ik zal eens zoeken naar die topics, zoekwoord lange tanden hondje?
Je kunt ook kijken naar wat je tussendoor geeft. Vooral toen ik bijv bezig was met zindelijkheid kreeg Lotus heel vaak iets (ieder plasje/poepje buiten, ieder commando) en dat merkte ik wel aan haar eten. Nu krijgt ze tussendoor nog steeds wel hoor, een keer een bot, oor of gevulde kong. Als ik vind dat ze best veel al heeft gehad krijgt ze minder avondeten.
Ligt ook een beetje aan de bouw en grootte van je hond, maar lijkt me prima hoor, al kun je die boterham ook weglaten (of bewaren voor in de kong, met smeerworst bijv)falkosan schreef:ik ga het zo doen:
's morgens zijn 60 gram orijen brokjes, 's avonds afwissselend een blikje applaws van 156 gram en de andere avond een stukje hart van smuldier met een bruine boterham er door.
en tussendoor krijg hij een hondensnoepje enz.
zou dit genoeg zijn voor een boomertje van 10 kilo?
edit: quote gerepareerd
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
falkosan
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): boomer
ik ga dus de pedigree vervangen voor applaws.
moet ik dit afbouwen? dus mengen met de pedigree, of gelijk overstappen?
moet ik dit afbouwen? dus mengen met de pedigree, of gelijk overstappen?
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
De inhoud bedoel ik, ik koop ze hier ook weleens speciaal voor in de kong, vind ie heerlijk.falkosan schreef:mum schreef:stop de zakjes maar in de kong, werkt hier ook
hoe bedoel je?
Je kan er natuurlijk ook een schijf rodi in frotten.
life is good
-
falkosan
- geregistreerd lid
vandaag ga ik dus beginnen om de pedigree af te bouwen. is dit trouwens nodig? moet ik eerst de pedigree mengen met de applaws of kan ik direkt het nw geven zonder mengen?
- dagmar88
- Zeer actief
Hondje is toch al gewend aan verschillende soorten voer? Vers, brok en blik?falkosan schreef:vandaag ga ik dus beginnen om de pedigree af te bouwen. is dit trouwens nodig? moet ik eerst de pedigree mengen met de applaws of kan ik direkt het nw geven zonder mengen?
Dan zou ik geen beren zien waar die niet zijn, gewoon de pedigree opmaken en daarna in 1 x overstappen
-
martine-tom
Pedigree is troep, dus ik zou het gelijk laten voor wat het is.falkosan schreef:vandaag ga ik dus beginnen om de pedigree af te bouwen. is dit trouwens nodig? moet ik eerst de pedigree mengen met de applaws of kan ik direkt het nw geven zonder mengen?
-
falkosan
- geregistreerd lid
bedankt. ga ik doen
- dagmar88
- Zeer actief
martine-tom schreef:Pedigree is troep, dus ik zou het gelijk laten voor wat het is.falkosan schreef:vandaag ga ik dus beginnen om de pedigree af te bouwen. is dit trouwens nodig? moet ik eerst de pedigree mengen met de applaws of kan ik direkt het nw geven zonder mengen?
-
martine-tom
Als de hond het gewend is wsl nietdagmar88 schreef:martine-tom schreef:Pedigree is troep, dus ik zou het gelijk laten voor wat het is.falkosan schreef:vandaag ga ik dus beginnen om de pedigree af te bouwen. is dit trouwens nodig? moet ik eerst de pedigree mengen met de applaws of kan ik direkt het nw geven zonder mengen?Een paar zakjes meer of minder zullen vast niet zo dramatisch zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
martine-tom schreef: Als de hond het gewend is wsl niet
Ik houd niet van dat extreme.
Mijn honden krijgen tussen de (overwegend) barf en kvv door ook wel eens een lidl blikje.
Worden ze echt niets minder van
-
martine-tom
Mijn hond is allergisch dus ik moet wel extreem zijn 
- dagmar88
- Zeer actief
Dus? Een van mijn honden ook.martine-tom schreef:Mijn hond is allergisch dus ik moet wel extreem zijn
Betekent toch niet dat een ander daarom volgens jouw maatstaven moet gaan voeren?
-
martine-tom
*Zucht*dagmar88 schreef:Dus? Een van mijn honden ook.martine-tom schreef:Mijn hond is allergisch dus ik moet wel extreem zijn
Betekent toch niet dat een ander daarom volgens jouw maatstaven moet gaan voeren?
Dat zeg ik toch ook niet, zij stelt een vraag en ik geef antwoord wat IK zou doen, wat kan mij het nou schelen wat iemand anders met zijn hond doet?
'Pedigree is troep dus IK zou het laten voor wat het is'
Waar staat dat ik zeg dat zij moet doen wat ik doe?
(Wat een negatieve sfeer hangt er hier op het forum...)
-
falkosan
- geregistreerd lid
geen heibel maken.
het gaat om de dieren. mijn hondje is nu 5 jaar en heeft altijd pedigree gehad maar wil daar inderdaad mee stoppen omdat er niet zoveel vlees inzit. en nu hij ouder wordt is het wel belangrijk dat hij goed eten krijg. eerst had ik royal canin brokjes maar ben overgaan op orijen brokjes omdat daar meer vlees in zit. en nu is de volgende stap om te stoppen met de pedigree en over te gaan op 3 a 4 maal per week 's avonds een blikje applaws en 3 maal per week rauw compleet vlees/pens.
dus 's morgen 50/60 gram orijen brokjes en 's avonds applaws of rauw
lijkt mij beter.
het gaat om de dieren. mijn hondje is nu 5 jaar en heeft altijd pedigree gehad maar wil daar inderdaad mee stoppen omdat er niet zoveel vlees inzit. en nu hij ouder wordt is het wel belangrijk dat hij goed eten krijg. eerst had ik royal canin brokjes maar ben overgaan op orijen brokjes omdat daar meer vlees in zit. en nu is de volgende stap om te stoppen met de pedigree en over te gaan op 3 a 4 maal per week 's avonds een blikje applaws en 3 maal per week rauw compleet vlees/pens.
lijkt mij beter.
- dagmar88
- Zeer actief
-
martine-tom
Ok niet schieten...je zegt zelf dat je ander voer zoekt omdat je meer vlees wil geven, applaws en orijen zijn niet echt goedkoop, is hele dagen vlees geven niet goedkoper, en daarbij ook meer vlees wat je zegt dat je wil gevenfalkosan schreef:geen heibel maken.
lijkt mij beter.