Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rendiergewei als kauwsnack?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel
Aantal honden: 1

Re: Rendiergewei als kauwsnack?

Ongelezen bericht door Echo »

Ik heb ook een mail hiernaar toe gestuurd: http://www.hertenboerderij.nl/ en naar deze site http://www.vandenelzen.nl/
Of ze het eventueel als product ter verzending willen aanbieden. Ze slachten ook herten (vooral de mannetjes) en hebben daarnaast natuurlijk ook afworp. Dus wie weet! Ik ga ook even op zoek naar andere hertenboerderijen.

Als meer mensen zulke mails rondsturen is de kans op slagen natuurlijk groter!

Dit is een voorbeeld mail zoals ik die verstuur:
Beste Fam. Van den Elzen,

Dit bericht komt van mij als hondeneigenaar. Ik ben al een tijdje op zoek naar stukken gewei als hondenkauwsnack. Het is erg gezond voor honden en gaat lang mee. Helaas wordt dit product nog nauwelijks in Nederland verkocht. In de VS en Engeland is het al een rage onder hondeneigenaren. Omdat verzendkosten zo duur zijn en ik graag een product van Nederlandse bodem zou zien, mail ik u daarom. Er wordt op u website niet vermeld wat er met het gewei gebeurd (na de slacht en na afworp). Ik kan u vertellen dat er zeker interesse is naar dit product onder Nederlandse hongeneigenaren. Zo is dit al veel op fora besproken op internet. Ik zal u een link sturen van een Engelse website zodat u ziet wat ik bedoel:
http://www.puredog.co.uk/our-products.php
Op deze site zijn de stukken gewei ook geschuurd aan de einden, maar dit is in principe niet nodig, zolang er geen scherpe einden aan het gewei zit.
Graag hoor ik van u of u bereid ofwel in staat bent dit product in Nederland ter verzending aan te bieden voor particulieren. Voor verdere vragen kunt u ook bij mij terecht.

Met vriendelijke groeten,
Eva ******
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ben benieuwd, heb zeker interesse! :ok:
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Ik kom mij ook even melden in dit topic!

Ben erg benieuwd wat er allemaal uit gaat komen :)

Vanavond lees ik even wat beter, en zal kijken of ik ook wat mail kan verzenden.

Denk echter dat de hertenboeren hun geweien "gewoon" verkopen. Zijn aardig wat mensen die er creatieve dingen mee doen. Heb op een kinderboerderij gewerkt waar ook herten liepen, en kregen zeer regelmatig de vraag wat wij met de geweien doen.

Misschien wel handig: kom ook uit Groningen.
Echo
Zeer actief

Op de website van de twee Nederlandse hertenfarms kon ik echter niks vinden over wat ze met het gewei doen.
Misschien is dit wel aantrekkelijk voor de hertenfarms als er voldoende interesse is.
Het is namelijk een makkelijk te produceren product. Gewoon in stukjes zagen en klaar.
Afbeelding
-Tom-
Actief
Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)

Ongelezen bericht door -Tom- »

Hier kijkt geen van de 32 honden er naar om. Niet naar rendier-, eland- of hertengeweien. De koppen van de dieren worden met veel smaak opgegeten, maar geen enkele die ook maar aan de geweien begint te knagen. Denk dus niet dat het zo'n succes gaat zijn bij de meeste honden.

Hier worden de geweien doorgaans gebruikt voor het maken van handvaten (voor messen, vorken, kaasschaven ed.)
Echo
Zeer actief

Op youtube zijn er heel veel filmpjes van honden die er lekker op kauwen. Misschien verschilt het erg per hond.
Afbeelding
-Tom-
Actief
Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)

Ongelezen bericht door -Tom- »

Of misschien word er een smaakje opgespoten ofzo? Dat word wel met meer van die kauwmaterialen gedaan om ze aantrekkelijk te maken voor de honden.
Hier zijn het enkel verse geweien die we van de jagers krijgen, samen met de botten (die wel met veel smaak worden opgegeten) en de koppen van de dieren.

De geweien zijn ook het enige van de dieren die je zo wel eens in het bos kunt vinden. Beren, veelvraten, vossen.. komen er ook niet aan, dus zou denken dat er geen smaak/geur aanzit en ze niet erg voedzaam zijn, anders zouden de aaseters ze ook wel verorberen.
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

O dat is niet echt hoopgevend Tom :(

Offtopic: Wat gaaf dat je in Lapland woont....Had dit jaar eindelijk de kans om er heen te gaan(werken) maar te laat met inschrijven :(
Echo
Zeer actief

Op de sites staat altijd dat het een natuurlijk product is en alleen de einden worden afgeschuurd. Ik stuur even een mailtje.
Afbeelding
Echo
Zeer actief

Ik kreeg de volgende mail van zooplus:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij staan altijd open voor tips en we doen voortdurend ons uiterste best ons assortiment zo omvangrijk mogelijk te maken. De betreffende honden kauwsnacks zoals op http://www.puredog.co.uk/our-products.php hebben we tot nu toe niet in ons assortiment.

De kauwsnacks voor honden die in het assortiment van zooplus te verkrijgen zijn vindt u via de volgende link: http://www.zooplus.nl/ask?query=honden+ ... orm=zoeken

Helaas kunnen we niet altijd alle suggesties in daden omzetten maar alle suggesties worden in ieder geval verzameld. Hierdoor houden we een overzicht van de wensen van onze klanten en dit overzicht gebruiken we bij de uitbreiding van ons assortiment.

Wellicht dat we het betreffende product in de toekomst in ons assortiment op kunnen nemen.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Massaal gaan mailen dan :cheer:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Gewei bestaat toch uit hoorn? Nooit aan gedacht dat dat als kauwkluif gebruikt kan worden :roll:
Echo
Zeer actief

Het is net zoiets als haar of bot, bestaat voornamelijk uit kalk. Niks mis mee toch?
Afbeelding
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

Ongelezen bericht door Prul »

Antwoord van puredog.co.uk:
Thank you for your interest in the Stagbars. Within each size category, there is an average weight and the Stagbars all slightly differ in length, but they will always be within the average weight. A small is often between 10cm and 18cm but is thin; the medium, 13cm to 20cm and thicker in places; the large, 18cm to 26cm and thick, and the extra large 24cm to 28 and the thickest.
We have coordinated a delivery to several customers in The Netherlands just recently so let us know if you wish us to do that. We delivered to one address and put all the orders separately in bags in one box.
Kind regards
Zo, nu we weten welk gewicht bij benadering bij welke lengte hoort kunnen we iets gemakkelijker prijzen vergelijken! Zit nu op het werk (lunchpauze :engel: )
Ik maak er vanavond weer even studie van!
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

Ik citeer Amer & Lootah even die in het topic in rommelmarkt gereageerd hebben:
Op www.antlerchews.com zijn ze volgens mij goedkoper daar bestel ik ze altijd, ze hebber meerdere soorten geweien (rendier, eland, hert) en met smaakjes

Ik heb even gekeken, ik was bij antler chews €7 per stuk kwijt, ik had er 6 in maat large die zijn een cm of 30-40 afhankelijk van de vorm
Nou moet ik dat ook weer even bekijken...
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb antlerchews.com een mailtje gestuurd, geïnformeerd naar de kosten.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Op barfplaats zag ik een topic waar ze met zn alle gaan bestellen voor de geintresseerden.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Tallie schreef:Ik heb antlerchews.com een mailtje gestuurd, geïnformeerd naar de kosten.
Ik zie nu in het andere topic dat daar al een bedrag genoemd werd en die klopt. Wanneer je daar 6 large tegelijk koopt betaal je 7 euro per stuk inclusief verzendkosten. Hij kan tot 6 stuks tegelijk verzenden voor hetzelfde bedrag aan verzendkosten.
Afbeelding
Prul
Zeer actief

En hoeveel zijn die verzendkosten naar Europa/Nederland dan?
Ik vind het welk interessant dat ze daar meerdere soorten hebben. En eventueel met smaakjes...
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

13,25 dollar, voor 1 tot 6 stuks large. Voor 3 elk large en 3 deer large (bijvoorbeeld) zit je dan op 42 dollar + verzendkosten is 55,25 omgerekend 41,70 euro wat ongeveer 7 euro per stuk is.
Afbeelding
Prul
Zeer actief

Nou heb ik even een :blont:
Waar vind jij de mogelijkheid om hen te mailen? Ik zie alleen maar een leeg groen veld op de plek waar ik hun contactformulier zou verwachten. En ik kan met de beste wil ter wereld geen mailadres ontdekken. Niet met firefox en niet met explorer?
Edit: had het linkje niet gezien maar inmiddels toch gevonden :oeps:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tallie schreef:13,25 dollar, voor 1 tot 6 stuks large. Voor 3 elk large en 3 deer large (bijvoorbeeld) zit je dan op 42 dollar + verzendkosten is 55,25 omgerekend 41,70 euro wat ongeveer 7 euro per stuk is.
Daar komt dan nog wel omzetbelasting bovenop he :wink:
Prul
Zeer actief

Volgens mij hoef je onder de 150 euro (inclusief verzendkosten) geen douanekosten te betalen. Maar de btw is me niet geheel duidelijk, ergens las ik dat het boven 22 euro zou moeten. Hoppa, 19% er boven op?
En als ik het als cadeautje laat versturen zonder factuur erbij? Moet ik dan ook btw over betalen?
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Ik zit even te denken maar ik geloof niet dat ik eerder omzetbelasting heb betaald voor dergelijke kleine aankopen vanuit het buitenland :denken:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tallie schreef:Ik zit even te denken maar ik geloof niet dat ik eerder omzetbelasting heb betaald voor dergelijke kleine aankopen vanuit het buitenland :denken:
:tongue: Dat kan, maar daar zou ik zeker niet op rekenen.
Ik koop vrij veel buiten de EU, en heb tot nu toe iedere keer gewoon moeten betalen.
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Tinker schreef:Gewei bestaat toch uit hoorn? Nooit aan gedacht dat dat als kauwkluif gebruikt kan worden :roll:
Honden zijn doorgaans verzot op paardenhoef. Als de smid is geweest dan raap ik vaak wat stukken op, stinkt wel, maar lekker dat ze t vinden!
Amber & Lootah
Vaste gebruiker
Jack Russel Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber & Lootah »

Ik had op het andere topic gereageerd, maar kijk even op www.antlerchews.com daar hebben ze verschillende soorten geweien en ook met smaakjes. Ik heb daar 6stuks in de maat large besteld en was incl. Verzenden €30 kwijt. De lengte van de large is ongeveer 30 tot 40 cm, ook afhankelijk van de vorm (welk deel van het gewei). :-)

Oh en, ze doen er heel lang mee, zelfs fanatieke kauwers :D
If it's not an aussie it's just a dog.
Afbeelding
Amber & Lootah
Vaste gebruiker
Jack Russel Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber & Lootah »

dagmar88 schreef:
Tallie schreef:Ik zit even te denken maar ik geloof niet dat ik eerder omzetbelasting heb betaald voor dergelijke kleine aankopen vanuit het buitenland :denken:
:tongue: Dat kan, maar daar zou ik zeker niet op rekenen.
Ik koop vrij veel buiten de EU, en heb tot nu toe iedere keer gewoon moeten betalen.
Oh, dat heb ik nooit gehad... ik bestel heel vaak dingen uit amerika en heb nog nooit hoeven betalen.
If it's not an aussie it's just a dog.
Afbeelding
Prul
Zeer actief

Ja Amber, ik had het gezien, ik ben wel geïnteresseerd. Heb jij ook ooit problemen dat je btw moet betalen zoals Dagmar88 hierboven vermeldt?
Prul
Zeer actief

Oeps, tegelijk gepost!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”