Ik heb over muilkorf gedacht en ook opzoek geweest in dierenwinkels maar ze verkopen ze niet. Heb wel websites gevonden dus misschien maar online kopen.ZaZa schreef:Ik heb een kat gehad die achter haar eigen staart aan rende en als ze hem dan te pakken had erop sabbelde.
Dat was bij haar plaats en tijd gebonden, daardoor kon ik het doorbreken. Ze doet het nu niet meer.
Zou je hem niet kunnen muilkorven?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
obsessie
Moderator: moderatorteam
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Re: obsessie
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dan zou ik eerder hem ergens onderbrengen en uit de situatie halen.
Misschien is het wel heel erg plaatsgebonden of persoon gebonden wat hem dat doet doen.
Misschien is het wel heel erg plaatsgebonden of persoon gebonden wat hem dat doet doen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Knoeppie likt -en soms kluift ze zelfs- aan haar poten als ze iets niet mag bv./haar zin niet krijgt/gefrustreerd is.
Daar is ze mee begonnen tijdens de verbouwing/verhuizing 7 jaar geleden, toen ze 1,5 was en komt in bepaalde perioden terug.
Niets werkt, afleiden, aandacht vragen, boos worden. Na een keer of 10 haar naam roepen en zeggen dat ze moet ophouden stopt ze tot er weer iets is.
Maar geen hele dagen hoor, zo eens een keer
Daar is ze mee begonnen tijdens de verbouwing/verhuizing 7 jaar geleden, toen ze 1,5 was en komt in bepaalde perioden terug.
Niets werkt, afleiden, aandacht vragen, boos worden. Na een keer of 10 haar naam roepen en zeggen dat ze moet ophouden stopt ze tot er weer iets is.
Maar geen hele dagen hoor, zo eens een keer
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- rubyred
- Zeer actief
Ik heb een muilkorf gevonden en Rufus is er goed mee, het maakt hem helemaal niet uit, de stakker. Heb er direct iets positiefs van gemaakt heb hem gelijk los laten lopen wat heel goed ging. Soms lijkt het alsof hij niet op zichzelf wilt bijten maar dat het moet omdat zijn hersenen het willen. Ik hoop dat het gaat helpen. Allemaal heel erg bedankt voor de tips. (en voor het luisteren) Thanks!
- rubyred
- Zeer actief
Meer onderzoek laten doen bij Rufus. Hij is allergisch voor 22 dingen! Maar vooral 'the outdoors'. (bomen, grassen, pollen, molt) Dit is echt niet normaal zoals de dierenarts zei, zoveel! Ik moet hem om de dag een injectie geven en dit voor een hele tijd.
Ik heb het allergie report gekregen en ga het naar de fokker mailen, toen we Rufus terug wilden brengen toen hij zo ziek was als pup van 9 weken garandeerde zij dat die ziekte absoluut geen invloed zou hebben op zijn verdere leven...................
Ik heb het allergie report gekregen en ga het naar de fokker mailen, toen we Rufus terug wilden brengen toen hij zo ziek was als pup van 9 weken garandeerde zij dat die ziekte absoluut geen invloed zou hebben op zijn verdere leven...................
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Stuur die hond gewoon terug naar de fokker. Beetje de garantie niet nakomen. Hup, laat zij d'r maar mee zitten.
Maarre, Rufus heeft wel een réden om jeuk te hebben dus.
Maarre, Rufus heeft wel een réden om jeuk te hebben dus.
- frisbeedog
- Actief
Dit kan je deels ook homeopatisch na laten kijken en er zijn middelen voor
ik ben bij een holistische arts geweest en ja de berk etc kwam er ook uit
zelf advantix, ze meten hem door als ie op een plaat ligt
verder wat helpt is sudocreme voor babybillen dat zal bij jullie anders heten
in ieder geval met zinkzalf erin
en honingzalf helpt
en ja ik zou toch kijken of er niet even een middels is om hem rustiger te krijgen zodat
de aandacht van de poten afgaat
elke keer als je buiten bent geweest zijn buik en poten of hele lijf even afdoen met een natte doek die je gedrenkt hebt in water met een scheut simpele azijn dat stilt jeuk en zorg altijd dat de huis droog is later dus even intrekken en dan droogmaken bij een natte huid kunnen gisten en schimmels ontstaan dat merk je vaak ook met nat weer
sterkte An
ik ben bij een holistische arts geweest en ja de berk etc kwam er ook uit
zelf advantix, ze meten hem door als ie op een plaat ligt
verder wat helpt is sudocreme voor babybillen dat zal bij jullie anders heten
in ieder geval met zinkzalf erin
en honingzalf helpt
en ja ik zou toch kijken of er niet even een middels is om hem rustiger te krijgen zodat
de aandacht van de poten afgaat
elke keer als je buiten bent geweest zijn buik en poten of hele lijf even afdoen met een natte doek die je gedrenkt hebt in water met een scheut simpele azijn dat stilt jeuk en zorg altijd dat de huis droog is later dus even intrekken en dan droogmaken bij een natte huid kunnen gisten en schimmels ontstaan dat merk je vaak ook met nat weer
sterkte An
- rubyred
- Zeer actief
Ik krijg Rufus niet eens meer naar buiten, en als het regent al helemaal niet.
Bedankt voor de info ik zat ook te denken hoe ik nou zijn huid kon afdoen als hij buiten is geweest, thanks voor de tip!
Bedankt voor de info ik zat ook te denken hoe ik nou zijn huid kon afdoen als hij buiten is geweest, thanks voor de tip!