Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winterjas

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Winterjas

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Daantjeln4 schreef:
Neeltje schreef:Hier ook geen jas. Ook nooit gedaan bij mijn Franse bulldog, dan lopen we wel wat harder door, maar never nooit een jas, het is een hond.
Ja.......en elke hond heeft bijv. dezelfde beharing/vacht...
Mijn honden krijgen geen lekkere dikke vacht in de winter, die buik blijft bloot en open.
En dan wil je zeggen dat ik harder moet lopen om die honden warm te krijgen....neu dat gaat hem niet worden.
tja toch mijn blote cane wattes , daar komt de damp vanaf hoor binnen een paar meter, die heeft het eigenlijk bijna nooit koud tenzij hij verplicht stil moet zitten
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Daantjeln4 schreef:
Neeltje schreef:Hier ook geen jas. Ook nooit gedaan bij mijn Franse bulldog, dan lopen we wel wat harder door, maar never nooit een jas, het is een hond.
Mijn honden krijgen geen lekkere dikke vacht in de winter, die buik blijft bloot en open.
En dan wil je zeggen dat ik harder moet lopen om die honden warm te krijgen....neu dat gaat hem niet worden.
Ja, mijn Franse Bulldog had echt wel een hele dichte vacht......

Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

DanseMacabre schreef:
Sanner schreef:
DanseMacabre schreef:
Sanner schreef:Ik zoek voor Jamie nog steeds een goed jasje. Als het regent is ze binnen een paar minuten drijfnat en dan heeft ze het koud. Haar kale buikje staat natuurlijk ook niet zo ver van de grond. Hij moet de buik bedekken en waterdicht zijn. Maar ze is zo mini en dan heb je alleen van die vreselijke jasjes. Ik wil gewoon een simpele rode of zwarte.
Denk dat ik is op zoek ga naar iemand die het op maat kan maken.
http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... as/244022/
Thanks! Die vind ik wel mooi! En volgens mij moet het kleinste maatje wel passen. Want Jamies ruglengte is net 24cm. Maar eerst even sparen want prijzig is ie wel. :roll:
Mijn teckeltje heeft ruglengte 33, ik vind het echt mooi. En zelfs vriend durft er mee over straat. :mrgreen:
:lol1: Kloppen de maten ook goed? Niet dat je een maat groter of kleiner moet bestellen? Ben wel benieuwd naar een foto'tje van jou teckeltje met jasje. :D
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Neeltje schreef:Ja, mijn Franse Bulldog had echt wel een hele dichte vacht......

Afbeelding
En spek genoeg :schrik:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

DanseMacabre schreef:Afbeelding
Ah wat schattig! Staat hem goed! :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Daantjeln4 schreef:
Hier hetzelfde, en harder lopen gaat hem ook niet worden :wink:

Charlie krijgt bij kou truitjes met mouwen aan buiten in verband met haar schouder.
Kan ik wel 'never nooit' zeggen; maar mijn hond hoeft niet te lijden onder wat ik er toevallig niet uit vind zien :U:

En spek zit er ook al niet op :tongue:
Neeltje

Roompie schreef:
Neeltje schreef:Ja, mijn Franse Bulldog had echt wel een hele dichte vacht......

Afbeelding
Als jij 2 jaar lang op de hoogste dosis prednison staat, zul je ook geen slanke den meer zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nooit gedacht dat ik er ooit aan zou beginnen maar sinds van de week heeft Gina ook een Hurtta winterjas.
Ik hoop dat ik daarmee haar gewrichtsproblemen deze winter wat in de hand kan houden, als ik bij mezelf na ga hoeveel positief effect een beetje extra warmte daarop heeft denk ik zeker dat het voor haar verschil gaat maken.
Ik heb een rode gekocht en hij staat haar nog leuk ook :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ik vind het ook niet tuttig staan, het staat Oscar best stoer.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Neeltje schreef:
Roompie schreef:

Afbeelding
Als jij 2 jaar lang op de hoogste dosis prednison staat, zul je ook geen slanke den meer zijn.
En dat had ik moeten weten? Ik constateer wat ik zie, niets meer en niets minder.
Afbeelding
Neeltje

Roompie schreef:
Neeltje schreef:
Roompie schreef:

En dat had ik moeten weten? Ik constateer wat ik zie, niets meer en niets minder.
Nee, dat je nadenkt voordat je dit soort opmerkingen neerzet.
Sanner
Zeer actief

Nee maar dan is je opmerking een beetje misplaatst. Jou hond had geen jas nodig nee, geen dikke vacht maar wel genoeg vet om zich warm te houden. Of dat door medicijnen komt of niet, dat doet er toch niet toe?

Vind dat altijd zo'n gezeur. Iedereen moet toch lekker zelf weten of ie z'n hond wel of geen jas aantrekt. Mijn hond heeft het koud, nou waarom zou ik daar niet iets aan doen? Als mijn hond zich daar prettiger door voelt, prima toch.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Leonieke schreef:Onze kortharige honden hebben ook allemaal een jas aan in de herfst en winter. Helemaal als ze aan de lijn moeten blijven hebben ze een jas aan als het koud of nat is.
Onze reu heeft al enkele operaties en ellende gehad en heeft bij nat en koud weer vrijwel altijd een jas aan.
Wij hebben verschillende jassen. Onder ander van Weather Beeta, Equi-Theme en R.G.. De R.G. dekens zijn met de hand op maat gemaakt in Italie en super fijn. De Weather Beeta's zijn voor als ze vies en nat worden en we hebben fleece voor als ze al nat zijn geregend en weer de auto in gaan.

Weather Beeta:

Afbeelding

http://www.marengosoutfit.nl/site/websh ... aterdicht/

En de laatste R.G. die we hebben laten maken (we hebben er meerdere):

Afbeelding
100 euro voor die RG!? :eek: Woow, wat een geld! Waarom is die zoveel duurder als die Weather Beeta bijvoorbeeld??
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef:
Nee, dat je nadenkt voordat je dit soort opmerkingen neerzet.
Geldt dat niet net zo hard voor jou met 'never nooit niet, het is een hond'.
Jij hebt ook geen idee wat er achter zit :U:
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Gajes heeft als het de hele dag door regent ook zijn regenjas aan anders krijg ik hem echt niet mee naar buiten, probeer maar 45 kilo staff mee te trekken haha.
En als het echt guur en koud is in de winter krijgt hij zijn Hurtta pro winterjas aan.
En als ik merk in de herfst/winter dat hij het oo kniet echt warm heeft krijgt hij zijn fleece vest aan.
En het boeit me geen ene reet wat de rest van de wered ervan vind.
Als MIJN hond het koud heeft dan doe ik daar waat aan :)
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Ik zit er wel over na te denken om er 1 aan te schaffen. Want ik ben afhankelijk van de hondenkar achter de fiets (Geen rijbewijs). En als ze daar in de winter in stilzit, doe ik haar toch liever even een jas aan.
Groetjes van Sandra
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots heeft zijn jas ook weer aan , vandaag dan niet was mooi weer . maar de afgelopen week heeft hij de hele week met zijn jasje aan gelopen . Hij heeft het heel snel koud . Word nog wat als het echt koud word .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Brittje
Actief
Mijn ras(sen): Bonte jack russell en een black&tan jack russell

Ongelezen bericht door Brittje »

Hier hebben ze in de winter ook een jas aan.

Beiden geen ondervacht, en als de temperaturen beneden 0 zijn, krijgen ze hun jas aan...
Groetjes Britt, Shumy en Nero

Afbeelding
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

YvetteJ schreef:
Leonieke schreef:Onze kortharige honden hebben ook allemaal een jas aan in de herfst en winter. Helemaal als ze aan de lijn moeten blijven hebben ze een jas aan als het koud of nat is.
Onze reu heeft al enkele operaties en ellende gehad en heeft bij nat en koud weer vrijwel altijd een jas aan.
Wij hebben verschillende jassen. Onder ander van Weather Beeta, Equi-Theme en R.G.. De R.G. dekens zijn met de hand op maat gemaakt in Italie en super fijn. De Weather Beeta's zijn voor als ze vies en nat worden en we hebben fleece voor als ze al nat zijn geregend en weer de auto in gaan.

Weather Beeta:

Afbeelding

http://www.marengosoutfit.nl/site/websh ... aterdicht/

En de laatste R.G. die we hebben laten maken (we hebben er meerdere):

Afbeelding
100 euro voor die RG!? :eek: Woow, wat een geld! Waarom is die zoveel duurder als die Weather Beeta bijvoorbeeld??
Klopt, het zijn dure jassen maar het is allemaal handwerk van een professioneel Italiaans bedrijf. Het maken van zo'n dekje is vrij arbeidsintensief. Ze maken voornamelijk paardendekens, dekjes e.d.. De dekens worden gemaakt van echt alleen de allerbeste materialen en tja, die kosten nu ook eenmaal meer. Daarbij zijn ze erg luxe afgewerkt met sierkoorden, piping e.d.. Als je bijvoorbeeld het fleece voelt dat zij gebruiken dan snap je meteen wat ik bedoel. Het is zulke zware kwaliteit en mooi dat er vrijwel geen haar in blijft kleven, terwijl het goedkope fleece al vol haren zit na 5 minuten dragen.
Onze oudste R.G. deken is nu bijna 5 jaar oud, heeeel veel gebruikt en nog steeds als nieuw. Daarbij passen ze utimuntend, aangezien ze op maat gemaakt zijn. Maatwerk kost niets extra.
Onze honden dragen de Weather Beeta dekens voor als ze los door de blubber baggeren e.d.. De R.G. dekens zijn voor "netjes" zoals naar training, wandelen aan de lijn, naar de shows e.d..
Ik heb het er graag voor over :W: .
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Die van mij hebben zelf een dikke bontjas, dus voor hun geen winterjas. Ik wil wel een regenjas voor ze kopen, want als het regent duurt het zo lang voor ze droog zijn :boos: Een vriendin van me heeft een Chinese naakthond, en die heeft een hondenjas van Ruff Wear gekocht en die bevalt haar heel goed. Wel wat aan de prijs, maar ja, haar hondje is haar kindje dus daar geeft ze toch bakken met geld aan uit :schrik: Kan dat jasje er wel bij :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”