Nou zie ik dat voor me.renee-uk schreef:dat ligt er maar net aan wat je van je honden verwacht.Hanneke2 schreef:Mijn honden kennen heel het commando 'vrij' niet, dat maakt het leven een stuk simpeler.
Als ik de af niet ophef is het heel verwarrend voor mijn hondjes want die mogen niet van hun plek komen als ik ze een af gegeven heb.
Liggen ze daar tot in der eeuwigheid op dat plekkie af te liggen

Bij mij is 'GOEDZO!' altijd het eind van een commando, en inderdaad, het is ook wat je verwacht van je honden. Waarbij ik bijvoorbeeld wel de regel heb dat ze na het aflijnen niet als een wezenloos wegspurten, maar dat heb ik heel makkelijk aangeleerd door 'LOS en een KOEKIE'. Vooral Lilo blijft strak bij me tot ze dat koekie heeft gekregen, want dat HOORT zo.
Maar goed, ik vind niet dat er iets mis is met het commando 'vrij', maar ik word er soms een beetje iebelig van als een hond zo supergehoorzaam moet zijn.
Wees er maar trots op.HHGoogle schreef: Ik denk dat onze hondenschool instructrice begint te huilen als ze bij ons thuis komt. De school is van het positieve opvoeden, en het woord NEE is uit den boze, laat Google het woord NEE nou als beste kennenHiermee hebben we Google heul snel duidelijk gemaakt dat bepaalde dingen niet gewenst zijn. Dus ja hoor, we zijn eigenwijs genoeg wat dat betreft. We liggen qua commando's aanleren sowieso een stuk voor op de hondenschool, dus we bewandelen al lekker ons eigen pad.