Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hollandse Smoushond, wie ....?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Hollandse Smoushond, wie ....?

Ongelezen bericht door Renske »

Misschien dat het boekje: Pollyanna, een Hollands hondje van Suzanne Zaal wat is? Volgens mij bij de rv verkrijgbaar.
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Renske schreef:Misschien dat het boekje: Pollyanna, een Hollands hondje van Suzanne Zaal wat is? Volgens mij bij de rv verkrijgbaar.
Keet is van Suzanne Zaal :LOL:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Renske
Zeer actief

Esther1963 schreef:
Renske schreef:Misschien dat het boekje: Pollyanna, een Hollands hondje van Suzanne Zaal wat is? Volgens mij bij de rv verkrijgbaar.
Keet is van Suzanne Zaal :LOL:
Weet ik, maar er was nog niet genoemd dat er een boekje was :pffff:.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Internet :LOL: :cheer:
Volgens mij ben ik het nestje van Keet al tegengekomen :D :ok:
Met dank, dames :flower:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik lees mee, de Smous is ook al een tijdje aanwezig op mijn lijstje mogelijke volgende honden :wink: Wat ik jammer vind is het nog erg grote verschil in uiterlijk. Ik vind de meeste erg leuk om te zien, vooral de ruigere, maar sommigen zijn gewoon echt lelijk of heel pluizig en zacht :80: Eigenlijk vind ik de border-look-alikes stiekem het leukst :wink: Misschien dat ik wacht tot het ras over een paar decenia wat stabieler is :tongue: Alhoewel, het voordeel nu is denk ik juist dat er nog uitgekruist wordt en de genenpoel daardoor groter is, wat de gezondheid toch ten goede zou moeten komen :denken:
Lillith
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Ik lees mee, de Smous is ook al een tijdje aanwezig op mijn lijstje mogelijke volgende honden :wink: Wat ik jammer vind is het nog erg grote verschil in uiterlijk. Ik vind de meeste erg leuk om te zien, vooral de ruigere, maar sommigen zijn gewoon echt lelijk of heel pluizig en zacht :80: Eigenlijk vind ik de border-look-alikes stiekem het leukst :wink: Misschien dat ik wacht tot het ras over een paar decenia wat stabieler is :tongue: Alhoewel, het voordeel nu is denk ik juist dat er nog uitgekruist wordt en de genenpoel daardoor groter is, wat de gezondheid toch ten goede zou moeten komen :denken:
Welkom :LOL:
Wat ik heb gezien op de clubsite moeten ze wel een ander koppie hebben, langer dan de Border...
Ik vind ze heel leuk omdat ze kwa karakter en uiterlijk tussen de mijne en een Schnauzer inzitten.
En ik hou wel van kleine en ruige hondjes..

Er zit nog steeds geen Smouseigenaar op het forum?????? :80:
Laatst gewijzigd door Lillith op 11 okt 2011 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renske
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Wat ik jammer vind is het nog erg grote verschil in uiterlijk. Ik vind de meeste erg leuk om te zien, vooral de ruigere, maar sommigen zijn gewoon echt lelijk of heel pluizig en zacht :80: Eigenlijk vind ik de border-look-alikes stiekem het leukst :wink:
Dus eigenlijk mag de smous van jouw wel iets minder 'typisch smous' zijn, maar dan moet deze neigen naar een border :lol1:.
Lillith schreef:
In ieder geval niet actief.
Lillith
Zeer actief

Renske schreef:
Flevo Bordertje schreef:Wat ik jammer vind is het nog erg grote verschil in uiterlijk. Ik vind de meeste erg leuk om te zien, vooral de ruigere, maar sommigen zijn gewoon echt lelijk of heel pluizig en zacht :80: Eigenlijk vind ik de border-look-alikes stiekem het leukst :wink:
Dus eigenlijk mag de smous van jouw wel iets minder 'typisch smous' zijn, maar dan moet deze neigen naar een border :lol1:.
Lillith schreef:
In ieder geval niet actief.
Jammer... :engel: :ok:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

blacky schreef:In het clubblad van de kc meppel en zwolle stond een tijd lang een vervolg verhaaltje over twee Smousjes. Moeder en dochter, dochter heette volgens mij Keet. Waren leuke verhaaltjes maar wat ik eruit haalde was dat het niet echt makkelijke hondjes waren, vooral kleine Keet niet.
Ja Keet is best druk :mrgreen: Keet en haar moeder wonen hier in stad ergens en die komen we vrij vaak tegen. Moeder heet Mary geloof ik. We kwamen ze laatst tegen en toen hadden ze oma ook mee, dus ze liepen met 3 generaties. Drukke, maar wel stabiele hondjes, ook Keet :wink: Wel heel erg actief en de eigenaar van Keet (en Mary) doet ook veel met ze. Ik vind ze leuk :ok:
Afbeelding
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ytje »

Oeps moest pb zijn
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”