Cleva schreef:
En heet dat dan tolerantie of desinteresse?
Hoe goed gaat het eigenlijk met je als je de waarheid alleen maar aan kan als je die zelf moet bedenken/aanpassen?[/quote]
Vertel me dan eens waarom jouw waarrheid dan wél waar is..[/quote]
Is 'ie niet.
Maar hij is ook niet afgesteld op wat het lekkerst te pruimen is.
Ik heb maar trouwens weinig waarheden. Ik ben te gepokt en gemazeld om overtuiging op te kunnen brengen.
Ik geloof heel sterk in het hebben van je eigen waarheid, maar daarnaast wordt met die maakbare waarheid de waarde er van tot nul gereduceerd. Hij kan immers eindeloos aangepast worden toch?[/quote]
Dan is er kort-door-de-bocht-gezegd weinig of geen verschil tussen jouw en mijn waarheid. Ik geloof, nee ben overtuigd sinds ik in mijn vroege tienerjaren op zoek ging naar de zin van het leven, dat we veel meer zijn dan alleen een lichaam.. Dat er dus wel iets is na de dood. Is dat niet zo en is de dood de grote vergetelheid is waar veel mensen in geloven, dan is het ook goed, want dan heb ik daar toch geen besef meer van. Mijn waarheid is al jaren stabiel en niet aan verandering onderhevig .
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.