Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsbanden met lichtjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Halsbanden met lichtjes

Ongelezen bericht door HillieS »

ik heb hem bij een sportzaak gekocht. Was 8 euro geloof ik, maar was op dat moment niet ergens anders te vinden...
Ook de 3 standen...
Afbeelding
j@ck
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): zwarte mechelaar

Ongelezen bericht door j@ck »

In het donker zie ik de zwarte Zaza absoluut niet
Ik gebruik daarom de bandjes van de Liddl al een hele tijd. Ze zijn deze week inderdaad weer in de aanbieding.
Helaas zijn ze te kort voor Zaza, maar met goed plakband 2 aan elkaar gaat het prima.
Ook de batterijen vervangen is een peuleschil als ze leeg zijn.
Die koop ik bij Blokker voor een paar cent. of als ze bij de Liddl in de aanbieding zijn dan neem ik een paar setjes.
Het werkt erg goed. Ik laat ze altijd knipperen, maar vast kan ook.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Pemba schreef:Iemand nog een tip hoe je hele langharige honden zichtbaar maakt in het donker? Ik heb van die kleine lampjes aan de riem gehad maar die waren binnen een week kapot.
Wij hebben daarvoor een veiligheidshesje.

Afbeelding
Afbeelding
Iedere dag feest!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik heb aparte knipperlichtjes aan ze hangen, die zie je het best van al vind ik, ze mogen dan een paar 100m verder zijn.

Daarnaast bij het fietsen ook nog een fluo jasje aan (had er zoals op de foto hier boven maar ik vind de kwaliteit van de klittenband zo uitermate slecht, ik heb er nu een nieuwe besteld met verstelbare riemen). En een fluo slabbetje gaat er ook om.

Ben nogal freak op dat vlak... draag zelf ook een fluojas.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Er zijn bij de diverse dierenwinkels (al dan niet online) heel veel soorten van dit soort halsbanden / lijnen e.d. te vinden.
Zelf heb ik ook een redelijk assortiment van halsbanden en lijnen die ideaal zijn om honden te zien in het donker.
Hierbij de link naar mijn assortiment voor inspiratie:
http://petspassion.nl/index.php?gr=34

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik heb laatst lampjes van de Rogz bemachtigd. Fel licht joh !! En die hebben een "hangertje" maar ook een clip, zodat je ze op een tuig kunt vastmaken. Ze kunnen knipperen en gewoon aan. Nou, zelfs bij langharige honden zie je die van heinde en verre, doet gewoon zeer aan je ogen als ze te dichtbij komen (joh, ga eens een eind verderop lopen!)
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

veertje schreef:Hier ook van die bandjes voor hardlopers. Voor Biry 2 aan elkaar gemaakt en Joris past eentje.
die zijn er nu weer bij de Aldi, heb 2 pakken gehaald ruim voldoende voor mijn 3 honden... ze zien er nu wel uit als wandelende kerstboompjes maar ik zie ze nu wel in het stikkedonker op het industrieterrein :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Pemba schreef:Iemand nog een tip hoe je hele langharige honden zichtbaar maakt in het donker? Ik heb van die kleine lampjes aan de riem gehad maar die waren binnen een week kapot.
Ik heb ook langharige honden en heb ooit deze gekocht voor tijdens een vakantie in een hééél donker bos KLIK. Ideaal!!! In dat bos zag je echt 's nachts niets meer, geen hand voor ogen, zaklantaarntje is leuk, maar als de honden los lopen heb je er niet veel aan :wink: Het handige vond ik dat het ook meteen echte halsbanden waren, dus je kan gewoon de riem er aan klikken. Weet alleen niet meer waar ik ze gelaten heb :roll: Zal weer eens zoeken voor als ik weer eens in het najaar in een vakantiehuisje in het bos ga zitten :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”