Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inslapen, als je meer dan 1 hond hebt..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Inslapen, als je meer dan 1 hond hebt..

Ongelezen bericht door chrico »

britty schreef:
chrico schreef:Waarschijnlijk heb je alles al op een rijtje maar bij jouw stukje heb ik wat vragen. Niet dat ik denk dat je te snel opgeeft want waarschijnlijk heb je er je rede voor.
Maar, als de tumor alleen op de milt zit kan je de milt verwijderen. Waarom zou dat 50% geven? Ik weet niet hoe oud hij is want dat kan ook een punt zijn in je overweging.

Op jouw vraag hoe honden reageerde, dat was hier verschillend. 1x gehad dat degene die achterbleef het heel zwaar kreeg, zij verloor toen 3 maatjes in hele korte tijd. Niet meer eten enz enz was het gevolg

even aangevuld, hier worden de honden thuis ingeslapen en blijven ze net zolang in huis tot de andere hond er vrede mee heeft
Djerbo is 9 jaar. en de reden dat ik hem niet meer wil laten opereren is omdat mijn vorige rottweiler hetzelfde had, wel geopereerd is en 3 weken later alsnog overleed..
Jij kent hem het beste, als jij denkt dat hij het ondanks een operatie niet gaat redden dan is het pesten om het toch te doen.
Hij is ook niet meer de jongste en de ingreep is best pittig voor een hond. Sterkte met je beslissing.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

het liefst laat ik de dieren thuis inslapen. maar als het niet anders kan dan gaat het dode dier wel mee naar huis en blijft daar nog ff liggen. daarna breng ik ze altijd zelf naar stompwijk en de katten worden in de tuin begraven.
ellen
Afbeelding
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacintha »

Wij hebben Yoda meegenomen toen we Anouk lieten inslapen.
Yoda is de eerste week met wandelen flink van slag geweest, in het bos vertelde Anouk altijd wat er gedaan werd, waar we heen gingen, waar er gesnuffeld werd. Zij was de alfa. Ook als er een andere hond aan kwam, die moest eerst langs haar heen voor goedkeuring en dan pas mocht er aan Yoda gesnuffeld worden.
Was er geen goedkeuring kwam ie ook niet aan Yoda, dat werd dan met 1 blik duidelijk gemaakt.
Toen Anouk er opeens niet meer was moest Yoda alles zelf oplossen, zelf bepalen waar er gewandeld werd, waar er gesnuffeld werd en als er een hond aan kwam..... OMG wat moet je met een hond! :80:
Gelukkig was Yoda slim en sociaal genoeg om zijn eigen boontjes te doppen.
Wel heeft hij meer dan 3 maanden gesukkeld met eten. Hij is in die periode 2 kilo afgevallen (op 8 kilo lichaamsgewicht) maar eet gelukkig inmiddels weer.

Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen!
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Roxy hebben we thuis in laten slapen in het bijzijn van haar dochter en onze rottweiler Aram. Toen de DA weg was heeft Judy zeker tien minuten naast haar moeder liggen "waken". Daarna schudde zij zich uit en ging verder met haar leventje.
Acht maanden later vonden we onze rottweiler 's morgens dood in de garage. We hebben de kooikers aan hem laten ruiken voor we hem naar het crematorium brachten.
We hebben verder nooit iets aan de honden gemerkt, dat ze gingen zoeken of zo.

Op de foto Judy naast haar zojuist ingeslapen moeder.
Afbeelding
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Mijn hond veranderde in een hoopje ellende vanaf het moment dat we thuis kwamen van een spoedbezoek dierenarts zonder zijn maatje die hij al zijn hele leven kende. Alles geprobeerd om ons ventje er bovenop te helpen maar hij is het verlies van zijn maatje niet te boven gekomen en twee weken later zelf ook overleden :cry:
Maar dit is volgens mij erg uitzonderlijk, meestal komen ze er wel weer bovenop na een paar weken van slag te zijn geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”