Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schooien?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Schooien?

Ongelezen bericht door Char7 »

We proberen Mchumba in toom te houden.
Dus als we gaan eten dat gaat hij in de bench met het deurtje open met een 'blijf'.
Gaat aardig goed, hij denkt wel eens dat we het niet zien, als hij er in slow motion uit gaat maar dan moet hij gewoon terug :pffff:
Als we klaar zijn met eten en alles is opgeruimd krijgt hij iets lekkers en mag hij er weer uit.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Yuna zit bij het avondeten in haar bench (ze krijgt dan tegelijk met ons eten), maar bij de lunch en ontbijt gewoon los. Ze komt dan wel eens aan in de hoop dat we wat laten vallen, of komt naast me zitten, maar "weg" begrijpt ze ook prima. Hoopvol kijken doet ze wel soms, maar schooien niet echt. En na het eten mag ze stofzuiger spelen als we wat hebben laten vallen :P
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:
Belle schreef:Ik heb een enorme hekel aan schooiende honden, dat zul je bij mij dus ook niet zien :pffff:

Afbeelding

Ze zitten gewoon keurig op wacht zodat er niemand bij mijn eten kan komen :D
oh erg :schrik: da's echt een van mijn nachtmerries :LOL:
maar ze zitten wel mooi op grootte op een rijtje ;)
Ik moest vreselijk lachen om de foto :lol1:
Maar ik kan hier zo slecht tegen als het mijn eigen honden betreft. Ze hebben ook wel eens zo gestaan hoor, en met name bij pa en ma gaan ze in dit standje zitten. Gingen moet ik zeggen. Want ook aan pa en ma heb ik duidelijk gezegd dat ik dat geschooi niet wil. Een keer is het grappig en lief, en ze gaven wat. Een andere keer bij werd het irritant gevonden. "hebben jullie zelf gedaan, ik heb gezegd niet voeren als we zelf nog eten". Voorheen gaf ik de honden nog wel een "klaar"Niet schooien en oprotten nu commando. Maar op een gegeven moment dacht ik, jullie voeren, jullie consequenties. Kop op schoot, vocht uit de bek omdat het allemaal zo lekker rook en de wetenschap dat ze wat kregen...
Pa en ma waren snel genezen toen ik niets meer zei. "ga nu even kachelen" zei mijn moeder. "Con, zeg er eens wat van". Nee ma je hebt het er zelf naar gemaakt. Stuur ze dan nu ook zelf maar weg ik vind het prima, bij mij schooien ze niet :o
Hekel aan dat geschooi en gebedel heb ik. Ze komen niets te kort. En ze weten dat ze nadat ik gegeten heb dat ik ze niet oversla. Dus het is duidelijk. We kunnen rustig eten zonder bedelende koppies en daarna mogen hun nog wat lekkers
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik vind die foto ook geweldig :wink:

Otto weet precies bij wie hij wel en niet kan/mag schooien. Zijn we bij ene vriendin dat wéét hij gewoon dat hij van haar wel en van mij niet wat kaas krijgt :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Ik dacht, SCHOOIEN?? :denken:
Maar ik begrijp het al door het lezen, SCHOOIEREN heet dat hier!!
Dat valt met Gila reuze mee, en dat zullen we erin houden :lees:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

pascal geeft altijd wat met de woorden: nou hier heb je wat en nu wegwezen...

túúrlijk schat.. nu gaan ze tevreden op hun plaatsjes liggen zonder ook maar te hopen op nog meer lekkers....
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

blondie schreef:
renee-uk schreef:
Belle schreef:Ik heb een enorme hekel aan schooiende honden, dat zul je bij mij dus ook niet zien :pffff:

Afbeelding

oh erg :schrik: da's echt een van mijn nachtmerries :LOL:
maar ze zitten wel mooi op grootte op een rijtje ;)
Ik moest vreselijk lachen om de foto :lol1:
Maar ik kan hier zo slecht tegen als het mijn eigen honden betreft. Ze hebben ook wel eens zo gestaan hoor, en met name bij pa en ma gaan ze in dit standje zitten. Gingen moet ik zeggen. Want ook aan pa en ma heb ik duidelijk gezegd dat ik dat geschooi niet wil. Een keer is het grappig en lief, en ze gaven wat. Een andere keer bij werd het irritant gevonden. "hebben jullie zelf gedaan, ik heb gezegd niet voeren als we zelf nog eten". Voorheen gaf ik de honden nog wel een "klaar"Niet schooien en oprotten nu commando. Maar op een gegeven moment dacht ik, jullie voeren, jullie consequenties. Kop op schoot, vocht uit de bek omdat het allemaal zo lekker rook en de wetenschap dat ze wat kregen...
Pa en ma waren snel genezen toen ik niets meer zei. "ga nu even kachelen" zei mijn moeder. "Con, zeg er eens wat van". Nee ma je hebt het er zelf naar gemaakt. Stuur ze dan nu ook zelf maar weg ik vind het prima, bij mij schooien ze niet :o
Hekel aan dat geschooi en gebedel heb ik. Ze komen niets te kort. En ze weten dat ze nadat ik gegeten heb dat ik ze niet oversla. Dus het is duidelijk. We kunnen rustig eten zonder bedelende koppies en daarna mogen hun nog wat lekkers

Geweldige foto :lol1: . Zo ziet het er bij mij ook vaak uit. Ik hou ook niet van bedelen, maar ach, ze kijken zo verschrikkelijk hongerig dat ik eigenlijk al weer wat heb gegeven voor ik er bij nadenk. :oeps:
Ze luisteren overigens wel naar het commando 'en nou wegwezen!'. Dat dan weer wel.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb echt gruwelijk de pest aan schooiende honden.
Die worden weggegromd, begrijpen ze prima.
Skadi weet het, die gaat altijd met de rug naar mij toe liggen als ik alleen aan het eten ben.
Als man er bij is wordt het een ander verhaal.
Die wil nog wel eens tegen haar praten of haar aanhalen onder het eten :boos:
Dat resulteert heel soms (zoals gisteravond) in een resolute vingerknip en een káppen nu.........tegen man :mann:
En een grom tegen Skadi.
Weten ze het weer, zijn ze alletwee weer in het gareel :tongue:
Skadi sjokt weg en laat zich met een protesterende kreun ergens neerploffen en man zegt "oh ja" en let weer op zijn eten en mij ipv op de hond.

Ik ben zo'n sekreet :cool2:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
melaniebos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog

Ongelezen bericht door melaniebos »

Hier moeten ze in hun mandje als we aan het eten zijn.
Maar zodra ik ga koken komen ze samen in de keuken staan tot dat ik klaar ben want ja misschien krijgen ze een stukje kip
helaas zelf in de hand gewerkt door ze vaak ook de vliesjes en zo van de kip aan ze te geven.

groetjes melanie
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Toen we zeer goed opgevoede Diesel kregen was ik ietwat verbaasd dat Diesel zo ongeveer het eten uit je handen jatte :mrgreen:
En iets waar ik als honden baas niet tegen kan is schooien. Dus vanaf dag 1 Diesel aangeleerd dat hij niet mag schooien.
Hij weet nu dat hij minimaal 2 meter van de tafel af moet liggen, of in zijn mand. En hij mag niet kijken naar het eten.

Dana klom het liefst ook via je benen naar het eten, maar ook bij haar zijn we haar nu aan het leren niet in ee nstraal van 2 meter bij de tafel te zijn.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo schooiert, Jolie af en toe, maar allebei voornamelijk bij mijn ouders thuis.

Milo is daar helemaal wild als ze gaan eten, rent van mn vader naar mn moeder etc. Die ligt dus ook op commando nu in z'n mand en mag er na het eten weer uit en dan blijft hij nog vol aanbidding achter mn moeder aanlopen als ze het afval gaat weggooien etc.
Jolie gaat op een gegeven moment gewoon liggen, die loopt iets rond maar schooiert niet.

Thuis doen ze het heel af en toe, bij ijs of als er kaas gepakt wordt. Soms zitten ze beiden aan 1 kant van me op de bank, maar dat is eigenlijk alleen overdag als ik bijv. een broodje pak. Met het avondeten wordt er thuis niet gesmeekt om ook een hapje.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier word niet geschooid, ik kwijl niet bij jullie bak, dus jullie ook niet bij mijn bord, simpel :F:
Mocht eentje het per ongeluk is vergeten, dan is een keer grommen genoeg om het weer duidelijk te maken :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ragyo schreef:Ragyo heeft een talent voor zo onopvallend schooien dat het geen schooien meer lijkt. Hij krijgt ook regelmatig wat van mensen 'omdat ie zo netjes zit zonder te schooien'. Precies op de juiste gepaste afstand kijkt ie precies zo geïnteresseerd dat ie heel beleefd en terughoudend overkomt maar wel over weet te brengen dat ie best een hapje zou lusten. Hij heeft de techniek aardig geperfectioneerd dus...
Die kunst heeft Ollie inmiddels dus ook geperfectioneerd :LOL:

Maar alleen bij 'vreemden' en gelúkkig ook niet altijd. Ik heb een hekel aan bedelende honden. Hier thuis bedelt ie ook niet. Hij ligt wel bij m'n voeten, of naast de tafel, maar zelfs als ik iets laat vallen dan kijkt ie eerst naar mij zo van "mag ik of...???" reuze braaf dus :mrgreen:

Bij m'n ouders gaat ie af en toe op een afstandje lief zitten kijken, maar krijgt ie niks is het ook gauw over :) Negen van de 10 keer ligt ie trouwens ook gewoon liev midden in de kamer met een kluif ofzo.. M'n schoonouders heb ik ongeveer verboden hapjes op tafel te zetten, aangezien m'n schoonpaps nogal van het "stiekem iets bij die hond naar binnen schuiven als niemand kijkt" :schrik: daar schooit ie dus wel helaas..
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Nee, kan met 100% zekerheid beweren dat Yla niet schooit.
Tenminste, als de 'kleindochters' er niet zijn.. :lol1:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Bij mij doet Boomer het vrijwel niet, hij blijft op minimaal een meter afstand. Hij moet 'moven' als ik eet en dat weet hij. Bij man ligt hij zowat op schoot, die heeft het hem aangeleerd en geeft hem tussendoor ook wel wat en bij dochter naast de stoel..
Zij eet keurig al haar korstjes brood op, totdat ze Boomer ontdekt.. Dan laat ze ze liggen, want ze weet dat ze ze als ze helemaal klaar is aan Boomer mag geven :ugh: En dat heb ik hun zelf geleerd, want anders gaf ze al haar brood met beleg en al aan Boomer... :ugh: Ze is erg van het delen :mrgreen:
Krijgt ze tussendoor een plakje worst ofzo, dan wordt dat ook netjes gedeeld door Elyna, maar meestal is ze zo snel met het opeten ervan, dat ze te laat doorheeft dat Boomer op haar wacht.
Als ik haar iets geef en zeg dat ze het niet aan Boomer mag geven, doet ze dit ook niet. Dan komt ze het aan mij geven als ze niet meer hoeft.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik heb nooit de illusie gehad dat Lotus niet zou gaan schooien met 3 kinderen hier in huis. Ze ligt tijdens ons avondeten in de bench en dan ligt ze ons niet het eten uit de mond te kijken gelukkig. Ze schooit onopvallend meestal, blijft in de buurt zitten/liggen. Dat vind ik niet erg, alleen het actief schooien zoals van tafel proberen te jatten of uit handjes is een echte no-no :neenee:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Afbeelding

Haha, wereldfoto!

Hier moeten ze af tijdens het eten en dan is het net of ze niet schooien, maar gewoon toevallig in de buurt liggen. :wink:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Mijn honden schooien niet :zweep:

Afbeelding
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Bunker schooit, maar niet bij mij.... :pffff: Hij doet het enkel bij mijn man, en die zegt dan op zijn beurt, "waarom staat die hond nou altijd bij mij ???" :oohja: Tja....hoe zou dat nou komen ?? :scratch:
Hij kijkt me wel eens bedelend aan op afstand, maar dan zeg ik..je krijgt zo eten en dan laat hij zich vallen met een diepe zucht...ahahahaha.

Op de bank voor tv is een ander verhaal...dan volgt hij ieder shipje of nootje wat heen en weer gaat.... :lol1: Yes !!! time for the movies !! :pop:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Hier wordt ook volle bak geschooid maar het meeste bij mijn vriend. Ze schooien
bij het eten van boterhammen en ook bij een zak rauwe wortels. Daar is onze Bobby
verzot op
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Uit handen pakt Boomer het ook niet hoor, gelukkig. Elyna kan zo een koekje/plak worst voor zn bek houden, hij gaat hooguit kwijlen. Van mij krijgt ze dan commentaar dat ze Boomer niet mag pesten, maar pakken zal hij het niet. En daar ben ik wel heel erg blij mee, eerlijk gezegd.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Omdat wij vaak, zo niet altijd, aan de voortafel eten, en Gila met bench achterin de kamer ligt hebben we er nooit last van. Ze komt er in ieder geval niet bij, of op het eten af. Dat is prima werk van die meiden geweest :ok:

We gaan eerdaags wel aan de achtertafel eten om te zien hoe ze dan is. Tjah, het blijft uitvinden.
Die 2 ouwe van me deden niets, want pas dan kregen zij, achteraf, na het eten een beloning, en daar deden zij het uiteraard voor, niet omdat we ze zo goed opgevoed hadden :W:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Hahaha die foto's, prachtig :LOL:

Wij hebben Leroy in het begin héél consequent nooit wat gegeven maar nu ons peutertje zelf eet, begint het geschooi een beetje te komen. Tijdens het eten ligt hij graag bij haar stoel, in de hoop dat er wat valt. Dat mag, maar hij mag niet gaan staren. En als er wat valt mag hij het pas pakken als wij van tafel gaan.
Mocht hij wel gaan liggen staren, dan stuur ik hem weg van de tafel. Meestal ligt hij plat op z'n zij te luieren tot we klaar zijn. Hij ligt dan half te slapen, hier had hij niet eens door dat er iets op hem viel:

Afbeelding
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Laura & Leroy schreef:Hahaha die foto's, prachtig :LOL:

Wij hebben Leroy in het begin héél consequent nooit wat gegeven maar nu ons peutertje zelf eet, begint het geschooi een beetje te komen. Tijdens het eten ligt hij graag bij haar stoel, in de hoop dat er wat valt. Dat mag, maar hij mag niet gaan staren. En als er wat valt mag hij het pas pakken als wij van tafel gaan. Hij lebbert ook graag de pap van de kinderstoel :D lekker makkelijk
Mocht hij wel gaan liggen staren, dan stuur ik hem weg van de tafel. Meestal ligt hij plat op z'n zij te luieren tot we klaar zijn. Hij ligt dan half te slapen, hier had hij niet eens door dat er iets op hem viel:

Afbeelding
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Tenzin kijkt me het liefst de hele maaltijd aan maar dat mag hij niet want dan gaat hij kwijlen. Ja echt, een tibetaan kan kwijlen :ugh:
De andere 2 gaan meestal netjes onder de tafel liggen, al wil Senghe met zijn lange tong soms wel even aan mijn bord likken.
Na het eten krijgen ze altijd iets dus we hebben het ze zelf ook aangeleerd.
In de keuken ben ik wel heel streng, wat op de vloer valt wordt niet gepakt. Anders krijg je zo'n stel uitgehongerde wolven die op hetzelfde stukje willen aanvallen.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:Verschrikkelijk. En ik heb het ze zelf aangeleerd...
Glenn schooit ook al volleerd...
Lobbes begint het schooien ook al door te krijgen. :mrgreen: Hij kijkt gewoon te lief en dat moet je natuurlijk belonen. :pffff:
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Ja, haha. Tessa schooit áltijd, Max ligt aan onze voeten in de hoop dat er iets valt. Hij heeft eigenlijk nooit geschooit om eten terwijl het er bij Tessa echt ingeprent zit.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Schooien doet Kuda niet aan, ze verwacht gewoon dat je iets geeft. :pffff:

Toen onze bank nog in de buurt van de eettafel stond kon ze als met haar achterpoten op de bank stond met haar voorpootjes op rugleuning van de stoel staan en legde haar kopje dan op die persoons schouder met af en toe een zuchtje.

Ik at toen ik nog thuis woonde mijn ontbijt (boterham met smeerworst) altijd op de bank en dan ging ze naast mij zitten en zat ze me aan te kijken, als ze dat deed kreeg ze niks maar als ze gewoon ging liggen en "slapen" dan kreeg ze daarna wat, dat had ze ook heel snel door.

Onze vorige hond schooide eigenlijk helemaal niet maar die wist precies wanneer ze wat kreeg. Als mijn moeder komkommer ging schillen dan sprong ze op en zat ze binnen 3 tellen in de keuken omhoog te kijken naar waar de schilletjes bleven. Als we dit vergaten bleef ze gewoon daar zitten net zo lang tot we het door hadden. En na gourmetten als er vlees overbleef duwde ze haar bakje al onze richting op want het vlees mocht als het afgekoeld was daarin.
Afbeelding
Afbeelding
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

Hij schooit wel, maar bij het avond eten krijgt hij niks. Alleen als we bijvoorbeeld een broodje eten op de bank krijgt hij een stukje soms. Daarom gaat hij nu bij elk eten schooien -.-
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo en schooien :neenee: Hij zit gewoon heel netjes, valt af en toe in slaap. En vergeet te slikken, waardoor er wat kwijlslierten ontstaan, kan de stakker ook niks aan doen :engel:

Hij weet ook bij wie hij moet gaan schooien, (schoon)ouders, en Sjaak. Krijgt hij meestal wel wat van. Ik heb baknijd :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”