Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bullterrier pupjes

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Bullterrier pupjes

Ongelezen bericht door frank-bobby »

weer zo een topic :roll:
en verder ben ik het in grote lijnen met ts eens
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

frank-bobby schreef:weer zo een topic :roll:
Ja? Want jij hebt ook ervaring met de boomloze bull terriers die in grote getale vanuit het oostblok worden geïmporteerd? Jij weet wat het doet met de geestelijke gesteldheid en gezondheid van die honden?
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Valerie schreef:
frank-bobby schreef:weer zo een topic :roll:
Ja? Want jij hebt ook ervaring met de boomloze bull terriers die in grote getale vanuit het oostblok worden geïmporteerd? Jij weet wat het doet met de geestelijke gesteldheid en gezondheid van die honden?
nee geen ervaring met dit ras wel eens 1 voorbij zien komen
maar er staat toch nergens dat deze ouders uit de oostblok landen komen
weet je hoeveel boomloze ras honden gewoon hier in nl zijn gefokt ?
en dat de ouders gezond zijn en een goed karakter hebben zie ik wel hoop vol in
zeker weten doe je het natuurlijk nooit maar dat is met stamboom honden ook zo
dan kan je 2e stamboom bullteriers hebben en een kind met gedrags problemen krijgen
dat is en blijft altijd wel een gok die je neemt en indd met boom is het wel iets minder gokken dan boomloos
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

frank-bobby schreef:
dagmar88 schreef:
sabje84 schreef:
dagmar88 schreef:Nee, dat 'gebeurd' niet.
Je hebt gewoon de keuze volledig te scheiden of er een chip in te zetten.
Ja in een perfecte wereld gebeurd dat niet idd...
Er was en is geen mogelijkheid om volledig te scheiden.
Wat gek dan, dat er pups zijn :cool2:
Ik ben echt niet perfect hoor, maar mijn honden zaten om en om apart in de bench in de keuken en de ander in de woonkamer.
Ik had pups namelijk af laten spuiten en dat let je wel op.
vindt je het laatste niet erg overdreven :schrik:
Wat denk je zelf?
In het slechtste geval had dat 40+ kilo hond agressie met vreselijke allergieën van ma en slechte heupen van pa geworden.
Pluis en Charlie had ik niet met een goed geweten kunnen combineren.
Ik ga geen honden fokken die een ander alleen zorgen en pijn op gaan leveren :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef: Wat denk je zelf?
In het slechtste geval had dat 40+ kilo hond agressie met vreselijke allergieën van ma en slechte heupen van pa geworden.
Ik ga geen honden fokken die een ander alleen zorgen en pijn op gaan leveren :19:
dit is een kansloze discussie Dagmar, mensen die het met je eens zijn hebben geen oepsnestjes en de mensen die het geen barst interesseert staan toch niet open voor argumenten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier

Ongelezen bericht door sabje84 »

dagmar88 schreef:
frank-bobby schreef:

vindt je het laatste niet erg overdreven :schrik:
Wat denk je zelf?
dat is toch ook iets heel anders dan dit nest..
deze ouders hebben geen problemen. ja allen de vader kan niet met andere reuen...

Nou jah ik geef iig niks om een stamboom bij geen enkele hond.
Mijn ouders hebben 2 husky's gehad 1 met stamboom met 3 jaar laten inslapen met kanker en 1 zonder stamboom met 9 laten inslapen door ouderdom.
ze hebben een herder met stamboom gehad , die is ingeslapen met 6 jaar door kanker.
En ze hebben een york gehad met stamboom die is 17 geworden.
nu hebben ze 3 honden zonder stamboom alle 3 geen gezondheidsproblemen.

Ik heb er 2 zonder stamboom en beide tot nu toe gezond...

Het zegt mij dus niet zoveel z'n stamboom...
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

@ dagmar 88
die hond agressie moet te doen zijn ik heb weleens bijna 100 kg aan de lijn hangend gehad
maar over die alergie en heupen heb je helemaal gelijk maar om dan maar te zeggen puppen afspuiten vindt ik erg ver gaan en miss ben ik extreem maar ik zie dat gewoon op deze manier als iets ongewenst vermoorden
en de kans dat pluis t door geeft was niet heel groot aangezien zijn broertje er niet zoveel last van schijndt te hebben
dus begrijp me goed ik snap dat je daar nooit een nest van wilt maar ik viel alleen ff over het afspuiten
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
dit is een kansloze discussie Dagmar, mensen die het met je eens zijn hebben geen oepsnestjes en de mensen die het geen barst interesseert staan toch niet open voor argumenten.
Hij doet dit alleen maar omdat hij ook *oepsie* een intact mannetje en loops vrouwtje van hetzelfde ras heeft losgelaten in het park.
Dan kan je dus maar beter doen alsof het rocket science is om 2 honden uit elkaar te houden die paar weken per jaar. :mann:
dagmar88
Zeer actief

frank-bobby schreef:@ dagmar 88
die hond agressie moet te doen zijn ik heb weleens bijna 100 kg aan de lijn hangend gehad
maar over die alergie en heupen heb je helemaal gelijk maar om dan maar te zeggen puppen afspuiten vindt ik erg ver gaan en miss ben ik extreem maar ik zie dat gewoon op deze manier als iets ongewenst vermoorden
en de kans dat pluis t door geeft was niet heel groot aangezien zijn broertje er niet zoveel last van schijndt te hebben
dus begrijp me goed ik snap dat je daar nooit een nest van wilt maar ik viel alleen ff over het afspuiten
Aangezien ik geen enkele hond ken die zijn lul door het sleutelgat kan hangen was die kans nihil.
Valerie
Zeer actief

Wat een redenatie weer :roll:
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef:
Hij doet dit alleen maar omdat hij ook *oepsie* een intact mannetje en loops vrouwtje van hetzelfde ras heeft losgelaten in het park.
Dan kan je dus maar beter doen alsof het rocket science is om 2 honden uit elkaar te houden die paar weken per jaar. :mann:
yup
hart voor honden noemen ze dat :ok:

*sarcasme mode uit*
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Valerie schreef:
Toevallig weet ik van een stuk of 5 broers en zussen die allemaal matige tot ernstige gezondheids en gedragsproblemen hebben.
Da's vast ook toeval.
Valerie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Valerie schreef:
Toevallig weet ik van een stuk of 5 broers en zussen die allemaal matige tot ernstige gezondheids en gedragsproblemen hebben.
Da's vast ook toeval.
Tuurlijk, fokken is gokken. Boeiend hoe de familieleden zijn en wat de gezondheid is.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Valerie schreef:
dagmar88 schreef:
Valerie schreef:
Da's vast ook toeval.
Tuurlijk, fokken is gokken. Boeiend hoe de familieleden zijn en wat de gezondheid is.
dat is ook wel weer sterk overdreven
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Cleva schreef:
yamie schreef:
Cleva schreef:
sabje84 schreef: Alleen drinken de pupjes bijna alleen aan de voorste tepels en niet aan de achterste.
Ze proberen ze nu aan de achterste tepels aan te leggen als ze willen drinken want die zijn een stuk dikker nu.

Maakt niet uit.
Ik zou me daar maar niet mee bemoeien. Het is maar gedoe en uiteindelijk drinken pups meestal toch het liefst uit de eigen tepel.

ik zou me daar, met twee pups, dus wel mee "bemoeien", met het oog op melkklier ontstekingen ;)

Jij bent geen leek met twee oepspuppies.
Ik denk dat deze mensen heel erg blij mogen zijn dat er gezoogd wordt met een bull terrierteef bij mensen die "niet op een nestje zitten te wachten" en dus waarschijnlijk ook geen tijd hebben om de pups te flessen.
Hoe belangrijk ook, het voorkomen van ontstekingen is niet de eerste prioriteit. Dat is een werkbare basis en dat is niet vanzelfsprekend als je daar als leek constant in gaat zitten roeren.
daar geef ik je wel gelijk in ja. :wink:
sabje84
Actief

Cleva schreef:
yamie schreef:
Cleva schreef:
sabje84 schreef: Alleen drinken de pupjes bijna alleen aan de voorste tepels en niet aan de achterste.
Ze proberen ze nu aan de achterste tepels aan te leggen als ze willen drinken want die zijn een stuk dikker nu.

Maakt niet uit.
Ik zou me daar maar niet mee bemoeien. Het is maar gedoe en uiteindelijk drinken pups meestal toch het liefst uit de eigen tepel.

ik zou me daar, met twee pups, dus wel mee "bemoeien", met het oog op melkklier ontstekingen ;)

Jij bent geen leek met twee oepspuppies.
Ik denk dat deze mensen heel erg blij mogen zijn dat er gezoogd wordt met een bull terrierteef bij mensen die "niet op een nestje zitten te wachten" en dus waarschijnlijk ook geen tijd hebben om de pups te flessen.
Hoe belangrijk ook, het voorkomen van ontstekingen is niet de eerste prioriteit. Dat is een werkbare basis en dat is niet vanzelfsprekend als je daar als leek constant in gaat zitten roeren.
mijn schoonzus heeft de dagen dat mijn broer moet werken vrij genomen..met veel tegenwerking van haar baas.
voor de komende 2 weken.
ze doen er alles aan om het goed te laten verlopen.
renee-uk
Zeer actief

sabje84 schreef: mijn schoonzus heeft de dagen dat mijn broer moet werken vrij genomen..met veel tegenwerking van haar baas.
voor de komende 2 weken.
Ik snap dat echt niet hoor, die pups zijn toch niet plotsklaps uit de lucht komen vallen
Volgens mij is een hond nog altijd zo'n 9 weken drachtig, alle tijd om wat te regelen lijkt me.
Erg doordacht weer allemaal :roll:
Afbeelding

sabje84
Actief

renee-uk schreef:
sabje84 schreef: mijn schoonzus heeft de dagen dat mijn broer moet werken vrij genomen..met veel tegenwerking van haar baas.
voor de komende 2 weken.
Ik snap dat echt niet hoor, die pups zijn toch niet plotsklaps uit de lucht komen vallen
Volgens mij is een hond nog altijd zo'n 9 weken drachtig, alle tijd om wat te regelen lijkt me.
Erg doordacht weer allemaal :roll:
ja ze hebben alleen dus niet gezien wanneer ze gedekt is...
ze wisten dus niet precies hoelang ze drachtig was en wanneer ze dus zou moeten gaan bevallen.

Mijn schoonzus kan niet makkelijk vrij krijgen , eigenlijk helemaal niet....
zoals ik al zei komt het heel ongelegen en is dit ook echt geen gepland nest..
maar dat gelooft toch niemand hier...
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Vind het altijd gewoon een ontzettend zwak "excuus" een "oepsnest" :roll: Ligt er ondanks wat jij hier (betreft immers je broer) ook zegt gewoon veel te dik bovenop allemaal :U:

Als je een teef hebt die om de 4-5 mnd loops is, weet je ongetwijfeld ook dat je teef loops gaat worden (of is) op het moment dat de reu in huis komt en neem je als je écht geen oepsie wilt gewoon maatregelen toch.

Dat is hier allemaal niet gebeurd. Ze wisten dat de teef loops was en toch kon het "per ongeluk express" zo gebeuren dat de reu de teef op het juiste moment (is niet zo moeilijk als ze bij elkaar lopen uiteraard) dekte :ok:

Prima hoor, maar jeetje zeg :roll: dat zwakzinnige gedoe altijd wat mensen er dan altijd uitkramen "oh mijn teef is per ongeluk gedekt" - "ooh jeetje wat nu" - "kon er echt niks aan doen hoor" - "ja ze bleek ineens drachtig" :piew:

Houd toch op :roll: Je hebt 2 honden van hetzelfde ras in huis lopen, je weet dat de teef loops is dus ja tel uit je "winst" 1+1 is nog steeds 2 hoor :cool2:

Gefeliciteerd met de pups :I:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

sabje84 schreef: De ouderhonden hebben beide geen gezondheidsproblemen en al helemaal geen gedragsproblemen.
Maar zijn ze getest?
Er komt een erfelijk hartprobleem voor bij dit ras en dat is gewoon dodelijk. Het zou prettig zijn als ze daarop getest werden. Laat de da er maar extra op letten als ze straks 6 weken zijn.
De moederhond is de liefheid zelf..tegenover mensen,honden en kinderen.
De vaderhond is lief voor mensen en kinderen kan alleen niet met andere reuen.
Nou, dat klinkt in elk geval rastypisch.
Maar ze zijn dus nergens op getest, begrijp ik. Dat is dan weer jammer.
Er komt in elk geval hartproblemen, nierproblemen, doofheid en patella luxatie voor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Marjoleine schreef:
sabje84 schreef: De ouderhonden hebben beide geen gezondheidsproblemen en al helemaal geen gedragsproblemen.
Maar zijn ze getest?
Er komt een erfelijk hartprobleem voor bij dit ras en dat is gewoon dodelijk. Het zou prettig zijn als ze daarop getest werden. Laat de da er maar extra op letten als ze straks 6 weken zijn.
De moederhond is de liefheid zelf..tegenover mensen,honden en kinderen.
De vaderhond is lief voor mensen en kinderen kan alleen niet met andere reuen.
Nou, dat klinkt in elk geval rastypisch.
Maar ze zijn dus nergens op getest, begrijp ik. Dat is dan weer jammer.
Er komt in elk geval hartproblemen, nierproblemen, doofheid en patella luxatie voor.
Vergeet de allergieën niet, dat kan behoorlijk heftig zijn...
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Tara schreef:
Oh hou toch op! :blah:
Hondagressie is niet acceptabel, dat jij wel eens bijna 100 kg aan de lijn hangend hebt gehad, mag nog geen reden zijn om het maar lekker te bagatelliseren. :neenee:
Het moet te doen zijn? (Hond)agressie is gevaarlijk, en er zijn maar heel weinig mensen die dat in goede banen kunnen (blijven) leiden.
Een ongeluk zit in ons overbevolkte landje in een heel klein hoekje, en bij alle zaken waar je als verantwoorde fokker over na denkt, zou ook kritisch zijn op het karakter moeten zitten.
Voor mij is een aangenaam en stabiel karakter het allerbelangrijkste!
Jou maakt het blijkbaar niet uit... :roll:

Verder vind ik dat het niet zo nuttig is om Sabje84 aan te vallen op de naïviteit van haar broer en schoonzus.
Het nest ligt er nou eenmaal, en zo te lezen doen ze in elk geval hun best om er dan maar het beste van te maken.
tuurlijkmaakt het karakter wel degelijk uit dat staat bij mij samen met de gezondheid boven aan
maar we hadden het hier over ongelukjes
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

dagmar88 schreef: Vergeet de allergieën niet, dat kan behoorlijk heftig zijn...
Maar daar kun je niet op testen. Als de ouders dat beide niet hebben wordt dat voldoende geacht, omdat je niet meer dan dat kunt doen (en de lijnen uitzoeken uiteraard, maar dat gebeurt zelden).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

frank-bobby schreef:tuurlijkmaakt het karakter wel degelijk uit dat staat bij mij samen met de gezondheid boven aan
Dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar. Als gezondheid van de honden voor jou inderdaad bovenaan staat zou je je honden immers wel laten testen op dergelijke erfelijke afwijkingen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Maar daar kun je niet op testen. Als de ouders dat beide niet hebben wordt dat voldoende geacht, omdat je niet meer dan dat kunt doen (en de lijnen uitzoeken uiteraard, maar dat gebeurt zelden).
Nee, klopt; maar inmiddels wel echt ras typisch, ook bij staffords.
Daar zie je het al veel bij honden waar wel ergens naar gekeken wordt en voorouders bekend zijn.
Echt jammer, het is zo naar.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

smoekie schreef:
frank-bobby schreef:tuurlijkmaakt het karakter wel degelijk uit dat staat bij mij samen met de gezondheid boven aan
Dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar. Als gezondheid van de honden voor jou inderdaad bovenaan staat zou je je honden immers wel laten testen op dergelijke erfelijke afwijkingen :wink:
nee bij de chi heeft het geen zin
en mocht er ooit nog een nest bd komen en die kans is echt heel klein dan zouden de ouders wel getest worden
en dat is dan meer vanwege de achtergrond van bitch en haar broertjes en zusjes
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

oops, zulke reacties had ik wel verwacht, maar het is gebeurd en ik hoop dat de kleintjes een gouden mand vinden.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
sabje84
Actief

Cleva schreef: Jawel hoor, dat geloof ik prima.
Is ook niet echt onwaarschijnlijk met een reu en een teef en dan niets doen om het tegen te houden.
Hoe oud zijn ze eigenlijk?

Maar ze hebben straks wel een probleem als ze niet meer vrij kunnen krijgen. Daar zou ik eerst maar eens over na gaan denken.
Hele dagen weggaan is behoorlijk riskant met zulke jonge pups.
Ze zijn kennelijk niet gewend om gescheiden te zijn, de reu er bij laten is ook niet echt ideaal en vaak genoeg voeren lukt dan eigenlijk ook niet echt. Ik zou toch wel graag drie keer per dag bij willen voeren na een week of drie. Hoe doe je dat als je ook nog moet werken.
De teef zelf laten regelen dat ze afspenen zou ik ook niet doen. Zeker niet als er ook nog de reu in huis loopt.

Ook met twee pups kost het best een boel tijd, hoor. Zeker als je eigenlijk niet weet wat je allemaal moet doen en hoe.

Misschien is het beter ze onder te brengen bij iemand met tijd en ervaring.
De reu is niet meer in huis die is ondertussen weer terug bij zijn eigen baas.
Mijn broer kan tijdens zijn werk wel meerdere malen naar huis komen.
Hij werkt 3 dagen en kan dan makkelijk z'n 3 tot 4 x naar huis komen en een half uur tot een uur thuis zijn.
Mijn schoonzus werkt onregelmatige tijden.
Dus de ene dag smorgens en dan weer savonds of in het weekend.
ze gaan nu kijken of ze haar roosterdagen geruild krijgt met collega's zodat ze op de dagen dat mijn broer werkt de avonden kan werken zodat zij thuis is.

Het is een heel geregel maar ze doen er wel alles aan.
Gelukkig kunnen ze ook steeds de DA bellen als ze vragen hebben en die helpt ze dan graag.
Hebben ze ook tijdens de bevalling gedaan geloof wel 4x gedaan.
DA vond het geen probleem terwijl ze hem uit bed beldde.

verder zijn beide ouders vrij van allergie en de opa's en oma's ook, daar is toen naar gekeken toen ze de honden zelf als pup hebben gehaald.

de moeder is geloof ik een jaar of 3,5..
de vader hond is geloof ik 2...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fijn dat er toch iets geregeld kan worden, snap alleen nog steeds niet dat ze niet gewoon de teef na de ontdekking hebben laten steriliseren, waren er ook geen pups geweest. Weet dat niet iedere DA dat doet, maar de tijd die t kost om er 1 te vinden is minder dan de tijd die een nest kost.
& de eerste 2wk vrij is leuk (zeker met een ras waarbij zorg voor de puppen door de teef niet vanzelfsprekend is) maar de echte zorg kont vanaf 3-4 wk, dan moet je tijd kunnen maken & niet alleen om te voeren...
Valerie
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Op HD en ED kan ook getest worden, en vergeet de bear-test niet. Al zal dat ook niet gebeuren, teveel moeite/kosten.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”