Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP!!!
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: HELP!!!
Het hondje is thuis en jij niet? Waarom is degene die ook met de hond thuis is niet meteen met de hond naar de da gegaan?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- CKS
- Zeer actief
Joh stel je niet aan. Je stelt een vraag en je krijgt van iedereen hetzelfde advies, zelfs inclusief telefoonnummers en weet ik wat. Als jij dan besluit dat dat allemaal niet nodig is, waarom open je dit topic dan in hemelsnaam?ikkedebjuhhh schreef:Ik vind de reacties erg jammer. chip en het kaal worden is iets bij de fokker weg en kan ik niks aan doen, pootje is op het vakantie adres en de overdosis is gewoon domme schuld van mij, maar om mij dan zo aan te vallen vind ik echt belachelijk!!!
Kees
-
ikkedebjuhhh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mini pincher
- Contacteer:
als je beter zou lezen zou je zien dat ik gebeld heb al voor ik het nummer kreeg
Ben super gek met mijn Benzie en natuurlijk mijn anderen diertjes
- CKS
- Zeer actief
Ja en als jij beter zou lezen dat wist je nu dat je een hoop ellende voor kunt zijn door in plaats van te forummen, even naar de dierenarts te gaan om te laten braken. Dus wat doe je nu in hemelsnaam op het forum?ikkedebjuhhh schreef:als je beter zou lezen zou je zien dat ik gebeld heb al voor ik het nummer kreeg
Kees
- kipo
- Zeer actief
nou Kees, daar help jij die arme pinscher toch mooi om zeep met jouw dosering.
Dagdosis is eerste dag 0,2mg per kg, daarna 0,1mg per kg. Overigens, als ts metacam kat heeft en dat al 14 dagen gebruikt (14 aug is de eerste post over het gebroken pootje), dan kan het best zijn dat er nog maar een klein beetje inzat. Niet, als het mijn hondje was, ging ik ook voor ofwel laten braken, ofwel toch maar even een infuusje (en liefst beide).
edit smiley om de scherpe kantjes eraf te halen
edit smiley om de scherpe kantjes eraf te halen
Laatst gewijzigd door kipo op 26 aug 2011 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lila660
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ik zou ook niet op het forum te vinden zijn in deze situatie, maar bij de da zitten om te laten braken.
Liever het zekere voor het onzekere!
Liever het zekere voor het onzekere!
Groetjes Linda
- CKS
- Zeer actief
Verdorie klopt nog ook. Inderdaad is de dosis 0.1 mg/kg, dus zelfs 1 pilletje van 1 mg is al helemaal dodelijk. Ik dacht even niet goed genoeg na.kipo schreef:nou Kees, daar help jij die arme pinscher toch mooi om zeep met jouw dosering. Dagdosis is eerste dag 0,2mg per kg, daarna 0,1mg per kg. Overigens, als ts metacam kat heeft en dat al 14 dagen gebruikt (14 aug is de eerste post over het gebroken pootje), dan kan het best zijn dat er nog maar een klein beetje inzat. Niet, als het mijn hondje was, ging ik ook voor ofwel laten braken, ofwel toch maar even een infuusje (en liefst beide).
Hoe dan ook, inderdaad braken, infuus en mag ik er ook nog een vochtafdrijver bij voorstellen? En een leverbeschermer, nu we toch bezig zijn
Kees
- CKS
- Zeer actief
Haha, maakt niet uit hoor. Ik vergiste me gewoon, en ik was gelukkig geen medicijnen aan het voorschrijven (dan was zo'n fout wel onvergevelijk geweest). Hoe dan ook is meloxicam knap link qua overdosering en daar zijn we het geloof ik roerend over eenskipo schreef: edit smiley om de scherpe kantjes eraf te halen
Kees
-
Wilm@
14 augustus een gebroken pootje?Casey schreef:Verdorie klopt nog ook. Inderdaad is de dosis 0.1 mg/kg, dus zelfs 1 pilletje van 1 mg is al helemaal dodelijk. Ik dacht even niet goed genoeg na.kipo schreef:nou Kees, daar help jij die arme pinscher toch mooi om zeep met jouw dosering. Dagdosis is eerste dag 0,2mg per kg, daarna 0,1mg per kg. Overigens, als ts metacam kat heeft en dat al 14 dagen gebruikt (14 aug is de eerste post over het gebroken pootje), dan kan het best zijn dat er nog maar een klein beetje inzat. Niet, als het mijn hondje was, ging ik ook voor ofwel laten braken, ofwel toch maar even een infuusje (en liefst beide).
Hoe dan ook, inderdaad braken, infuus en mag ik er ook nog een vochtafdrijver bij voorstellen? En een leverbeschermer, nu we toch bezig zijnEn een maagwandbeschermer, natuurlijk.
Kees
Wanneer zijn de foto's van haar hondje gemaakt welke op haar hyvespagina staan? Ik zie geen hondje met een spalkje of gips?
- kipo
- Zeer actief
yup, dwergschnauzer van mijn ouders heeft een keer de volle dosis-voor-10-dagen van mijn duitse herder uit mijn tas gejat (rimadyl, smakelijker dan goed is...), laten braken + infuusje en geen centje pijnCasey schreef:Haha, maakt niet uit hoor. Ik vergiste me gewoon, en ik was gelukkig geen medicijnen aan het voorschrijven (dan was zo'n fout wel onvergevelijk geweest). Hoe dan ook is meloxicam knap link qua overdosering en daar zijn we het geloof ik roerend over eenskipo schreef: edit smiley om de scherpe kantjes eraf te halen
Kees
Oke, foute metafoor, de portemonnee was de enige die er wel pijn van had
-
lila660
- Zeer actief
Volgens de foto eigenschappen op 27-08-2011Wilm@ schreef:14 augustus een gebroken pootje?Casey schreef:Verdorie klopt nog ook. Inderdaad is de dosis 0.1 mg/kg, dus zelfs 1 pilletje van 1 mg is al helemaal dodelijk. Ik dacht even niet goed genoeg na.kipo schreef:nou Kees, daar help jij die arme pinscher toch mooi om zeep met jouw dosering. Dagdosis is eerste dag 0,2mg per kg, daarna 0,1mg per kg. Overigens, als ts metacam kat heeft en dat al 14 dagen gebruikt (14 aug is de eerste post over het gebroken pootje), dan kan het best zijn dat er nog maar een klein beetje inzat. Niet, als het mijn hondje was, ging ik ook voor ofwel laten braken, ofwel toch maar even een infuusje (en liefst beide).
Hoe dan ook, inderdaad braken, infuus en mag ik er ook nog een vochtafdrijver bij voorstellen? En een leverbeschermer, nu we toch bezig zijnEn een maagwandbeschermer, natuurlijk.
Kees
Wanneer zijn de foto's van haar hondje gemaakt welke op haar hyvespagina staan? Ik zie geen hondje met een spalkje of gips?
Groetjes Linda
- CKS
- Zeer actief
kipo schreef: Oke, foute metafoor, de portemonnee was de enige die er wel pijn van had
Aan de andere kant, als je met de behandeling gewacht tot tot er een maagperforatie opgetreden was dan was je portemonnee (of beter gezegd, de credit card) nog veel minder blij geweest want dan heb je het opeens over een operatie van zeg 500 euro PLUS ziekenhuisopname van zeg 100-200 euro.. per dag... gedurende 10 a 14 dagen
En daar schijnt TS op te willen wachten, als ik haar berichtjes lees
Kees
-
Wilm@
Correct. Ze zijn op 27-08-2011 geplaatst op haar Hyves account. Maar mijn vraag is wanneer die foto's zijn gemaakt? Tussen 14 augustus en 27 augustus zit 13 dagen. Dus dan zullen álle foto's wel voor 14 augustus zijn gemaakt, toen het een kale plek had vanwege de ontsteking. Ach, dan zal het vast nog wel een heel klein puppeke zijn geweest.lila660 schreef:Volgens de foto eigenschappen op 27-08-2011Wilm@ schreef:14 augustus een gebroken pootje?Casey schreef:Verdorie klopt nog ook. Inderdaad is de dosis 0.1 mg/kg, dus zelfs 1 pilletje van 1 mg is al helemaal dodelijk. Ik dacht even niet goed genoeg na.kipo schreef:nou Kees, daar help jij die arme pinscher toch mooi om zeep met jouw dosering. Dagdosis is eerste dag 0,2mg per kg, daarna 0,1mg per kg. Overigens, als ts metacam kat heeft en dat al 14 dagen gebruikt (14 aug is de eerste post over het gebroken pootje), dan kan het best zijn dat er nog maar een klein beetje inzat. Niet, als het mijn hondje was, ging ik ook voor ofwel laten braken, ofwel toch maar even een infuusje (en liefst beide).
Kees
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Het was kattenmetacam, misschien was het voor een kat?
Of maakt dat niet uit en geven ze dat ook aan kleine hondjes?
Of maakt dat niet uit en geven ze dat ook aan kleine hondjes?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
Het spuitje van hondenmetacam is niet handig voor hele kleine hondjes, kattenmetacam is hetzelfde, alleen in lagere dosis + kleiner spuitje, dus veel makkelijker te doseren voor hondjes van 1kg. Maar goed, misschien had ze die idd voor een kat, mijn glazen bol geeft daar geen antwoord op. 
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Dat dus. Het komt in mijn hoofd niet óp in zo'n geval te gaan zitten forummen. Ik ga ook echt niet om elk wissewasje de DA bellen en soms is een forum best handig om informatie te vergaren, maar in spoedsituaties staat de DA onder speeddial. Logisch, lijkt mij.Daisy@ schreef:Sorry, ik denk niet aan jullie als ik zoiets heb. Eerste is de da.
Hoop dat het goed gaat met het hondje.
Ik hoop dat het echt maar heel weinig is wat het hondje naar binnen gewerkt heeft, en dat ie er niks aan overhoudt...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh ok, ik weet er helemaal niks van, vandaar mijn vraagkipo schreef:Het spuitje van hondenmetacam is niet handig voor hele kleine hondjes, kattenmetacam is hetzelfde, alleen in lagere dosis + kleiner spuitje, dus veel makkelijker te doseren voor hondjes van 1kg. Maar goed, misschien had ze die idd voor een kat, mijn glazen bol geeft daar geen antwoord op.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- CKS
- Zeer actief
Dat zal inderdaad wel het geval geweest zijn.kipo schreef:Het spuitje van hondenmetacam is niet handig voor hele kleine hondjes, kattenmetacam is hetzelfde, alleen in lagere dosis + kleiner spuitje, dus veel makkelijker te doseren voor hondjes van 1kg. Maar goed, misschien had ze die idd voor een kat, mijn glazen bol geeft daar geen antwoord op.
Maar zelfs als er nog maar weinig in zat.... de concentratie is 0.5 mg/mL. De dosis voor dit hondje zal dus zeg 0.2 mL/dag geweest zijn (als hij dus +/- 1 kg weegt). Zelfs als hij dus maar 1 mL op heeft weten te likken dan zit je al aan 5 keer de maximale dosis... genoeg om héle grote problemen te veroorzaken. Maar goed who cares.... Debjuh blijkbaar niet
Kees
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
ikkedebjuhhh schreef: pootje is op het vakantie adres
Alle gekheid op een stokje, ik hoop dat het meevalt

Groetjes,
Sandra
-
ikkedebjuhhh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mini pincher
- Contacteer:
Het is metacam voor katten, maar heb het mee gekregen voor Benzie omdat hij klein is. Ik weet ook niet of daar de samenstelling anders van is, maar ik heb gisteren dus de wel de dierenarts gebeld en die zei dat ze dacht dat er niks aan de hand zou zijn. Ze zei ook dat ik moest komen als hij ging braken of andere symptomen ging vertonen. Dat is ook wat in de bijsluiter stond en daarom dacht ik dat ik moest wachten, maar omdat het me niet lekker zat vroeg ik het hier. :S
btw Op de foto,s zal je m niet zien met een spalk of gips omdat hij dat niet heeft. Maar die foto's waren ook van toen we hem net hadden. Ben wel blij dat er ook nog mensen zijn die wel normaal reageren.
btw Op de foto,s zal je m niet zien met een spalk of gips omdat hij dat niet heeft. Maar die foto's waren ook van toen we hem net hadden. Ben wel blij dat er ook nog mensen zijn die wel normaal reageren.
Ben super gek met mijn Benzie en natuurlijk mijn anderen diertjes
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Ik vind echt dat sommige mensen nu gaan overdrijven hyves afzoeken naar fotos en wanneer die gemaakt zijn,
beetje een heksenjacht zo.
beetje een heksenjacht zo.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- CKS
- Zeer actief
Ik geloof je wel maar ik vind dit echt knap onnozel van je dierenarts. Als je wacht tot hij gaat braken is het kwaad al geschied, er is dan al schade aan de maagwand en wellicht meer. Je kunt dit allemaal voorkomen door zelf te laten braken en bijvoorbeeld synthetische prostaglandines toe te dienen. Dit voorkomt een maagbloeding/maagwandperforatie en schade aan de nieren. Juist met zo'n ontzettend klein en nog heel jong hondje vind ik dat er geen risico genomen hoort te worden. Ik hoop dat het allemaal meevalt en hij inderdaad amper iets binnen heeft gekregen, maar zo niet dan heb je een goede zaak voor de tuchtraad. Je moet hem nu in ieder geval geen metacam meer geven he! Ook geen andere NSAIDS natuurlijk. En zorgen dat hij zoveel mogelijk water drinkt. Veel succes ermeeikkedebjuhhh schreef: Ze zei ook dat ik moest komen als hij ging braken of andere symptomen ging vertonen. Dat is ook wat in de bijsluiter stond en daarom dacht ik dat ik moest wachten, maar omdat het me niet lekker zat vroeg ik het hier. :S
Kees
ps overdosis NSAID's horen bij de meest voorkomende vergiftigingen bij huisdieren- daarom neem ik zoiets dus héél erg serieus!