Dat dus.ArCee schreef:Sommige discussies kent geen winnaars, noch verliezers. Sommige discussies worden door persoonlijke emoties compleet uit z´n verband gerukt. Sommige discussies worden helemaal verkeerd gelezen, alleen omdat mensen eens verschrikkelijk tekeer willen gaan wat lekker verborgen kan onder een nick name op internet.
Met andere woorden, sommige discussies worden vaak op de man gespeeld, en de werkelijke discussie die iemand probeert te bewerkstelligen valt helemaal weg en raakt op de achtergrond.
Dan is het inderdaad zinloos om er mee verder te gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verwijderd, heb geen zin in domme discussies..
Moderator: moderatorteam
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Re: Verwijderd, heb geen zin in domme discussies..
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dit is dan weer wel een titel die iedereen zo'n topic doet openenVerwijderd, heb geen zin in domme discussies..
On topic, want gelukkig was de openingspost gequote: slaan vind ik vrijwel altijd uit den boze, hoewel dit me vooral klinkt als een pets uit frustratie, maar ook dan is het niet erg effectief.
Aan de andere kant kan ik me levendig herinneren hoe pissig ik werd toen ik eens probeerde mijn honden aan te lijnen en er ook iemand naderde met hondjes die "leuk wilden spelen".
Ja, fijn, maar check even of ik daar ook van gediend ben?
Misschien had ik wel andere dingen aan mijn hoofd of gewoon geen tijd?
Enige communicatie met de baas van de anderen hond(en) is nooit weg, dan weet je meteen enigszins waar je aan toe bent, in elk geval wat de insteek van de baas zelf betreft.
Maar voor veel hondenbazen is dat een moeilijk woord: COM-MU-NI-CA-TIE.
Laat ik het even definiëren: Communicatie is de productie, uitwisseling en betekenisgeving van boodschappen tussen mensen, die plaats vindt binnen een context van informationele, relationele en situationele factoren met als doel elkaar te beïnvloeden.
Geslaagde communicatie: De bedoeling van de communicatie komt overeen met het effect. Met andere woorden: de bedoelde betekenis wordt opgemerkt door de ander.
Mislukte communicatie: De bedoeling en het effect van de communicatie zijn verschillend (en dat wordt niet opgemerkt).
Communicatie is zinnig en nuttig, zeker als je liever geen ruzie wilt door mislukte communicatie.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Hahahaha. Da's dan wel weer een fail, die post weghalen
Ontopic werd ik net in het bos uitgemaakt voor dierenmishandelaar.
Ook alweer een oudere vrouw.
Wat die vrouw zág was het volgende: Ik ben met Skadi aan het balletjes gooien, en madam slaat af ipv terug te komen naar mij, en gaat zitten pissen waarop ze gecorrigeerd wordt met een "EH! Hierkomen jij!".
Nou, nou, nou...wát een beul was ik zeg.
Mijn hond mocht niet eens plassen van mij. Asociaal. Volkomen van de pot gerukt (waarop ik zei dat niet IK maar mijn hond van de pot was gerukt, dat maakte het er niet gezelliger op
Mijn grote grijns om zoveel domheid zal ook niet hebben geholpen
).
Toen ik mijn telefoon aanbood zodat ze de dierenbescherming kon bellen stampte ze weg, al mopperend.
Wat die vrouw niet wist, is dat Skadi helemaal niet hoefde te pissen.
Dat had ze al meer dan uitgebreid gedaan, en ook al een paar keer gemarkeerd.
Nee, dit is nieuw gedrag van madam. Net doen of je moet plassen, dan duurt het langer voor je de bal af hoeft te geven.
Nou, daarvoor moet je toch écht vroeger opstaan. Daar trap ik niet in.
Béúl dat ik er ben
Ontopic werd ik net in het bos uitgemaakt voor dierenmishandelaar.
Ook alweer een oudere vrouw.
Wat die vrouw zág was het volgende: Ik ben met Skadi aan het balletjes gooien, en madam slaat af ipv terug te komen naar mij, en gaat zitten pissen waarop ze gecorrigeerd wordt met een "EH! Hierkomen jij!".
Nou, nou, nou...wát een beul was ik zeg.
Mijn hond mocht niet eens plassen van mij. Asociaal. Volkomen van de pot gerukt (waarop ik zei dat niet IK maar mijn hond van de pot was gerukt, dat maakte het er niet gezelliger op
Toen ik mijn telefoon aanbood zodat ze de dierenbescherming kon bellen stampte ze weg, al mopperend.
Wat die vrouw niet wist, is dat Skadi helemaal niet hoefde te pissen.
Dat had ze al meer dan uitgebreid gedaan, en ook al een paar keer gemarkeerd.
Nee, dit is nieuw gedrag van madam. Net doen of je moet plassen, dan duurt het langer voor je de bal af hoeft te geven.
Nou, daarvoor moet je toch écht vroeger opstaan. Daar trap ik niet in.
Béúl dat ik er ben
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
schandalig, ze moest gewoon NOG een plasje doen 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik betwijfel of er uberhaupt nog wat uit kwam 
And few will ever climb
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Ik heb het eerste bericht niet kunnen lezen, maar als het over slaan gaat tja, wat is slaan, gewoon even een tik tegen hun flank of hun achterste of echt erop los kloppen, veel mensen vinden een tik al slaan, dus kan niet goed erover meepraten omdat ik niet weet wat de topicstelster geschreven heeft.
wel verlang ik van vooral kenji dat hij luistert als ik het vraag en ja, als hij dan toch zijn zinneke doet dan krijgt hij wel eens de lijn tegen hem, of een flinke tik tegen zijn flank of achterste en dan begrijpt hij het direct hoor zonder angstig te worden
of als schelsey weer maja te fel domineert dan krijgt ze met mijn hand een klets om haar van maja te halen
als ik met de 3 honden aan de lijn wandelt en ze krijgen het in hun hoofd om samen even flink uit te vallen naar een hond dan krijgen ze alle 3 een tik, dan ben ik wel hard en streng, moet wel want 120 kilo honden vasthouden als ze vervelend doen is niet zo handig
maar echt heel hard erop los kloppen of met een stok keihard kloppen kan niet
wel verlang ik van vooral kenji dat hij luistert als ik het vraag en ja, als hij dan toch zijn zinneke doet dan krijgt hij wel eens de lijn tegen hem, of een flinke tik tegen zijn flank of achterste en dan begrijpt hij het direct hoor zonder angstig te worden
of als schelsey weer maja te fel domineert dan krijgt ze met mijn hand een klets om haar van maja te halen
als ik met de 3 honden aan de lijn wandelt en ze krijgen het in hun hoofd om samen even flink uit te vallen naar een hond dan krijgen ze alle 3 een tik, dan ben ik wel hard en streng, moet wel want 120 kilo honden vasthouden als ze vervelend doen is niet zo handig
maar echt heel hard erop los kloppen of met een stok keihard kloppen kan niet
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dus: Die andere hond komt buurten bij jullie en luistert niet als hij geroepen wordt door z'n baas, die hem vervolgens een reis met de riem verkoopt. Als ik het goed begrijp.
Wat ik daar van vind hangt in hoge mate af van hoe dat slaan met de riem eruit zag.
Een tik om aandacht is heel wat anders dan een hengst over de neus met een dubbelgevouwen riem.
Ik vind het wel raar om je hond op te halen en dán nog eens te corrigeren, om eerlijk te zijn.
Als hij niet luistert, en hij is niet te ver weg, dan gríjp ik hem. Zodanig dat hij zich het schompes schrikt
Maar als hij verder weg staat haal je een hond toch gewoon op en is het eerst even gebeurt met het loslopen?
Van die hengst als alles al achter de rug is leert hij toch niks.
Wat ik daar van vind hangt in hoge mate af van hoe dat slaan met de riem eruit zag.
Een tik om aandacht is heel wat anders dan een hengst over de neus met een dubbelgevouwen riem.
Ik vind het wel raar om je hond op te halen en dán nog eens te corrigeren, om eerlijk te zijn.
Als hij niet luistert, en hij is niet te ver weg, dan gríjp ik hem. Zodanig dat hij zich het schompes schrikt
Maar als hij verder weg staat haal je een hond toch gewoon op en is het eerst even gebeurt met het loslopen?
Van die hengst als alles al achter de rug is leert hij toch niks.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Lieke67
- Zeer actief
Nou vooruit, nog even een uitleg voor degene die het niet helemaal gesnapt hebben.
Ik loop met mijn twee honden, de herder komt naar ons toe om te spelen, ik vind dat prima dus laat ze spelen.
De herderbaas vindt het niet goed en roept zijn hond terug, dat vind ik ook prima (ik heb nergens gezegd dat dat niet mag).
Ik roep mijn honden bij me en loop door, de honden komen achter mij aan, inclusief de herder.
Dan gaan ze weer spelen, nou, best hoor, het is niet mijn probleem dat die hond niet naar zijn baas gaat.
Ik loop dus door en mijn honden spelen met de herder.
De herderbaas roept weer en zijn hond komt niet.
Ik blijf maar even staan zodat hij zijn hond kan pakken (aardig van mij he).
Vervolgens fietst meneer mij met zuur hoofd voorbij en geeft ondertussen zijn hond een flinke afranseling met de riem.
Zo duidelijk?
Kort gezegd, ik heb Niet gezegd dat herderbaas zijn hond niet terug mag roepen,
Ik ben Geen oudere vrouw,
Het cijfer 67 duidt op mijn huisnummer en niet op mijn leeftijd (alsof dat iets uitmaakt maar ik moet blijkbaar heel duidelijk zijn)
Ik heb Geen slecht luisterende kleine hondjes.
Mijn honden luisteren meestal goed, behalve als ze willen spelen.
Echter als ik doorloop komen ze Altijd achter me aan.
De reden waarom ik dit topic verwijderd had was omdat iedereen weer zijn eigen ding uit mijn eerste post haalde en ik geen zin had in een eindeloze aanvallende discussie.
Hopelijk is het nu allemaal een beetje duidelijker voor jullie? Ik weet het niet hoor..
Ben een beetje sarcastisch inmiddels.
Deze herderbaas was duidelijk een zeer gefrustreerd mannetje die zijn stoere hond niet onder controle had, de hond had niks kwaads in de zin maar wilde gewoon vrolijk met kwispelende staart spelen en wat is daar in hemelsnaam mis mee?
Ik loop met mijn twee honden, de herder komt naar ons toe om te spelen, ik vind dat prima dus laat ze spelen.
De herderbaas vindt het niet goed en roept zijn hond terug, dat vind ik ook prima (ik heb nergens gezegd dat dat niet mag).
Ik roep mijn honden bij me en loop door, de honden komen achter mij aan, inclusief de herder.
Dan gaan ze weer spelen, nou, best hoor, het is niet mijn probleem dat die hond niet naar zijn baas gaat.
Vervolgens fietst meneer mij met zuur hoofd voorbij en geeft ondertussen zijn hond een flinke afranseling met de riem.
Zo duidelijk?
Het cijfer 67 duidt op mijn huisnummer en niet op mijn leeftijd (alsof dat iets uitmaakt maar ik moet blijkbaar heel duidelijk zijn)
De reden waarom ik dit topic verwijderd had was omdat iedereen weer zijn eigen ding uit mijn eerste post haalde en ik geen zin had in een eindeloze aanvallende discussie.
Hopelijk is het nu allemaal een beetje duidelijker voor jullie? Ik weet het niet hoor..
Deze herderbaas was duidelijk een zeer gefrustreerd mannetje die zijn stoere hond niet onder controle had, de hond had niks kwaads in de zin maar wilde gewoon vrolijk met kwispelende staart spelen en wat is daar in hemelsnaam mis mee?
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Nou is het verhaal weer andersLieke67 schreef:Nou vooruit, nog even een uitleg voor degene die het niet helemaal gesnapt hebben.
Zo duidelijk?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind sowieso belachelijk dat je je hond analijnt en dan een zwieper met een riem geeft, iedereen die dat doet mag zijn van mij even achter de oren krabbelen, wat een minne actie om een dier aan een lijntje teslaan... werkelijk waar
Als je hond niet luisterd of slecht luisterd moet je hem of haar gewoon aan de lijn houden dan heb je dat hele gezeik niet... en een slechte dag of niet, je hoort je hond niet teslaan met een riem klaar, geen eens discussie mogelijk en iedereen die vind dat de baas dara wel een reden voor zal hebben vind ik ws nog erger.. want dat wordt dus zomaar geacepteerd.
Nou Lieke als ik zoiets zie dan trek ik ook mijn snaveltje open, dus nee je bent zeker niet de enige en ik geef je groot gelijk.
Als je hond niet luisterd of slecht luisterd moet je hem of haar gewoon aan de lijn houden dan heb je dat hele gezeik niet... en een slechte dag of niet, je hoort je hond niet teslaan met een riem klaar, geen eens discussie mogelijk en iedereen die vind dat de baas dara wel een reden voor zal hebben vind ik ws nog erger.. want dat wordt dus zomaar geacepteerd.
Nou Lieke als ik zoiets zie dan trek ik ook mijn snaveltje open, dus nee je bent zeker niet de enige en ik geef je groot gelijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Ah. Ik hoor het alweer.Lieke67 schreef: Mijn honden luisteren meestal goed, behalve als ze willen spelen.
(....)
Mijn hond kwispelt ook zo 'gezellig' wanneer ze aan het inschatten is of ze pakken zal.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
In een eigenwijze bui roep ik dan wel eens: Roep Felix maar!
Dan komt die van jou wel mee!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Gaat ze er dan ook weleens plat bij op de grond liggen omdat ze zo moe is hahaha?dagmar88 schreef:Ah. Ik hoor het alweer.Lieke67 schreef: Mijn honden luisteren meestal goed, behalve als ze willen spelen.
(....)
Mijn hond kwispelt ook zo 'gezellig' wanneer ze aan het inschatten is of ze pakken zal.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- dagmar88
- Zeer actief
Jaap* schreef:In een eigenwijze bui roep ik dan wel eens: Roep Felix maar!
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ik vind het inderdaad knap sneu als iemand eerst de hond bij zich roept en hem daarna een mep verkoopt. Dat slaat nergens op (behalve op de hond
sorry..
) Maar kwispelen is lang niet altijd positief... Ik heb ook honden 'leuk kwispelend' om elkaar heen zien draaien om elkaar vervolgens naar de strot te vliegen.
Maar goed, ik was er niet bij he, dus ik kan niet beoordelen of dit al dan niet leuke kwispels waren.
Maar goed, ik was er niet bij he, dus ik kan niet beoordelen of dit al dan niet leuke kwispels waren.
-
Muk
Een gevalletje kleine piemel dus.Nanna schreef:Hij baalde natuurlijk dat zijn pliesiehond niet als een spéér luisterde en ging voor zijn gevoel af tegenover dat aardige vrouwtje dat stond te kijken. En reageerde dat dus even af op HectorLieke67 schreef: Deze herderbaas was duidelijk een zeer gefrustreerd mannetje die zijn stoere hond niet onder controle had,
- Naima
- Zeer actief
Nou idd, ik vind dit ook niet echt hetzelfde als de OP:Kristina schreef:Nou is het verhaal weer andersLieke67 schreef:Nou vooruit, nog even een uitleg voor degene die het niet helemaal gesnapt hebben.
Zo duidelijk?
Lieke67 schreef:Zonet kwamen mijn hondjes gezellig een witte herder tegen die lekker met ze wou spelen en snuffelen.
De baas vond dat niet zo'n goed idee blijkbaar want hij riep zijn hond steeds bij zich, die niet wou luisteren en dus niet kwam.
Vervolgens werd de baas van de hond zo gefrustreerd dat hij zijn hond aan de riem deed en hem een flinke zweepslag met de riem gaf....
Ik kon het niet laten er wat van te zeggen maar kreeg natuurlijk geen antwoord![]()
Arm beest, mag niet eens lekker spelen met andere hondjes blijkbaar zonder dat ie er van langs krijgt.
- Lieke67
- Zeer actief
Ik zal ihv mijn verhaal zeer duidelijk op dit forum zetten om misverstanden te voorkomen:)
Het ging mij om het afranselen van de hond, dat mag nooit, nimmer gebeuren in mijn optiek. Ook niet als je zelf een slechte dag hebt en ik zal daar altijd iets van blijven zeggen..
Het ging mij om het afranselen van de hond, dat mag nooit, nimmer gebeuren in mijn optiek. Ook niet als je zelf een slechte dag hebt en ik zal daar altijd iets van blijven zeggen..
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Naima
- Zeer actief
Maar afranselen vind ik alweer heel wat anders dan 'een zwiep met de riem'. Beiden hebben niet mijn voorkeur, maar het is niet hetzelfde. Mijn kinderen kregen ook weleens een tik tegen de billen, maar dat wil niet zeggen dat ik ze in elkaar sloeg.Lieke67 schreef:Ik zal ihv mijn verhaal zeer duidelijk op dit forum zetten om misverstanden te voorkomen:)
- dagmar88
- Zeer actief
Expecting schreef:Maar afranselen vind ik alweer heel wat anders dan 'een zwiep met de riem'. Beiden hebben niet mijn voorkeur, maar het is niet hetzelfde. Mijn kinderen kregen ook weleens een tik tegen de billen, maar dat wil niet zeggen dat ik ze in elkaar sloeg.Lieke67 schreef:Ik zal ihv mijn verhaal zeer duidelijk op dit forum zetten om misverstanden te voorkomen:)
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Hmm.. ik vind het amper een noemenswaardige discussie. Als we daar al over vallen tegenwoordig...
Maar on topic: slaan is altijd not-done. Om welke reden dan ook, slaan kan niet. Ik begrijp ook heel goed dat je daar wat van zegt. Wel snap ik dat het baasje van de herder gefrustreerd was. Iemand had het over aanlijnen als je hond niet luistert, maar misschien is de hond over het algemeen wel braaf, maar had hij dit keer bananen in zijn oren? Dat hebben de meeste honden wel een keertje. Dat hij ze niet wilde laten spelen, kan ik helemaal in komen. Misschien is zijn hond wel niet altijd even vriendelijk of zachtzinnig, misschien wilde hij wel gewoon dat de hond bij hem kwam en wilde hij hem niet 'belonen' met spelen, net na het niet-luisteren. Het baasje kan duizend en één redenen gehad hebben om ze niet te laten spelen.
Maar on topic: slaan is altijd not-done. Om welke reden dan ook, slaan kan niet. Ik begrijp ook heel goed dat je daar wat van zegt. Wel snap ik dat het baasje van de herder gefrustreerd was. Iemand had het over aanlijnen als je hond niet luistert, maar misschien is de hond over het algemeen wel braaf, maar had hij dit keer bananen in zijn oren? Dat hebben de meeste honden wel een keertje. Dat hij ze niet wilde laten spelen, kan ik helemaal in komen. Misschien is zijn hond wel niet altijd even vriendelijk of zachtzinnig, misschien wilde hij wel gewoon dat de hond bij hem kwam en wilde hij hem niet 'belonen' met spelen, net na het niet-luisteren. Het baasje kan duizend en één redenen gehad hebben om ze niet te laten spelen.
-
amber81
hij fietst voorbij EN geeft de hond een afranseling? Terwijl aangelijnd?
- krullie
- Zeer actief
ben ook eens zo boos geweest op mijn hond.
maar wilde hem niks aandoen.
sloeg dus om te ontladen de flexi tegen een boom.
heeeel slecht voor de flexi, die was meteen gesloopt.
boosheid was meteen over en de hond kwam ff kijken waarom ik zo maf stond te doen.
maar wilde hem niks aandoen.
sloeg dus om te ontladen de flexi tegen een boom.
heeeel slecht voor de flexi, die was meteen gesloopt.
boosheid was meteen over en de hond kwam ff kijken waarom ik zo maf stond te doen.
- Naima
- Zeer actief
Ik heb ervan geleerd. De oudste sloeg ik denk ik net te hard, kijk wat ervan gekomen isdagmar88 schreef:Expecting schreef:Maar afranselen vind ik alweer heel wat anders dan 'een zwiep met de riem'. Beiden hebben niet mijn voorkeur, maar het is niet hetzelfde. Mijn kinderen kregen ook weleens een tik tegen de billen, maar dat wil niet zeggen dat ik ze in elkaar sloeg.Lieke67 schreef:Ik zal ihv mijn verhaal zeer duidelijk op dit forum zetten om misverstanden te voorkomen:)
Het ging mij om het afranselen van de hond, dat mag nooit, nimmer gebeuren in mijn optiek. Ook niet als je zelf een slechte dag hebt en ik zal daar altijd iets van blijven zeggen..ontaarde moeder
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Ik kreeg vanmorgen haast ruzie, ik zei namelijk tegen iza dat als ze nu niet zou komen dat ze dan een schop onder der hol kreeg
niet dat ik het doe, naar dreigen is zo leuk
ze weet dat ik dan 'boos' ben en komt ze keihard aanrennen om dan in mijn armen te springen, ik ben toch zo lief vrouwtje doet ze dan
ach die etterstraal weet precies hoe ze mij om haar pootjes moet winden hoor 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Lillith
- Zeer actief
Ik vindt dit het sop niet waart...ik schop liever... 
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Slaan vind ik zo ie zo niet kunnen. Ik vind het erg sneu voor de hond. Het lijkt me ook erg contraproductief, de volgende keer denkt de hond nog wel een keer na voor hij/zij komt.
Geen reactie krijgen op commentaar erop, tja het slaan is absoluut mijn methode niet, maar als ik druk bezig ben met gedrag van Prana om te buigen wat ik niet wil hebben dan ben ik ook niet zo spraakzaam naar omstanders die er commentaar op denken te moeten hebben.
Op zich heb ik liever dat eigenaren verantwoording nemen als hun hond niet altijd lief speelt ook al ziet het er voor een buitenstaander nog zo lief uit. Kwispelen zegt daarin voor mij vrij weinig en sommige honden zijn voor een buitenstaander nou eenmaal moeilijk te lezen.
Qua verwijderen starttopic.... ik vond de discussie echt nog meevallen eerlijk gezegd...
Geen reactie krijgen op commentaar erop, tja het slaan is absoluut mijn methode niet, maar als ik druk bezig ben met gedrag van Prana om te buigen wat ik niet wil hebben dan ben ik ook niet zo spraakzaam naar omstanders die er commentaar op denken te moeten hebben.
Op zich heb ik liever dat eigenaren verantwoording nemen als hun hond niet altijd lief speelt ook al ziet het er voor een buitenstaander nog zo lief uit. Kwispelen zegt daarin voor mij vrij weinig en sommige honden zijn voor een buitenstaander nou eenmaal moeilijk te lezen.
Qua verwijderen starttopic.... ik vond de discussie echt nog meevallen eerlijk gezegd...

------Groetjes Prana-----
-
Ήυs
Dit vind ik persoonlijk echt goed. Ik geef met Fodor altijd duidelijk aan "hij zit aan de lijn én is niet makkelijk" en dan is het fijn dat andere honden eigenaren dit ook oppikken.Expecting schreef:Zie ik bazen verstrakken of de riem meteen kort pakken, dan hou ik haar ook kort of steek over. En dat is echt niet omdat mijn pup van 14 weken anderen aan gort zal bijten (het idee haha) maar omdat die ander duidelijk aangeeft geen prijs te stellen op contact.
Helaas gebeurt het vaker dat ze hun hond op ons af laten stormen om lekker te spelen, en ik weer weg moet lopen of met een grommende hond aan de lijn hang. Dán pas komen ze hun hond halen, want luisteren doen ze dan ook niet.
@Lieke67 *hondjes mogen best wel spelen* Bah. Vráág dat dan eerst even en laat je hond niet loslopen als hij niet naar je luisterd. Heb er echt een hekel aan, jouw hond kan best willen spelen, maar misschien is iemand wel net heel erg geconcentreerd aan het trainen, of heeft die gene gewoon geen makkelijke hond.
-
Ήυs
Ehm, dat is toch helemaal niet aan de orde?ArCee schreef:Sommige discussies kent geen winnaars, noch verliezers. Sommige discussies worden door persoonlijke emoties compleet uit z´n verband gerukt. Sommige discussies worden helemaal verkeerd gelezen, alleen omdat mensen eens verschrikkelijk tekeer willen gaan wat lekker verborgen kan onder een nick name op internet.
Met andere woorden, sommige discussies worden vaak op de man gespeeld, en de werkelijke discussie die iemand probeert te bewerkstelligen valt helemaal weg en raakt op de achtergrond.
Dan is het inderdaad zinloos om er mee verder te gaan.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hier ooklinn schreef:Los van of je hond slaan wel of niet goed is (ik doe het niet), ik heb Macy altijd los lopen maar laat haar altijd naast komen wanneer we andere honden tegenkomen. We zijn aan het wandelen en dan hoef ik niet zo nodig bij elke passerende hond stil te staan omdat ze 'even moeten snuffelen of spelen'. Spelen met andere honden gebeurt wanneer ik (en de andere eigenaar) dat oke vindt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.