Ik denk dat ernst, bonnie en jessica de door hun gemaakte foto's ook niet zo 1,2,3 op hoge resolutie weggeven aan iedereen

Moderator: moderatorteam
Omdat? Het is toch niet je beroep? Het zijn leuke foto's hoor, absoluut, maar niet van een professioneel fotograaf. Vergeet niet dat je dit soort evenementen en ook de wandelingen nodig hebt om je ervaring op te doen, dingen te leren etc. Dan vind ik het nogal vreemd, just my 2 cents.PattyB schreef:Ik heb ondertussen in de afgelopen jaren al zoveel foto's zo weggegeven en dat doe ik gewoon niet meer. Ik trek alles gelijk en niet de een wel en ander niet.
Er liepen die dag zat mensen rond met een verschrikkelijk dure camera. En het is naast werk toch ook gewoon hobby?Machie schreef:Maar manon, jij inversteerd ook geen bergen met geld in een goede camera en opleiding enzo om goede foto's te maken
Ik denk dat ernst, bonnie en jessica de door hun gemaakte foto's ook niet zo 1,2,3 op hoge resolutie weggeven aan iedereen
Er is niemand die niet betalen wil voor het origineel, maar er zit toch een groot verschil tussen deze 2 foto's:Machie schreef:Maar manon, jij inversteerd ook geen bergen met geld in een goede camera en opleiding enzo om goede foto's te maken
Dat verschil zie ik ook wel en ik zei ook al, ik had ze gewoon allemaal op een redelijk formaat neergezet en mocht iemand om het orgineel vragen had ik aangegeven via die en die site kan je 'm voor 1.50 euro kopen van mesjaak-k schreef:Er is niemand die niet betalen wil voor het origineel, maar er zit toch een groot verschil tussen deze 2 foto's:Machie schreef:Maar manon, jij inversteerd ook geen bergen met geld in een goede camera en opleiding enzo om goede foto's te maken
Tja, het zal aan mij liggen, maar als je voor de winst gaat dan denk ik dat de bovenste foto een stuk meer oplevert dan de tweede foto.
Als Alice een shoot doet van mijn honden voor haar archief, mag ze die uiteraard verkopen aan wie ze maar wil.Machie schreef:Maar manon, jij inversteerd ook geen bergen met geld in een goede camera en opleiding enzo om goede foto's te maken
O, daar gaat het me niet om hoor, het ging me meer om het ethische stukje ervan.PattyB schreef:Ik snap dit gedoe niet echt. Ben je het er niet mee eens, dan doe je er toch niets mee.
Maar als dat zo is, waarom vraag je er dan betaling voor?PattyB schreef:Ik vergelijk mezelf ABSOLUUT niet met een professioneel fotograaf.
Je krijgt toch iets per verkochte foto? Dat zal een paar cent zijn inderdaad. Dan vraag me ik me toch serieus af waarom je je voor die paar euro per jaar deze ellende op de hals haaltPattyB schreef:En als jullie denken dat ik erop verdien...Dat is ook niet mijn bedoeling.
Stuur dan even berichtje terug schat. Nu kom ik hier toevallig door dat geharrewar over die foto's.PattyB schreef: Nog 2 van de workshop Behendigheid: Lars & Kyra
op verzoek![]()
Natuurlijk en dat is jou mening en jou goed recht.PattyB schreef:Het gaat ze puur alleen om die ene foto hoor.
Ze hebben hun zin niet gekregen en doen het dan zo.
Prima, maakt mij niet uit.
Ik trek er mijn eigen conclusies uit en vind het alleen maar kinderachtig.
Laat het er verder bij en alle foto's zijn eraf.
Iedereen blij?
Maar dan had het alsnog in overleg met modteam gemoeten ( dit alvast voor volgend jaartwinkeltje schreef:Natuurlijk en dat is jou mening en jou goed recht.PattyB schreef:Het gaat ze puur alleen om die ene foto hoor.
Ze hebben hun zin niet gekregen en doen het dan zo.
Prima, maakt mij niet uit.
Ik trek er mijn eigen conclusies uit en vind het alleen maar kinderachtig.
Laat het er verder bij en alle foto's zijn eraf.
Iedereen blij?
Ik vind het kinderachtig om als een paar forummers vrijwillig een leuke dag organiseren voor iedereen.
Daar als lid die daar ook plezier van heeft geld aan te verdienen.
En ik denk dat er meer mensen zo denken en daarom zo reageren.
Het was misschien anders geweest als je het in overleg met organisatie was gegaan.
Geld vragen is commercieel...ook al zou je er driekwart ieniemienie cent van overhouden.PattyB schreef:Ik snap de forumregels, maar wil nog wel even iets toevoegen:
Denken jullie nou werkelijk dat ik met 1,50 ook maar enigzins iets erop zou kunnen verdienen?!Dat vind ik dan weer naïef..
Maar goed.. ik laat het hierbij.
die 1,50 verdien je toch.PattyB schreef:Ik snap de forumregels, maar wil nog wel even iets toevoegen:
Denken jullie nou werkelijk dat ik met 1,50 ook maar enigzins iets erop zou kunnen verdienen?!Dat vind ik dan weer naïef..
Nee, de website waar het te koop staat houdt er ook iets aan over. Het zou mij niets verbazen als er maar een 20-30 cent overblijft. En dan ga ik me afvragen waarom je je foto's voor 1.50 verkoopt aan leden, terwijl je daar nog geen waterijsje aan overhoudttwinkeltje schreef:die 1,50 verdien je toch.PattyB schreef:Ik snap de forumregels, maar wil nog wel even iets toevoegen:
je camera is betaald is je eigen hobby dan verdien je toch aan elke foto 1,50 of zie ik iets vekeerd
O als ze dan de kosten van het zetten op die site rekend vind ik dat weer een ander verhaalsjaak-k schreef:Nee, de website waar het te koop staat houdt er ook iets aan over. Het zou mij niets verbazen als er maar een 20-30 cent overblijft. En dan ga ik me afvragen waarom je je foto's voor 1.50 verkoopt aan leden, terwijl je daar nog geen waterijsje aan overhoudttwinkeltje schreef:die 1,50 verdien je toch.PattyB schreef:Ik snap de forumregels, maar wil nog wel even iets toevoegen:
je camera is betaald is je eigen hobby dan verdien je toch aan elke foto 1,50 of zie ik iets vekeerd
Die kosten heb je omdat je gebruikt maakt van hun diensten en er dus geld mee verdiend. Er zijn honderden gratis (en goede) alternatieven, alleen daar kun je mensen niet laten betalen voor je foto'stwinkeltje schreef:O als ze dan de kosten van het zetten op die site rekend vind ik dat weer een ander verhaal
Dit dus.twinkeltje schreef: Ik vind het kinderachtig om als een paar forummers vrijwillig een leuke dag organiseren voor iedereen.
Daar als lid die daar ook plezier van heeft geld aan te verdienen.
En ik denk dat er meer mensen zo denken en daarom zo reageren.
Het was misschien anders geweest als je het in overleg met organisatie was gegaan.
Als je er nik aan verdient kan het net zo goed voor niks, toch?PattyB schreef:Ik snap de forumregels, maar wil nog wel even iets toevoegen:
Die site had ze toch al tijden voor de doedag .. Dus die heeft ze heus niet even speciaal gemaakt voor de doedag. Beetje ver gezocht dit weer ...sjaak-k schreef:Oh, het is absoluut niet persoonlijk, of om die ene foto hoor.
Voordat de foto's online stonden, sterker nog, voordat de DoeDag begonnen was gingen er al verhalen rond dat jij, als enige, de foto's tegen vergoeding aanbiedt. Moet je zelf weten natuurlijk, maar op die manier ga je niet de reputatie opbouwen die je graag wilt, geloof ik.
Precies, en nu nog een keer lezen wat er staatshanty schreef:Die site had ze toch al tijden voor de doedag .. Dus die heeft ze heus niet even speciaal gemaakt voor de doedag. Beetje ver gezocht dit weer ...sjaak-k schreef:Oh, het is absoluut niet persoonlijk, of om die ene foto hoor.
Voordat de foto's online stonden, sterker nog, voordat de DoeDag begonnen was gingen er al verhalen rond dat jij, als enige, de foto's tegen vergoeding aanbiedt. Moet je zelf weten natuurlijk, maar op die manier ga je niet de reputatie opbouwen die je graag wilt, geloof ik.