Sepp schreef:Weet niet of onderwerp hier goed staat. Maar is galop naast de fiets nou werkelijk zo slecht voor honden. Sepp wil graag af en toe in galop..en dan heb ik het niet over minuten lang maar bijvoorbeeld een minuut achter elkaar. Zeker aan het begin van de ronde, dan zit er nog veel energie in. Van mij moet hij draven...doet hij dan ook keurig..maar ik vraag mij af waarom eigenlijk....is dat ergens op gebasseerd?
Beide bewegingen horen toch bij een border..ook de gallop (by bijv een out run..zie ik een border echt niet draven

)
Ik kan mij voorstellen dat een galop te lang niet gezond is...maar als hij daar nou zelf voor kiest?
Iemand?
Toen King en Hayleigh nog jong waren fietste ik ook wel eens een stuk met ze. Meestal naar het bos, of naar het water zodat ze daarna lekker konden bijkomen.
Zeker als we net begonnen waren gingen ze hard dat ze inderdaad in galop gingen. Nu was Hayleigh wel degene die dat het langste volhield, King deed dat 5 minuten en begon dan al vaart te minderen.
Ik vroeg me die vraag van jouw toen ook wel eens af. Aan de andere kant, hen afremmen dus de lijn strak zetten door het afremmen leek mij veel zwaarder en slechter. Ik liet het dus maar gaan, en maakte van King de tempo bepaler.
Ik heb ooit eens verkering gehad met een meid waarvan haar ouders eens een Jack Russel pup hadden gektregen van mij met Sinterklaas, een hoogbenige JR.
Met dat dier ging ik ook eens fietsen en ik was verbaast over de kracht en het uithoudingsvermogen van dat kleine fanatieke ding.

Die moest je echt tegen zichzelf beschermen, die bleef trekken op een dusdanige manier dat je dus gewoon echt hard ging op je fiets. ABNORMAAL waar hij het vandaan haalde, die Binky.
Die remde ik dus wel af, maar eigenlijk hing ik dus constant op mijn rem, hij gaf niet op.
Zelfs toen mijn ex en ik eens aan badmintonnen waren liep hij telkens die shuttle achterna, en maar doorgaan, en maar doorgaan. Omdat we die shuttle verzwaard hadden stonden we zeker een meter of 10 uit elkaar. Tot hij een hitteaanval kreeg en bijna het loodje lag
Net op tijd kunnen redden door hem meteen in een plas te gooien en in heen en weer te rollen, en thuis gekomen meteen natte handdoeken erover en de tuiinslang over de handdoeken laten lopen om hem te koelen.
Was echt op het nippertje, Erg wijze les geweest, en een ontzettend schrikmoment !!